ozon87

Dla niedowiarków że pol-mot h i valtra A są z tej samej lini produkcyjnej

Polecane posty

blenders69    0

Jakie wątpliwości ma rozwiewać ten filmik. Nie dość, że mówią nie po naszemu to jeszcze jest o Valtrze a nie o polmocie h.

Wie ktoś z was o jakiś usterkach czy awariach w pol mot serii H ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A może ktoś wie ile kosztuje nowa jakakolwiek valtra i jej rzekomy odpowiednik polmot, bo nie wydaje mi się że to jest to samo, możliwe że polmot jest konstrukcją policencyjną valtry, tak jak kiedyś mf w ursusie, ale porównajcie ceny i zastanówcie się, przecież gdyby europa by się dowiedziała że oprócz modeli valtry serii n zjeżdzają z taśmy takie same maszyny z inną maską i kabiną za dużo mniejsze pieniądze każdy by to kupował... jakaś ściema


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Jakie wątpliwości ma rozwiewać ten filmik. Nie dość, że mówią nie po naszemu to jeszcze jest o Valtrze a nie o polmocie h.

Wie ktoś z was o jakiś usterkach czy awariach w pol mot serii H ?

 

Właśnie o to chodzi że film przedstawia jak firma Hattat Holding produkuje w Turcji valtre A :D Do tej pory wszyscy myśleli że te ciągniki produkowanne są w Finlandi a tu niespodzianka :blink: Ta sama firma produkuje w tej samej fabryce z tych samych podzespołów polmota H który w turcji jest nazwany Hattat A http://www.hattattarim.com/en/home/categories.asp?CAT=48 Warfama nazwała ten ciągnik pol-mot h i tylko sprowadza go z turcji.

 

 

bobytempelton ja uważam że te ciągniki to to samo. Różni się tylko silnikiem bo w polmocie jest perkins, kabiną i podnośnikiem który w polmocie jest większy. Widziałem polmota na żywo i naprawde znajdziecie tam takie same rzeczy jak w valtrze A np. dzwignie zmiany biegów, zegary, klima, lusterka, obciążenie itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Znajde u dealerów te maszyny obejrzę ,porównam ocenię.Czyli tylko skrzynia napędy i nieznaczne detale są te same?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Cały układ napędowy czyli skrzynia biegów 12/12 z rewersem i mosty są od valtry, natomiast silnik perkinsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nie od Valtry, tylko od austriackiego poddostawcy, który dostarcza tylne mosty również do valtry i MF-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Tylne mosty :) Hema, a że jest to z Austrii mówił mi kolega , przedstawiciel Case.

edit ale jak się doczytałem jest to turecka firma i nigdy nie była austriacka :)

wniosek nigdy nie wierz dilerowi :lol:

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

A co sądzicie o tej Vatrze T130 - http://allegro.pl/valtra-new-holland-massey-ferguson-john-deere-fahr-i1559331769.html

 

Facet mówi, że ciągnik mechanicznie jest ok. właściwie można w pole jechać. Cena około 80 - 82 tys. zł. netto i jest to mniej więcej połowa tego ile trzeba zapłacić za podobną nieuszkodzoną (ok. 160 000 + VAT) i ponad 3 razy taniej niż za nową.

 

130 koni, 6 cylindrów, skrzynia 36 biegów, 50 km na godzinę (dobra do transportu) elektrohydrauliczny rewers, amortyzowana przednia oś + amortyzowana kabina no i zaledwie 3170 motogodzin. Po oponach widać, że ciągnik nie mógł dostać w tyłek, są jak nowe. Maska moim zdaniem do naprawienia, te srebrne siatki też się jakoś powinno poukładać. Zresztą potrzebuję traktora do roboty a nie żeby mi błyszczał. Z czasem pewnie go naprawię... a jeśli mi się znudzi to go sprzedam za takie pieniądze na pniu, a i pewnie z 10 tysi. jeszcze dałoby się zarobić.

 

Mój sąsiad ma Valtrę, chyba 95 koni. Zrobił nią 5800 mtg na 124 ha, korzysta z niej ile fabryka dała. Jedyne co przy niej robił to wymiana filtrów, zalanie oleju i paliwa. Nie było najmniejszych kłopotów. Chwali też za niskie zużycie paliwa. Silniki SISU Diesel ponoć są jednymi z najlepszych.

 

Aaa... i ja nie jestem vatowcem. Vatu (20% - bo f-ra będzie angielska) od 80 tys. będzie 16, a od 160 tys. 32 tys. Mnie się wydaje, że warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    5

Za drogo wyjdzie remont tej Valtry, kabina jest dziwnie przekrzywiona na jedną strone a poza tym nawet słupki się skosiły, remont myśle że będzie kosztował co najmniej 60 tys zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
donborys    3

Witam,

 

Czy jest więcej zadowolonych bądź niezadowolonych użytkowników tego Pol-mota? Rozważam jego zakup i chciałbym poznać jak najwięcej opinii. A jak jest ze zwrotnością tego ciągniczka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

Ja bym nigdy go nie kupił wolał bym już jakiegoś zetora. Będę pewny na 100% że części do niego dostane mechaników że głowa boli. Lepiej rozważ nad jakimś casem albo zetorem mówię ci że lepiej na tym wyjedziesz. Bo ja tego bym nie chciał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
donborys    3

Co do case to się nie wypowiem ale będzie kosztował ok 20 tys netto więcej, podobnie jak zetor, którego nie chce bo dużo pali i to jest traktor na 3-4 lata i do remontu, stwierdzam tak na podstawie obserwacji ponad 20 zetorów jakie pracują w mojej okolicy, większość ma już remont silnika za sobą. Proxima to nie jest trwały traktor, sam mam zetora 6340 poważnej naprawy jeszcze nie miał, ale kilka pierdół już dawno zostało wymienionych, więc proszę skończcie mówić, że zetor to taki super, bo dobry to był 7211.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Kolejny dowód że polmot z valtrą to rodzina :D

Heh nawet w najlepszej rodzinie [czyt.valtrze] może się zdarzyć patologia społeczna [czyt.polmot] :lol: :lol: :lol:




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

polmot ma tylko tyle wspólnego z chinami że jest tam produkowany jest ciągnik oszczędny silnik perkinsa skrzynia zdf manual przód carraro wiem bo prenumeraty agromechamiki tam są testowane ciągniki u nas w polu moc 90km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Kolego coś ci się pomyliło... Polmot h jest produkowany w turcji na tej samej lini produkcyjnej co valtra A i ma ten sam układ napedowy. W sumie jest to prawie identyczny ciągnik co valtra A. Różni się silnikiem perkinsa i ubrankiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A tak mi się przypomniało, czy Valtry produkowane w Hattat są w dystrybucji Agco Polska czy tylko na ich tam lokalne rynki....

 

Bo tak samo było z Hondami Civic V generacji które były produkowane i w Japonii i w USA i w Kanadzie i w Pakistanie a VI gen nawet w Anglii i Brazylii i każda fabryka zaopatrywała wybrany rejon świata.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Z tego co się orientuje to valtra A jest wysyłana na cały świat a większe modele na rynki republiki tureckiej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamillo0    132

Temat już ucichł ale ja chciałbym go odświeżyć.

Poczytałem trochę informacji na tej stronie i chciałbym podzielić się tym co wyczytałem.

Dowiedziałem się , że Hattat Tarim od 2007 jest jedynym producentem na całym świecie Valtry A na mocy umowy pomiędzy Hattat Tarim i Valtrą. Inne modele Valtry są produkowane w fabrykach Valtry w Finlandii i Brazylii. Co ciekawe z tego co tam piszą wynika iż urządzenia hydrauliczne w Valtrach A montowane są firmy Hema Endüstri A.Ş. czyli tureckiej firmy produkującej właśnie sprzęt do ciągników rolniczych taki jak: pompy, podnośniki, zawory. Czyli ogólnie podnośnik i hydraulika Turecka. Hattat zastrzega jednak, że Valtra A jest stworzona przez Valtrę i produkowana według ich technologii,czyli Hattat tylko robi to co Valtra każe.

 

A teraz o tych waszych super Polmotach. Według historii firmy w czasie produkcji Valtry A Hattat postanowił stworzyć prototyp ciągnika Hattat A na podstawie własnej techniki i dostępności lini produkcyjnej w 2006 roku. Ciągniki Hattat A o mocy 58, 65, 75 zostały wprowadzone do produkcji w maju 2007 roku. A według danych Pol-Mota: "W roku 2009 spółka zawarła umowę z turecką firmą Hattat Tarim o kooperacji w produkcji ciągników oraz uzyskała świadectwo homologacji europejskiej na pochodzący z Chin samochód Grand Tiger."

Więc może ja źle rozumiem ale według mnie był sobie Hattat i Polmot podpisał z nimi umowę, że będzie ich produkty pod inną nazwą sprzedawał.

 

Trochę się w necie naszukałem a to nie jest wyssane z palca tylko wyczytane głównie z strony podanej przez @ozon87 i trochę poszperałem dodatkowo w necie.

 

A na stronie znalazłem jeszcze to: "Hattat Tarım is the Turkey distributor of various Agriculture Equipment produced by WELGER and ORKEL." :)

Edytowano przez Kamillo0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jeszcze mf 4455 jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wedelowy    0

Kolego Kamilu czy to aż tak bardzo ważne gdzie te ciągniki są produkowane? Z tego co mi wiadomo jak na razie nie słychać żeby te ciągniki strasznie się sypały, a drobne usterki typu przetarty kabelek jednemu z najtańszych ciągników na rynku można chyba wybaczyć.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj