Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotr820

Belarus 820 obrotomierz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotr820    42

witam

mam belarus z elektronicznym obrotomierzem i jak ostatnio jeździłem to zauważyłem ze przestał działać. Podświetlanie jest tylko nie wyświetla motogodzin i nie pokazuje obrotów. z góry dzięki za pomoc.

Edytowano przez piotr820
orty

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

mój dzisiaj sie zaciął ale zgasiłem ciągnik i jak odpaliłem to było już dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najpierw popraw pisownię, bo Twoja ortografia jest tragiczna. Co do problemu, to sprawdź naciąg pasków klinowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

stanis80 kable przy alternatorze są na swoim miejscu

Elektrotechnik pasek jest dobrze naciągnięty


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że są na swoim miejscu nie oznacza, że mają pewny kontakt z zaciskami. Pod tym kątem należy sprawdzić połączenia. Wyjmij też zegary i sprawdź stan złącza znajdującego się pod spodem. W zasadzie pierwsze co należałoby zrobić, to sprawdzić czy z alternatora wychodzi prawidłowy sygnał do obrotomierza. Przypuszczam jednak, że nie dysponujesz oscyloskopem, lub częstościomierzem, albo w ostateczności zwykłym multimetrem. Bo nie ma sensu rozbierać pół ciągnika, skoro przyczyna może leżeć w alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

A jak użyć (zwykły multimetr)aby sprawność wyjście w alternatorze na obrotomierz?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Elektrotechnik u mnie tylko jeden nie działa (ten od motogodzin)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak użyć (zwykły multimetr)aby sprawność wyjście w alternatorze na obrotomierz?

 

 

Należy sprawdzić poprawność napięcia na uzwojeniach stojana.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Gdzie jest czujnik od obrotomierza? Bo dzisiaj go rozebrałem i do niego nie dochodzi w ogóle prąd.

Edytowano przez piotr820
Błędy

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czytałeś w ogóle posty w tym temacie? Jak sprawdziłeś czy "dochodzi do niego prąd"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

czytałem i nic się nie dowiedziałem. Sprawdzałem testerem na natężene i tylko w 1 kablu jest prąd i jeszcze w 2 od podświetlania też jest.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego widzę, że masz za mało wiedzy żeby cokolwiek z tym zrobić, więc proponuję zlecić to fachowcowi. Z tego co piszesz, w ogóle nie masz pojęcia jak obsługiwać multimetr i robić pomiary. Czujnikiem jest tutaj alternator, który generuje napięcie o częstotliwości zależnej od obrotów. Ta częstotliwość jest mierzona i pokazywana na wskaźniku wyskalowanym w obr/min. To właśnie prawidłowość tego sygnału masz sprawdzić. Jeżeli na przewodzie sygnałowym masz napięcie przemienne z alternatora, to uszkodzony będzie zegar. Jeżeli nie masz to przyczyna leży w przewodach lub w alternatorze. Jeszcze jedno pytanie: co to jest "tester na natężenie"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

To takie urządzenie które podłączasz i pokazuje Ci napięcie.

Edytowano przez piotr820
Ortografia

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to w końcu co tam mierzysz? Napięcie, czy natężenie prądu? Napisz czy na wyjściu alternatora jest napięcie przemienne, które masz sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Nie katuj chłopaka,tylko napisz żeby na mierniku ustawił na ~V i jeśli miernik pokarze (i teraz jaką wartość ma pokazać aby stwierdzić poprawność działania)i czy mierzyć na pracującym alternatorze.Od siebie dodam dla @piotr820 miernik podłącz na alternatorze do śrubki z najmniejszą nakrętką to wyjście na licznik.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nikogo nie katuje. Pisząc na tym forum trzeba wykazać się chociażby minimum wiedzy na dany temat. Najwyżej mógłby zapytać co i gdzie mierzyć w tym konkretnym przypadku. A on nie ma pojęcia o obsłudze multimetru, A to akurat można znaleźć w necie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Zgadza się ale czego wymagasz od nastolatka,który pewnie ojcu chce pomóc.Pisząc nastolatek odnoszą wrażenie że to większość userów (patrz link hasło user http://forum.pclab.pl/topic/350027-Kto-jest-kim-w-Informatyce/ )na tym forum.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na razie skończmy tą nic nie wnoszącą do tematu dyskusję i poczekajmy co tam ciekawego wymyślił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

miernik pokazuje mi 4 V


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te 4V masz również we wtyczce obrotomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Tak, sprawdzałem to tam też


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wychodzi na to, że instalację masz sprawną, Jednak to napięcie jest za niskie. Powinno być 8V na wyjściu stojana. Sprawdź napięcie ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Na alternatorze jest 13V.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napięcie ładowania jest za niskie. Praktycznie akumulatory wcale nie są ładowane (o ile dobrze zrobiłeś pomiary). Doprowadź do porządku ładowanie i ponownie sprawdź obrotomierz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez BeniaminGrodek
      Panowie mam problem mam MTZ 50 z silnikiem d-50 i chciałbym się zapytać czy ktoś może już wstawiał silnik do takiego  Z MTZ 80-d240 czy podejdzie pod korpus sprzęgła. Skrzynie ??? Wiem ze sprzęgło by trzeba było wymienić. Ale czy ktoś coś takiego ogóle robił i co trzeba zmienić ???
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
×