szy

u 912 silnik po naprawie głównej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
FINN    1478

@mtracz, zgadzam się z tobą w 100% odnośnie filtrów puszkowych, że po zabrudzeniu, taki filtr się otwiera i mamy syf w układzie... a bąk... będzie kręcił się aż będzie miał 1cm nalotu... jeśli już to polecam zastosowanie 2 rodzajów... tak jak ja mam w 914, w silniku jest bąk, a do zasilania turbiny jest puszkowy...

Co do zacierania się silników na bąku... to jest pare kwestii, rodzaj oleju, częstotliwość wymian, i dbanie o silnik przez operatora...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Ja w mojej 1201 miałem ciśnienie 6 atm na zimnym a na ciepłym 4 atm w orce filtr bak, silnik cięszko zapalał wiec była pora na tłoki z tulejami. Po rozebraniu okazało się ze nie było na jednym garze pół tłoka, wał był ser żadnych rys wiec go nie ruszałem a traktor chodził na nim 15 lat. Zmieniłem tłoczki i tuleje i ciągnik śmiga do dziś. Ciśnienie trochę spadło na zimnym 5 atm a na ciepłym w orce na małych obrotach słabe 3 atm. Ale ile ciągnik chodzi na małym gazie dodam ze silnik robiłem jakieś 5 lat temu a rocznie robię nim 250 mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
....Koszty remontu bąka nawet gdyby były podobne do zakupu przystawki to nie trzeba potem płacić za filtry przy każdej wymianie oleju....

a rolnictwo ma przynosić dochody a nie generować straty ;)

Zakładając wymianę oleju po 250godzinach pracy przy 500 godzinach rocznie i cenie fitlra 15 pln czyli 30 pln na rok przez 10 lat mamy 300pln oszczędności.

No i mogę go wyczyścić kiedy chcę a nie wtedy gdy mam nowy fitlr puszkowy.

 

PS: odśrodkowe filtry montowane były w wysokoobciążonych jednoskach - podparł bym się anglojęzycznym linkiem ale nie moge go znaleźć (a był gdzieś na forum).

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

W ursusie 4011 zmieniałem ludziom z bąka na puszki i jeszcze do dzisiaj bez szlifów wału chodzą a tyrają nie miłosiernie w polach. :D A co do bąka to filtruję olej do momentu syf z oleju nie zatka dysz potem otwiera się zawór. :P Ale ludzie którzy na oleju robią 250 motogodzin i więcej to są już nie normalni. :huh: Jestem ciekaw co może zaoszczędzić jadąc tak długo na oleju. :o Trochę wyobraźni i silniki będą długo pracowały. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Tam są dwa filtry,czyli 2x15złx2 (60zł)na rok przy 500h pracy ciągnika.
fakt, zapomniałem bo sugerowałem sie tym dodatkowym fitlrem puszkowym na turbinę co ma finn w swoim ciągniczku ;)

 

... Ale ludzie którzy na oleju robią 250 motogodzin i więcej to są już nie normalni.....
norma dla starych olejów superol klasy CC to 200 motogodzin, ja pozmieniałem na turdusa i wymianę będę robił co 200-250 godzin lub co rok (bo ciapkiem nie nakręcę tyle godzin rocznie).

NIe wiem co jest w tym złego.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak tylko po 100 motogodzinach superol CC jest już przepalony ostro a po 200 to już nie mówię a potem ludzie się dziwią ze 2000-2500 po remoncie i ole chlapie albo pierścienie zapieka.200 to dla ciągnika który jest jako pomoc w gospodarce i lekkie prace obrabia a nie jako główny ciągnik w gospodarce.A le każdy ma swoje zdanie. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

instrukcja od ciapka - wymiana co 200 godzin lub co roku

zetor - co 200 godzin

mtz - chyba co 125 lub co 200 - musiałbym zajrzeć.

Wszystko podane dla superolu CC/CD. Z rajcji że jeżdzę na turdusie a ciągniki nie są przeciążone to wymiana co 250 lub co rok, zależy co nastąpi szbyciej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj