Skocz do zawartości
fliegl

Przednie zawieszenie z 18 na 16cali

Polecane posty

fliegl    4

Poprzedni właściciel (SKR) przy sprzedaży pozamieniali opony razemz felgami z 16stek na 18stki.

Co teraz mam wymienić aby zrobić tak jak powinno być,czyli na 16,stki 6 śrub?

Widziałem już okragłe osie na 6 śrub,może by coś z tego pokombinował.

resized-R_hpshqqe.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

spytaj w sklepie czy łożyska i półośki są takie same w obydwu przypadkach, jeżeli tak to musisz zmienić piasty i felgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pioter1222    155

Moim zdaniem czy 16 czy 18 to się tak samo jeździ nie zauważyłem różnicy. ale jeśli komuś to przeszkadza to już jego sprawa. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

Jak pisza caly zestaw musisz wymienic <_<

Nikt nie napisał że z obciążnikami.

 

Może i tak samo się jeździ ale nie wiem czemu ale pękają mi te felgi 18'tki koło śrub,

już jest spaw na spawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie z pękaniem miałem tak samo tylko u mnie jest TUR teraz na felki mam wytoczone flansze o grubości ponad cm i przyspawana do felgi.Jest bardzo wieljka różnica w jezdzie 18 czy 16 cali.W 18 o wiele szybciej łożyska w piastach siadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

To już wiem dlaczego co 2 lata łozyska wymieniam.

Jak to jest z tymi obciąnikami,muszą być czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

u nas 60 rocznik 78 i jakos te felgi nie pekaja, a obciazniki na kolach to glupota, leca lozyska, lepiej dolozyc ma zaczepie

co do komfortu jazdy to jednak jest lepiej- wyzsze kola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Moim zdaniem na 16 sie lepiej jezdzi tez mialem problem z czestymi padnieciami lozysk na 18 jak i pekajacych felg przy srubach.

Po 2 ciezko mi bylo dostac zawsze detki do 18 nie wiem moze u mnie tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ izydor6280 lepiej mieć mniej obciązników na zaczepie.Jeśli jest ich dużo to wtedy dociązają cały ciągnik powodując szybsze zużycie łożysk w kołach i datkowo przedniego sworznia w osi. Obciążniki na kołach dociązają same koła dzięki czemu łozyska oporowe( na samym dole na zwrotnicy) mniej są obciązone i lzej się kręci kierownicą.

Edytowano przez grzesiu09091987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1976    0

Zakładałeś obciązniki przy felgach?

Zakladalem na felgi, bo nie mam na wsporniku. Kola zmienialem, bo jak wyzej koledzy pisali po pierwsze to czesto trzeba bylo lozyska wymieniac, a po drugie na dluzsza mete to jakby nie patrzyl opony 18" sa prawie dwukrotnie drozsze niz 16", wiec przy nastepnej zmianie opon juz mi sie to zwroci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

A jak to jest rozwiązane na tym zdjęciu?

Wygląda na to że czopy i piasty są od 40'tki a koła ma 16'stki na 6 śrub.

Przewiercili dziury na szpilki w piastach,czy co?

140681489_hpswhps.jpg 141422222_hpswhrq.jpg

Edytowano przez fliegl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    427

co do pękania felg to prawda, u nas jest to samo i ostatnio sie zastanawiałem czemu tak się dzieje, ma ktoś na to jakieś logiczne wytlumaczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy skręcie na koło dziełają duże napręzenia znacznie większe niż na kołach 16 cali, spowodowane jest to dużą srednicą koła i delikatnym obręczom. A w tej osi z 40 ki to są zmienione czopy i piasty na te od kół na 16 ki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

Tez zmienialiśmy kilkanaście lat temu w c-355 z 18 na 16!

Nie dlatego ,ze pekały tylko dlatego ,ze był wtedy problem takie opony kupić!

A pękają częściej dlatego ,że jest mniejszy rozstaw śrub w stosunku do powierzchni koła na 16 jest 6 śrub i duża piasta więc felga jest uszczywniona!

Co do jazdy to wielkiej różnicy chyba nie ma!

Musisz wymienić piasty i czopy no i chyba troche półosie przyszlifować na łączeniu z czopami ;)

Piszesz ,że zamienili w skr-ze -jesteś pewny?

Przecież pierwsze 60 miały dużo części z c-4011 i z c-355 (gdy zakończono ich produkcje w magazynach były jeszcze części) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    427

czyli wychodzi na to, że do tura lepsze będą koła 16stki niż 18stki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Do tura to najlepsze bedzie wspomaganie :P

 

Mi sie wydaje ze 16 beda lepsze jak juz napisaliscie ze wiecej srub nie 4 a 6.

Zreszta jesli chodzi o szeroosc opony to chyba taka sama jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn7701    0

Jasne że 16-ki. Więcej śrub, Felga ma mocno przetłoczoną blachę przez co jest o wiele sztywniejsza. mocniejsze łożyska i większy wybór opon. To chyba przemawia za.

Do wymiany na pewno masz czopy, piasty, i sworzeń zwrotnicy w zależności od tego jaki masz.

Do 16-tek jest dłuższy ma dwa nacięcia na samym dole przez co dwie możliwości przykręcenia czopa. Niżej dla 16-tek i wyżej dla 18-tek. Jeżeli nie jesteś pewny polecam spojrzeć do katalogu części.

 

 

http://zapodaj.net/c86b9f7f39a1.bmp.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FRsport    0

ja niedawno przerabiałem ten temat wymany przednich kół z 18 cali na 16 cali a dlatego że opony szesnastki są tańsze w zakupie kupiłem dwie felgi szesnastki utoczyłem dwie flansze z otworami na cztery śruby przyspawałem je do tych felg i pszystąpiłem do pasowania okazało sie że trzeba zastosować dystans trzycentymetrowy i dłuższe szpilki poinieważ felga za blisko była osi utoczyłem taki dystans z aluminium i wszystko pasi.na początku też myślałem o wymianie piast i czopów ale po przeliczeniu kosztów wpadłem na pomysł żeby przystosować 16-ki do piast z 18 cali i udało sie zaoszczędzić pieniędzy na nowe opony wystarczy spawarka tokarka dłuższe śruby dystans dorobić no i oczywiście trochę chęci ..pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×