tedi1975

zaczął z odmy kapać płyn chłodniczy

Polecane posty

tedi1975    0

Witam serdecznie.Mam pytanie w moim ursusie 1634 z odmy zaczeła wydobywać się para kilka miesięcy temu.Myślałem,że to przedmuchy,ale pare dni temu zaczął z odmy kapać płyn chłodniczy.Więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą,ale to nie pomogło.Więc się zastanawiam jaka może być tego przyczyna.(głowica,wymiennik ciepła jak sądzicie) :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

U mnie w zetorze 7211 też kapało, przyczyną były oryngi na tulejach. Nie przegrzałeś go?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi1975    0

Kupiłem go 6 miesięcy,więc nie wiem czy był przegrzany.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

a płyn nie dostaje się do oleju? bo jak tak to do wymiany oringi na tulejach + sporo roboty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kapie- czyli duzo tego plynu sie wydostaje- to powinien sie tez plyn w oleju znalezsc... przyczyn moze byc wiele- moja rada- sposc olej, zalej woda ciagnik zdejmij miske olejowa i poloz pod silnik kawalem tektury- jak to bedzie cos nie tak z tuleja czy z uczczelka to bedziesz mial nakapane na tekturze i bedziesz wiedzial ktora to tuleja, a jak nic nie wykarze to szukaj w glowicy czegos moze ktoras ma pekniecie. bo jak zaczniesz rozbierac odrazu wszystko to mozesz sie tylko narobic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

mialem to samo w zetorze-przyczyna-tuleja prościej mówiąc porobily sie wżery, a że mialem ta awarie w trakcie sezonu to wymienilem tylko jedna to przeżartą i teraz nie mam pewnosci czy znowu któras z tulei nie odmowi poslugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

ostatnio przerabialem ten sam problem , nowa uszczelka i planowanie głowicy rozwiązało problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matti21    0

witam. podłączam się do tematu ponieważ robiona była głowica i nowa uszczelka w ursusie 385. PO zapaleniu i jak pochodził z godzinkę zauważyłem że z odmy delikatnie kapie woda/płyn chłodniczy mniej więcej jedna kropla na kilka minut. Czy to może być wina źle ustawionego luzu na zaworach??? czy może spróbować głowice mocniej dociągnąć?? czy coś innego proszę o rady... Wcześniej tzn przed naprawą głowicy problemu nie było tego rodzaju. z góry dziękuje za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maskin    7

Sprawdz stan oleju i plynu w chłodnicy. Kolego masz przeciek płynu z układu chłodniczego do układu smarowania. Ja właśnie przerobiłem ten problem... Troszkę był przegrzany i potopilo uszczelki na tulejach. Zacznij od wymiennika, wyciągnij go. W układzie wodnym uszczelnij jedno wyjscie. do drugiego podłącz kompresor. Do otworów olejowych nalej wody. Cisnieniem ok 4,5 bara sprawdz szcelność. Jezeli jest ok zdejmujesz mise. Podkładasz gazete i patrzysz z której tulei kapie woda. kapie lub nie kapie (jak umnie)zdejmujesz glowice,sprawdzasz na szcelność, zawory, płaszcyzna. Znaczysz tuleje delikatnie punktaczkiem najlepiej na przeciw szpilki zeby tak samo wlozyc jezeli bedą te same. odkrecasz stopki z walu, wyciagasz tloki numerujesz, zrywasz tuleje, numerujesz (ten sam tlok do tulei i wten sam otwór. oczyszczasz tuleje, postukujesz np kluczem czy "dzwoni" Jak nie pekniete i dziurawe to zakladasz, chyba ze nowe wpuszczasz.... i skrecasz w dowrotnej kolejnosci... caly tydzien zajecia lub 2, zalezy jak sie wezmiesz. U mnie bylo tak ze nie bylo widac z której tulei przecieka.. wiec wymienilem na wszystkich garkach, a stan uszcelek mówił sam za siebie... miłej pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

koledzy co wy to piszecie jeśli się woda dostaje do odmy przez skrzynie korbową to przecież by się masło z oleju zrobiło w tedy mogły by to być gumki na tulejach. a ubywa ci płynu, wody??? może porostu jest mroź a w silniku ciepło i się skrapla tak jak się to robi w samochodach w rurach wydechowych. opisz dokładnie czy ubywa wody co z olejem się dzieje czy banki w chłodnicy nie idą wtedy będziesz miał jedną konkretniej przyczynę podaną pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miniek    0

Witam.

Przyłączam się do tematu ponieważ mam podobny problem w moim FORDzie 6610. Kiedy się rozgrzeje odmą skapuje płyn chłodniczy. Z olejem w silniku się nie miesza ponieważ go nie przybywa i jest on czysty. Moc jest taka sama, odpalanie bez zmian. W sumie żadnych różnic poza tym kapaniem z odmy.

Jaka może być tego przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ize1234    0

od niedawna umnie w case zaczeło ubywać wody w chłodnicy olej w silniku czysty ale pod korkiem wlewu oleju masło a z odmy para wodna czy to tylko bedzie uszczelka pod głowicą czy cos powazniejszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Moje pytanie z innej beczki dlaczego piszecie płyn chłodniczy. Przecież w silniku mamy doczynienie z układem chłodzącym więc powiano być płyn chłodzący. Tylu polonistów na forum czepia się do literówek a nikt się nad tym nie zastanawiał. Z układami chłodniczymi mamy kontakt w mleczarni czy masarni gdzie w układzie krąży woda lodowa lub freon i tam jest układ chłodniczy jakoś tak rozsądnie od słowa chłodnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj