Zaloguj się, aby obserwować  
piotr820

Belarus 820 obrotomierz

Polecane posty

piotr820    43

Ale to jest nowy ciągnik i od nowości tak bylo. Ja podejrzewam obrotomierz.

A konkretnie teraz ma 117 mth.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że jest nowy nie oznacza, że takie napięcie jest prawidłowe. Jeżeli jest na gwarancji to wezwij serwis. Jeżeli nie, to samemu musisz doprowadzić ładowanie do porządku. Prawidłowe napięcie to 13,8-14,4V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Ale ja mierzyłem na około 650-700 obr. Jak dodam gazu to zwiększa się na 15.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dzisiaj zmierzyłem napięcia na alternatorze,na wyjściu obrotomierza przy 700obr=4,2V,ładowanie 13,9V,pełne obroty obrotomierz 5,8V ładowanie 14,8V.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

S-Piotr u mnie jest mniej więcej to samo.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Ostatnio jak orałem to gdy wjechałem w dziurę się włączył, ale zaraz się wyłączył :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli instalacja do przeglądu. Od alternatora zaczynając, na obrotomierzu kończąc. Gdzieś jest luźne połączenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

A, który kabel przy alternatorze odpowiada za obrotomierz?


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten, na którym jest plomba gwarancyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Wczoraj się włączył na nie uruchomionym silniku to mówię zapalę i gdy zapalił to spaliło bezpiecznik od wszystkich zegarów. Włożyłem nowy i to samo. :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, masz ewidentne usterki w instalacji, wezwij fachowca i będziesz miał po problemie. Sam i tak sobie z tym nie poradzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43
Napisano (edytowany)

Szukałem fachowca w mojej okolicy, ale nikt nie chce się tego podjąć :( . Załóżmy, że kupię multimetr, to jak mam go ustawić aby sprawdzić poprawność napięcia na uzwojeniach stojana.

Edytowano przez Elektrotechnik
Ortgrafia

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1
Napisano (edytowany)

Nie wiem czy mam coś z oczami, czy pisałeś, że to nowy ciągnik. Bo skoro to nowy ciągnik na gwarancji to co ty w ogóle kombinujesz? Wzywasz serwis i ci naprawiają za darmo i problem z bańki.

 

 

10 % za cytowanie poprzedniego posta. Post oczywście poprawiłem.

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toro    0

To ja trochę w inny sposób się wypowiem. Posiadam nowego belarusa 952.3, z licznikiem mtg były podobne problemy, tzn. raz na jakiś czas zacinał się (również wskazówka obrotów zatrzymywała się w miejscu). W zasadzie zdarzyło się to raptem trzy razy ale zadzwoniłem do serwisu, to mi dali nowy. Przy okazji serwisant powiedział, że te liczniki są strasznie awaryjne, siadają w wielu belarusach, dlatego wymieniają je na troche nowsze typy, ponoć pozbawione WADY FABRYCZNEJ (jego słowa). Powiedział także że jeśli choć raz się zaciął, to krótkiego czasu jak padnie wogule. Także polecam skontaktować się z serwisem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Szukałem fachowca w mojej okolicy ale nikt nie chce się tego podjąć :( . Załóżmy, że kupię multimetr, to jak mam go ustawić aby sprawdzić poprawność napięcia na uzwojeniach stojana.

 

Zrób tak jak Ci radzą i wezwij serwis gwarancyjny. Sam i tak sobie nie poradzisz, skoro nie potrafisz obsługiwać multimetru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

No wiesz jak by była gwarancja to bym serwis wezwał i nie pisał na tym forum. A jej nie mam ponieważ nie pojechałem na przegląd gwarancyjny za 1500 zł.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli te obrotomierze rzeczywiście mają wadę fabryczną to i tak czeka Cię jego wymiana. A tanie to nie będzie. Skontakuj się z serwisem i spytaj ile taka wymiana kosztuje. Jednak lepiej było jechać na ten przegląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Ten obrotomierz jest na allegro za 350 zł, jak bym był pewien, że to on jest zepsuty to bym go wymienił i po problemie. Znalazłem elektryka, który mi sprawdzi czy on jest dobry. A przegląd już minął bo był po 30 mth.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Niewiem czy to istotne w tym temacie, ale w zeszłym roku w lato jeździłem jakiś czas bez akumulatorów.

 

Elektryk sprawdził, obrotomierz jest dobry, powiedział, że jak jeździłem bez akumulatorów to mógł alternator podawać za duże napięcie na instalację i mógł się spalić tzw. pulpit sterowniczy, który przelicza wszystkie dane obrotomierzowi, więc go odłączyłem i już nie pali mi bezpiecznika.

 

Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi, że mógł się popsuć regulator nacięcia od alternatora i podaje zły impuls do obrotomierza.

 

I teraz mam dylemat kto ma rację. :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro jeździłeś bez akumulatorów (dla mnie jest to niepojęte żeby robić coś takiego), to mogłeś narobić dużych szkód w instalacji, a w takim przypadu za pośrednictwem forum nikt Ci nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

witam tak przy okazji podepnę się pod ten temat. Otóż mam renault i w nim też alternator napędza obrotomierz. Oryginalny mi się popsuł a nowy kosztuje 800zł. znalazłem coś takiego http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=836&p=1 i nie wiem czy mogę ten zamiennik od razu podpiąć pod tą wtyczkę do alternatora co wychodzi na oryginalny obrotomierz??? Są to dwa kable co idą na oryginalny obrotomierz sa oznaczone L i B+ a na atku jest taka jakby czarna puszka i na niej pisze ..pièce adaptable'' Czy też lepiej bedzie jeśli zmierzy mi to jakiś elektromechanik co tam jest za impuls na atku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, po pierwsze piszesz w niewłaściwym dziale, a po drugie na wyjściu alternatora nie ma żadnego impulsu tylko napięcie przemienne, którego częstotliwośc mierzy obrotomierz. Możesz od razu podłączyć ten wynalazek do alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Od razu do alternatora czyli pod to wyjscie co idzie na oryginalny obrotomierz?? No wiem ze w nieodpowiednim dziale ale w reno nie ma takiego elektromechanika jak ty :D A tak przy okazji co trzeba zrobić żeby zwolnic obroty silnika elektrycznego??? bo przy prasie mam elektryczne owijanie i za szybko mi przeleci i mało owinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to trzeba było założyć temat w dziale "Elektryka". Obojętnie gdzie podłączysz, byleby to było połączone z wyjściem stojana w alternatorze. Co do prasy to tylko regulacja PWM, czyli odpowiedni układ elektroniczny sterujący silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj