kaniuka125

c 385 spalanie oleju

Polecane posty

kaniuka125    0

miałem problem gdyż ciężko palił i brał olej-dałem pompe paliwową do regeneracji i nowe wtryski,wymieniłem pierścienie.Teraz pali od strzała nawet w mrozy które niedawno były lecz nadal bierze olej i dymi na czarno,do tego pojawia się olej na kolektorze wydechowym.Czy to wina uszczelniaczy na zaworach czy co innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Albo coś z wtryskami , albo źle ustawiona pompa wtryskowa i dlatego dymi. To raczej nie olej tylko nie spalone paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może jak kupiłeś nowe wtryski to trzeba było je jeszcze wyregulować bo ja słyszałem ze czasem tak trzeba. Zależy jakie kupiłeś. Pozdro :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Remo    12

Damianoss dobrze mówi choć jak sam pisałes mogą być uszczelniacze


Pierwszy powstał raj , potem PGRy !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

jeżeli głowica nie była robiona to na 95% to będzie wina uszczelniaczy w głowicy bo że bierze olej to pompa i wtryski nie mają za wiele do gadania na ten temat jedynie głowica bierze winę na siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Tylko że 385 nie miała uszczelniaczy na zaworach.Może źle założone wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

no dobra miała nie miała ale stan zużycia głowicy może również wpłynąć na pobieranie oleju przez silnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Po mojemu to masz żle założone pierścienie albo tuleje są wylizane i dlatego masz olej w kolektoże ja tak mam w c-360 a kopci jak czołg


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Jak na ssących będzie luz to będzie ciągła. Ale jak mocno kopci to ja bym przy pompie szukał. Za duża dawka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

ale przeciesz nie bierze oleju przez pompe!a dymi bo spala olej.c 385 nie ma uszczelniaczy na zaworach?! :o a co je uszczelnia???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

prowadnica zaworu je uszczelnia nie wiem dlaczego posty piszą osoby które nie mają bladego pojęcia o mechanice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

no właśnie piszecie że to uszczelniacze na zaworach a potem się okazuje że tam nie ma uszczelniaczy!? ;[ ja ktoś nie wie to proszę sie nie wypoowiadać :D

Edytowano przez kaniuka125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Jeżeli dymi to mogą być źle wyregulowane zawory B)

Nigdy nie rozbierałem silnika, ale masz pierścienie uszczelniające i zgarniające olej, tu musi być nieszczelność i olej przedostaje się do komory spalania i dlatego dymi B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Jak wymieniłeś pierścienie to logiczne, że nowe pierścienie muszą się dopasować do cylindra, a w międzyczasie olej będzie się przedostawał do komory spalania. Poza tym po wymianie końcówek wtr. każdy wtrysk trzeba ustawić na maszynie (o kąt rozpylania chodzi), jak pompę robiłeś ustawiałeś wg. książki zapłon? jak masz źle kąt ustawiony też będzie kopcił(kopci na niebiesko i na biało, do tego przy zmianie obrotów silnik przy-pierdów dostaje) ale inaczej niż od brania oleju. Tak jeszcze nad mienie że z wymianą pierścieni nie ma się co spieszyć bo nowy pierścień zanim się dotrze to w cylindrze swoje zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Ja właśnie o tym mówiłem co kolega @rafalkom555. I po mojemu w pierścieniach tżeba szukać przyczyny, jak oczywiście masz wtryski ustawione. To ustawiałeś te wtryski? I jak ci kopci czarno czy błękitno?


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

ale pierścienie były założone już dosyć dawno-tj gdzieś 20 MTG(to nie wystarczy aby się dotarły?)były założone tak jak trzeba a wtryskiwacze były ustawiane przed założeniem.Pompa miała znaki i ustawiłem tak jak była.Kopci na czarno,ale bardziej chodzi mi o spalanie oleju niż dymienie.Na tych zaworach są uszczelniacze czy nie???I przypomnijcie na ile ustawić luz na zaworach bo sam już zgłupiałem :blush:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    4

nie masz żadnych uszczelniaczy a luz zaworowy to 0,3 mm dla ssących i wydechowych mierzony na zimnym silniku ustawiasz na tzw. mijanke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

20MH to wystarczy tylko kwestia w jaki sposób(generalnie chodzi aby dokładać obciążenie silnikowi stopniowo). Jeżeli chodzi o głowice to jedynym uszczelnieniem jest metalowa tuleja zabita w gnieździe głowicy zwana prowadnicą zaworu. Ale nie możliwe żeby prowadnice były aż tak powycierane. Przecież klawiatura jest smarowana rozbryzgowo, niema tam ustalonego poziomu oleju. Luz musiał by być znaczny i na pewno było by to słyszalne. A nawet jeżeli zaworami ci ssa olej to znaczy że ma ciężko z filtra ssać powietrze, zdejmij ten gumowy łącznik nad chłodnicą i tak niech ci pochodzi. Moim zdaniem coś masz nie tak z pierścieniami, nie mówię że coś źle założyłeś ale w końcu ta część była naprawiana. a jak wyglądały cylindry(duże progi były) i stare pierścienie. Odnośnie wtrysku to znakami się wstępnie ustawi a potem precyzyjnie przekręcając pompę na otworach fasolkowych w zależności od położenia wału, mam książkę napraw, mogę ci skan tej operacji zrobić.

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

to prosze zrób ten scan jak możesz a pierścienie były ok tylko olejowy był trochę zdarty ogólnie nie było potrzeby ich zmiany. jakie są jeszcze możliwości spalenia oleju(któredy bierze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Daj swój e-mail, co jeszcze, hmm uszczelka pod głowicą albo sama głowica poprzeciągana i możesz nie wiadomo czym kręcić a nie dociągniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

kamil.kaniuka@wp.pl głwica była regenerowana jakiś rok temu i od tamtej pory nie była ruszana

 

 

dostałem skan wielkie dzięki

Edytowano przez kaniuka125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

ja silnik kopci na czarno to znaczy że coś z układem paliwowym pompa daje złe ciśnienie, lub wtryskiwacze leją ewentualnie słabe sprężanie, na siwo to olej podbiera, na biało zły kat wtrysku. a olej to może z powrotem pierścieniami brać jeśli go nie dotarłeś tylko np po założeniu pierścieni dostał po garach to może być jedna przyczyna a druga to prowadnice w zaworach wyrobione innych przyczyn nie może być. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie. W moim silniku po raz drugi w odstępie tygodniowym pękły dwie podstawki wałka klawiatury a dokładniej 3 i 4 cylinder. Rozrząd sprawdzony, wszystko ok. Macie jakieś  pomysły co może powodować, że pękają tylko a za razem aż te dwie podstawy? Z gory dziękuję i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj