Skocz do zawartości
Manita

Hydrostat czy manual?

Polecane posty

Manita    1

Witam. Ostatnio stanąłem przed trudnym wyborem. Aczkolwiek planuję zakup używanej ładowarki teleskopowej i nie wiem jaki rodzaj przeniesienia napędu wybrać. Na początku zdecydowanie przeważał hydrostat gdyż jeździłem taka ładowarka i przesiadając się z c 330 płynność zmiany kierunku jazdy była oszałamiająca. Jednak na nowa ładowarkę mnie nie stać wiec zacząłem szukać używanej. I właśnie tu pojawił się problem gdyż dowiedziałem się, że ładowarki są również z mechaniczna skrzynią. Natrafiłem na (chyba) dobra okazję mam do kupienia za niecałe 100 tys. zł ładowarkę Manitou 731-120 lsu z 2007r. Jest tam przekładnia manualna z 4 biegami (tak powiedział mi handlarz przez telefon) i chciałem zapytać jak taka skrzynia działa? (bo jak działa hydrostat już wiem :)) Czy ma ona pedał sprzęgła tak jak ciągnik? I która przekładnia jest lepsza (tańsza w naprawie, wygodniejsza)?

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

P.S. Mam jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest ze gdy ładowarka ma cyfrowy wyświetlacz to nie liczy motogodzin? Tak powiedział mi przez telefon ten sprzedawca. Na dniach będę jechał ją oglądać i pewnie dowiem się co i jak ale czy jest możliwe że w ładowarce nie są liczone mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w manitou 629 taką skrzynię to na dźwigni zmiany biegów jest przycisk sprzęgła. Rewers jest pod obciążeniem czyli masz 4 biegi przód i 4 tył. Coś cię chyba oszukuje z tymi motogodzinami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

On mi powiedział ze rewers jest przy kierownicy ale pewnie jutro pojadę obejrzeć ją. A jak z awaryjnością tych skrzyń ta ładowarka ma tylko 4 lata i jakoś jest dziwnie tania bo za taka cenę ludzie sprzedają wyekploatowane 10 letnie maszyny na co zwrócić uwage przy jej oglądaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

No właśnie coś dziwnie tania. Tak rewers jest po lewej stronie przy kierownicy. Sprawdź czy nie ma żadnych przecieków, jak reaguje pompa, jak silnik pracuje, chociaż silnik to najmniej ważna sprawa, no i tak ogólny stan. Z awaryjnością to nie wiem za wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

taka skrzynia nie posiada pedalu sprzegla. samo sprzeglo to hydrokinetyk, uwazam, ze to dosyc dobre rozwiazanie o ile przelozenia mozna zmieniac pod obciazeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tak zle to troche ujalem, i rzeczywiscie chodzilo mi o mozliwosc zmiany przelozenia bez zatrzymywania sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

a orjentujecie się może jaki rodzaj przekazania napędu jest zastosowany w ładowarce manitou MLT 634 T LSU ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
red    0

@Manita kupiłes ta ładowareczke??

ja uzytkuje 5 lat 731 i nie wypowiem sie o firmie zbyt pozytywnie. ma swoje wady które nie sa udoskonalane w modelach z 2011 roku ;[

co do liczenia mth u mnie nie wyswietla liczby przepracowanych godzin (prawdpodobnie cos gdzies nie łaczy) ale liczy godziny cały czas.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

 

co do liczenia mth u mnie nie wyswietla liczby przepracowanych godzin (prawdpodobnie cos gdzies nie łaczy) ale liczy godziny cały czas.

 

Jak liczy godziny to znaczy że działa;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

Nie jeszcze nie kupiłem bo tamta wydała mi się podejrzana no i do tego jeszcze ten motor 120 KM <_< mam teraz na oku 742 HLSU i teraz chciałem się zapytać co myślicie o tej? Rocznik 2005 i ok 1000 mth. Czy to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
red    0

czy silnik 120 KM jest zły... ?? moim zdaniem nie jest potrzebny w ładowarce teleskopowej silnik takiej mocy.100 KM nigdy nie było dla mnie za mało a napewno bedzie duzo bardziej ekonomiczny w lzejszych pracach gospodarskich.jesli maszyna bedzie pracowala np na budowie moze ktos ta moc wykozysta , przecietny rolnik raczej nie ;)

 

Rocznik 2005 i ok 1000 mth moze i jest to prawdziwy przebieg ale najlepiej ocenic to po zuzyciu maszyny (opony , luzy na sworzniach, ogolny stan hydrauliki...) . Zalerzy gdzie ta maszyna pracowała ja 1000mth rocznie nakrecam i jedyna opcja sprzedazy maszyn 5 letniej z 1000 mth to kupno jej w pierwszym SPO teraz handel i nastepna na modernizacje...

 

@Duzy1 nie wiem czy dobrego slowa urzyłem piszac wada moze to normalne zuzycie ktore było przewidzane przez producentów ktozy sprzedaja maszyne a pozniej zarabiaja na serwisie zeby utrzymac sie na rynku.

awarie z ktorymi miałem do czynienia po 5 latach i 6000mth :

-pryjorytetowy dzielnik cisnienia nie utrzymywal oleju powodowało to powolne dzialnie niektorych funkcji (u mnie skrecanie kół i wsuwanie teleskopu)

-wałek łaczacy silnik z przekladna kontowa jest w srodku zalanu w gumie która zurzyla sie powodując bicie co z koleji miało wpływ na wycieki z przekładni kontowej

-padła pompa paliwa (zablokowała sie na 1600obr i ani rusz)

-rozrusznik regenerowany 2 razy obecnie pracuje na jakims niemieckim zamienniku

-luzy na joystiku po 3000mth

-w tym roku juz 3 weze hydrauliczne w tym jeden od wysuwania teleskopu zaczełuy ciec bez przetarcia (zurzycie??)

-luzy na sworzniach

-poca sie praktycznie wszystkie rozdzielacze

-z hamulcami miałem problemy zakuwanie przewodów itd

było jeszcze kilka problemów, ogolnie maszyna moze nie jest jakas bardzo kiepska ale liczyłem na cos wiecej :unsure: nastepna prawdopodobnie bedzie żółta aby złapac porównanie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę, że 100 będzie bardziej ekonomiczne. Aczkolwiek 120 przydaje się jak ktoś pracuje w ciężkich warunkach tak jak pisałeś. Jcb też nie jest bezawaryjne. Sąsiad ma model 536-60 Super agri i po 2 latach i 3200 mtg. padł silnik, koszt nowego 50 tys :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

To sporo tych awari

po 6000 mth cieknące przewody to według mnie nie awaria ale pocący się rozdzielacz to już nie ładnie

luzy na sworzniach jak były odpowiednio smarowane to świadczy o słabym materiale

JCB tęż ma problemy z elektryko w Super Agri

Pewnie ja też bym wziął JCB ale jest za wysoka i nie mieści mi się w oborze

 

@farmersNHtd95d to co się stało temu silnikowi że nie dało się co naprawić tylko trzeba było wymienić na nowy

 

100 KM na na utwardzonym podłożu jest wystarczający ale w błocie czy przy niwelowaniu gruntu przydało by się więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

A więc ładowarka zakupiona :rolleyes: wypadło na model 634 LSU z 2007 roku na pierwszych oponach. Jutro ma być w domu wiec myślę, że wpadnie jakaś fota i teraz chciałem zapytać jakim olejem zalać "Mańka"? Gość u którego kupiłem mówi, że olej wymienia się co 500 mth więc to chyba jakiś dobry olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
red    0

no no gratulacje :rolleyes: życze bezawaryjnej pracy ale nie badz zbytnio optymista ;[

jaki ma przebieg maszyna i ile zapałaciłes jesli mozna wiedzec??

od rolnika czy handlaza??

jesli chodzi o oleje ja zalewam po gwarancji to samo co serwis tylko kupuje w hurtowni i wychodzi ok 30% taniej.

olej do hydrauliki TEXACO RANDO HDZ46

okej do skrzyni biegów TEXACO TEXAMATIC 4291

mosty , osie , przekaldnia katowa TEXACO GERATEX LS85W90

do silnika leje to co mam aktualnie zwykle 10W40 z TOTALA

 

piszesz o wymianie co 500h masz na mysli olej w silniku ?? tu jest ciekawy temat bo korbanek do tego silnika zaleca wymiane co 300mth a serwis manitou co 500mth :P

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

też myślę że 500 mth to trochę za rzadko :rolleyes: olej myślę że pierwszy raz kupię u autoryzowanego dealera aczkolwiek po dzisiejszym przeglądzie myślę, że na razie wymienię olej tylko w silniku a w hydraulice i skrzyni to tylko powymieniam filtry bo gdy wyciągnąłem bagnet ukazał się moim oczom piękny czerwoniutki wręcz idealnie czysty olej w skrzyni i równie piękny olej błękitnego koloru w hydraulice :lol: i sądzę, że na razie nie ma po co ich wymieniać.

 

Niestety po dzisiejszym przeglądzie zauważyłem, wentylator jakoś krzywo patrzy <_< więc poluzowałem pasek i okazało się, że chyba ten wspornik który idzie od silnika a dokładnie cześć gdzie osadzone są łożyska wentylatora. Czy ktoś może wymieniał już tą część? Ile ona może kosztować? Chciałem ja dziś wymontować lecz nie miałem zbyt dużo czasu a tam jest bardzo trudny dostęp i po odkręceniu 1 z 3 śrub na razie przykręciłem go z powrotem. teraz sobie myślę, że może wystarczyłoby wstawić tam jakąś tulejkę, ale pomyślałem że najpierw zapytam Was o zdanie. Silnik ma niestety już wymieniany licznik motogodzin który wskazuje 770 mth ale po maszynie w ogóle nie widać zużycia (pod maska jeszcze wszystko się "błyszczy" nawet z rury wydechowej nie spaliła się jeszcze farba, a na przewodach jest jeszcze złoty "ocynk"). Ładowarka przyprowadzona jest od gospodarza z Francji a katalog części jest jeszcze oryginalnie zafoliowany :rolleyes: .

 

I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tzw. "przełącznika odcięcia skrzyni biegów" (taki jakby "przekreślony tryb" na żółtym tle obok włącznika tylnej wycieraczki), a więc mam go ustawionego tak ze jest wciśnięty ten rysunek i mogę zatrzymywać maszynę przyciskiem na joysticku ale gdy przełączylem na ta druga pozycję, czyli zatrzymywanie skrzyni hamulcem to maszyna nie rusza. Czy trzeba może dać więcej obrotów? Ja się bałem i szybko przełączyłem do poprzedniej pozycji :rolleyes: no ale jeżeli to jest to chciałbym wiedzieć jak to działa i jak w ogóle sprawdzić czy działa?

 

U trochę się rozpisałem :P. Bardzo proszę o ewentualne odpowiedzi użytkowników za które serdecznie z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

Dla mnie to nieco nielogiczne. U mnie dmuchało na chłodnice ale zmieniłem że dmucha na silnik. Cała chłodnica była zaklejona świństwem od środka. I o co chodzi tym konstruktorom to nie wiem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×