bubel500

Zetor 8045 - sprzęgło

Polecane posty

bubel500    4

Mam problem ze zmianą biegów z niższego na większy.Występuje zgżyt.Co może byc tego przyczyną.I jeszcze jedno czy sprzęgło jest suche czy pracuje w oleju.

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZeToR123    0

Jak się za każdym razem tak robi to na pewno jest to sprzegło

U znajomego raz był taki przypadek(chyba w 60) że łożysko się wysłużyło i tarcza się "nie równo" kręciła, po prostu nie wysprzeglało do końca i ciężko było zmieniać biegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Sprzęgło jest suche a co do sprzęgła to w tych typach tak jest jak mają trochę tarczę podjechano lub docisk to jest zgrzyt ale jak niewiele to bym się tym nie przejmował :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Można jeszcze wyregulować hamulec wałka napędzającego skrzynię (taką śrubką 10 z kontrą w którą napiera dźwignia pedału sprzęgła ,pod kabiną ).Przy zmianie biegu spróbuj trochę przegazować .Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Ale gdzie się ona znajduje dokładnie.


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Musisz zerknąć pod kabinę, znajdź pręt od pedału sprzęgła (co chodzi góra dół przy naciskaniu nogą ) dalej jest dźwignia osadzona na wałku, na tym samym wałku za dźwignią sprzęgła jest tulejka na niej jest ta śruba, regulacja jej długości zmienia się stopień hamowania wałka sprzęgłowego .Zbyt słabe jak i zbyt mocne hamowanie będzie utrudniać płyną zmianę biegów .Jeśli zgrzyta tylko przy wrzucaniu 4 to będzie inna historia (wiem bo miałem w swoim 1014 ,skrzynia zetor ).Polecam Instrukcję napraw np.ursus 914, widziałem na allegro (ok. 25 zł )naprawdę warto, może sporo pomóc.Pozdro!

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Właśnie przy włączaniu 4. Byś mógł to opisać?

 

Jeszcze jedno. Jaki powinien być luz zaworów w zetorze 8045?


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Napisz Kolego czy masz sprawny wzmacniacz momentu obrotowego ( żółw/zając ).Jeśli nie,to czy wiesz coś o nim (czy w ogóle jest, a może zaspawany ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Jeśli chodzi ci o włączanie ich,to u mnie przy kierownicy są 3 wajchy 1 do gazu 2 do przekażnika a 3 to żółw i zając,ale dokładnie nie wiem do mam go nie długo i nie próbowałem. Mógłbyś napisać jak było z tą 4 w twoim zetorze?


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Pytanie o wzmacniacz jest istotne, ponieważ jak jest zaspawany to może zepsuć 4 bieg, a ściśle to będzie trochę wałków, tulei przesuwnych i łożysk w skrzyni do wymiany i trzeba będzie coś zrobić ze wzmacniaczem (są dwa wyjścia).Sprawdź czy działa.Wrzuć bieg i w czasie jazdy przełącz wajchę z zająca na żółwia,ciągnik powinien zwolnić, jak nie zwolni to znaczy wzmacniacz niesprawny .Nie masz jakiegoś znajomego co ma dużego zetora albo ursusa? Powiedziałby Tobie co i jak . Luz na zaworach coś0,3 0,4mm, powinno pisać na tabliczce znamionowej silnika .Mam nadzieję że nie nastraszyłem,może się okazać że masz sprawny traktor .Ps.załatw sobie instrukcję i katalog .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Wielkie dzięki.Bardzo pomogłeś.


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Zaspawany wzmacniacz niczego nie zepsuje i nie trzeba wymieniac zadnych walkow ani trybow w skrzyni tylko w skrzyni posredniej miedzy skrzynia a silnikiem caly wzmacniacz jak jest zaspawany a jesli biegi ci zgrzytaja to mozesz podciagnac hamulec w skrzyni o ktorym pisal fezoi badz je wyregulowac jesli nie pomoze to pewnie wyciagnely sie nity na docisku sprzegla i tak bedzie sie dzialo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Pozwolę się nie zgodzić, jak mamy eksploatować ciągnik z zaspawanym wzmacniaczem to lepiej go usunąć (wzmacniacz),może sprawić sporo problemów.Miałem "szczęście" kupić taki traktor jak byłem "zielony".Problemy z WOM-em ,przód nie ciągnie, to efekt spadku ciśnienia w obwodzie hydraulicznym pod którym chodzi też wzmacniacz(niesprawny).U mnie spawy popuszczały i wzmacniacz się telepał, łożyska dostały luzu i 4 bieg zaczął ciężko wchodzić(zgrzytać) i było coraz gorzej, aż zostałem bez 4 biegu (na 4 napęd przechodzi bezpośrednio z wału wzmacniacza na górny wałek z pominięciem wałka dolnego i dalej na reduktor).Tak więc zęby wału wzmacniacza i zęby tulei przesuwnej obrobiły się ,górny wałek też był do wymiany .Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dami707    0

Witam, ja tez mam problem z zetorem 8045. Problem polega na tym że gdy właczam 4 bieg skrzynia strasznie skrzypi.. Na innych biegach jest dobrze i podobno jest jakaś regulacja 4 biegu mam pytanie gdzie ona sie znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj