Polecane posty

Zbigniew3003    18

szukałem,może być TD5050,serii T5000 już nie ma a serii T5 jak powiedział diler jeszcze długo nie będzie no i cena zaczyna się od ok.160000.Natomiast seria TD5 też nie tak szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

teraz są jakieś promocje na jelonki i 6100D ma być (oczywiście nowy) ok.133000netto Powiedz bierzesz ładowacz johna czy może jakiś polski.Wiesz gdybym zdecydował się na niego to też myślałem o podniesieniu mocy do 130KM.Mam właśnie dylemat czy 6100D czy NH TD5050 czy ursus 10014H

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Ładowacz jelonka 583, jeśli kupuję sprzęt to na lata żeby się nie psuł i był dostosowany do ciągnika, metalfachu też podobno nienajgorszy i o wiele tańszy lecz mam przykłady słabego serwisu,wiem bo sąsiad kupił od nich prasę i tylko pisma do nich wysyła.

Ja Ci nie pomogę każdy z tych 3 ma wady i zalety

musisz sobie ustalić priorytety oraz sprecyzować swoje możliwości i wymagania.

Ja zdecydowałem się na takiego johnego ze względu na jego prostotę, skrzynia prosta więc mam nadzieję że wytrzymała silnik CR no i cena.

Nh może być tańszy i może trochę lepiej wyposażony ale mam nieodparte wrażenie że jest delikatniejszy.

Ursus hmm pewnie dobra cena ale zapewne wyposażenie bez rewelacji chociaz pewnie ma więcej przełożeń o w tym zakresie john przegrywa z dwoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas15    0

Jeśli chcesz coś taniego to najlepiej Zetor (np. Proxima). Jeśli patrzysz na coś z JD to myśl od 5100M wzwyż, tylko weź sobie skrzynie ze wzacniaczem.

Pozdr.


Moja brygada: Ursus C-360-3P, John Deere 5090R, Bizon ZO56 Super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

speeeder jeśli możesz opisz jak odpalał w czasie mrozów,no i jak tam nowy ładowacz .Mógłbyś podać rozmiar opon markę czy są radialne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

jestem użytkownikiem ładowacza JD 583 i jestem zadowolony brałem z amortyzacją i bardzo dobrze nawet podczas transportu daje jakiś bonus i tak nie deca tylko trzeba mieć coś sprzodu założonego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

speeeder jeśli możesz opisz jak odpalał w czasie mrozów,no i jak tam nowy ładowacz .Mógłbyś podać rozmiar opon markę czy są radialne

 

Z odpalaniem na mrozie, w najniższej temp. w jakiej odpalałem to początek grudnia kiedy złapało -15 na ranem.

Miałem mieć zamontowaną grzałkę do bloku ale na razie się powstrzymałerm z zakupem.

Nie wiem jak jest w innych modelach ale w tym przekręcanie kluczyka w lewo do żarników to nie działa chociaż w instrukcji taka opcja jest, moze u mnie nie ma ale mam przynajmniej nast. temat dla dilera aby coś wytargować ;)

Wracając do tematu, to na tych-15 bez żadnego grzania oczywiście wolniej kręcił ale bez problemu załapał.

Tak więc czekam z utęsknieniem na większe mrozy.

Ładowacz na razie wykorzystywałem do załadunku kukurydzy do żmijki, na samą myśl jak musiałem się męczyc ręcznie z łopatami, to operowanie dżojem z szuflą w JD sprawiało dziką rozkoszną przyjemność. :D

 

Opony Agri Max R34/R24 - radial

 

Założę mu jeszcze boczne światełka na masce jak w nowszych modelach okazyjnie kupione i wtedy wstawię słit focię jelonka, to wtedy go nie poznacie, teraz jest strasznie zakurzony po kuku, a na mrozie go myć byłoby okrucieństwem.

 

Ps. Zbigniew zdecydowałeś się już na cos?

Edytowano przez speeeder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

ciągle dylemat czy td 5050 ursus 10014h jd 6100d. Niestety tak jak kiedyś pisałeś jak się ma 130000 na zakup to szału możliwości nie ma.Odwiedziłem dilerów i td 125tys,ursus 120tys a za jd 130tys z pneumatyką tylko że może być z 2011i nie wiem co na to agencja.Oczywiście każdy z nich mówi aby dołożyć kilkanaście czy też kilkadziesiąt tysięcy i brać bardziej wypasione wersje bo ciągnik kupuje się na lata.Pewnie mają rację ale niestety ziemie mam jakie mam i u mnie średnio 3,5t/ha zboża to standard(albo susze albo wymoknięcia).Oczywiście są kawałki które dają po 60q ale za to pole obok 20q a nie chcę zadłużać się po uszy.I tak trwa walka pomiędzy chęcią a rozumem.Najbardziej chyba pasował by mi jd ,tylko żeby miał chociaż 12 biegów(wyczytałem w gazecie że aby zmienić zakres trzeba się zatrzymać ,podobnie przy załączaniu przedniego napędu-czy to prawda).Decyzje muszę podjąć na dniach bo termin rozliczenia z agencją już niedaleki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Z tych trzech bym wybrał jednak NH


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

MDSikor od td trochę odstraszają mnie te zewnętrzne zwolnice jak w c-360 ,poza tym ok.A co do forterry nie wiem za ile można ją kupić , ostatnio pytałem o cenę rok temu,a jest na allegro 95 173500 brutto ,trochę za drogo.Na pewno nie brałbym proximy ,mam dwóch kolegów którzy je mają i ciągle coś się psuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Chociaż jestem fanem JD to nie wybrał bym 6100D , z tego co widac na stronce John Deere , to wyposażenie jest gorsze niz u mnie w 2140 :D . Na amerykańskiej stronie w kabinie jest już poprawiony http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/products/equipment/tractors/utility_tractors/6d_series/6d_series.page . Myślę , że w tej sytuacji TD5050 wygrał by tę walkę .


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

MDSikor od td trochę odstraszają mnie te zewnętrzne zwolnice jak w c-360 ,poza tym ok.A co do forterry nie wiem za ile można ją kupić , ostatnio pytałem o cenę rok temu,a jest na allegro 95 173500 brutto ,trochę za drogo.Na pewno nie brałbym proximy ,mam dwóch kolegów którzy je mają i ciągle coś się psuje

Takie decyzje nigdy nie są łatwe, ale najlepiej było by gdybyś pojeździł każdym ciągnikiem wtedy sytuacja by się trochę rozjaśniła,


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

O ile jeżdziłem ursusem i nh to jd nie ma u dilera ,ma być niedługo to go potestuję ale i tak problem tkwi nie w dorażnych wrażeniach ale wytrzymałości i awaryjności ,i tu myślę że jd byłby najlepszy ale z drugiej strony mało biegów to odbije się na spalaniu więc na kosztach eksploatacji no i chyba najdroższe części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Zbigniew,

prawdą jest, że biegi 1,2,3 wchodza gładko natomiast zakresy A,B,C są niezsynchronizowane i trochę ciężko wbić w czasie jazdy jest to duży minus tego modelu oprócz tej małej ilości biegów.

Nie będę cię namawiał na JD tylko dlatego że ja go mam.

Jeśli NH w podobnej cenie a jednak może lepiej wyposażony i więcej biegów to może jednak bardziej do niego bym się przekonał.

Oprócz awaryjności to trzeba też patrzeć jak wygląda serwis u dilera bo może dobrą cenę Ci dadzą ale jeśli w serwisie mają ignorantów to lepiej odpuścic. awaryjność JD i NH to też pojęcie względne.

Możesz kupić model nawet z 2010 czy 2009 roku jeśli diler wystawi Ci zaświadczenie dla agencji że ciągnik jest nowy i nie był wcześniej użytkowany to agencja nie robi problemów.

 

Aha dodam jeszcze, iz w mojej pokręconewj logice wytłumaczyłem sobie że w związku z tym że posiadam na swoim areale w większości ciężke gliniste ziemie to jeśli w takiej skrzyni jest taka mała ilość przełożeń, to może tylko świadczy iż koła zębate w tej skrzyni są o wiele masywniejsze i dzięki temu wytrzymalsze, tym bardziej że ta skrzynia chodzi również z 130 konikami, ale tak jak wspomniałem jest to tylko moja teoria. Może kiedyś uda mi sie zdobyć katalog do tej skrzyni to zobaczę czy się myliłem czy nie.

Bo mam nadziej że wcześniej nie będę musiał do skrzyni zaglądać.

Edytowano przez speeeder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

jd najniższy z serii a td i ursus najwyższe tu faktycznie może być zapas wytrzymałości podzespołów chociaż w td5 są już wyższe moce do115KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

jak myślicie który najlepiej by sobie poradził z agregatem unia atlas 3 m ciągany

Jak najbardziej John Deere , jest to ciągnik do typowo ciężkich prac . Fajnie by było jakby mu dali skrzynię PowerQuad , tani, mocny ciągnik z dobrą skrzynią , marzenia ...^^


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie ma jak sobie pomażyć i pofantazjować. Może lepsza skrzynia, może lepszy silnik a może jeszcze coś. I nagle cena wzrosła by o nie wiadomo ile tys. Czy wy nie rozumiecie, że ten ciągnik dlatego jest takli tani, że wszystko zrobione jest po najniższej lini oporu i jak najtańszym kosztem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

seria E. też zrobiona tanio a skrzynia 12/12 PowrRewerser w 5083E i 5093E.Ja tylko twierdzę ,że dodając taką mechaniczną skrzynię koszt mógłby wzrosnąć niewiele a ciągnik zyskałby bardzo dużo.To są tylko wolne wnioski albo marzenia jak wolisz jednak o ile 9/9 biegów można zaakceptować to przy braku synchronizacji zakresów inżynierzy moim zdaniem trochę pokpili sprawę. Biorąc silnik i kabinę z serii 5R ,maskę od serii 6030, skrzynię dołożyli chyba z zapasów magazynowych jakiegoś starszego modelu.Pomimo wszystko ciągle biorę go pod uwagę jeśli chodzi o zakup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Seria E , to ciągniki raczej pomocnicze moim zdaniem .

Edytowano przez deere2140

Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew3003    18

zgadza się , chciałem tylko pokazać ,że można tanio i względnie dobrze,ciągnik pomocniczy a skrzynia 12/12 sprzęgło mokre, powrreweser a tu jednak moc 100-130 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

6d ma CR? Czy zwykła pompe. Jeden chciał by więcej biegów inny coś jeszcze a cena by rosła. Poza tym wyżej w gamie jest 6m i jaki cel miało by upodobnianie jednego do drugiego. W tej serii ograniczono się do niezbędnego minimum aby ograniczyć koszta.Nawet te synchroniaztory kosztują. W rezultacie otrzymujemy ciągnik pod szacowna nazwą, którego funkcjonalność choćby przez ta skrzynie jest gorsza niż w innych mniej szacownych markach jak zetor np.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj