Cyzyk

Skrzynie Versu i Direct

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Cyzyk    0

Tak jak w temacie proszę pisać o wadach, zaletach i funkcjonalności skrzyni Versu i Direct w Valtrach no i według was która jest lepsza. Założyłem ten temat z ciekawość czy nowe skrzynie Valtry nie odbiegają od konkurencji bo stara skrzynia z 3 półbiegami nie jest zadowalająca (ze względu na małą liczbę półbiegów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4

Versu to ulepszony advanced ma zmianę biegów elektroniczne i bardzo przydatne 5 półbiegów jest mało awaryjna. Jednak direct to czarna magia mało mocy, musi mieć prawie 2000 tys. obrotów by ruszyć. Idzie zmienić na 1000 obrotów ale nie ma mocy.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

obawiam sie, ze troche demonizujesz przekladnie direct, chociaz rzeczywiscie juz pare negatywnych opinii o niej slyszalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4

@brzozak Zapraszam na jazdę próbną. Albo zadzwoń do przedstawiciela valtry i zapytaj sie czy zna t172 białą w direkcie, jest sławna i powinien ją znać każdy przedstawiciel.

Edytowano przez MrValterka

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cyzyk    0

To że versu to full powershit i direct to bezstopniówka wiem ale chodzi mi o opinie. Założyłem ten temat z powodu tego co pisał @MrValterka w komentarzach pod jednym zdjęciem i byłem ciekawy co inni użytkownicy valtry ze skrzynią direct napiszą i od razu jeszcze dołączyłem versu B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no nie mialem osobiscie okazji jezdzic z ta przekladnia, jak beda gdzies na pokazach to nie omieszkam ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masax    1

posiadam versu T132 i powiem że jestem z niej zadowolony skrzynia działa bez zarzutów a 5 półbiegów na każdym biegu daje szeroki wachlarz wykorzystania potencjału tego ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stratos    0

hmmm . .

Miałem okazję pracować w polu maszyną versu.

Półbiegi oczywiście przypadły mi do gustu, za to bardzo nażekałem na brak przełożeń.

Versu 20 do 24 w tradycyjnej skrzyni.

Bardzo trudno było dobrać takie przełożenie aby optymalnie wykożystać moc silnika.

I tak albo silnik hasał sobie bez jakich kolwiek objawów przeciążenia, a już na nastepnym półbiegu stanowczo dyszał widząc łagodny wzgórek na polu.

Te doznania przekreśliły moje zaintersowania tego typu skrzynią biegów.

(bardzo podobna jest chyba też w clasie)

 

Moje zapoznawanie się z technologią skrzyń bezstopniowych skłoniło mnie później do rozwiązań stosowanym przez Fenda.

Po wnikliwej analizie zasady działnia skrzyni, jak też jazdach testowych odrzuciłem również to rozwiązanie

Za bardzo nie rozsądne uznałem zastosowania w 100% przełożenia mechanicznego przy maksymalnej predkości dla danego z dwoch biegów ciągnika.

A wiadomo że nic bardziej sprawnego jak przełożenie mechaniczne do tej pory nie wymyślono.

Czyli dopasowanie obrotów silnika do danego obiciążenia ciągnika wystempuje, ale jednak kosztem pogorszenia sprawności przekładni.

 

Directa dopadłem jesienią w Bednarach.

I tu, ku mojej wielkiej radości odkryłem 4 przełożenia główne skrzyni.

Pierwszy zakres do 5km/h

Drugi do 10km/h

Trzeci do 20km/h

I czwarty do 40km/h

Po dokładnej analizie zasady działania skrzyni okazało się że ta Valtroska pracuje nieco inaczej jak Fenda.

Mianowicie na każdym z zakresów przełożenie w 100% mechaniczne realizowanej jest w połowie dostepnej predkości dla danego zakresu. :)

A znaczy to dokładnie tyle iż wykonując orkę N141 z czteroskibowym odwracalnym kvwernelandem EM - 100 będę poruszać się na trzecim przełożeniu skrzyni z prędkością około 10km/h - czyli ze sprwnością skrzyni mechanicznej, kożystając jednocześnie ze wszyskich dobrodziejstw skrzyni bezstopniowej.

Tak że Fend przestał mi już chodzic po głowie.

 

Oprucz wspominanej orki interesowało mnie również zachowanie sie skrzyni direct w ładowaczu.

Pamiętam jak dzisiaj gdy podczac ostatnich żniw zwoziłem kostki słomy do stogu Valtrą 6400, słysząc jednoczesnie złowrogi pomruk burzy czającej się za moimi plecami.

Czyli podłoga tak aby przed deszczem jak najwięcej kostek umieści w stogu.

Wkużające było to że na 3 biegu ciężko było wymanewrować z kostką tak aby ją równo umieścić w stogu.

Zaś na drugim biegu można już tego było dokonać bez większych problemów, ale podczas wycofywania się po nastepną kostkę leżąc np. 200m z tyłu trzeba było przełączyć bieg na wyższy.

Tu już zaczyna kapać, a ja muszę tymi gałkami wahlować ;[

Pod tym kątem również testowałem zachowanie się directa i muszę stwierdzić że na ostatnim przełożeniu (do 40km/h) precyzja podczas manewrowania nieznacznie ustempowała fendowi - ruszenie do przodu i przejechanie nie więcej jak 5cm było trudne, jednak spokojnie by już wystarczyła do układania stogu.

Dla niższych przełożeń nie stwierdziełm różnicy w precycji poruszania się między Valtrą a Fendem.

 

Jesli kiedyś przyjdzie mi kupić kolejny nowy ciągnik, a tylko fundusze na to pozwolą to na pewno będzie to maszyna ze skrzynią direct.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4
Napisano (edytowany)

@stratos Pierwszy zakres do 5km/h

Drugi do 10km/h

Trzeci do 20km/h

I czwarty do 40km/h

 

Coś ci się chyba pomyliło ;)

A-10km/h

B-24km/h

C-36km/h

D-51km/h

Edytowano przez MrValterka

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robert1226
      Witam wszystkich użytkowników tego modelu , piszcie swoje uwagi  spostrzeżenia o opinie .
    • Przez Sławomir111
      Dzień dobry Mam problem z Valtrą 6850 hi wyświetla mi błąd h 118 i nie podnosi tylni podnośnik . Kable są całe i mają prąd. Nie moge znaleźć przyczyny,  proszę o pomoc 
       
       
    • Przez Adam35
      Witam, przychodzę z problem podczas postoju kontrolka temperatury oleju w skrzyni świeci się a podczas jazdy miga, oraz kontrolka stopu miga cały czas niezależnie czy na zaciągniętym ręczny czy nie przed tem migala tylko na pozycji P a po wrzucenie rewersem kierunku gasła. Obstawiam że oznacza to jakiś bład lecz nie mam dostępu do instrukcji. Pacjent valtra c110

    • Przez dominik96
      Witam, 
      podpowie ktoś, gdzie szukać przyczyny Valtra t174E, wywala dwa błędy 6010 02 03 i 6010 10 03. Nie można załączyć WOM.
    • Przez cslukasz
      Mam problem z ciągnikiem znajomego. Otóż w tamtym roku dwa razy przetarły się kable od przedniego TUR'a i wyleciał cały olej. Ostatnim razem przetarły się z prawej strony i zdążył zjechać z pola na podwórko (ok 100m), poprzednim razem wyleciało tyle oleju że skrzynia nie działała. Teraz problem taki że w garażu zanim zaczeliśmy wymieniac przewody, tylni podnośnik podnosił baaaardzo powoli (około 2 minut by podnósł do samej góry, gaz mało daje) pomyślałem że mało oleju więc bierzemy się do roboty, po wymianie przewodów podnośnik nadal bardzo powoli idzie do góry. Cała reszta hydrauliki działa wzorowo razem z wywrotem. Ale zauważyłem że jak ustawi się podnośnik w pozycji by podnosił i użyje się dzwigni od tura w którym kolwiek kierunku to ponosnik idzie jak szalony do góry, ale pod obciążeniem i tak słabo, na pusto w góre idzie. Przewody są na odpowienim miejscu więc to odpada. Średnica przewodów też odpowiednia. Przy podnoszeniu podnośnika przyciskiem na konsoli (recznie) zapala się dioda pod książką, a czasami miga. Pomóżcie, i czy obędzie się bez komputera ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj