Zetor5211itT25

zetor5211 hamulce pnetmatyczne do przczepy

Polecane posty

Witam mam Zetora 5211 ale nie mam w nim hamulców do przyczepy . :-(Chciał bym się was zapytać ile założenie takich hamulców może kosztować . I co należało by dokupić. Dzięki za odp.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jeżeli masz z eksportu to musisz mieć sprężarke rurke i zawór z odolejaczem, dotego dalej przewody, czujnik z zaworkiem na butle, butle,rurki tan automat do hamulów co przychodzi koło regulatora hamólców, dalej rurki, no i na koniec ten zawór co podpinasz węże a dotego jeszcze zegar z manometrem do kabbainy, chyba wszystko o ile o czymś nie zapomniałem, myśle że koło 1000zł napewno pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprężarkę mam ale nie mam rurki która z niej wychodzi i też żadnego zaworu olejowego. A ciągnik owszem mam z eksportu

 

Sprężarkę mam ale nie mam rurki która z niej wychodzi i też żadnego zaworu z odolejaczem. A ciągnik owszem mam z eksportu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Myślę, żę 100zł to będzie jeszcze za mało bo ile sama sprężarka kosztuje ale jeśli masz ją sprawną to pewnie bez problemu zmieścisz się w tej cenie. A dużo by kosztowało samo podłączenie jeśli ktoś ma tylko zbiornik i sprężarke??

Edytowano przez damian95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

za jakie 100zł wy chcecie to zrobić leci tak zawór z odolejaczem koło 150 dalej przewody wszystkie ze 150 uszczelki koło 10zł dalej butla gdzieś 200zł jak nie lepiej a zawór na butle ten z czujnikiem do manometru koło 100zł zegar ciśnienia gdzieś 50zł dotego kable dalej zawór hamulcowy do przyczepy koło 200zł podłączasz go do regulatora hamólców, a o ile on też jest bo jak nie to 90zł na koniec gniazdo koło pewnie 50zł a orginał to 100zł no może 1tys nie wyjdzie ale piernik wie czy nie bo jeszcze uchwyt na zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

będzie pasował zawór z odolejaczem ale zetoroski jest wygodniejszy bo ma wejście z boku na węża beczka może pasować gniazdo też ale zawór do przyczep musi być zetoroskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Sorry , że odgrzebuje temat ale mam pewien problem z zaworem hamulcowym w zetorze 5211 a mianowicie chodzi o jego sterowanie przez ten wyrównywacz mam do Was pytanie czy da się przerobić sterowanie tym zaworem tak jak jest np w U c360 czyli przez cięgno proszę o jakieś rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej ciężko bo pompki i pedały są całkowicie inaczej zamocowane jak w 60-ce. A dla czego chcesz to zmienić?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2
Napisano (edytowany)

Ponieważ  nie mogę odpowietrzyć hamulców przez zapieczony odpowietrznik i nie do końca wysuwa mi  się wyrównywacz i nie uruchamia zaworu. A może  zastosować jakiś zawór elektryczny pod stop jakieś propozycje

Edytowano przez maxx20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nie lepiej ściągnąć zwolnicę i zrobić kompleksowy  przegląd  hamulców  ? Jak tam nigdy nie zaglądałeś to pewnie nie tylko śruba zapieczona ale i szczęki w sworzniach ,sprężyny ściągające lubią  też sobie  pęknąć no i sam tłoczek z racji  spękania elementów gumowych potrfi się zapiec .

Sam wyrównywacz ciśnienia jest nieskomplikowany i mało awaryjny  więc po co to przerabiać.........

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2
Napisano (edytowany)

Może i tak zrobię ponieważ piszczą mi hamulce pewnie kończą się już szczęki a zetora kupiłem zimą 2013 zrobiłem tylko kapitalkę silnika a do hamulców nie zaglądałem. Aha wyje mi trochę tylny most na 5 biegu czy to norma w tych zetorach

Edytowano przez maxx20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

powiem Ci tak :jak ma swój przebieg to będzie dawał  znać o sobie szczególnie na 5-tce ,ale nie jest to  normą w zdrowej przekładni -ludzie przecież zakladają  zetorowski atak z kołem ,do 60-tek żeby wyciszyć  most .Czeskie mają zęby hipoidalne , polskie proste

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

To akurat wiem że zakładają atak z zetora do ursusa . Mó zetor nie jest jeszcze aż tak wiekowy ponieważ jest z 1991 roku ale był nieźle katowany przez poprzedniego właściciela

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdzić luzy na wałku, ustawić dyferencjał jak należy, zrobić hamulce i będzie chodził drugie tyle. To normalne zużycie, przywrócisz do stanu fabrycznego i będzie ok. Nie poprawisz tego kombinacjami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Jeśli chodzi o uruchamianie mechaniczne hamulców przyczepy to jakimś (zastępczym) wyjściem jest używanie hamulca postojowego - ja go używałem przez pewien (wcale nie krótki) okres jako zasadniczego. Co do wycia - mam 5211 od nowości i niestety na "piątce" wyje - jakby nie było podłogi to w środku by było prawie jak w "sześćdziesiątce". Ciągnik ma 8500 mth, używany normalnie, stan oleju w skrzyni prawie zawsze był, w zwolnicach na pewno był. Nie "drążę tematu" bo idzie z tym wytrzymać ale inne zetory nie wyją. Myślałem że to zasługa trochę innej skrzyni biegów niż w czterocylindrowych zetorach ale "piątka" to przecież przełożenie bezpośrednie a zwolnice takie same jak w tych większych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxx20    2

Właśnie zauważyłem że prawie każdy 5211 wyje na 5 biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

prosze forumowiczów o zdjecia podłączenia zaworu ham. przyczep do tego regulatora, muszę dorobić te cięgiełka chyba że ktoś wie gdzie kupić nowe.

ludwik24@op.pl

 

 

Tak mysłę podłączyć to jeszcze w inny sposób, po prostu dać elektrozawór pod czujnik stopu, wtedy jest tylko jedno pytanie bo nie będzie zbytnio regulacji siły hamowania

Edytowano przez fordtw15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

no na pewno nie będzie regulacji ,tylko można powiedzieć system jedynkowy : 0 albo1 , hamują lub  nie hamują !

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

śliczne dzięki, takie pytanie, ten sworzeń z linka ma wejść w tłoczek w tym celu muszę odkręcić zaslepkę dobrze myslę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cezary4514
      Witam. Pierwsza sprawa to sprezarka, słabo daje powietrze... mozna powiedziec ze wcale nie ma cisnienia, olej wszystko w porzatku. Rpzbierał juz ktoś? jak sie za to zabrac glowice zdjac i tloczek z pierscionkami wymienic? co tam jeszcze do wymiany jest? a cala sprezarke da sie jakos wykrecic?
       
      Druga sprawa to chamulce. Ucieka płyn ze zbiorniczka. Co wleje to ucieknie po robocie... ucieka z tyłu pod mostem tylnym. Co to moze byc? przewody? pompki to raczej nie? Jak sie do hamulcow dostac, zwolnice rozkrecac? na co szczegolnie zwrocic uwage podczas rozkrecania?
      Z góry dzieki.
    • Przez center
      Witam Dzis chciałem przedymić mojego 7211 zapalił bez problemu jak gdyby nigdy nic, ale nie chciał ruszyć i gasłRazz no patrze co jest a tam mi hamulce zblokowało rózszałem pedałami ręcznym nic nie pomagało ciagnik stał jak przymarzniety do betonu hehe dopier wrzuciłem jedynke terenowa gazu i przewalczyło to i byo dobże u was tez tak jest czasami ?
    • Przez klimas78
      Koledzy mam problem z blokujacym hamulcem po prawej stronie.
      Pozmieniałem cylinderki i sprężyny po obu stronach,wymieniłem pompki hamulcowe,wyrównywacz ciśnienia.Wyregulowalem skok pedału hamulcowego .
      Jak ciągnikiem nie jeździ się zbyt długo wszystko jest ok.Jak się już dość rozgrzeje to jest problem bo pedał hamulca odpowiedzialnego za prawe koło robi się twardy i blokuje się koło.
      Skok jest wyregulowany między pedałem a pompką hamulcową.
      Jak odkręcę rurkę przy wyrównawczu ciśnienia pedał spadnie i chwilę jest ok. Blokuje się koło prawe.
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co zrobić 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Na jakiej zasadzie jest zaczepiona linka od hamulca ręcznego. Te taką długą tulejkę to się odkręca? Bo wydaje mi się że to coś nie jest oryginalne u mnie w Zetor 5211, że tam ktoś poszedł po dłuższej linii oporu. 
    • Przez rosek11
      Witam,
      Proszę o pomoc, tato kupił Zetora 7745 i brakuje kilku elementów. Napewno brakuje butli... I co jeszcze? W miejscu gdzie montowana jest butla wiszą jakieś kable, tylko od czego mogą być? 

       




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj