ksjan68

Rozdzielacz podnośnika Renault

Polecane posty

AndyB    12

Uszczelniacz na tłoku nie trzymał ciśnienia a bujanie maszyn na podnośniku na dłuższą mete jest nie do wytrzymania.Koszt uszczelniacza to około160zł a te dwa pierścienie prowadzące po 45zł,części claas.Robota swoja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndyB    12

Nie rozdzielacza nie ruszałem.Co innego by było gdyby uszczelniacz był dobry ale był w strzępach. Po wymianie na próbe zaczepiłem agregat i stał trzy dni i nie opuścił nawet centymetra.Robota przy tym przyjemna choć trzeba się trochę nagimnastykować.Wszystko zrobiłem w pojedynke choć plecak troche waży. Rozbiórka i złożenie zajeło mi dwa dni bez pośpiechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Zdjąłem podnośnik ale uszczelnienie tłoka wygląda na dobre jedynie ten oring w podstawie trochę jakby spłaszczony ale czy to on winien opadaniu? Ja mam EHR to chyba bardziej rozbudowane jest ustrojstwo.

Co to znaczy że twój uszczelniacz był w strzępach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndyB    12

Były pęknięcia i jakby go ktoś poskóbał dookoła. A ten oring na dole cylindra też ma znaczenie jak opuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masfer5455    6

panowie ja mam podobną sytuacje z podnośnikiem a konkretnie nie opuszcza mi w ogóle gdy podniosę obojętnie jak wysoko ale pod obciążeniem gołe ramiona opadają bez problemu czy to nie jest jakaś przyczyna tej regulacji siły uciągu która jest na wieszakach wychodzących z mostu pomózcie bo już z 5 razy zdejmowałem rozdzielacz najpierw wydmuchlo oring i maszyny opadały pozniej zaczeły sie problemy z opuszczaniem ratunku


sprzedam wóz paszowy sano 5m3 2008r lub zamienie na 8do 12m3 pionowy ślimak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masfer5455    6

DOSZEDŁEMCO BYŁO z tymi rozdzielaczami nie zawsze jest tak że są uszkodzone kiedy nie chcą opuszczać maszyny jest takie miejsce w nim które się reguluje a samo również sie rozregulowuje i czasami wystarczy tylko to sprawdzic tak było i u mnie w 11054 a pomógł mi taki szpec Robert tel 696086679 zna się na renówkach ehr skrzynia na półbiegach kosiarki POOTINGER


sprzedam wóz paszowy sano 5m3 2008r lub zamienie na 8do 12m3 pionowy ślimak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzeje temat. Renault 133.14 mam problem z podnośnikiem a mianowicie podnośnik mi pulsuje opuszcza i podnosi i jak tak cały czas więc wziąłem wyciągnąłem plecak okazało się że uszczelniacz na tłoku śmietnik wymieniłem na nowy złożyłem wszystko do kupy odpaliłem podpiąłem maszynę i co dalej to samo. Pozostaje mi w takim wypadku chyba tylko rozdzielacz. I tu moje kolejne pytanie. Mam tam jakaś regulację ze znaczkiem

+ i - . Taka czarna dźwigienka. Czy ona może też za to odpowiadać? Czy ma ona jakoś być ustawiona? 

Rozdzielacza nie dotykałem. Wszystko jest tak jak było. A może jest gdzieś jeszcze jakiś oring lub uszczelniacz o którym nie wiem a powinienem wymienić. Cylindra nie wyjmowałem i nic przy nim nie robiłem. Jedynie uszczelnienia na tłoku i oringi na przewodach. 

I jeszcze jedno jeśli to rozdzielacz to czy to ktoś w ogóle regeneruje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
imike    0

Hej, odgrzewam wątek, ponieważ mam podobny problem.

Pacjent to: Renault Ares 620 RZ. Objawy: nie podnosi tylnego TUZa. Ani z kabiny, ani z błotników. Żadnej reakcji. EHR (sterowanie w kabinie) przynajmniej z poziomu wyświetlanych symboli i reakcji na dźwignie zachowuje się normalnie. Żadnych migającyh diód, żadnych kodów błędów.

Czy przyczyną może być wspomniany wcześniej rozdzielacz hydrauliczny znajdujący się za kabiną pomiędzy górnymi ramionami cięgien?

Miał ktoś z Was podobne doświadczenia? Co pomogło, gdzie szukać?

Za wszelką pomoc z góry dzięki.

 

Ps. Jeśli ktoś dysponuje schematem elektrycznym, instrukcją obsługi tego traktora, byłbym wdzięczny za podesłanie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Renault ares 550- podobne objawy. Przycięcia podnośnika że z kabiny nie działa. Mechanicznie do góry do dołu i odpuszcza. Ostatnio nawet to nie pomogło. Wszystko przez opiłki. Trzeba speca co rozbierze rozdzielacz i przeczyści, na jakiś czas będzie.

rozdzielacz renault ares.jpg

rozdzielacz renault ares2.jpg

rozdzielacz renault ares3.jpg

rozdzielacz renault ares4.jpg

rozdzielacz renault ares5.jpg

rozdzielacz renault ares6.jpg

rozdzielacz renault ares8.jpg

rozdzielacz renault ares9.jpg

rozdzielacz renault ares10.jpg

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek2830    0

Mam podobny problem ze skaczącym podnosnikiem w 110.14 kiedyś jak miałem podczepioną jakąs ciężką maszyne raz skakał a raz nie czy to wina uszczelniacza na tłoku podnośnika czy raczej rozdzielacz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak podniesiesz maszynę i z gasisz to leci w dół szybko czy po woli? Tak czy siak nie minie cię rozebranie podnośnika. Kwestia tylko czy wystarczy zdemontować sam rozdzielacz z plecaka czy cały plecak.

Jeśli podbija podnośnik tak pulsacyjnie to bardziej obstawiał bym sam rozdzielacz. 

Powodzenia przy naprawie. Kabiny jak dobrze pokombinujesz nie musisz ściągać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Dokładnie, jeśli po zgaszeniu silnika, podnośnik opaduje to uszczeniacze na 99%, a jeśli nie opaduje to rozdzielacz. Rozdzielacz można zregenerować, ale czasami szarpanie pozostaje. Dopóki szarpanie nie jest bardzo irytujące to jeździć.

Edytowano przez sylwek23111
korekta tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego @sylwek23111 szarpanie podnośnika nie tyle co jest irytujące co w późniejszym czasie bardzo kosztowne. No chyba że na podnośniku mamy po pierdółki do 500-600kg. W innym wypadku pęka ramie głównego tłoka i tu już nie jest różowo. 

Także mając ciężkie maszyny zawieszane na TUZ radzę nie czekać tylko robić. U mnie po regeneracji rozdzielacza wymianie uszczelnień na tłoku głównym i na siłownikach pomocniczych plus wymianie wszelkich uszczelniaczy na plecaku jest spokój. Z zestawem uprawowo-siewnym podnośnik nawet nie drgnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

@blondynek2004 a na czym polega taką regeneracja rozdzielacza? Mam takie same objawy pulsowania podnośnika, teraz mam ciągnik rozebrany, rozdzielacz rozebrałem w drobny mak ale tam wszystko wygląda dobrze, nic się nie zacina i nie blokuje. I szukam właśnie przyczyny, szarpania tym podnosnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Na 90% regeneruje się "regulator rozdzielacza podnośnika"(na stronie BIMA) taki tłoczek nr 28, który gdy jest zatarty nie opuszcza, a kiedy nadmiernie wyrobiony to podszarpuje(do takich wniosków doszdłem ale nie jestem pewien na 100 %) . Tłoczek poddaje się chromowaniu technicznemu, po czym obrabia, a otwór się powiększa. Gdy miałem brudny olej, zacierał mi się ten tłoczek i podnośnik nie opuszczał, a gdy kilkakrotnie wypolerowałem go to zaczął podskakiwać. Jeden raz jak rozbierałem, tłoczek pracował luźno, a mimo to podnośnik nie chciał opuścić i do szedłem do wniosku że przyczyną jest niedokrecona tulejka gwintowana 14 która dociska zaworek 12, oraz przycięty oring 11... To są tylko moje zpostrzeżenia, które może komuś coś pomogą, nie zajmuje się naprawą rozdzielaczy, a fachowcy od rozdzielczy nie chcą ujawniać swojej wiedzy.  

rozdzielacz1.jpg

Edytowano przez sylwek23111
edycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

U mnie szarpie podnośnikiem dopiero jak podniesie do zadanej mu wysokości. Póki siłownik podnosi nie na żadnych objawów, ale tylko dobije do zadanej i od razu zaczyna szarpać. Przejrzałem wszystko w około ale nie widać nic co by mogło to powodować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo właśnie. Podczas podnoszenia nie było szarpnięć dopiero po podniesieniu na daną wysokość podnośnik pulsował. Nie powiem Ci kolego co było bo tego mi nie powiedzieli. Jedyne co wiem to że po wysłaniu do nich rozdzielacza dostałem telefon że jest już na miejscu jest zweryfikowany i nadaje się do regeneracji. A jak zapytałem co to pan powiedział że dobrze że jest co regenerować a nie szukać drugiego bo mają przypadki że po weryfikacji rozdzielacza odsyłają bo koszt regeneracji przewyższa zakup innego rozdzielacza nawet z ewentualną naprawą. Także ja nie wiem co tam jest ale wychodzi na to że trzeba dbać i naprawiać  póki jest co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Miałem też jeden przypadek z szarpaniem podnośnika w 103.54. Na początku szarpał z małą częstotliwością powiedzmy raz na 10s, a traktor pozostawiony z maszyną sam po paru godzinach opuszczał. Później objawy się nasilały i szarpał co 2 sekundy, a nawet częściej, Po zgaszeniu podnośnik zaraz opadywł. Gdy miałem załadowany cały rozsiewacz nawozu to szarpanie ustawało, ale pompa pracowała i cały czas tłoczyła olej do siłowników. Gdy w rozsiewaczu było mało nawozu to zaczynały się drgawki, wtedy jechałem na wolniejszych obrotach i pompa znowu tłoczyła olej a podnośnik przestał drgać. Gdy rozsiewacz był pusty to już nic nie pomagało i na każdych obrotach były drgania. Przyczyną tego było uszkodzone uszczelnienie wewnętrznego siłownika...

Reasumując to zaworek który zaznaczyłem na czerwono parę postów wczesniej, odpowiada bezpośrednio za trzymanie podnośnika. Gdy nie jest dokręcony(dociśniety) to jest przeciek i podnośnik opaduje. Zaworek jest sterowany suwakiem, który jest ustalany dźwignia z kabiny. Wiem też że dźwigienka nr 6 reguluje przepływ oleju i ustawia się ją podczas orki z użyciem "płynnej orki", datego podczas normalnej pracy nie wpływa na działanie hydrauliki. Zasady działania pozostałych elementów oraz wpływu ich pracy na pozostałe narazie nierozkminiłem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj