18mateo18

rozpołowienie mtz wymiana tarczy

Polecane posty

18mateo18    0

witam

Planuje rozpołowienie ciągnika (wymiana tarczy) i nie bardzo wiem jak go rozpołowić mam do dyspozycji wózek do rozpołowienia ciągnika tylko pod co mam go podstawić?? Pod miskę olejową raczej nie bardzo bo jest metalowa i mogłaby pęknąć. Czy dużo roboty jest przy wymianie sprzęgła i łożyska wyciskowego.Czy są tam jakieś uszczelnienia na tym wałku bo jak odkręciłem ten dekielek od spodu to sporo tam brudu i oleju było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

K7rde ja nie jestem pewien gdziej a w belarusiem iałem podłożone. Ale chyba na samym początku troche silnik opierał się na misce a gdzie miski nei było dałem drewniane kloce.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

podstaw coś pomiędzy ciągnik a wózek np listwy drewniane żeby ciężar ciągnika rozłożył się na całej listwie. roboty to będziesz miał sporo z samym wyjęciem tarczy i rozebraniem sprzęgła. roboty na kilka dni... uważaj ze składaniem ciągnika jeśli coś nie idzie to niepchaj na siłę bo sąsiad tak robił z T25 i poszło całe sprzęgło i musiał kupić całe nowe tuleje widełki łożyska i tarcze

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jakie kilka dni :blink: dwa dni jak masz pojęcie i robiłeś to w innym ciągniku . Co do podstawienia to jak najbliżej tyłu (czyli sprzęgła) silnika podstawisz grubego balika pod te ceowniki a między nimi pod miskę dajesz deski by miska też była oparta i rozjeżdżasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

no tylko kto codziennie rozpoławia ciągnik chyba jakiś dobry mechanik ale nie osoba zwykła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

ja robiłem raz sprzegło i rozjezdzalismy peirwszy raz w zyciu mtz i we dwoch zeszło nam dzien i był na chodzie, bo tu nie ma az tak duzo rozkrecania, kable od kabiny, linka blokady, ciegna gazu, przewod paliwowy kilkanascie srubek i weze od orbitrolu. a sama wymiana tarczy to juz szybko idzie. Tylko potem dobrze wyregulowac zeby nie szarpał itd bo bedzie ci siadać sprzegło jak niektorym uzytkownikom co sa na forum wymienili tarcze nie mieli pojecia jak wyregulowac potem ciagnik szarpie sprzegło siada i pisza ze mtz to gown.....

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W MTZ wymiana sprzęgła zajmuje kilka godzin. Miska olejowa od razu się nie pognie, jednak należy tak podłożyć wózek aby ciężar rozłożył się częściowo na podłużnicach. Dźwignie wyłączające najlepiej ustawić tak, aby regulacja na cięgle zaczynała się od zera, dzięki temu można później regulować cięgłem w miarę zużywania się tarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W osiem godzin ostatnio wymieniłem sprzęgło w Pronarze 1025A. A tam jest kilkakrotnie więcej pracy. Oczywiście robiłem sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

robię to w 4 godziny z użyciem podnośnika na kółkach i kobyłki ,kobyłka pod skrzynie ,przód zablokuj żeby się nie bujał na boki ,lewarek z klockami pod miskę , popuść przed rozjechaniem łapki z docisku , po rozkręceni włóż dwie śruby od drugiej strony żeby rama nie opadła ,rozjeżdżasz wyjmujesz sprzęgło ,nowe zakładasz na wałek skrzyni biegów i zjeżdżasz ,przy składaniu celuj aby trafiło na śruby ,po skręceniu ramy od dołu przez otwór skręcasz docisk regulujesz podłączasz węz paliwowe ,gaz linki blokady i żaluzji i skończone ,wiązka ma tyle luzu że nie trzeba rozłączać ,szybko bo używam narzędzi na powietrze,powodzenia .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Warto przy okazji wymienić sprężyny i łapki docisku, oraz łożysko oporowe.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

robię to w 4 godziny z użyciem podnośnika na kółkach i kobyłki ,kobyłka pod skrzynie ,przód zablokuj żeby się nie bujał na boki ,lewarek z klockami pod miskę , popuść przed rozjechaniem łapki z docisku , po rozkręceni włóż dwie śruby od drugiej strony żeby rama nie opadła ,rozjeżdżasz wyjmujesz sprzęgło ,nowe zakładasz na wałek skrzyni biegów i zjeżdżasz ,przy składaniu celuj aby trafiło na śruby ,po skręceniu ramy od dołu przez otwór skręcasz docisk regulujesz podłączasz węz paliwowe ,gaz linki blokady i żaluzji i skończone ,wiązka ma tyle luzu że nie trzeba rozłączać ,szybko bo używam narzędzi na powietrze,powodzenia .

 

nie bardzo rozumiem (po rozkręceni włóż dwie śruby od drugiej strony żeby rama nie opadła)a czy miska olejowa się nie zgniecie jak podłoże pod nią. Głównie rozbieram żeby wymienić łożysko i tarcze .I czy jest tam jakiś uszczelniacz na wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

Jak nie włożysz tych śrub opadnie ci rama na dół a silnik pójdzie do góry , rama nie jest niczym połączona z blachom przed zamachem .Miskę jak podeprzesz maksymalnie na końcu to pod ciężarem własnym się nie zagnie ,robię tak zawsze ,20lat mam warsztat samochodowy ,trochę sprzętu się przewineło . Jak masz przedni napęd dla wygody odkręć podporę ,tylko 3 śruby a przy składaniu nic nie przeszkadza , uszczelniacz jest 50x70 w skrzyni ,w silniku jest odrzutnik

 

 

Proszę nie cytować poprzedniego postu, bo polecą %%. Proszę też poprawić błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

dziś rozebrałem tarcza ma 7 mm wymienię ją na nową i łożysko też jest rozwalone mam też nowe tylko nie wiem od czego jest taka śruba 10u samej góry na środku nad tym wałkiem i z pod niej cieknie strasznie olej i nie da się jej wkręcić i wykręcić mogę ją tylko trochę przekręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Mam pewien problem po wymianie tarczy sprzęgło się ślizga tarcza którą założyłem podobno jest od pronara wzmacniana tarcza ma 12mm (tak mówił gość w sklepie) sprzęgło ustawiłem 12mm do łapek sprzęgłowych do czoła tarczy i nie wiem czy dobrze w sobotę pojechałem po piach i nie dało nie jechać na 9 bo się ślizgało biegi dobrze wchodzą nie zgrzytają gdy przyjechałem do domu odkręciłem ten dekielek od spodu i jeszcze regulowałem ale tam niema dobrego dojścia popuściłem te śruby na tych łapkach po 1 obrót i popuściłem jeszcze te 3 śruby technologiczne dodam że wycisk sprzęgłowy rozbierałem aby zobaczyć sprężyny ale nie były pęknięte to ich nie wymieniałem sprawdzałem też czy tarcza nie jest zwichrowana mierzyłem suwmiarką i sprzęgło też bardzo dokładnie wyregulowałem i nie wiem gdzie jest przyczyna ale jak popuściłem trochę to tak jakby się tak już nie ślizgało. rocznik mojego mtz 1996 kwadratowa kabina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1410    10

Ta sruba nad walkiem jest os kola zębatego napędu pompy olejowej.Srobę nalezy wykręcic, wybrac tuleję na ktorej jest uszczelniacz gumowy(musisz go wymienic obowiązkowo,poniewaz on i puszcza olej)i zakręcic z powrotem.Problem powinien zniknąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

nie zawracaj sobie głowy ze skręcaniem docisku po złożeniu ciągnika. najpierw załóz tarcze, dokręć docisk i dopiero potem społawiaj. jeśli masz dobre oko, to bez problemu ustawisz tarcze w docisku


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

18mateo18 jakie śruby technologiczne :huh: chodzi ci o te od łapek :huh: a wyregulować to masz tak aby łapki nie dotykały łożyska wyciskowego ok 2 mm luzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0
Napisano (edytowany)

Śuby technologiczne to te które są pomiędzy łapkami są one 3 na klucz 17 w docisku

 

Nie cytujemy poprzedniego posta.

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lewy47    0
Napisano (edytowany)

Ogólnie Mtz nie jest to trudny ciągnik do remontu bo moim zdaniem jeśli sie lepiej przyjżeć to jest łatwo tylko trzeba to robić z głową :)

 

 

 

Post nic nie wnosi do tematu. Następnym razem proszę się zastanowić nad tym co się chce napisać.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Czy jest możliwość wyjecia silnika do góry bez rozjeżdżania? Mam ładowacz czołowy i nie chciałbym zdejmować ramy od niego.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tego w ten sposób się nie da zrobić, pół rama trzyma płytę adaptacyjną silnika. Poza tym to pomysł równoważny z wciąganiem gatek przez głowę, więcej z tym problemów niż zysku..


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Dziś rozjechalem mtz-ta mój niekończący temat właśnie  się zaczyna :-(

Ktoś urwał śrubę od koła zamachowego wału,  nad łożyskiem u Tu będzie największy problem bo mus go wyjąć, 

W dodatku e czegoś brakuje w tym walku od napędu pompy ,

Koło zamachowe jest dość wmocno zmęczone,  ale dziwne bo od góry ma większe ubytki niż na dole , docisk to samo wyrźniety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj