Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a koło zamachowe jest na klinach,  tnz czy są kołki ustalające i jakie macie opinie ma temat kupna  samego ślizgu docisku ,można kupić za 140zl a docisk drogi trochę  zważając że muszę kupić koło zamachowe,a będą jeszcze wydatki wedle mojego ruska

Opublikowano
Koło jest na dwóch kołkach ustalających i pasuje tylko w jednym położeniu. Ja wymieniłem samą tarczę dociskową i sprężyny. Trochę teraz żałuję bo podobno kompletny docisk jest wyważony a jak się zmienia samą tarczę docisku to nie ma za bardzo jak go wyważyć.
Opublikowano

Koło zdjęte jakiś " pajac" posmarowal loktajlem gwinty :-( ma jeden kołek ustalający , co do zużycia  to powiedzmy patrząc  na jedna połowę  jest bardziej zużyte około 2mm,  idealnie od połowy górna część zużyta bardziej  a dolna mniej , macie jakieś pomysły dla czego tak się to  nierówno zużylo , w docisku pod jedną łapka brakuje jakieś tulejki chyba gumowej , a i  jeszczę pytanko co tu brakuje zdjęcie poniżej  

20180112_123243.jpg

Opublikowano

 Sprzęgło LUK z tarczą ceramiczną szarpie przy bardzo delikatnym operowaniu pedałem sprzęgła np.przy załadunku bel na przyczepę czy przy wstawianiu precyzyjnym jakichś elementów. Przy normalnym użytkowaniu jest OK. Oczywiście do wszystkiego można się przyzwyczaić ,ciekawe jak długo wytrzyma szczególnie tarcza wygląda bardzo solidnie zamiast gównianych amortyzatorów gumowych ma solidne sprężyny.Myślę że warto byłoby zainwestować chociaż w samą tarczę co prawda cena dużo wyższa .Ja przy turze wymieniałem tarcze co roku z powodu luzowania się piastki bądź amortyzatorów gumowych.

Opublikowano

@hodowca czyli trzeba bardzo precyzyjnie ustawić odległość łożyska oporowego od łapek i zlikwidować wszechobecne luzy na cięgłach. Miałem ceramke na zwykłym docisku, praca miodzio, tylko te nieszczęsne gumowe amortyzatory nie wytrzymały i tarczę ścięło. Na ruskich stronach wyczytałem że przy wstawieniu tarczy ceramicznej trzeba docisk odchudzić o 1/3 sprężyn, no i warunek podstawowy przetoczone lub nowe koło zamachowe i docisk.

Opublikowano

Przy sprzęgle LUK nie ma łapek tylko słoneczko więc regulujesz tylko luz na pedale,za to tarcza sprzęgła ceramiczna jest o niebo lepsza problem raczej polega na tym że jest o wiele mniejszy poślizg tarczy po prostu od razu ciągnie.Ta ruska ceramka jest zupełnie inna miałem z nią ten sam problem co ty.

Opublikowano
Dnia 12.01.2018 o 14:25, robert983 napisał:

co do zużycia  to powiedzmy patrząc  na jedna połowę  jest bardziej zużyte około 2mm,  idealnie od połowy górna część zużyta bardziej  a dolna mniej , macie jakieś pomysły dla czego tak się to  nierówno zużylo , w docisku pod jedną łapka brakuje jakieś tulejki chyba gumowej 

Podejrzewam że brakuje Ci takiego jakby nita z dużym cylindrycznym łebkem. Popatrz pod inną łapką. O to powinna się opierać śruba regulacyjna łapki, Jak tego nie było to jedna łapka nie działała tak jak trzeba i dlatego masz różnice w zużyciu.

  • Thanks 1
Opublikowano

Robert mówi o nierówno zużytych zębach? Na to sprzęgło ma chyba znikomy wpływ, bo koło przykręcone jest do czopa wału korbowego. Jak mówisz o wytarciu przez tarczę, to czuć było wcześniej, że nie wysprzęgla?. Sprawdz, czy docisk jest równo przekręcony (chodzi mi o równe długości tulejek na szpilkach na zewnątrz koła zamachowego). I ciekawe, jak mają się sprężyny w docisku. A mogą być też zle łapki ustawione.

Opublikowano

Dokładnie tak kolego mani51 właśnie tak najprędzej było, że ta podkładka tuleja jak ja tam zwą się wysypala i starło  nie równo kolo zamachowe , koło kupie nowe a pewnie i dościsk też, ja mam ten ciągnik nie długo a że zgrzytalo to  pewnie dlatego ze nie wysprzeglalo dobrze,  kiedyś to podregulowalem i było trochę lepiej, a tera z jest czas to się zrobi jak trzeba, dla mnie ten ciągnik jest nowością i może dlatego zadaje głupie pytania 

Opublikowano

Panowie na olx są dwa rodzaje docisków tak zwany starego i nowego typu ,w czym ten nowy jest lepszy i czy pasuje do koła zamachowego na którym był docisk starego typu

Opublikowano

Dociski stary i nowy pasują na to samo koło zamachowe. Nowego typu lepsze dojście do regulacji a różnicy w pracy nie zauważyłem oba chodzą lekko jak sprężyna przy pedale  dobrze ustawiona. 

Opublikowano

Dziś przywieźli graty , docisk wygląda solidnie starego typu tarcze chciałem lepszą , dali na sprężynach firmy Tapa ciekawe jak się będzie spisywać?  

A tak przy okazji dobrze założyłem tą gumę ? Starej nie było a tak to mi pasowało drugie zdjęcie 

20180209_153227.jpg

20180209_155651.jpg

Opublikowano (edytowane)

Miałem starego typu ale że wyrąbało w nim frezy na wom zmieniłem na nowy i różnicy w ciężkości pracy nie widzę. Podciągnąłem sprężynę lekko i chodzi jak złoto. Tarcza tara... przyzwyczaj się do smrodu lubi przykopcić. Guma na odwrót  i będzie ok. 

Filtr oleju wymieniasz? Dla czego?

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v