filekpl

Akumulatory

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
filekpl    0

Witam.

Chcę kupić akumulatory do MTZ 82 w związku z czym mam pytanie jakie rozwiązanie jest lepsze (po Waszych osobistych spostrzeżeniach) kupić dwie 6V 190Ah czy może lepiej jedną 12V 170Ah. Kolejne pytanie mieliście może problem z grzejącym się kablem masy tym łączącym kabinę z resztą ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

kolego a tego mtz masz z rozruchem 24v czy 12v jak 24v to musisz 2 akumulatory kupić po 12v


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Cześć akurat tez mam pytanie zwiazane z akumulatorami więc się dołącze :)

W moim ursusie c-355 padły akumulatory i bede musial zakupic nowe. Miałem 2x aku po 6V i czy teraz kupić tak samo dwa akumulatory po 6V czy lepiej jedną 12V? I jakie akumulatory polecacie najbardziej? :)

Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

to myśle że lepiej kupić 12v ja do 360 też będę wstawiał bo mam 2 6v

Edytowano przez gregorius

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filekpl    0

Dzisiaj byłem w sklepie się pytać o akumulator to facet zdecydowanie proponował CENTRĘ. Ja tez ja polecam bo miałem właśnie w MTZcie ale przełożyłem do c360 3P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Dzięki za odpowiedż. :)

ps. zapomnialem jednego dodać.. z jakich wybierać? 2x po 6V (165Ah,195Ah?)

Edytowano przez Kruszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piwex16    34

lepszym od centry jest hybrydowy sam posiadam w samochodzie ciężarowym co roku musiałem zmieniać w końcu kupiłem hybrydowy i 2 rok i jest spokój :D


Miłość :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JEDREK    22

Kruszek do 360 wystarcza ci te slabsze 165Ah bo ona wzasadzie lekko pali. a co do centry sam mialem tej firmy akumulatory i sie swietnie sprawowaly ale aktualnie moim zdaniem sa bardzo drogie wiec osobiscie polecam kupic z tanszej pulki wytrzymoja to samo a kosztuja mniej ja zaopatruje sie w grene wiec tam sa inne tansze np stella( niewiem czy dobrze napisalem nazwe) sa bez zazutu a sporo tansze od centry ale to moje osobiste zdanie kazdy kupuje jak uwaza ;)


ursus 360 ursus 385 i Fortschritt 323A górą!!!!!!!!!!:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Dzięki :)

A z akumulatorami to jest tak,że tańsze czy droższe to i tak co pare lat trzeba wymienić ;p Ale ogólnie dzięki za informacje :)

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

do MTZ-ta to ja bym wziął jednak 2x 6v i 195Ah bo jedn to będzie kręcił ale jak masz 2 to jest większe uderzenie przy odpalaniu a w zimę różnie to bywa no wkońcu to są 4 cylindry. Ja mam 2x 6v i kreci jak szalony jeszcze rozrusznik szybkoobrotowy dobry alternator i niema problemów z odpalaniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

U ciebie grzeje się kabel? U mnie włącznik masy się grzał i kręcić nie chciał ale jak jest przewód przykęcony do kabiny to teraz pali dobrze i nic się nie grzeje.

Edytowano przez klama

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

McGyver klama. A nie rozładowuje ci aku przez bezpośrednio podłączoną mase? Bo jaw T25 tak miałem jak że masa musi być wyłączone przez zastosowanie obco wzbudzeniowego? (dobrze mówie?) alternatora diodowego


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

w mtz z małą kabiną mam 190 Ah jedną 12 V a wymiary może i takie same jak 180 Ah mieści się na styk :D A 170 Ah może czasem nie starczyć w zimne dni bo oryginalnie to powinno być 210 Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Znaczy po pracy odkręcam masę właśnie dla tego o czym piszesz. Mam już nowy wyłącznik, tylko założyć go trzeba, ale najpierw projekt radio :D

Edytowano przez klama

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam pytanie czy jeden akumulator 12v 180ah (taki jak do bizona) i rozrusznik szybkoobrotowy wystarczy do rozruchu w zime mtz-ta? Czy moze lespzy byłby 210ah tylko ze on będzie o koło 300zł droższy. A i czy alternator da rade taki akumulator naładować??

Edytowano przez glendus3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekz1975    188

U MNIE JEST AKU 92AH PIASTA PLUS I SZYBKI ROZRUSZNIK DO -10 PALIŁ BEZ PROBLEMU ALE MAM NOWA SWIECE PŁOMIENIOWĄ I 20%BENZYNY W ROPIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli już zmieniacie akumulatory, to zainwestujcie dodatkowe 100 zł w przełącznik rozruchu 12/24V. Wystarczą wtedy dwa akumulatory 12V 90 Ah. Rozrusznik pozostaje ten sam na 12V. Koszt takiego rozwiązania i tak jest niższy niż akumulatory 6V 195 Ah lub 12V 180 Ah, a ciagnik zdecydowanie lepiej odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

ja miałem w dwóch traktorach 4 lata to góra a piastów wytrzymał 9 lat do centry też nie mam przekonania, gwarancja się kończy i akumulator się kończy teraz będę kupował też z piastowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

zap piastów to dzisiaj sznajder , bardzo dobre , używam z 20 sztuk 0 problemów , jakość porównywalna do varty , a tanie to może dobre ale mieso dla psa a nie aku , i 1 12 jest lepsza niż 2 x 6 bo niema strat na dodatkowym połączeniu , żeby nie grzał się przewód to wyłącznik masy taki jak miały stary i kabel od włacznika dodatkowo pod śrubę od plecionki na korpusie i po kłopocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według Ciebie jak duże straty występują na połączeniu dwóch akumulatorów 6V?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj