Skocz do zawartości
filekpl

Akumulatory

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
filekpl    0

Witam.

Chcę kupić akumulatory do MTZ 82 w związku z czym mam pytanie jakie rozwiązanie jest lepsze (po Waszych osobistych spostrzeżeniach) kupić dwie 6V 190Ah czy może lepiej jedną 12V 170Ah. Kolejne pytanie mieliście może problem z grzejącym się kablem masy tym łączącym kabinę z resztą ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Cześć akurat tez mam pytanie zwiazane z akumulatorami więc się dołącze :)

W moim ursusie c-355 padły akumulatory i bede musial zakupic nowe. Miałem 2x aku po 6V i czy teraz kupić tak samo dwa akumulatory po 6V czy lepiej jedną 12V? I jakie akumulatory polecacie najbardziej? :)

Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gregorius    123

to myśle że lepiej kupić 12v ja do 360 też będę wstawiał bo mam 2 6v

Edytowano przez gregorius

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filekpl    0

Dzisiaj byłem w sklepie się pytać o akumulator to facet zdecydowanie proponował CENTRĘ. Ja tez ja polecam bo miałem właśnie w MTZcie ale przełożyłem do c360 3P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Dzięki za odpowiedż. :)

ps. zapomnialem jednego dodać.. z jakich wybierać? 2x po 6V (165Ah,195Ah?)

Edytowano przez Kruszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piwex16    34

lepszym od centry jest hybrydowy sam posiadam w samochodzie ciężarowym co roku musiałem zmieniać w końcu kupiłem hybrydowy i 2 rok i jest spokój :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JEDREK    16

Kruszek do 360 wystarcza ci te slabsze 165Ah bo ona wzasadzie lekko pali. a co do centry sam mialem tej firmy akumulatory i sie swietnie sprawowaly ale aktualnie moim zdaniem sa bardzo drogie wiec osobiscie polecam kupic z tanszej pulki wytrzymoja to samo a kosztuja mniej ja zaopatruje sie w grene wiec tam sa inne tansze np stella( niewiem czy dobrze napisalem nazwe) sa bez zazutu a sporo tansze od centry ale to moje osobiste zdanie kazdy kupuje jak uwaza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Dzięki :)

A z akumulatorami to jest tak,że tańsze czy droższe to i tak co pare lat trzeba wymienić ;p Ale ogólnie dzięki za informacje :)

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

do MTZ-ta to ja bym wziął jednak 2x 6v i 195Ah bo jedn to będzie kręcił ale jak masz 2 to jest większe uderzenie przy odpalaniu a w zimę różnie to bywa no wkońcu to są 4 cylindry. Ja mam 2x 6v i kreci jak szalony jeszcze rozrusznik szybkoobrotowy dobry alternator i niema problemów z odpalaniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

U ciebie grzeje się kabel? U mnie włącznik masy się grzał i kręcić nie chciał ale jak jest przewód przykęcony do kabiny to teraz pali dobrze i nic się nie grzeje.

Edytowano przez klama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

McGyver klama. A nie rozładowuje ci aku przez bezpośrednio podłączoną mase? Bo jaw T25 tak miałem jak że masa musi być wyłączone przez zastosowanie obco wzbudzeniowego? (dobrze mówie?) alternatora diodowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

w mtz z małą kabiną mam 190 Ah jedną 12 V a wymiary może i takie same jak 180 Ah mieści się na styk :D A 170 Ah może czasem nie starczyć w zimne dni bo oryginalnie to powinno być 210 Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Znaczy po pracy odkręcam masę właśnie dla tego o czym piszesz. Mam już nowy wyłącznik, tylko założyć go trzeba, ale najpierw projekt radio :D

Edytowano przez klama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam pytanie czy jeden akumulator 12v 180ah (taki jak do bizona) i rozrusznik szybkoobrotowy wystarczy do rozruchu w zime mtz-ta? Czy moze lespzy byłby 210ah tylko ze on będzie o koło 300zł droższy. A i czy alternator da rade taki akumulator naładować??

Edytowano przez glendus3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawekz1975    0

U MNIE JEST AKU 92AH PIASTA PLUS I SZYBKI ROZRUSZNIK DO -10 PALIŁ BEZ PROBLEMU ALE MAM NOWA SWIECE PŁOMIENIOWĄ I 20%BENZYNY W ROPIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli już zmieniacie akumulatory, to zainwestujcie dodatkowe 100 zł w przełącznik rozruchu 12/24V. Wystarczą wtedy dwa akumulatory 12V 90 Ah. Rozrusznik pozostaje ten sam na 12V. Koszt takiego rozwiązania i tak jest niższy niż akumulatory 6V 195 Ah lub 12V 180 Ah, a ciagnik zdecydowanie lepiej odpala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

ja miałem w dwóch traktorach 4 lata to góra a piastów wytrzymał 9 lat do centry też nie mam przekonania, gwarancja się kończy i akumulator się kończy teraz będę kupował też z piastowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

zap piastów to dzisiaj sznajder , bardzo dobre , używam z 20 sztuk 0 problemów , jakość porównywalna do varty , a tanie to może dobre ale mieso dla psa a nie aku , i 1 12 jest lepsza niż 2 x 6 bo niema strat na dodatkowym połączeniu , żeby nie grzał się przewód to wyłącznik masy taki jak miały stary i kabel od włacznika dodatkowo pod śrubę od plecionki na korpusie i po kłopocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według Ciebie jak duże straty występują na połączeniu dwóch akumulatorów 6V?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×