Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Budowa
zetor14    33

Dlaczego mam kupować drzewo jak już mam?? :) Pytaliśmy się pewnego cieśli że drewno topolowe nadaje się jak każde tylko trzeba je dobrze wysuszyć i porządnie zabezpieczyć przed wilgocią to wytrzyma swoje. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

Topola jest bardzo mocna. W suchą deskę spróbuj wbić dobry gwóźdź. Najważniejsze to dobrze ułożyć na ziemi i końce pozbijać do kupy żeby się nie powyginały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusy    16

Panowie po waszych wypowiedziach zgadzam się z połową, w moim przypadku dom ponad 200mkw + garaż z kotłownią 30mkw czyli 230mkw wyniósł w stanie surowym + okna i dzwi, 90 tysięcy złotych oczywiście wszystko robiliśmy sami (fundamenty posadzki ściany więźbę dachową i pokrycie) tylko na strop przyjechała firma i wylewali. Więc jak na dzień dzisiejszy musisz szykować około 80tyś złotych na budowę domu jeśli będzie robił majster to trochę więcej. Gdzieś tak o 25 tys więcej. I tak jeszcze wracając do pytania zapamiętaj nigdy nie rób więźby dachowej z topoli(niewiem dlaczego ale słyszałem od wieluuu ludzi). Jeżeli mi się uda to wstawię parę fotek domu oczywiście w najbliższym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janusz20    105

3 worki cementu na 150 betoniarke to przecież z niej wywalic się nie da tego później :blink: i w betoniarce nie opłaca się robic takiego betonu,

1.dobry cement

2.żwir

3.kruszywo odpowiedniej grubości

4.ludzie

5.czas

6.nie spójność wylewanego elementu bo na fundament to już cały dzień trzeba lać zwykłą betoniarką

te wszystkie czynniki przemawiają za kupnem betonu towarowego z betoniarni.

Topola jest ,,trudna" ale jesli chodzi o właściwości takie jak trwałość to nie można jej nic zarzucić.

Edytowano przez janusz20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

W poprzednie żniwa rozmawiałem z osobo która zalewała fundament. Prasowałem słomę u znajomego i on przyjechał pożyczyć betoniarkę. Zapytałem czemu fundament leje z mieszanki robionej samodzielnie. Powiedział że 4 tys różnicy w kosztach. Na strop miał tylko zamówić gruszkę wraz z podajnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    2

Mówiąc prosto, na budowie nie jest możliwe wykonanie mieszanki takiej jak w betoniarni, mieszankę może zrobić dziecko z przedszkola, ale dobrą mieszankę nie każdy,

Do fundamentów nie potrzeba super wytrzymałej mieszanki, także można robić samemu jak się komuś chce...

Z wypowiedzi Andrzeja wynika że gość na same fundamenty dał mniej o 4 koła, czyli jakieś 12m3 zakupionych w betoniarni...moim zdaniem to...nierealne, no chyba że w ławy ładował kamień co uzbierał na polu, to się zgodzę

...no w sumie niewiadomo jeszcze jak wielka to była budowa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja fundament wylewałem sam. Na 3 betoniarki, 150, 250 i 500. Ponad 105 metrów i lana była płyta. Od razu z posadzkami. Całość. Robiliśmy od 8 do 16. Strop na parterze 12 cm na dwuteownikach to do południa. 1 piętro to nie zdążyło się w dzień. Na drugi kończyliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

zetor14 ty nie masz drzewa;p tą topole to sobie zetnij i w piecu napal choć do tego też się nie nadaje;p gadacie głupoty z tym betonem kiedyś gotowy beton nie był taki popularny i domy dalej stoją i lepiej się trzymają niż te robione z betonu z betoniarni. pracuję jako hydraulik i trochę tych chałup widzę zarówno nawych jak i remontowanych i z tym betonem z tzw. gruch to się tak nie podniecajcie bo nie ma czym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Mam 4 betoniarnie w promieniu 30km. Może się więcej znajdzie. I wiem że w jednej jest najlepszy beton i z tej biorę, tanio niema ale wiem że będzie ok z betonem. fakt fundamenty pod krawężniki czy jakieś płoty to się leje z betoniarki. Choć jakbym chciał to by mi porządne kruszywo z tej betoniarni przywieźli też, bo drobny żwir to wystarczy że szpadel wbije na placu i mam. Więc trzeba wiedzieć gdzie kupować beton.

 

 

Ten topól sprzedaj albo zamień na sosnę z dopłatą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Mówiąc prosto, na budowie nie jest możliwe wykonanie mieszanki takiej jak w betoniarni, mieszankę może zrobić dziecko z przedszkola, ale dobrą mieszankę nie każdy,

Do fundamentów nie potrzeba super wytrzymałej mieszanki, także można robić samemu jak się komuś chce...

Z wypowiedzi Andrzeja wynika że gość na same fundamenty dał mniej o 4 koła, czyli jakieś 12m3 zakupionych w betoniarni...moim zdaniem to...nierealne, no chyba że w ławy ładował kamień co uzbierał na polu, to się zgodzę

...no w sumie niewiadomo jeszcze jak wielka to była budowa :P

 

Nie wiem czy dawał kamień. Dom nie za duży. Sam mi mówił ze wyszła taka różnica. Początkowo chciał właśnie kupić gotowy żeby się nie męczyć z mieszaniem takiej ilości no ale jak usłyszał cenę zrezygnował. Ja osobiście nie kupowałem gotowej mieszanki. Jak coś robiłem to na własną rękę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

gadacie głupoty z tym betonem kiedyś gotowy beton nie był taki popularny i domy dalej stoją i lepiej się trzymają niż te robione z betonu z betoniarni. pracuję jako hydraulik i trochę tych chałup widzę zarówno nawych jak i remontowanych i z tym betonem z tzw. gruch to się tak nie podniecajcie bo nie ma czym...

Chaty z gliny też można jeszcze spotkać :lol: jak ci przyjdzie zrobić 40m betony w ciągu jednego dnia to zmienisz zdanie na samych ludzi do obsługi tej niezliczonej liczby betoniarek trzeba by było wydać majątek.

4 lata temu gdy pracowałem na budowie a raczej rozbudowie toru łyżwiarskiego na Stegnach w warszawie miałem okazje kuć taki beton z betoniarni i to nie byle czym bo młotem pneumatycznym to naprawdę trzeba było się ostro na skakać żeby kilka metrów zalanego i dobrze zazbrojonego toru skuć. Więc nie mów mi że jakiś chłopek zrobi w betoniarce znacznie lepszy beton niż w betoniarni, we własnym zakresie to maks B15 a na fundament musi być minimum B20-25(operuje starymi normami) ktoś mówił że na fundament nie musi być mocny beton :lol: dobre sobie :lol: przecież to podstawa domu każda wada fundamentu wyjdzie w dalszej eksploatacji. Na betonie i zbrojeniu nie warto oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Koledzy zauważcie że jeżeli przychodzi ekipa to beton idzie z gruszki, jeżeli ktoś ma własną siłę roboczą to idzie z betoniarki.

 

A od kiedy beton z gruszki stał się taki powszechny 5/6 lat temu, tzn że budynki stawiane przed tymi latami skazane są na zawalenie.

 

Zależy wszystko jak jest to zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Nie są na nic skazane na nic tak samo jak wszędzie w każdej dziedzinie normy idą w górę kiedyś dobry był maluch a teraz.... proste po co robić dobre jak można lepsze.

A co do siły to fakt jak da się zebrać kilku ziomków to ma to sens ale nie zawsze da się ich zebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor14    33

Ja tam drzewa na więźbę nie bd kupował, co innego np na deski to już trzeba będzie. ;) beton też będziemy "produkować" sami. Mamy betoniarkę 250l bodajże. A jak myślicie ścianę stawiać na tzw pojedynkę czy na półtora pustaka? Jaką firmę polecacie solbet czy może h+h?? Która firma produkuje równiejsze pustaki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusy    16

@zetor ja ci polecam firmę ze Śniadowa bardzo dobre pustaki, ja myślę że najlepiej będzie stawiać ściany na półtora pustak, a odnośnie drewna to topole mogą nawet być przerobione na deski np.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario3004    0

"Ścianę stawiać na tzw pojedynkę czy na półtora pustaka". Masz na myśli ścianę bez ocieplenia i trójwarstwową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Ja osobiście uważam że taniej i szybciej jest robić ścianę dwu warstwową. A pustaki czy H+H czu SOLBET to różnicy znacznej nie bedzie brać ten który tańszy nie polecam takiej firmy z warszawy PREFABET. Krzywe i kruche.

Dla jasności

ściana jednowarstwowa tylko np pustak

ściana dwuwarstwowa np pustak i styropian

ściana trójwarstwowa np pustak styropian pustak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor14    33

bez ocieplenia na pojedynczy pustak czy na półtora, a w środek styropian lub wełna mineralna ale raczej styropian ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    2

@janusz20 , akurat w domkach jednorodzinnych i powiedzmy w budynkach do 3 kondygnacji standardem jest stosowanie B15 na ławy fundamentowe (C12/15 Panie Januszu),

chyba że tereny są mokre i sie projektuje płytę...albo inne wynalazki,chyba że na terenach szkód górniczych...

Co do gazobetonu, szare pustaki zawierają popioły, niby bardziej promieniują, ale podobno mniej niż pustaki ceramiczne, nie mam,nie świecę, nie wiem,

ale ludzie żyją w tym i nie narzekają

to że jest kruchy to zależy od odmiany czy np 400 czy 600, ale i od firmy produkującej..

ściana dwuwarstwowa czyli pustak+ocieplenie, chyba najlepsza... moim zdaniem, bo na trójwarstwową od razu trzeba kase wyłożyc na styropian,

wełna, czy styropian? styropian ale tylko z tego wzgl że tańszy..

Ty dajesz kase , ty wybierasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Wszystkie projekty domów jakie w naszej okolicy były budowane a których projekty miałem do wglądu miały na ławy fundamentowe beton C15-B20. osobiście uważam że lepiej zapłacić więcej a mieć pewność że wszystko jest jak należy bo z regułu dom dla siebie buduje się raz. i te kilka tyś więcej wydanych po rozłożeniu na lata nie robi już takiego wrażenia. Bro boże nikomu nie chce narzucać sposobu i jakości wykonania to jest tylko wyłącznie moja opinnia.

Budynek po postawieni musi sobie postać w stanie surowym. moja sąsiadka postawiła cały dom w pól roku a po następnym pół roku mieszkania tynk na ścianach wyglądał jak freski w kaplicy sykstyńskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

Janusz nie dziwie Ci się że ten żelbeton ciężko Ci było kuć taka już jego natura, a patrz na tej budowie co teraz robimy też ku;i porządnym młotem i też był zbrojony lany metodą taczkową min 15 lat temu i też się naprodukowali żeby go skuć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Nie no nie myślcie że ja uważam że beton robiony w własnym zakresie to szajs sam często tak robię bo wołać gruch do 5 metrów to nie ma sensu i wszystko stoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Budynek po postawieni musi sobie postać w stanie surowym. moja sąsiadka postawiła cały dom w pól roku a po następnym pół roku mieszkania tynk na ścianach wyglądał jak freski w kaplicy sykstyńskiej.

Ciekawa nowina. Ja bym powiedział inaczej, im dłużej dom stał bez przykrycia, tym dłużej musi sobie postać z przykryciem, ale bez zamknięcia by ta wilgoć wyszła. Dzisiaj dąży się do tego by w czasie budowy jak najmniej wprowadzić wilgoci do konstrukcji (ściany bez zapraw, stropy gęsto żebrowe itp). Jeśli mógłbym cokolwiek wtrącić, to budując dziś dom nawet bym nie spojrzał na inny materiał na ścianę niż ceramika, bądź beton komórkowy. Mimo że droższe w zakupie, zarabiają na siebie przez całe życie. Po co się brać za budowę, gdy się nie ma nawet na materiały lepszej jakości... na konstrukcji domu nie można oszczędzać no chyba, że budujecie zgodnie z porzekadłem "Pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla przyjaciela, a trzeci dla siebie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    2

Ale oczywiście ze jest dla budynku lepiej gdy sie przesezonuje budynek tak jak pisze @janusz20, bo wtedy osiądzie wstępnie, potem sie nie rysują tynki,

to ze budynek jest w stanie surowym to nie znaczy ze nie ma dachu...

Co do konstrukcji...to wystarczy się trzymać zaleceń materiałowych z projektu,

bo nawet dodanie zbrojenia "bo będzie lepiej" tam gdzie nie trzeba może źle wpłynąć na elementy, statyka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja jak zastanawiałem się z czego budować to pod uwagę brałem Ytong, siporex [beton komórkowy biały]i ceramikę.Ytong trochę za drogi mi się wydawał, ale za to 36,5 cm ściana z jednego pustaka.Ale teraz to nigdy w życiu bym tak nie robił.

Poważnie brałem beton komórkowy i ceramikę. Wybrałem ceramikę a dlatego że; Ceramika jak się namoczy to wodę odda, beton komórkowy nie. A znajomy co na hurtowni mi sprzedawał te materiały na dom, to mnie tak przekonał do ceramiki;

Byłem w Egipcie i widziałem jak ceramika stoi parę set albo i tysięcy lat.

Więc wybór został prosty. Brałem pióro-wpust 24 lub 25. Ale dawałem zaprawę między bloczki.Kuzynka też brała takie bloczki, ale nie dawała zaprawy między bloczki, to teraz wyzywa że sobie wiatę postawiła a nie dom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MateuszW1129
      Witam tak jak w tytule chciałbym poznać opinie właścicieli takich obór ponieważ przymierzam się do budowy takiej obory.
      Dziękuje za odpowiedzi 
    • Przez Mateusznow
      Witam,
      Szukam budynku na halę do produkcji pelletu ze słomy myślałem żeby postawić halę łukową stalową ocieplaną pianką natryskową 20x11m z bramą przesuwną. W hali miałbym całą linie troche miejsca na palety z pelletem i wózek widłowy. Czy taka hala wystarczy? A na słomę myślałem postawić niedaleko hale 30x10m bez żadnej bramy, sucha słoma była by w zimę ale w normalne stogi też bym układał. Hala lekka a na niej plandeka. Co myślicie o tym?
    • Przez Artaban
      Cześć! Mam do was sprawę. Chcę stary budynek (schemat na dole) przerobić na oborę dla opasów, i tu moja prośba. Podpowie mi ktoś jak najlepiej to zrobić żeby było jak najmniej roboty z byczkami przy wyrzucaniu obornika, najlepiej turem ale jeśli się nie nie da to będą widły. A może ruszta? Dodam że chcę aby była to obora wolnostanowiskowa.
       
      Proszę nie pomijajcie tego, naprawdę zależy mi na waszych poradach.
       
      Zbieram wszystkie wasze uwagi, piszcie co byście polecili. Pozdrawiam
      Plan.bmp
    • Przez 1994szymon
      Siema!!! Mam dwa silosy bina(30t każdy). Mam zamiar w niedługim czasie dokupić jeszcze jeden (od 45 do 60t). BIN to porządna firma z tradycjami i jestem do niej przekonany jednak ostatnio obejrzałem stronę silosów Michał. Są tam silosy z lejem. To by było dobre rozwiązanie, jednak nie podaje ona ceny(chyba że się dobrze nie przyjrzałem ). Chciałbym się dowiedzieć jak są wykonane, z jakich materiałów (chodzi mi konkretnie o opinie właścicieli bo na stronie mogą sobie pisać co chcą ).
       
      P.S
      Jeżeli chodzi o lej to mi nie robi większej różnicy czy wewn. czy zewn.
    • Przez FajnyMarcus
      Witam chętnie wysłucham jak nie władować się w duże koszty i jak tanio wybudować. Z czego zrezygnować żeby uniknąć kosztów. Po kolei może ktoś coś dodać co się opłaca kupować z czego ściany robić, z czego dach, z czego drzwi itd. Na razie wychodzi mi tak że 1m2 wychodzi:
      cegła pełna 26zł
      pustak 22x25cm 27zł
      suporex 24x59cm 22zł
      suporex 24x39cm 19zł
      pustak żużlowy 24x49cm 20zł
       
      Może znacie inne cenniki materiałów na ściany? Podzielcie się.
      Materiały na garaż i na rozbudowę obory. Z czego można zrobić sufit w oborze? Mamy betonowy ale za nisko jest a można podnieść nawet o 1,5m bo nad tym jest słoma. No i z czego? Na 1m2 może być obciążenia rzędu 500kg max. No nie wiem z czego bo beton ok bo na lata bo się za zbroi, jakąś belkę się zrobi i ok ale nie wyobrażam sobie jak takiej inwestycji bo trzeba tam wrzucić z 25m3 betonu. Obora 7,5mx16m. Nie przeraża mnie koszt bo on rzędu 6,5k spoko. Ale samo lanie przecież steterem (pompą) nie sięgnie do 16m. Jakiś inny pomysł? Sufit musi izolować i żeby się nie skraplała na nim para wodna. PS. nie ma szans bez sufitu bo obora jest pod jednym dachem z duużą stodołą razem ich dach wynosi z grubsza 200m2 a w najwyższym punkcje stodoła ma z 8m na oko.
×