ozon87

Co sądzicie o POL-MOT 9014 h

Polecane posty

ozon87    29

Witam wszystkich! Planuję zakupić polmota 9014h i potrzebuję waszej pomocy. Rozmawiałem z dilerem polmota w mojej okolicy i zaproponował mi serie h model 9014 o mocy 92km w cenie 125tys zł brutto. W ydaje mi się ze jest to bardzo ciekawa oferta ponieważ mówiąc w skrócie polmot h jest to valtra A z orginalnym silnikiem perkinsa. Tylny most, przeniesienie napędu oraz skrzynia biegów jest taka sama jak w valtrze A, mało tego jest produkowana w tej samej fabryce na tej samej lini produkcyjnej. Nawet oglądając zdjęcia valtry okazało się że zegary, cała deska rozdzielcza, pedały, dzwignie zmiany biegów są identyczne. Różni się jedynie kabiną, maską oraz silnikiem który moim zdaniem jest dużo lepszy i tańszy w utrzymaniu, jest to orginalny angielski perkins. Ciągnik w cenie 125 tys posiada w standardzie między innymi klime, radio, oświetlenie przednie i tylne, kogut, przednie obciązenie itp. Dla zainteresowanych podaje strone gdzie znajdziecie wszystkie dane techniczne www.supertraktor.pl A teraz Wy mi powiedzcie co o tym wszystkim sądzicie i czy polecacie mi ten ciągnik???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Ja też tak sądze :) Myśle że to ciągnik warty uwagi.. To już nie jest Foton - większość chińskie..

Ktoś musi 1 kupić :) Ciągnik wart tych pieniędzy moim zdaniem :) Ale narazie ciezko o opinie posiadaczy- mało posiadaczy.. :unsure:

EDIT: http://supertraktor.pl/files/ulotka_polmot_h.pdf tu można poczytać coś o nim dokładniej :)

Edytowano przez przemrolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Jak gadałem z dilerem w mojej okolicy to powiedział że dopiero 9 sztuk sprzedał i ma mi podać adres do jednej z tych osób bo brał taki zeastaw jak ja chcę czyli polmot oraz pług akpil km180 3skibowy obrotowy szerokość do 48cm,odstęp między korpusami 95cm i pod ramą 82cm. Chcę sprawdzić czy ten pług daje sobie rade z kukurydzą a ta osoba właśnie uprawia kukurydzę. Sprzedawcy mówią że widzieli tan pług w akcji i spokojnie daje sobie rade a mało tego to jest kopia vogel&noot i chyba jest coś w tym prawdy bo konstrukcja ramy przy wieżyczce są to dwa płaskowniki tak jak w voglu. Jak się spotkam z tym gościem to wtedy dowiem się coś więcej o tym ciągniku i pługu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

Mój znajomy ma od ok6-7 miesięcy traktor tej marki tylko 10014H,przy kukurydzy trochę go obejrzałem i pierwsze wrażenie bardzo pozytywne.W kabinie wszystko pod ręką,widoczność dobra.Właściciel na spalanie nie narzekał,co innego masa ciągnika(ten znajomy ma też renie ok 95 koników,to ona jest dużo stabilniejsza).Traktor miał do tamtego czasu dwie usterki:awaria pompy klimy i pęknięcie przewodu od pompy hydraulicznej.Podobno serwisant mówił ze te pompy od klimy mają jakąś "wrodzoną skłonność" do awarii i wymieniają je na lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Przycisnij troszke tego dealera, aby jeszcze Ci opuscil z ceny. Za 125 tys. to najwiekszego Polmota mozna kupic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Ja jeszcze się za bardzo nie targowałem. Jak brałem ofertę bo jest mi potrzebna do wniosku na modernizacje to powiedział że cena katalogowa to 130tys a po upuście jakieś 125tys, ale wiadomo że jak będę go brał to na pewno jeszcze coś z ceny zejdzie. A teraz w ofercie to sam mówiłem żeby pisał jak największą cenę:)

Ej no nikt więcej na temat tego ciągnika nie ma do powiedzenia??? Jak na razie to za wiele mi nie pomogliście :)

 

+10% za cytowanie i pisanie posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Ej no nikt więcej na temat tego ciągnika nie ma do powiedzenia??? Jak narazie to za wiele mi nie pomogliście :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    28

Też się interesuje polmotem h.Ale nie widzialem tego ciągnika w akcji. Może ktoś wie czy w okolicy Kalisza są jacyś użytkownicy tej marki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

@chwiolas z tego co wiem to Kalisz poszedł w zetora.Kiedyś widzialem tam Pronara Belarusa i Case, ale polmotu h nie widzialem

 

mi się wydaje abyś lepiej kupił Belarusa dostępne części niezawodne silniki napewno jest masywniejszy od polmota nie potrzeba dużego balastu

Edytowano przez mrcase85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

@chwiolas z tego co wiem to Kalisz poszedł w zetora.Kiedyś widzialem tam Pronara Belarusa i Case, ale polmotu h nie widzialem

 

mi się wydaje abyś lepiej kupił Belarusa dostępne części niezawodne silniki napewno jest masywniejszy od polmota nie potrzeba dużego balastu

 

Co prawda belarus jest cięższy ale tylko o 200kg... Ale ja osobiście wolałbym kupić polmota na szerszym ogumieniu i dopłacić do obciążenia tylnych kół i wtedy polmot wygrywa :) Druga rzecz orginalny silnik perkinsa chyba nie ma co porównywać do belarusa. Perkinsy są trwałe mało palą i również niedrogie w utrzymaniu. Trzecią rzeczą jest komfort gdzie moim zdaniem jest dziesięć lat do tyłu. W polmocie jest dużo rzeczy z valtry która kosztuje najminej dwa razy tyle co belarus wiec porównanie dla mnie belarusa z polmotem który krótko mówiąc jest valtrą z orginalnym silnikiem perkinsa produkowany w w tej samej fabryce co valtra jest troche śmieszne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Mimo wszystko jest spora różnica w cenie- Belarus 820 będzie kosztował około 70tys. na moście krzyżakowym, a Pol Mot H 80konny około 110-117tys. zł. Różnica w cenie wynosi minimum 40tys.. I teraz, czy rzeczywiście, plusy Pol Mota są warte 40tys.? Każdy musi sam policzyć co mu bardziej się opłaca. Pod względem eksploatacji maszyny, cen części zamiennych, nie znam tańszego ciągnika niż Belarus.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Oczywiście, że belarus jest tańszy od polmota, ale moim zdaniem belarus zanim dogoni polmota w komforcie itd to upłynie 10lat... Chyba nikt by nie porównywał Valtry A do belarusa oraz silnika perkinsa od MF-a gdyby nie był to polmot. Ja rozumie, że jest to nowy ciągnik i mało osób ma do niego zaufanie ale jak by nie patrzył to polmota tworzą trzy znane i cenione firmy. Tylny most, przeniesienie napedu oraz skrzynia biegu to valtra, silnik to perkins od MF-a a hydraulika firmy bosch. Za te pieniądze nic lepszego się nie kupi... Dla mnie polmot to najlepsza oferta na ryku i właśnie dlatego w najbliższym czasie będzie stał u mnie w gospodarstwie :)

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arko2255    8

Nie mozna porównywać belarusa do pol-mota serii h bo to po prostu grzech i nawet do fotona. Ta ukuta maszyna byla bardzo dobra 20 lat temu ale teraz szkoda zdrowia naprawde. Pol-mocik jest lepszy od zetora, pronara, ursusa czy ukutego z lepsza kabina john deera serii 5M. Valtra+perkins=super robota w polu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Zgadzam sie w 100% z kolega. Diler odradzal mi ursusa bo tam maja zastosowania z 80 lat a polmot co prawda nowy ale wszstkie podzespoly sa juz sprawdzone i cenione. A kolega moze posiada polmota??? Jezeli tak to powiedz cos wiecej bo zamierzam go kupic :)

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Nie mozna porównywać belarusa do pol-mota serii h bo to po prostu grzech i nawet do fotona. Ta ukuta maszyna byla bardzo dobra 20 lat temu ale teraz szkoda zdrowia naprawde. Pol-mocik jest lepszy od zetora, pronara, ursusa czy ukutego z lepsza kabina john deera serii 5M. Valtra+perkins=super robota w polu!

 

A kolega ma taki ciągnik? Bo ten post ociera się o reklamę(dodatkowo jeszcze ta sygnatura...)


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

:) kolego @arko2255 nie ujmując nic żadnemu ciągnikowi, masz rację, NIE NAZLEŻY porównywać Belarusa z Pol Motem H, bo to różnica w cenie 40tys.. Za 40tys. można znacznie ciągnik "zmienić".

 

Co do Fotona.. Gdybym miał wybierać między Fotonem a Belarusem, wybrałbym Belarusa.

 

Logiczne jest tylko porównywanie maszyn o mniej wiecej taki samym wyposażeniu, albo- o zbliżonej cenie.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arko2255    8

Mam fotka 824 aktualnie ok 1400 godzin i bez awarii, moim zdaniem foton jest lepszy od belarusa i to duzo, ale szanuje tez twoje zdanie. Fotona nie mozna porownywac z pol-motem serii h bo to dwie rozne konstrukcje i dwa rozne swiaty. Najblizsze sa w nich silniki marki perkins, tylko w fotonie jest starszy 4 litrowy motor kiedys wstawiali go do roznego typu maszyn budowlanych i jest on jak i caly ciagnik robiony w chinach. Belarusa mialem prawie na podworku, szybko potrzebna byla mocna maszyna z napedem na cztery kola, u dilera negocjowalem cene w Bydgoszczy firma Mietkiewicz. Az tu jadac kolo drogi zobaczylem Fotona, od razu sie przejechalem, po belarusie zafascynowany bylem kabina fotona do ktorej mozna bylo normalnie wsiasc i duzo lepiej wygladala w srodku, skrzynia normalna nie jak w rusku, tylko te Chiny i tu sie jeszcze zastanawialem ale diler powiedzial ze to prekins i usiadlem z nim do stolika i tego samego dnia zakupilem ten ciagnik. Do dzis zero wkladu, zetory. pronary sasiadow szkoda gadac no i te pierwsze farmery katasrtofa a foton ciagnik z chin robi nadal i sie smieje, czekam co sie pierwsze rozleci bo dostaje tak w dupe jak zadko ktory ciagnik.

 

A teraz o pol-mocie h ktory jak by byl dostepny wtedy jak kupowalem fotona stal by u mnie na podworku. Jezdzilem nim, cena smieszna jezeli popatrzymy na valtre serii A, a czego tej valtrze brakuje no silnika perkinsa, bo czworki sisu mi nie pasuja. Pol-mot zrobil ciagnik na polskie gospodarstwa zeby wrescie odeszly te stare zetory czy ursusy a nie zastepywano ich tym samym tylko zrobionym z gorzszych materialow przykladem jest zetor, posiadacze wiedza o co chodzi ze ten dzisiejszy zetor to nie ten co kiedys. Konstrukcja serii H to nic innego niz valtra A. Malo tego w kabinie sa podobne detale do valtry. Ten ciagnik w tej cenie jest duzo lepszy od np. John deera 5M. Kabinka super, radyjko, klima, rewers nie elektohydrauliczny i to jest plus, materialy tez niezłe, siedzenie pasazera. Silnik to oryginalny angielski perkins, 4,5 litra, fajnie mruczy, kabina tez jak na ta klase traktora bardzo dobrze wyciszona. Takie jest moje zdanie i ja bron boze nie reklamuje pol-mota, po prostu oni zrobili najlepszy ciagnik na rynku i to dilerom innych marek nie pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Kolego co do zaliczania jako plus zwykłego rewersu to polemizowałbym z tym. Elektrohydrauliczny rewers to to samo co rewers hydrauliczny tylko zamiast linki czy cięgna zastosowany został elektrozawór. No i przy EH sprzęgła nie trzeba wciskać tak często.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

*Arko2255

 

Silnik ma pojemność 4,4 l a nie jak napisałeś 4,5. Ale zapewne wynikło to z bliskości klawiszy numerycznych.

 

Pol-Mot seria H jest w całości ściągana z Turcji, Warfama jedynie bierze marżę za niego. Ale cały czas trwają pracę nad produkcją własnych ciągników przez Polmot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Już nic więcej nie macie do powiedzenia o tym ciągniku??? Nie wierze że nikt z was nie posiada polmota lub nie zna osoby która takim ciągnikiem się wozi :) Wam wypowiedzenie się na forum zajmie tylko kilka minut a mi bardzo pomoże w podjęciu decyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arko2255    8

Kolego co do zaliczania jako plus zwykłego rewersu to polemizowałbym z tym. Elektrohydrauliczny rewers to to samo co rewers hydrauliczny tylko zamiast linki czy cięgna zastosowany został elektrozawór. No i przy EH sprzęgła nie trzeba wciskać tak często.

I wlasnie z tym elektrozaworem moga byc problemy w przyszlosci. Czasami zmiana kierunku jazdy rewersem EH trwa dluzej i jest mniej precyzyjna (czeste szarpniecia) od rewersu zwyklego, ktorego sprzeglem regulujemy ruszanie. Ale sa rozne rewersy EH, mi najlepiej pasowal pod czas Agro show

w bednarach w ciagniku Masseya Fergusona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Ok ale na starość zrozumiesz co znaczy ciągłe wciskanie sprzęgła (ból stawów bezcenny). Ojciec powiedział, że rewers bezsprzęgłowy (hydrauliczny, EH) to najlepsza rzecz w traktorze (najłatwiej docenić to przy pracy z turem i deptaniu kiszonki). Wydaje się zbędny ele pomyśl ile razy podczas deptania zmieniasz kierunek jazdy a każda zmiana pociąga za sobą wciśnięcie sprzęgła (cały dzień tak i nogi nie czujesz). A co do kwestii technicznej to zależy jak jest wyregulowane a sam elektrozawór nie pada tak szybko (np. elektrowłącznik w rozruszniku często wymieniasz?). Najgorzej działający rewers EH widziałem w zetorach z seri power (po takim traktorze można sie zrazić do tego rozwiązania). Czywiście zwykły rewers to jest olbrzymi + do wygody i warto rozważyć go biorąc jakikolwiek traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arko2255    8

Czemu ma nie byc wart, wlasnie jego cena to duża zaleta jak za taki ciagnik. Pol-mot ma najlepszy stosunek ceny do jakosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik122    0

bierz go i niezastanawiaj się jeżdziłem takim w środku ładnie i cichutko oszczędny miał nabite 450 i żadnej awari pracuje z turem w pieczarkarni czyli cały czas wozi bele...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj