Zaloguj się, aby obserwować  
piotr820

Belarus 820 obrotomierz

Polecane posty

piotr820    43

witam

mam belarus z elektronicznym obrotomierzem i jak ostatnio jeździłem to zauważyłem ze przestał działać. Podświetlanie jest tylko nie wyświetla motogodzin i nie pokazuje obrotów. z góry dzięki za pomoc.

Edytowano przez piotr820
orty

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

mój dzisiaj sie zaciął ale zgasiłem ciągnik i jak odpaliłem to było już dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najpierw popraw pisownię, bo Twoja ortografia jest tragiczna. Co do problemu, to sprawdź naciąg pasków klinowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

stanis80 kable przy alternatorze są na swoim miejscu

Elektrotechnik pasek jest dobrze naciągnięty


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że są na swoim miejscu nie oznacza, że mają pewny kontakt z zaciskami. Pod tym kątem należy sprawdzić połączenia. Wyjmij też zegary i sprawdź stan złącza znajdującego się pod spodem. W zasadzie pierwsze co należałoby zrobić, to sprawdzić czy z alternatora wychodzi prawidłowy sygnał do obrotomierza. Przypuszczam jednak, że nie dysponujesz oscyloskopem, lub częstościomierzem, albo w ostateczności zwykłym multimetrem. Bo nie ma sensu rozbierać pół ciągnika, skoro przyczyna może leżeć w alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A jak użyć (zwykły multimetr)aby sprawność wyjście w alternatorze na obrotomierz?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Elektrotechnik u mnie tylko jeden nie działa (ten od motogodzin)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak użyć (zwykły multimetr)aby sprawność wyjście w alternatorze na obrotomierz?

 

 

Należy sprawdzić poprawność napięcia na uzwojeniach stojana.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Gdzie jest czujnik od obrotomierza? Bo dzisiaj go rozebrałem i do niego nie dochodzi w ogóle prąd.

Edytowano przez piotr820
Błędy

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czytałeś w ogóle posty w tym temacie? Jak sprawdziłeś czy "dochodzi do niego prąd"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

czytałem i nic się nie dowiedziałem. Sprawdzałem testerem na natężene i tylko w 1 kablu jest prąd i jeszcze w 2 od podświetlania też jest.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego widzę, że masz za mało wiedzy żeby cokolwiek z tym zrobić, więc proponuję zlecić to fachowcowi. Z tego co piszesz, w ogóle nie masz pojęcia jak obsługiwać multimetr i robić pomiary. Czujnikiem jest tutaj alternator, który generuje napięcie o częstotliwości zależnej od obrotów. Ta częstotliwość jest mierzona i pokazywana na wskaźniku wyskalowanym w obr/min. To właśnie prawidłowość tego sygnału masz sprawdzić. Jeżeli na przewodzie sygnałowym masz napięcie przemienne z alternatora, to uszkodzony będzie zegar. Jeżeli nie masz to przyczyna leży w przewodach lub w alternatorze. Jeszcze jedno pytanie: co to jest "tester na natężenie"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

To takie urządzenie które podłączasz i pokazuje Ci napięcie.

Edytowano przez piotr820
Ortografia

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to w końcu co tam mierzysz? Napięcie, czy natężenie prądu? Napisz czy na wyjściu alternatora jest napięcie przemienne, które masz sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Nie katuj chłopaka,tylko napisz żeby na mierniku ustawił na ~V i jeśli miernik pokarze (i teraz jaką wartość ma pokazać aby stwierdzić poprawność działania)i czy mierzyć na pracującym alternatorze.Od siebie dodam dla @piotr820 miernik podłącz na alternatorze do śrubki z najmniejszą nakrętką to wyjście na licznik.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nikogo nie katuje. Pisząc na tym forum trzeba wykazać się chociażby minimum wiedzy na dany temat. Najwyżej mógłby zapytać co i gdzie mierzyć w tym konkretnym przypadku. A on nie ma pojęcia o obsłudze multimetru, A to akurat można znaleźć w necie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Zgadza się ale czego wymagasz od nastolatka,który pewnie ojcu chce pomóc.Pisząc nastolatek odnoszą wrażenie że to większość userów (patrz link hasło user http://forum.pclab.pl/topic/350027-Kto-jest-kim-w-Informatyce/ )na tym forum.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na razie skończmy tą nic nie wnoszącą do tematu dyskusję i poczekajmy co tam ciekawego wymyślił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

miernik pokazuje mi 4 V


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te 4V masz również we wtyczce obrotomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Tak, sprawdzałem to tam też


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wychodzi na to, że instalację masz sprawną, Jednak to napięcie jest za niskie. Powinno być 8V na wyjściu stojana. Sprawdź napięcie ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Na alternatorze jest 13V.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napięcie ładowania jest za niskie. Praktycznie akumulatory wcale nie są ładowane (o ile dobrze zrobiłeś pomiary). Doprowadź do porządku ładowanie i ponownie sprawdź obrotomierz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj