Polecane posty

polk81    0

Mam pytanie jeśli jest opcja na 6115D a 5100M to co bardziej wybierać

Koszty są prawie identyczne różnica to około 1,5 tys więc przy takim zakupie wartość znikoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zależy doczego ma być ciągnik. One różnią się gabarytami. Poza tym 6d ma bardzo mało biegów. Tylko 9 więc jeśli do roboty w polu raczej na równych glebach z większymi maszynami to może 6d. Jest to bardzo prosty ciągnik, największą jego wadą jest bardzo mało biegów. W polu bedzie też trudno dopasowac dobrą prędkośc do danej pracy. Za to silnik jest taki jak w 5r ma cr więc prolemów z wyciekami z pompy nie będzie.

5m jest mniejszy, lepiej wyposażony więc do lżejszych prac, tua, mniejszych maszyn moe być lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polk81    0

Ciągnik ma iść do gospodarstwa 40 h jako główny. tereny płaskie gleba raczej lekkie, obecnie wszystko obsługuje Belarus.

Cena to około 165 netto

dzięki hubertuss za odpowiedz

 

Mam jeszcze pytanie co do spalania - w sieci można znaleźć tak rozbieżne opinie że nie wiadomo kogo słuchać, wiesz może jak to wygląda w w rzeczywistości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafi101    0

Mam JD 5100R to spalanie wygląda następująco;jak nim robisz w polu to wychodzi nie dużo do wykonywnej pracy,jk sie tak kręcisz po gospodarstwie z turem to wychodzi tyle samo co w polu na godzine,po 25o godz,sprwdzli mi spalanie to było 5.2L średnie/h.pracowł różnie [beczkowóz 8000L,pług 3 obrotowy,przyczepa samozbierajca 8t,kosiarka 2.8m,praca z turem,agregat2.7m]jak się rozgrzeje i nim robisz to jest nie tak żle,ale i tak pali więcej nż JD 2850 co m 26lat 88KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Witam,

 

 

W takiej cenie nie dostaniesz nic markowego za tą cenę masz ciągnik prosty który w swojej prostocie ma swoje plusy i minusy.

 

Mam go juz 1,5 roku do tego założony ładowacz oryginalny JD model 583.

Przez te 1,5 roku zrobiłem nim prawie 700 mth jest u mnie głównym ciągnikiem do prac polowych na 60ha.

Usterek żadnych do tej pory nie było, raz w czasie talerzowania zaczął mi się komp. drzeć żeby zatrzymac silnik, gdzie okazało się później że czujnik filtra paliwa zasygnalizował zanieczyszczenie filtrów lub zbyt dużo wody w odstojniku. Czegoś takiego to nawet samochody dobrej klasy nie mają. Dzięki temu lepsza ochrona wtrysków co przy CR ma ogromne znaczenie.

Dzięki swoje prostocie plusem jest to że nie bardzo ma się co zepsuć, skrzynia, napędy podnośniki itd.

Przy ciężkich pracach polowych jest to wrażenie że te 100KM są wykorzystywane na maxa. ale jak się skończy gwarancja to i tak będę go mapował na 130KM dlatgo wolałem wziąć 6100d a nie 6130. dołoży mu się ciężarków na przód i tył i powinien lepiej śmigać z ciezkimi maszynami.

Dużym plusem są jeszcze: rewelacyjnie działajacy rewers, wspomaganie kierownicy, fotel pneumatyczny Grammera.

 

A teraz jego minusy:

Przede wszystkim odczuwa się brak biegów pośrednich w szczególności przy orce gdzie na niższym biegu wcale się nie męczy ale wolno a bieg wyżej o wiele szybciej i go zaczyna trochę dusić np. jak mu założę 5 skibowy pług przydałaby się skrzynia 12/12 a nie 9/9.

Oczywiście właczanie przedniego napedu mechanicznie, niezsynchronizowana redukcja,no i mechaniczne podnoszenie gdzie wajcha od podnoszenia nie dość że za krótka i w złym miejscu to jeszcze dosyć cięzko chodzi (ale myslę o tym zeby coś z tym zrobić po gwarancji)

 

Tak jak wspomniałem wcześniej to dołozyłem mu ładowacz dzieki któremu ma dołożoną ramę po ładowacz co na pewno lepiej go usztywniło bo jak wiadomo te modele nie mają ramy, włożyłem sobie swiatełka z przodu tak jak w wyższych modeldach np. r-kach no i błotniki dołożyłem i rozszerzyłem rozstaw kół. dzieki temu nikt kto nie zobaczy naklejki jaki to model nie powie że to jest seria D.

 

Prześlę Ci fotki jak zrobię bo na razie nie mam czym zrobić.

Reasumując po tym 1,5 roku użytkowania tego modelu i cały czas pamietając o tym ile mnie kosztował to naprawdę wart swojej ceny, Oczywiście chciałbym mieć EHR, elektroniczne włączanie napędu, obrotów wałka czy więcej biegów ale wtedy wiadomo że musisz wydać co najmniej 100 tys. zł więcej !!!!

 

Jeśli przymierzasz się do zakupu JD a masz mało kasy to jest to dobre rozwiązanie jeśli masz więcej to na twoim miejscu zastanowiłbym się nad M-ką.

 

Jest jeszcze taka opcja że podobnej cenie,i podobnej mocy możesz kupić NH TD5050 trochę lepiej wyposażony chociaż lżejszy, wydaje mi się trochę delikatniejszy niż JD

JD to typowy koń pociągowy do ciężkich prac gdzie nic nie ma prawa ci się urwać ani zepsuć... bo nie ma co :DD

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polk81    0

speeeder

Dzięki za szeroki opis - własnie czegoś takiego szukałem.

Wiadomo że człowiek by chciał mieć dodatkowe opcje np skrzynia 12/12 ale to wszystko tak ja piszesz kosztuje. Dodatkowo serwis JD jest bardzo blisko - jakieś 5 km i zawsze można będzie podjechać i podpytać na miejscu, bez czekania na wizytę.

Ja bardziej jestem za 115 KM a po gwarancji można będzie podnieść na 130 KM jak będzie brakowało, ale to przyszłość i zobaczymy jak będzie chodził z tym co jest. Jak na razie to najciężej będzie miał z pługiem 4 skibowym i na żniwa przyczepa 8 tonowa do ciągania.

Zakup planuje na wiosnę ale wszystko wskazuje na JD, NH jakoś nie czuję tej maszyny

Jeszcze raz dzięki za opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Jutro jeszcze kupa roboty, ale do soboty trochę go ogarnę i umyję to zrobię foty.

Pogoda u mnie taka że wczoraj pierwszy raz w życiu zasiałem już pszenicę jarą (11ha) :DD

Wracając do serii D to model 6130D ma większe kólka 36/26 oraz ma jeszcze sterowanie czułością rewersu to akurat szczegół ale większe kapcie to już jest duża różnica w pracach polowych więc teraz może bym się zastanowił czy nie wziąć 6130D no ale kwestia jaka różnica w cenie i co jeszcze ma dodatkowego bo ceną to się teraz nie orientuję.

 

PawelWlkp - wtedy kosztował mnie niecałe 130 tys. netto oczywiście na program MGR czyli połowa z tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Znajomy delaer sprzedawał w tamtym roki 6100d za około 130 netto. Ciągniki były chyba z holandii 2 letnie oczywiście nowe. Wida było, ze długo stały po pajeczynach pod dachem kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polk81    0

Co do cen to:

6115D - cena około 160 tyś netto

6130 D - cena około 175 tys netto

(ceny bez pneumatyki - koszt założenia około 10 tys zł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Speeeder ja mam pytanie jak on sie sprawuje w transporcie. Czy da rade ruszac na twardym 1 na C z pełnymi przyczepami czy ciagnik sie dusi. Boje sie troche tej skrzyni 3 stopniowej. a no i czy da rade ewentualnie z B na C przezucic w trakcie jazdy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

6130D już zaklepany

 

jak się sprawuje ile ma km   ?? można je jeszcze kupić??   bo    5083E i 5093E już są niedostępne :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj