mrcase85

Orbitrol MTZ

Polecane posty

adaml61    1

sprawdz tuleje wałka napędzającego orbitrol ,tuleja musi być ustawiona tak na fasolce regulacyjnej żeby orbitrol działał po pokręceni rekom za wałek .Większa pompa nic nie da pisałem poprzednio jak dobrać pompę z orbitrolem i jakie skutki będą złego doboru poszukaj postu nie będę powtarzał .Jak nie wiesz w jakim stanie jest pompa wstaw trójnik na tłoczeniu załóż manometr i wszystko będzie jasne .Metodom prób i błędów to tylko dodatkowe koszty .Mój traktor po montaż orbitrola na kolumnie też zle się kręcił ,wyregulowałem wałek i jest dobrze ,na wolnych obrotach łapie za krzyżak przy kolumnie i skręcam kołami ,na drodze zero luzu ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Ja u siebie montowałem orbitrol tak jak jest to pokazane w katalogu czyli z 2 dodatkowymi zaworami zwrotnymi co przynajmniej teoretycznie daje możliwość skręcania na zgaszonym silniku choć w praktyce jest ciężko. Ale jestem zatrwożony widząc posty niektórych użytkowników, montaż orbitrola bez tych zaworów a co gorsza spawanie podstawy do osi jest skrajnie nie odpowiedzialne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

a co gorsza spawanie podstawy do osi jest skrajnie nie odpowiedzialne.

 

Kolego na przykładzie kombajnu Bizon tam jest cały tylny wózek spawany i jest to nieodpowiedzialne, wszystko jest zależne od jakości wykonania.

 

Samochody sprowadzane z anglii też mają przespawywaną podstawę kolumny kierowniczej (nie wszystkie bo niektóre są uniwersalne) - to jest dopiero nieodpowiedzialność.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

W bizonie jest ze stali oś a tutaj masz żeliwo. To już musi być profesjonalna bardziej robota


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Gdzie te dodatkowe zawory się montuje? Przy orbitrolu czy na przewodach?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Ja kupowałem zestaw jakieś półtora roku temu, kosztował 2200 ale był bardzo rozbudowany tak że po montażu wygląda jak oryginał, dostałem stronę z katalogu gdzie było wszystko rozrysowane. Wybrałem go dlatego że posiadał właśnie te zawory i rurki metalowe dlatego po montażu wygląda to schludnie.

 

Znalazłem opis aukcji

 

 

- ORBITROL PRODUKCJI SZWEDZKIEJ

- SIŁOWNIK HYDRAULICZNY

- DRĄŻEK KIEROWNICZY POPRZECZNY

- WSPORNIKI KÓŁ PRZEDNICH (REDUKTORÓW)

- ZAWORY OLEJOWE

- WAŁ ŚLIMAKOWY ORBITROLA

- PŁYTA DYSTANSOWA ORBITROLA

- SZTUCERY (ŁĄCZNIKI) PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

- SWORZNIE KOMPLETNE (SIŁOWNIK-WSPORNIK)

- KOMPLET PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

- KSERO KOPIA SCHEMATU MONTARZU (ZDJĘCIE NR 2 I 3)

- WSPORNIK NA 6 OTWORÓW

- KOŁKI DO WSPORNIKÓW

- TULEJKI STOŻKOWE 6 SZTUK

- PODKŁADKI MIEDZIANE

- ŚRUBA SIŁOWNIKA

post-21057-0-85193900-1298586815_thumb.jpg

Edytowano przez misiek18lo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

mtz ma przód odlany z żeliwa białego,które spawa się podobnie jak zwykła stal ,należy bobrać tylko odpowiednio spoiwo ,jak ktoś sie nie zna na spawaniu i metalach nie powinie zabierać głosu i wprowadzać zamętu ,żeliwo białe i szare to dwie różne odmiany stali pod względem składu, wytrzymałości i podatności na obróbkę .Proszę zajrzeć do materjałoznawstwa i zasad spawani a potem dyskutować o odpowiedzialności,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Kolejny wszechwiedzący metalurg i spawacz, a wystarczy zerknąć do Wikipedii żeby zauważyć że wypisujesz brednie. A dla ścisłości diagnosta nie ma prawa podbić przeglądu z czymś takim, nawet zakłady nie podejmują się spawania takich rzeczy pospawane żeliwo potrafi pęknąć samoistnie nawet po kilku latach w połączeniu z ogromnymi siłami ścinającymi działającymi na tę spoinę nie wróży to niczego dobrego.

 

Żeliwo białe – żeliwo, w którym węgiel występuje w postaci kruchego cementytu. Nazwa jego pochodzi od faktu, iż jego przełom ma jasnoszary kolor. Uznawane za żeliwo niższej jakości, jest mniej ciągliwe, gorzej obrabialne, charakteryzuje się nie najlepszą lejnością i posiada większy skurcz odlewniczy (do 2,0%) niż żeliwo szare. Jest to żeliwo kruche i nieobrabialne, nie nadaje się na części konstrukcyjne. Jest materiałem wyjściowym do otrzymywania żeliwa ciągliwego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    15

Witam mam problem ze wspomaganiem nie chodzi jak powinno a jak zaloze tura to juz wogole nie dziala, nie idzie ukrecic

wiec tak na pompie jest 80bar zmierzylem cisnienie

zalozylem nowy orbitrol 160 http://allegro.pl/orbitrol-160-rb-160-ursus-385-912-mtz-wspomaganie-i6573800016.html

nowy silownik http://i.imged.pl/silownik-hydrauliczny-wspomagania-dwustronny-mtz-778154.jpg

powiecie co zrobilem nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Uważam że małe ciśnienie, a na siłownik jakie dochodzi?

 

Orbitrol przelewowy posiada na 190 bar więc uważam że te 80 bar to za mało.

 

 

 


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To nie jest orbitrol tylko wyrób orbitopodobny, dla świętego spokoju niech go gość od hydrauliki sprawdzi. Miałem taki sam, ale leży na półce. Na polskim po regeneracji kręcę palcem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co wiem przelewowy około 150 bar a szokowy 180-190 bar. 

Nie jest powiedziane że to wina orbitrola może być i pompa. Jej stan można określić wizualnie po rozebraniu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrmtz    0
Dnia 16.01.2011 o 23:10, hemi napisał:

Ja miałem sprawną kolumne, ale wszyscy chwalili orbitrol i zmieniłem i w sumie to szału nie ma, ale ze względu na luzy układ jest o wiele mniej obsługowy. Jak bym jeszcze raz przerabiał to zrobił bym to na siłowniku C63 który współpracuje z pompą NSZ-16 i orbitrolem 160.

Witam mam problem z blokado do tego regulatora z lewej strony co jest kółko to przewód odpielem co leci na tył ciagnika jakby ciśnienia nie było przekręcam kółeczkem to trochę jak by lepiej ale lekko palcem nacisnę nie leci 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie pomogę.  Teraz mam orbitrol i w przyszłości zrobię blokadę mechaniczną. Ktoś przede mną zrobił ją na powietrze, ale nawet jej nie testowałem


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj