kris14

Nieszczelny WOM

Polecane posty

888adam888    0

Witam wszystkich. Mam problem. Otóż w moim URSUSIE 28/12 leci olej z tylnego WOM. Wymieniałem już simering i gumkę uszczelniającą, wałek został przetoczony pod simeringem i dalej leci olej. Po tych czynnościach olej zaczął się wydobywać po ściankach wałka WOM. PROSZĘ O POMOC :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Nic nie da wymiana usczelniaczy dopóki nie wyeliminujesz luzu wzdłużnego wałka poprzez zastosownie podkładki dystansowej (wałek pracuje jak pompa)


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
888adam888    0

A czy tą podkładkę to trzeba wsadzić między korpusem a łożyskiem? I jak gruba musi być i czy musi być toczona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

ASOGCURSUS skąd bierze się ten luz wzdłużny wałka WOM-u?

Również dołączam się do pytania w sprawie podkładek - to mają być zwykłe dystansowe podkładki i należy dobrać grubości aby skasować cały luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Do końcówki wałka wom należy przyłożyć czujnik zegarowy,walek wom pchnąć do przodu,potem do tyłu i odczytać jaki jest luz,taką należy wytoczyć podkładkę którą zakładamy zaraz za pierścieniem zegera,podkładki nie są dostępne w sprzedaży


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

Co zrobić aby ta awarię naprawić bo co zapinam wałek to ręce zaolejone i cały zaczep dolny też.Wałek dostał sporych luzów,

Wystarczy zmienić oring lub uszczelniacz?Proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedzi.


kupię przyczepę dwuosiową wywrotkę ładowność około 4t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Musisz wiechać przodem w dołek żeby olej w skrzyni poszedł do przodu wałek wyjmij nowy uszczelniacz i tuleja na wałku nowa po którym chodzi uszczelniacz lub cały nowy wałek wom taki sam albo dotoczyć tuleje i problem znika na gługo.Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    15

jeśli masz luzy na wałku to sama wymiana uszczelniacza to za mało .Pewnie czeka cię trochę grubsza naprawa, jaka to morze bardziej doświadczeni koledzy którzy posiadają takiego patajka podpowiedzą bo chociaż to ursus to jednak ferguson i z 60 ma niewiele wspólnego, no może poza silnikiem (perkins-3p)


Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Jaki jest ten luz, wzdłużny czy poprzeczny? Być może uszkodziła się tuleja ustalająca, wysuniesz go to zobaczysz co jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Pewnie masz/miałeś luźne śryby, które trzymają tylną pokrywę łożyska...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

ten luz to wzdłuż taki spory a w poprzek to taki prawie niewyczuwalny


kupię przyczepę dwuosiową wywrotkę ładowność około 4t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Właśnie ten luz jest przyczyną wycieku. Jeśli w porę się go nie usunie, to prowadzi do dalszych uszkodzeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

Proszę tu jest podobny temat i najprawdopodobniej rozwiązanie problemu z którym i ja się borykam na szczęście mało pracuje z WOM to olej zbiera się w kapturze zabezpieczającym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Witam, od jakiegoś czasu sączy mi się olej z pod wałka wom w ursusie 4512. Czy ktoś już może to naprawiał i czy trudne to jest w naprawie ? można to samemu zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Rozkręcasz po kolei śrubki i robota idzie :) Filozofii żadnej tam nie ma, tylko trzeba spuścić olej lub przechylić ciągnik na tyle żeby po wyciągnięciu WOM'u nie wylał się z tylnego mostu.

Na początek demontujesz wałek WOM- szczypcami ściągasz zabezpieczenie i wałek się wysuwa.

Następnie odkręcasz osłonę, wspornik łańcuchów ograniczających ruch ramion, wyjmujesz taką metalową grubą blachę i to chyba wszystko, można wyciągnąć Oprawę nr 532880M1-t, polecam wymienić ją na nową, do tego wymiana uszczelniacza 834216M1, o-ringa 1004633M1 (rozmiar 82.14x3.53) oraz jest jeszcze wewnątrz taki nietypowy o-ring tyle że on ma chyba przekrój kwadratowy i trzeba szukać po numerach tzn 377832X1, sam próbowałem dopasować zwykły i nie mogłem go zamontować prawidłowo, nie pasował, ścinało mi go przy montażu wałka WOM.

 

Ogólnie to najlepiej rozebrać sobie wszystko do samego łożyska, będziesz miał wszystko jak na dłoni.

 

Podane części znajdziesz w sklepie techrol.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Dzięki wielkie kris14. A Ty wymieniłeś u siebie i ten nietypowy co wspominałeś? bo się zastanawiam czy jakby jego nie wymieniał to może po wymianie tylko tych 2 już by zatamował wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Właśnie nie, bo go nie dostałem a nie będę w internecie kupował o-ringa za 2zł a za paczkę płacił 20zł :)

Po wymianie uszczelniacza 834216M1 na jakiś czas się uspokoiło ale teraz widzę że znowu leci, ech, w MF 255 od nowości nie ruszane i suchutko a w Ursusie co chwile gdzieś leci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

witam niechce rozpoczynać nowego tematu na temat womu nie chce mi się właczać nawet na zgaszonym dodam że sprzęgło działa prawidłowo bo rozłancza walek jest tylko trzask i niemoże zaskoczyć wygląda na to tak jak by przesówka nie chciała wskoczyć na te 2 frezy dodam że czasem się włoczy to chodzi i spokojnie da się go wyłoczyć tylko jest problem z włączeniem pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Spuść olej, odkręć dekiel z lewej strony (tam gdzie zamontowana jest dźwignia WOM'u) i zobacz czy nic nie blokuje, bo z tego co pamiętam to żadnych wymyślnych mechanizmów tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

no własnie oto chodzi ze dziś rozebrałem i nie chce wskoczyc nawet na sucho jedynie wskakuje jeśli podnośnik jest opuszczony i walek zdejmę to wskakuje ale z założonym wałkiem niechce wskoczyć i niewiem od czego zacząć mam pytanko czy trzeba rozpoławiać ciągnik czy od podnośnik można ten wałek i to przesówkę wyjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Kurde, ciężko mi powiedzieć bo nie rozbierałem tego aż tak dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieje Ci się tak od nowości??? Bo jeśli tak to pewnie masz źle zamontowany wałek tak było w moim mf 255 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Arek
      Wymieniłem simering na nowy silikonowy i niestety olej nadal przecieka, wałek ma już wyżłobienie pod uszczelniaczem. Da się jakoś temu zaradzić oprócz wymiany całego wałka ?
    • Przez Cumins
      Witam wszystkich , jestem posiadaczem ciągnika case 1055 silnik d358 , ostatnio  gdy odkręciłem bagnet od oleju zaczeła wylewac się z niego spora ilość wody , dodam że dzieje się to tylko wtedy gdy postoi dłuzszy czas , w czasie sezonu gdy pracuje dzień w dzień nie zaobserowałem takich objawów . Jaka może być przyczyna tak dużej ilości wody w oleju podczas postoju ? Z góry bardzo dziękuję 😉
    • Przez Polacek
      Witam,

      Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj