Zaloguj się, aby obserwować  
piotrb14

zmiana obrotów WOM z 540 na 1000 obr/min w belarusie 1025

Polecane posty

piotrb14    192

Witam. Chciałbym się dowiedzieć od tych co mają belarusy 1025 i inne jak przełączyć w nich prędkość obrotów WOMu. W książce pisze że jest taki duperelek co się go przekręca jednak w żeczywistości wygląda to inaczej. Pomóżcie mi... Czy to do zmiany prędkości WOM jest tu gdzie jest taka szybka co wskazuje poziom oleju?? a tak prościej to ze strony tłumnika w belarusie. Bo jest tam takie coś ( nad tym szkiełkiem) ale nie jestem pewny czy to to, ( boję się żeby coś nie zepsuć). Jeśli ktoś z was to przełączał to proszę o wyjaśnienie jak to zrobić... jeśli ktoś może nich wrzuci zdjęcie tego czegoś czym się przestawia... za zdjęcie i wszelką pomoc dzięki.

 

a może to coś jest pod skrzynią?? powiedzcie jak wiecie gdzie to jest bo do brony aktywnej potrzeba mi 1000 obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Ja aktualnie mam wersje 920 i zmienianie zależny i niezależny jest przed siedzeniem w moim przypadku jest to żółta gałka lecz jak jest włączony ciągnik to nie można zmienić obrotów bo sam ciągnik ma za duże obroty i jak przełączasz to trochę zgrzyta lecz ja przełączę przy włączonym silniku wystarczy guzikiem od wyłączania ciągnika trochę go przytrzymać tak by nie zgas i wtedy jak go wyłączasz trzeba przełączać obroty, pytam się o opinie jak wy zmieniacie zależny i niezależny.

Edytowano przez Mateusz3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

człowieku tu niechodzi o zmienianie zależne i niezależne tylko o obroty 540 lub 1000. a po 2 tą żółtą gałką w lewą stronę nie wchodzi tyle co w prawą. wom nie kręci się gdy przełożycie w lewą stronę gdyż wtedy jest napęd od kół ciągnika i dopiero po ruszeniu traktorem wałek się kręci....

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR12    1

Obroty zmienia się pod skrzynią odkręcasz taką śrubkę i przestawiasz jak nie idzie to poruszaj tą wajchą od zależne niezależne albo odpal ciągnik

tak jest w naszym belarusie 920

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ok wszystko już wiem. po 1 pod skrzynią nie ma nic a po 2 to znalazłem to dziadostwo. jest taki szpindelek z przeciwnej strony tłumnika koło tego co przełącza się napęd smarowania skrzyni od kół w razie holowania ciągnika. szpindelek ten przekręca się o obrót przyczym wcześniej trzeba go odblokować poluzowując śróbę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR12    1

:rolleyes: Czyli znaleźliśmy kolejną różnicę miedzy belarusem 920 a 1025

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj