Skocz do zawartości
Ferguson6170

Massey Ferguson 6170 załanczanie wałka WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey

Witam,

mam problem a dokładnie mam fergusona 6170 z elektrycznym przełącznikiem obrotów (chodzi o 540 obr/min i 1000 obr/min WOM INACZEJ WAŁEK ODBIORU MOCY). Mój problem polega na tym ,że ciągnik cały czas pracuje na obrotach wałka 540 a jak przełączam przełącznikiem na 1000 nic się nie dzieje. Moje pytanie jest takie czy po przekręceniu gałki z godnie z ruchami wskazówek zegara i włączenia przełącznika na 1000 to wałek powinien pracować na 1000 obr/min czy trzeba coś jeszcze włączyć?? A jeżeli nic nie trzeba włączać to co może być przyczyną nie załączania się tysiąca obrotów???????????

WIEM ,ŻE W TYTULE MIAŁO BYĆ ZAŁĄCZANIE ALE NIE ZAUWAŻYŁEM TEGO I NIE WIEM JAK TO POPRAWIĆ. JESTEM TU NOWY.

Edytowano przez Ferguson6170

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie masz z tyłu przy tylnim tuzie tej dźwignie do przełączania ?? tylko w kabinie na przycisku ??

jeśli tak to może jakiś elektro zawór poszedł

 

ale to lepiej niech się wypowiedzą profesjonaliści

ja dopiero zaczynam z MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    2

Tak z tyłu przy ramieniu tuz jest taka dźwignia i na górze jest 1000 na środku wyłączone a na dole 540. Jest też w kabinie po prawej stronie przy tylnej szybie 540 albo 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PrzemoO    8

Ten przełącznik w kabinie jest chyba tylko informacją dla komputera a przełożenie trzeba zmienić z tyłu dźwignią. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten w kabinie to tylko przełącznik do informacji. Żeby rzeczywiście zmienić prędkość wałka, trzeba wysiąść i użyć siły :), z tyłu z lewej strony jest malutka dźwigienka i są trzy pozycje 540 neutral 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    2

Ale żeby włączyć 1000 to trzeba przełaczyć też ten w kabinie przynajmniej tak u mnie jest. Bo ten licznik po prawej będzie pokazywał jak na 540 a on bierze informacje o prędkości z wałka. A po co jest to pokrętło w kabinie poza włączaniem wałka tzn. co się stanie jak się przełączy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten w kabinie to tylko przełącznik do informacji. Żeby rzeczywiście zmienić prędkość wałka, trzeba wysiąść i użyć siły :), z tyłu z lewej strony jest malutka dźwigienka i są trzy pozycje 540 neutral 1000.

 

Z lewej strony nie ma dzwigni otwór jest zaślepiony.

 

Ale żeby włączyć 1000 to trzeba przełaczyć też ten w kabinie przynajmniej tak u mnie jest. Bo ten licznik po prawej będzie pokazywał jak na 540 a on bierze informacje o prędkości z wałka. A po co jest to pokrętło w kabinie poza włączaniem wałka tzn. co się stanie jak się przełączy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.

 

To u ciebie jest tylko przełąnczanie przełącznikiem i działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    2

Napisałem że trzeba przełączyć też ten w kabinie. A ten przełącznik po lewej stronie jest na zewnątrz obok zaczepów jest to dźwignia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że trzeba przełączyć też ten w kabinie. A ten przełącznik po lewej stronie jest na zewnątrz obok zaczepów jest to dźwignia.

 

Mógłbyś zrobić zdjęcie tego tyłu i zaznaczenie tej dźwigni bo nigdzie nie mogę jej znaleść. U kolegi w takim samym fergusonie to jest dźwignia w kabinie a nie ma żadnego przełącznika elektrycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm przecież w tych Fergusonach standardem był wałek na 540 i 1000, opcjonalnie były jeszcze prędkości EKO. A może a kabinie jest jakiś przełącznik mechaniczny albo był ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie spotkałem takiego który by nie miał chyba że ktoś go uszkodził i wyrzucił. To jest właśnie przełącznik który podaje info jak ma wyświetlać obroty obr 540 - 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja też takiego nie spotkałem najczęściej mają 540 i 1000. "Ferguson6170" Czy masz w kabinie z prawej strony z tyłu przy szybie taki przełącznik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28ced6899df1fe1d.html Jeśli masz to najprawdopodobniej ktoś miał i go urwał.

 

Mam taki przełącznik tylko on nic nie zmienia tylko kontrolka na liczniku się zapala jak jest na 1000 pokazuje jak jest na 540 też pokazuje. Żadnej różnicy w prędkości obrotowej wałka.

 

Jak chcecie fotki piszcie nawet mogę zrobić zdjęcie środka skrzyni. Na pewno nie było wajchy w kabinie, kolega ma wajchę w kabinie ale ma po prawej stronie taką dźwigienkę do której podłączona jest linka. U MNIE NIE MA NIC W TAMTYM MIEJSCU PO PRAWEJ STRONIE. WYDAJE MI SIĘ ,ŻE 1000 OBROTÓW POWINNO BYĆ STANDARDOWO. NIE WIEM CO JUŻ ROBIĆ. ZDJĘŁEM DEKIEL SKRZYNI I NIC SIĘ NIE DOWIEDZIAŁEM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otwór na tą dźwigienkę jest po prostu zaślepiony.

 

A mógłbyś ty zrobić zdjęcie w swoim. Jak możesz to prześlij mi kilka zdjęć na maila: Accord198@gmail.com

 

Okej zrobię zdjęcia środka skrzyni i ten otwór co jest zaślepiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    2

Wysłałeś??? Jak ktoś chce to mogę mu przesłać zdjęcia mojego Ferdka.

 

Zdjęcia doszły. Moim zdaniem miałeś kiedyś ten przełącznik ale pewnie komuś się urwał albo zepsuł i go wyrzucił.

1)W każdym MF z tej serii były obr. 540 i 1000

2)Masz w kabinie przełącznik

3)Widać ślady wytarcia przy miejscu po dźwigni

Musisz rozebrać skrzynie i zobaczyć czy wszystko jest w porządku, bo możliwe że to tylko urwana dźwignia.

Edytowano przez mateusz1995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×