Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MarekSI

Pronar 82A

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar

MarekSI    0

Witam mam na oku ten model ale nie wiem czy to dobry wybór gdyż widze na allegro że ludzie sprzedają je chociaż są one z 2003-2005 rok. Czytałem na forum że niektórzy userzy twierdzą że strasznie cieknie mu podnośnik ogólnie że nie chcieli by go za darmo. Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś na jego temat patrzyłem równierz belarusa 952 no ale jak nie patrzeć to pronar wizualnie lepiej wygląda. Wiem że podzespoły są te same ale mówiono mi że ta wersja jest nie udana. Jak wasze odczucia na jego temat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100

jak znam życie to połowa tych pronarów kupiona była albo na spo albo na prow i przez pięć lat nie można sprzedać traktorka.

Teraz je sprzedają i dostają tyle ile one ich kosztowały a kupią sobie nowe zabawki.

 

Ot takie moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


MarekSI    0
KUP FENDA STARSZEGO TO STARSZEGO ALE BĘDZIESZ Z NIEGO BARDZIEJ ZADOWOLONY

 

Może i masz racje ale wole jednak nowy sprzęt :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomaszs88    3

kub Zetorka ;) o niebo lepszy niż te wszystkie ruskie...jedyne co ruskie dobre to cukierki :rolleyes:

 

ale każdy robi jak uważa...Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


MarekSI    0
Pronar = złom

może jakieś uzasadnienie ?

 

a co do zetora to troszkę przy drogi <_<

Edytowano przez MarekSI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wladek820    0

eee kolego nie mów że tylko dobre ruskie są cukierki ;) ja bym powiedział jeszcze że wódka i Tania lub Sasza :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kalus77    22

@Nikita_Bennet napisałeś całą prawde sam mam taki zamiar :P kupić ale zachodniego

@MarekSI a ile wołają za takiego pronara? Nawet sprawdż na allegro ile tego jest do sprzedania ciągniki 3-6 letnie- kto by sprzedał nowy ciągnik gdyby się dobrze sprawował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Nikita_Bennet    100

@Nikita_Bennet napisałeś całą prawde sam mam taki zamiar :P kupić ale zachodniego

@MarekSI a ile wołają za takiego pronara? Nawet sprawdż na allegro ile tego jest do sprzedania ciągniki 3-6 letnie- kto by sprzedał nowy ciągnik gdyby się dobrze sprawował ?

a dlaczego ja wziąłem nowego?

Za 5-7 lat sprzedam za tyle za ile go kupiłem ;)

No chyba że naprawdę będzie niezawodny i bezawaryjny wtedy sprzedam zetorka 10145 a kupię drugiego Belaruska ale 80KM, most nowego typu, skrzynie bez synchro (aby leciał 40km/h) i podnośnik starego typu ale tak aby miał hitcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agromatik    182

Za 5 lat /wymóg PROW/ będziesz mógł wybierać w sprzęcie markowym i nie, z krajowej drugiej ręki, jak w ulęgałkach. Wielu będzie wolało sprzedać, i złożyć nowy wniosek/o ile będzie taka możliwość/, niż bawić się w remonty.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzigit    1

U mnie w okolicy tylko ja mam pronara co prawda SA na krzyżaku ale pronara.

Są zetory o podobnej mocy i z rozmów z użytkownikami jak i z własnych obserwacji widzę że mtz-tem zrobię co najmniej tyle samo jak nie więcej niż np proximą a zaoszczędzę na paliwie bo ruskie silniki jak każdy wie są bardzo ekonomiczne i mają opinie niezniszczalnych (oczywiście w normalnych rękach). A zetor . Z zetorem jest tak że kto miał starego zetora z lat 80 i zamienił go ostatnio na nowego to mówi że to już nie ta marka. Ogólnie zetor nie trzyma równowagi między ceną a jakością.

Wiecie jak było z mercedesem, model W123 jest niemal legendarny pod względem swojej wytrzymałości a zaprzestano produkcji ze względu na to że Mercedes by zbankrutował. Ta zasada obowiązuje i w tych czasach.

Silnik MMZ wykorzystywany w ciągnikach Pronar i Belarus nie zmienił się niemal nic mimo tylu lat od wyprodukowania pierwszego egzemplarzu co świadczy o jego dobrej konstrukcji (niekoniecznie dla środowiska :P ).

Uważam że pronar czy belarus to dobre wyjście dla tych którzy chcą ciągnika dobrego, ekonomicznego, prostego i przede wszystkim TANIEGO jak na swoją "jakość"

Mtz-tom trzeba wybaczyć ich niedociągnięcia za swoją cenę ale Zetorowi bym już nie wybaczył tego jak by coś cię działo.

PS: Takich wypowiedzi jak Pronar (czy inna marka)= złom radzę nie brać pod uwagę bo nie są one niczym udowodnione.

I powtórzę to co zawsze o MTZ-tach najwięcej mają do powiedzenia ci którzy go nie mają i czują urazę do radzieckich technologi, jak i ci którzy mają JD i Fendt-y i chcą się po prostu popisać przed innymi. Ale Weźcie pod uwagę to że nie każdego stać na taki ciągnik lub na koszty jego eksploatacji. To że ciągnik jest droższy lub zachodni to nie znaczy że jest lepszy. Na pewno lepszy szpan jest :P Ale o tym jest w innych moich postach

Pozdrowienia :)

Edytowano przez dzigit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Macius    7

Ja mam dwa ruski pracują na 80ha i idą jak żylety no ale jak miał bym kupowac coś nowego to raczej pronara bym nie wziął wolał bym cos lepszego chyba że nie masz dość kasy ale zamiast pronara zastanów się nad Belarusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnik1973    1272

Nowy pronar, lub belarus to w nich po 100 mtg podokręcać wszystkie śruby i nie ma mowy że gdzieś będzie ciekło. Wszystko musi się ułożyć. W t25 nawet tak napisane podokręcać. Ja mam t25 31 lat i nie ma punktu zapoconego a już prawie 6500mtg bez remontu i awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Macius    7

do dokłądnie mocno skręcić dobre uszczelki podawać i nic nie bedzie ciekło :) Jak widze tych "znawców" co piszą "Pronar to szajs albo coś podobnego" to mnie aż czyści nie znają się nigdy tego ciągnika na oczy nie widzieli a wypowiadają się ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnik1973    1272

U nas na wiosce gość mtz kupę lat w lesie ciąga dłużycy z drzewem i nie zajeździ, a te fendy i te poniemieckie dawno by padły pod sosną w takim zapierdzielu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fezoi    47

Mój Pronar 1025 skończył 5 lat(PROW) i zostaje w gospodarstwie .Nie miałem z nim problemów.Skusiło mnie te 105km, ale z perspektywy 1100mtg i obserwacji innych ciągników myślę że 82A lub podobny Belarus to optymalne rozwiązanie .Przy średnim areale jest uniwersalny ,przy większym do orki, transportu trzeba i tak jakiejś szóstki.Jedno jest pewne po gwarancji ewentualne koszty napraw nie zniszczą rolnika , a do sprzętu zachodniego to strach pytać o cenę części.Dodam, że na Pronara przesiadłem się z ursusa 1014 i odczułem różnicę na plus .Jest problem w transporcie ze skrzynią 16x8, ale 82A ma inną.Pozdrawiam!

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnik1973    1272

Zgadza się dla gościa w deutz skrzynia nawaliła to za trybek wielkości zębatki rowerowej zabulił 6000pln i 3 tygodnie czekał na niego w samo jak wiosenne prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzigit    1

fezoi napisałeś 4x2x2 to tak jak byś maił 4 do przodu, 2 do tyłu, i 2 w obu kierunkach naraz :P . Ja wiem o co chodzi ale możesz trochę inaczej napisać żeby później nie było niepotrzebnego O-T

 

Swoją drogą ja w SA też mam niedoskonałą skrzynie do transportu. Między 3 a 4 brakuje biegu bo to za duża różnica prędkości.

2 też jest dość szybka i żeby z niej ruszyć z obciążeniem to trzeba troszkę na sprzęgle przyduśić.

Więc rusza się przeważnie z 2 szosowej ale zredukowanej (ten sposób i sposób przyduszenia preferuje ojciec :D )

Ja natomiast ruszam przeważnie z 3 szosowej zredukowanej gdyż jest szybsza od 2 szosowej zredukowanej a wolniejsza od 2 normalnej do i po ruszeniu wystarczy wyłączyć redukcje na normalną 3 i już traktor ma siłę się rozpędzić i jest mniej wajchowania :) . Oczywiście na polu to wygląda inaczej tam ruszamy z 2-R.

Ja już doszedłem do wprawy w ruskich biegach ale ojciec jeszcze nie do końca bo za długo jeździł 7211 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris19911    9

w 1025 jest 4 biegi, 2 grupy na reduktorze i 2 zakresy, tak to na chłopski rozum wygląda czyli w sumie 16 biegów do przodu.

W 82TSA rusza się spokojnie tak: 2 na reduktorze, później 3, później reduktor na zająca i 4 chyba, ew 4 z reduktorem i już można spokojnie jechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Trafik    0

Zobacz jak chodzi 105 konny Pronar z Kvernelandem

Ciągnik z filmu jest użytkowsnika @DawidM

 

 

 

Nie na mawiam Cię do Pronara ale odradzam Zetora za taką kase dołuż kilka groszy i weź NH.

 

Ja mam 82a od 2006r i ma +\- 2 000mth i głównie chodzi przy turze

Awarie:

-Wymiana pompy wodnej

-Wymiana sprzęgła 2009r

-wymiana rozdzielacza

-wymiana czujniku od ciśnienia oleju

-kilka przetartych kabli które idą do rozdzielacza

koszt napraw +\- 1 500zł teraz pomyśl ile by Cię to kosztowało w jakimś zachodnim (wiem wiem zachodnie się nie psują...)

 

Po kilku godzinach pracy w polu możesz się ostro wqr...iać bo wygody to trzeba przyznać praktycznie nie ma w porównaniu do jakiegoś zachodnniego sprzętu, ale znów jak zobaczysz co potrafi 80 konny pronar to będziesz mile zaskoczony. Czepiasz mu T-088 z zakładkami i wozisz qq tylko dym idzie.

Tu kilka fotek mojego pronarka, lekko to on nie ma :D

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/143885-pronar-82a-przyczepy/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/143886-pronar-82a-przyczepy/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/130888-pronar-82a/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/130889-pronar-82a/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/250292-pronar-82a-deutz-fahr/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/143508-pronar-82a-pottinger/

Wybór należy do Ciebie, teraz kupił bym jakiegoś zagranicznego bo komfort jednak ma znaczenie :)

Edytowano przez Trafik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Macius    7

No nie powiem twój pronarek ładnie daje sobie rade :) jakie masz tam klasy ziemi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×