Skocz do zawartości
MarcinC360

Ile byków dam radę utrzymać?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
razor275    279

Kurde... każdy się pcha w te opasy... ciekawi mnie jaka cena będzie za 2 lata :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    252

Według mnie cena za 2lata drastycznie na pewno nie spadnie, poniewaz aby był cielak musi być krowa których ilość jest ograniczona poprzez kwoty mleczne podajże do 2015roku wówczas może być różnie a do tego czasu ceny wołowiny mam tu na myśli kilogram żywca byka poniżej 6.5zł na bank nie spadnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DanRol95    2

Kurde... każdy się pcha w te opasy... ciekawi mnie jaka cena będzie za 2 lata :)

 

Też mnie to ciekawi, tak każdy się trzyma teraz tych opasów.... :huh: Pobudowali obory i powstawiali do stodół te byki, ciekaw jestem jak to będzie z ceną teraz jeszcze dzisiaj w agrobiznesie mówili o jakimś nowym wirusie co atakuje bydło(pewnie nie na darmo wymyślili sobie tego wirusa) i tera będą mieli pretekst do obniżenia cen..... Jak zawsze. Dla mnie osobiście to lepsze by były stałe ceny płodów rolnych i wtedy bym wiedział za ile coś sprzedam i wyjdę na tym, niż te dopłaty z unii, i wtedy każdy by hodował co hoduje a nie co opłacalne. Takie coś prowadzi specjalnie do obniżenia cen ;[

Edytowano przez DanRol95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Versu29V    5

Może najpierw warto by było zadać sobie pytanie czy jesteście wstanie "udźwignąć" taką inwestycje? Pierwsze zyski dopiero po ok. 1,5 roku. Ziemi też nie macie za dużo... ale jak coś to powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Jeśli całość przeznaczycie pod opasy TZN Kukurydza , sianokiszonka ,słomę dokupisz to ok 25-30 szt oczywiście stopniowo różnej wielkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodecki    0

Panowie troszeczkę pobłażliwości dla tego chłopca,czy każdy musi być alfą i omegą z ortografi.Widać że sobie radzi trochę niemrawo ale z czasem dojdzie do wprawy.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer94    0

jeżeli masz 3,5 ha łąk to z jednego pokosu uzbierasz średnio 12500kg sianokiszonki( z jednego ha, i jeśli będziesz dobrze to nawoził),i powiedzmy, że będziesz pokos zbierał 2 razy do roku, a więc w sumie uzyskasz ok 87500kg zielonki. I tu zaczyna się problem bo jeżeli chcesz utrzymywać mamki które będą rodziły Ci te "opasy" to będziesz mógł hodować: dla mamek po ok 20kg dziennie i dla opasów średnio 20kg.( liczę tu od urodzenia do osiągnięcia ok. 800kg. w ciągu 2 lat) czyli ok. 6 mamek( które zjedzą ok. 43750kg zielonki) i 6 opasów (które zjedzą ok. 43750kg). Z tego nie uzyskasz przyrostu dziennego 1000g, i musisz zasiać QQrydzę lub Sorgo. W tedy mamka zje ok. 16kg kiszonki dziennie i opas też ok 16 kg. dziennie, a więc Musisz zasiać ok 2 ha QQ( przy wydajności ok. 35t/ha) a więc uzyskasz ok. 70t kiszonki. 12 sztuk bydła x 16 kg x 365 dni= 70080 kg kiszonki. A jeśli masz mamki które były krowami mlecznymi musisz je zdajać (bo mastitis nie śpi) i cielęta muszą być przy matce przynajmniej 6 miesięcy przy niej (żeby ją doiło) szybciej urośnie!

a więc sprzedając bydło opasowe (nigdy nie będziesz wiedział co Ci się urodzi, czyli masz szanse 1:1) czyli 3 byki po 800kg x (przypuszczalna cena) 6zł/kg=14400zł+ 3 jałówki po 800kg x ok+/-5zł=12000 zł. W sumie uzyskasz 26400 zł. Za tę cenę to na wt nie wiem czy Ci starczy jedzenie dla siebie, kupując paliwo, nawozy, nasienie QQ, i środki Ochrony roślin.

Ale jeśli byś kupował byczki na opas to w takim razie będziesz mógł hodować ok 12szt. a więc 12*800*6=57600zł -cena za jednego byczka (ładnego) na skupie ok.1500zł*12= 18000zł, Zostaje Ci 39600zł to już lepiej(na waciki Ci starczy :lol: )

Ale do tego dolicz preparaty mlekozastępcze, premiksy, jakieś inne dodatki=wyjdzie Ci na jeden c**j niestety.

Ja mogę napisać tyle albo chcesz się w to bawić (i mieć przynajmniej 20 mamek lub 40 opasów i 10 ha na łąki i ok 7 ha na QQ) i zaczniesz zarabiać albo skończ szkołę i idź do normalnej roboty! :unsure:

a cha, żeby nie było liczby do dawek pokarmowych w różnych fazach rozwoju bydła są różne( ja podałem +/- średnią), a liczby uzbieranej paszy tęż mogą się różnić w zależności jakie nawożeni zastosujesz i na jakich glebach to będziesz siał!

a co do słomy to spokojnie wystarczy z tego co masz! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lewy12    0

Panowie troszeczkę pobłażliwości dla tego chłopca,czy każdy musi być alfą i omegą z ortografi.Widać że sobie radzi trochę niemrawo ale z czasem dojdzie do wprawy.Pozdrawiam.

Powiem wam tyle mam 16lat kture zaczołem 25 pazdziernika i chodze do specjalenej szkoły niższegopoziomu czyli nie dziwcie sie a tata kazał mi to napisać

 

Cielaki byśmy kupywali na chwile obecną mamy 4byki i 1 ciele i 1 krowe i do tej pory nie robiliśmy kiszonki ani idnych preparatów

Tylko była zawsze koszona łąka 3 razy na śiano i trawa odrastała to jeszcze w listopadzie woziłem zielonke dla byków prosto z łąki kosiłem na kołówke i do obory

To czyli myślisz że wychodował bym 12sztuk ??? oczywiśćie dokupywali byśmy bale sianokiszonki chociaż 4 na miesiąc a taki bal to na jeden raz żeby dać opasom to ile by nich musiało być??? bo niewiemy bo nie mieliśmy jeszcze a jak byśmy mieli koło 13ha samych łąk to ile byśmy mogli tżymać???

Bo sąmśiad zaczynał 2 lata temu interes z krowami ma 7krów jest na recie wszystko na syna syn pracuje w zwykłej pracy na pełny etat ojce zajmują sie gospodarką i on dla tych 7krów to kośi chyba z 5ha łąk x3 pokosy i jeszcze z 2ha zasiewa zbóż i potem kosi i na kołówke i wozi

To napiszcie ile bym musiał miec byków na 13ha samych łąk i dokupywanie sianokiszonki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer94    0

ja napisałem proste liczenie(a z siana możesz zrezygnować chyba że dla maluchów, po sianokiszonce są lepsze efekty)

z 1 hektara Trwałych Użytków Zielonych(TUZ)uzyskać można 12.5t sianokiszonki. A więc 13 ha x 12500kg = 162500kg x 3 pokosy = 487500. 1 opas średni zjada 20kg sianokiszonki dziennie, w roku jest 365dni, a więc 20kg x 365 = 7300kg sianokiszonki na jednego opasa rocznie. A więc 487500 kg podzielić na 7300= 66,78 musisz zaokrąglić do góry (bo nie masz 0,5 krowy), a więc wyjdzie 67szt. a kiszonkę z QQ radziłbym zacząć siać bo bez kiszonki to te byki będziesz pas ze 3 lat.

a co do ilości balotów na dzień to zależy ile dany balot waży.Jeżeli belka waży ok 500kg. to: 487500/500 = 975szt balotów rocznie /365 dni =2,67 w przybliżeniu 3 belki dziennie no to już coś jest B)

do tego jeszcze 10 ha QQ i sumka leci!

67*800*6=321600zł - 1500zł(za ciele)*67=100500zł A więc na czysto=221100zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lewy12    0

ja napisałem proste liczenie(a z siana możesz zrezygnować chyba że dla maluchów, po sianokiszonce są lepsze efekty)

z 1 hektara Trwałych Użytków Zielonych(TUZ)uzyskać można 12.5t sianokiszonki. A więc 13 ha x 12500kg = 162500kg x 3 pokosy = 487500. 1 opas średni zjada 20kg sianokiszonki dziennie, w roku jest 365dni, a więc 20kg x 365 = 7300kg sianokiszonki na jednego opasa rocznie. A więc 487500 kg podzielić na 7300= 66,78 musisz zaokrąglić do góry (bo nie masz 0,5 krowy), a więc wyjdzie 67szt. a kiszonkę z QQ radziłbym zacząć siać bo bez kiszonki to te byki będziesz pas ze 3 lat.

a co do ilości balotów na dzień to zależy ile dany balot waży.Jeżeli belka waży ok 500kg. to: 487500/500 = 975szt balotów rocznie /365 dni =2,67 w przybliżeniu 3 belki dziennie no to już coś jest B)

do tego jeszcze 10 ha QQ i sumka leci!

67*800*6=321600zł - 1500zł(za ciele)*67=100500zł A więc na czysto=221100zł

Więc chyba wydzierżawimy jak najwiecej ląk kołomnie czli dobre 13ha pyknie a jak byśmy mieli 40opasów to też by sie wyżyło potem po malu powiekszać rolnictwo (hektar) i postawic nową obore

Edytowano przez lewy12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafa007    5

jak się patrzy na te wszystkie cyferki to tak fajnie to wygląda zwłaszcza te 321600zł:):):) Koleo to tylko tak lekko się mówi:) czy Ty wiesz jak wygląda pryzma na prawie 500ton trawy??!! jeśli przyszło by Ci to zwieźć kołówką to gwarantuje że rokubyło by mało;):) I jest jeszcze jedna kwestia pomyśl czy jesteś w stanie zainwestować takie pieniądze??!! kup dobrego opasa przy takiej ilości to za 1000zł kupisz czyli 67sztuk X 1000zł = 67000tys. zł masz taką gotówke do inwestycji??!! nie postawisz ich też na pastwisku czy na podwórku potrzebna jest obora na taką ilość ok 300tys. zrobienie paszy (paliwo wynajęcie maszyn kupno QQ) spokojnie 50tys. Z takim kapitałem można spokojnie startować pierwszy zysk z jakieś 18 miesięcy Zysk i znów inwestycja w nowe stado:) To na prawde nie jest takie proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lewy12    0

jak się patrzy na te wszystkie cyferki to tak fajnie to wygląda zwłaszcza te 321600zł :):) :) Koleo to tylko tak lekko się mówi:) czy Ty wiesz jak wygląda pryzma na prawie 500ton trawy??!! jeśli przyszło by Ci to zwieźć kołówką to gwarantuje że rokubyło by mało;) :) I jest jeszcze jedna kwestia pomyśl czy jesteś w stanie zainwestować takie pieniądze??!! kup dobrego opasa przy takiej ilości to za 1000zł kupisz czyli 67sztuk X 1000zł = 67000tys. zł masz taką gotówke do inwestycji??!! nie postawisz ich też na pastwisku czy na podwórku potrzebna jest obora na taką ilość ok 300tys. zrobienie paszy (paliwo wynajęcie maszyn kupno QQ) spokojnie 50tys. Z takim kapitałem można spokojnie startować pierwszy zysk z jakieś 18 miesięcy Zysk i znów inwestycja w nowe stado:) To na prawde nie jest takie proste

A to według ciebie kupywać cielaki raz na 18miesięcy?? chyba lepiej jest kupic co 3 albo 4 miesiące kilka sztuj a nie na raz kupic 60sztuk i na raz sprzedać to bym musiał kase trzymac przez 2lata żeby mi starczyło na wyżycie a czy ja pisze że na pryzme bende wozic kołówką nie bo ja bende wozic taczką zaoszczendze dużo na paliwie i sie mocno umiensnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seba1531    0

witam,

 

Panowie mam takie pyt - czy jesli zasieje 5ha zboza, 4ha kukurydzy i 3 ha laki bede mial do tego wywar i wyslodki 30t moze i wiecej, to utrzymam 30 bykow? ile slomy bym musial dokupic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hugolina009    4

doradźcie mi proszę jak rozplanować uprawy... mam niecałe 15ha, w tym prawie 3 ha łąk ale ponad połowa nadaje się do renowacji:/ na ponad 2ha mamy buraki (niestety), ale z tego będą wysłodki. Chciałabym zwiększyć obsadę zwierząt, aktualnie mam 6 krów mlecznych i 4 opasy i 2 jałówki na remont stada, wiem, że malutko, ale ostatnio mieliśmy ciężki okres, 2 cielaki padły(wady rozwojowe), padła też cielna krowa, która jak się okazało miała bliźniaki:( chciałabym zwiększyć obsadę krów mlecznych do ok.10szt. + jeszcze kilka opasów.... co zasiać, w jakiej ilości, i do ilu mogę zwiększyć liczbę opasów, żeby się nie pogrzebać???dodam, że ziemia raczej kiepska, głownie V, VI klasa, troche III i IV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcz    2

Napisz te pytanie jeszcze raz bo nie wiadomo o co ci chodzi :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krezus12    0

zakładając,ze bedzimy dawać 30kg dziennie dla byków wysłodków buraczanych to jedna łódka - koszt około 2000zł z transportem wystarczy nam na okres 30 miesięcy tuczu ;) no chyba, że ktoś krócej hoduje to na 1,5 byka starczy.

do tego koszt paszy teściwej 4kg dziennie za około 1zł kg to wychodzi około 820zł na cały okres tuczu

poza tym pol kostki siana dziennie tj 2zł

 

wiec mozna sobie obliczyc ile kosztuje utrzymanie byków na kupnej paszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krezus12    0
Napisano (edytowany)

doradźcie mi proszę jak rozplanować uprawy... mam niecałe 15ha, w tym prawie 3 ha łąk ale ponad połowa nadaje się do renowacji:/ na ponad 2ha mamy buraki (niestety), ale z tego będą wysłodki. Chciałabym zwiększyć obsadę zwierząt, aktualnie mam 6 krów mlecznych i 4 opasy i 2 jałówki na remont stada, wiem, że malutko, ale ostatnio mieliśmy ciężki okres, 2 cielaki padły(wady rozwojowe), padła też cielna krowa, która jak się okazało miała bliźniaki:( chciałabym zwiększyć obsadę krów mlecznych do ok.10szt. + jeszcze kilka opasów.... co zasiać, w jakiej ilości, i do ilu mogę zwiększyć liczbę opasów, żeby się nie pogrzebać???dodam, że ziemia raczej kiepska, głownie V, VI klasa, troche III i IV.

 

CZOWIEKU, TY MOZESZ MIEC SPOKOJNIE 40 BYKÓW, 10HA KUKURYDZY, RESZTA ZBOZE PLUS DOKUPINIE ZBOZA NO I TROCHE SIAN, NO ALE I TAK CIE SIE OPLACA

 

Caps Lock

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
garu    6

Ile kosztują byki które przebywają cały rok na pastwisku i jaka to rasa

 

Jeszcze jedno ile byków jestem wstanie utrzymać na 3 ha świeżej łąki, 2 ha ornego na zboże i 1 ha na kiszonkę do wiosny z żyta a gdy je zakiszę kukurydza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja w zeszłym roku zasiałem na próbę pierwszy raz kukurydzę na kiszonkę. Areał niewielki bo ok 30 ar ale kukurydza ładna i wystarczyło mi do skarmienia dla 8 sztuk. Dodatkowo dodawałem ziemniaki ale to jako dodatek bardziej ok 15 kg na wszystkie dzienne. w tym roku z racji powiększenia stada zasiałem 2 ha. Przyznam się że nie posiadam zbyt wiele łąk ani nie dokupuje sianokiszonki. Raczej opieram się na słomie ze zbóż jarych. Więc na niewielkim areale można wyżywić kilkanaście sztuk bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemes    1

a kolego ile ha masz ?? bo ja chciałbym zacząc tez hodowle . mam 10 ha i mam swinie teraz 4 lochy i zostaje mi zboza jeszcze spokojnie.Nie zyje z tego mam prace a to tylko dodatkowe zajecie. Jak myslisz dało by rade utrzymac dodatkowo 6 byczkow bym zasial ze 2 ha łaki i kukurydzy z ha . tylko te byczki jakbym kupował to jedne tzn 3 by mialy rok to dpiero drugie bym kupił 3 . a mam mozliwosc dobrania ziemi ze 2-3 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dziku
      Jakie są ceny bydła w waszych rejonach?
       
      Dyskusja o najbardziej aktualnych cenach bydła przeniesiona tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72443-ceny-bydla-rzeznego-2014//page__view__getlastpost
       
      Wątek o cenach w 2013 i dyskusja z tym związana dostępna tu: http://www.agrofoto....-rzeznego-2013/
       
       
       
       
      Witam. Mam do sprzedania 3 byki i juz po nie przyjechali i oferowali mi 4,60zł za kg. ale mówili zebym sie wstrzymał jeszcze tydzien bo prawdopodobnie troche cena podskoczy. To nie szprzedałem ich i czekam. A u Was jaka jest cena ??. I piszcie o jakim regionie piszecie. Pozdrawiam.
    • Przez SIEWCA
      Jak u Was z tym problemem? Czy obsługujący waszą oborę weterynarz radzi sobie ze zdiagnozowaniem i leczeniem operacyjnym?
      Czy leczy skutecznie? W mojej oborze były 4 takie przypadki i wszystkie interwencje chirurgiczne były trafne i skuteczne.
      Jak macie pytania to chętnie odpowiem.
    • Przez dex
      po czym opasy najszybciej przybierają na wadze?
    • Przez koma666
      Witam jak w temacie
      zastanawiam sie nad tym ile musiałbym miec słomy aby utrzymac stado 20 byków w oborze wolnostanowiskowej na głebokiej sciółce, stado podzielone by było na 2 kojce a w kazdym po 10 szt i powiedzmy 10 byłoby z jednego roku powiedzmy 2013 a pozostałe powiedzmy o rok starsze czyli 2012 po to zeby 10 sztuk sprzedac co roku.
    • Przez fioletowy
      Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozpoczęciem hodowli byków opasowych. W tej chwili trzymamy kilka krów i po kilka jałówek i byków, ale ja rozmyślam nad poważnym podejściem do hodowli, więc te kilka krów nie wystarczy, żeby się utrzymać. Na krowy nie ma zbytnio warunków (żadnych pastwisk blisko obory)
      mamy stodołę o wymiarach 12.5 x 10 metrów przebudowaną w 2003r. (wcześniej była to starodawna stodoła) i oborę uwięzieniową ze sklepieniem o wymiarach 8.40 x 10 metrów. Jest to w zasadzie jeden budynek oddzielony od siebie ścianą. Wydaje mi się, że przebudowa stodoły na oborę wolnostanowiskową nie będzie kosztowna, ale jest kilka kwestii o które muszę spytać.
      Przede wszystkim ile byków da radę trzymać w takim budynku? Dodam tylko, że zakładam dobudowanie niewielkiego wybiegu ( mniej więcej 4x12.5 metra)
      Niektóre ściany w stodole są z drewna, czy dla hodowli byków trzeba będzie to zmienić i zrobić normalne murowane albo blaszane ściany?
      Czy bykom w takiej stodole nie będzie trochę zimno w zimę?
      Czy przebudowanie obory uwięzieniowej na wolnostanowiskową będzie zgodne z warunkami ue ? Chodzi o to, czy nikt nie będzie robił problemów, że najpierw zwierzęta w tej samej oborze były uwiązane, a ja miałbym je teraz trzymać wolno?
×