Zaloguj się, aby obserwować  
10fanta

Wałek przekaźnika mf 690

Polecane posty

10fanta    1

Witam otóż mam problem z wałkiem w mf 690 nie chce on się wyłączać, szukałem tematów na forum przejrzałem jeden z tym problemem i doszedłem do wniosku że nie mam padniętej pompy, stawiam na ten mechanizm "sprzęgła WOM"

 

Może ktoś miał podobny problem ? Mile widziany jakieś schematy, gdyż nie posiadam katalogu części tego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam serdecznie. Na początku chciałem się przedstawić i pozdrowić wszystkich użytkowników forum. Mam podobny problem w swoim 698, dodatkowo przedni napęd mi nie działa. Wiem ,że są w ferdku dwie pompy, zębata i tłoczkowa i właśnie za moja awarię odpowiada ta pierwsza, tylko teraz pytanie skoro nie działa przedni napęd a działa WOM (tylko że działa on cały czas, czy dźwigni jest włączona czy wyłączona) to chyba jedno drugie wyklucza??!! Proszę pomóżcie bo już ręce mi opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Mylisz się 698 ma 2 pompy!!! Zębatą odpowiedzialną za przedni napęd i wom, oraz tłoczkową odpowiedzialną za hydraulikę zewnetrzną i podnośnik. ylko co to ma do naszego problemu???? Dzisiaj sprawdziłem filtr hydrauliki, jest czysty. Niedawno kupiłem tego mf przed kupnem przód działał, może jak zdejmowali TURA to cos z przewodami poknocili????? Odkręciłem także przewód od przysawki przodu i nic, olej nie leci tamtedy, zobacze jeszcze przy tym kranie do załączania przodu, czy do niego dochodzi olej, jak nie to już sam nie wiem. Jezeli ktoś może coś podpowiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10fanta    1

Panowie przypominam o problemie wałka... tur mnie mało interesuje gdyż w tym modelu nie jest zainstalowany :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

zajrzyj do tematu prze ze mnie zakładanych wom sprawdź czy po rozgrzaniu nadal się kręci jeśli nie to ten typ tak ma:) a jeśli olej rozgrzany a nadal sie wom kręci trzeba szukać przyczyny. ps posiadam katalog do tego modelu pisz jak cos na emaila pozdrawaiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Panowie widziałem w katalogu jak zbudowany jest WOM oraz pytałem się fachowców i wywnioskowałem,że skoro nie działa mi przód a wom kręci się non stop to wydaje mi się że jest padnięta pompa i był zalany zły olej(niedawno go kupiłem)pytałem się i wiem ze zalany był tam zwykły hipol, co mogło być przyczyna sklejenia tarczek od WOM.Wtedy występowały by takie objawy. Co wy na to???? A tak poza tematem wie ktoś jak wyciągnąć pompę zębatą???? Trzeba rozpoławiać czy wystarczy ściągnąć d*pę od siłownika tylnego?????

 

I co nikt nie pomoże???

Edytowano przez nasil90
Post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

i trzeba zdjąć pokrywę i rozpołowić bo przez pompę tłoczkową przechodzi wałek i nad pompą

 

później dodam zdjęcie skrzyni z widokiem pomp z MF 699

 

zdjęcie skrzyni z widokiem pomp z MF 699 http://rolnych.cba.pl/galeria/ zakładka różne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

witam pomocy w moim mf 690 wszystko działa prócz hydrauliki zew. chociaż czasami zadziała nie wiem co to może być nie chce naprawiać na chybił trafił wiem że są dwie pompy ale nie chce wymieniać nie będąc pewien a może ktoś zna dobrego mechanika z podlaskiego do wiosny trzeba to naprawić. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

A filtr od hydrauliki czyściłeś lub wymieniałeś???? U mnie poprzedni właściciel nie wiem w jakim celu ale obciął do połowy filtr z siatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

filtr nowy rozdzielacz ten pod kabiną troszke mokry jak chodzi na wolnych obrotach to czasami słychać jakby olej w środku się przelewał aż silnik przydusza

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

do rozdzielacza powinny dochodzić dwa węże grubszy i chudszy podłącz do niego bezpośrednio

zegar ciśnieniowy powinno być ok1,8 MPa (180 bar)

 

czasami jest jeszcze hamulec hydrauliczny na przyczepy przez którego przechodzi olej może tam jest przyczyna obejdź go

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Panowie odnośnie Wom to spradźcie tarczki w mechanizmie wom ja miałem podobny cyrk a po rozpołowieniu i wyciągnieciu sprzęgła wom okazało się ,że 3 tarczki na 7 się rozsypały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Mylisz się 698 ma 2 pompy!!! Zębatą odpowiedzialną za przedni napęd i wom, oraz tłoczkową odpowiedzialną za hydraulikę zewnetrzną i podnośnik. ylko co to ma do naszego problemu???? Dzisiaj sprawdziłem filtr hydrauliki, jest czysty. Niedawno kupiłem tego mf przed kupnem przód działał, może jak zdejmowali TURA to cos z przewodami poknocili????? Odkręciłem także przewód od przysawki przodu i nic, olej nie leci tamtedy, zobacze jeszcze przy tym kranie do załączania przodu, czy do niego dochodzi olej, jak nie to już sam nie wiem. Jezeli ktoś może coś podpowiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny.

 

 

Mylisz się. Pompa zębata jest odpowiedzialna za WOM, przedni napęd i hydraulikę zewnętrzną, tłoczkowa - za podnośnik. Dodatkowo ten model ma taki rozdzielacz, dzięki któremu można połączyć dwa obiegi i zwiększyć wydatek hydrauliki zewnętrznej.

Jeśli WOM kręci cały czas i nie da się wyłączyć, prawdopodobnie są zatarte tarczki, przegrzane i sklejone.

Żeby je wymienić, musisz rozpołowić ciągnik (ale nie zaraz za sprzęgłem tylko zaraz przed tylnym mostem). Przy składaniu tarczek pamiętaj o wysmarowaniu ich olejem. Przy okazji wymiany tarczek polecam wymienić też olej i sprawdzić stan pompy zębatej. Po rozpołowieniu ciągnika bardzo łatwo ją zdjąć - zsuwa się po prostu z czopów.

Tarczki ursusowskie można kupić po około 25zl za sztukę plus pierścienie sprężyste (ok. 8-10zl za szt.)

Pompa zębata ok. 1600 zł.

 

Pompy dostępne w sklepach faktycznie mają o jeden otwór za dużo - i nie ma to nic wspólnego z hamulcem przyczem.

Trzeba ten otwór po prostu zaślepić (ale solidnie, żeby koreczek nie został wessany)

 

filtr nowy rozdzielacz ten pod kabiną troszke mokry jak chodzi na wolnych obrotach to czasami słychać jakby olej w środku się przelewał aż silnik przydusza

 

Wyreguluj sobie hamulec hydrauliczny od przyczep lub jeśli go nie używasz, po prostu odłącz ten rozdzielacz (znajduje się za/pod złączami hydraulicznymi patrząc od tyłu). Powinien się załączać tylko przy wciśniętym hamulcu. Jeśli chodzi cały czas, będzie ci przyduszał silnik i przyduszał aż padnie pompa zębata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam kolegów, faktycznie popełniłem gafę, jeżeli chodzi o pompy, tak jak kolega poprzedni napisał,zębata jest od przodu, womu i hydrauliki zew, a tłoczkowa od podnośnika. Tarczki wymieniłem na ursusowskie koszt 27 zł a tych drugich powyginanych(fachowej nazwy nie znam) 25 zł. Po prostu się rozsypały pierwsze 3 a jest ich 7. Teraz mam większa zagadywkę, wcześniej podnośnik działał a teraz nie, co może być przyczyna???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

przy składaniu skrzyni a konkretnie pokrywy powinieneś mieć otwarte prawe okienko i musisz wcelować poziomom dźwignie w widełki na zaworze ciśnieniowym pompy tłoczkowej ( takiej rurki ) a pionowa dźwignia musi znajdować z tyłu dźwigni pompy i pośrodku śrubki fi 6mm żeby zadziałał zawór bezpieczeństwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

kolego luckywasak jak wyregulować ten zawór od hamulców bo u mnie coś takiego właśnie się dzieje z tym przyduszaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

dzięki koledzy ominołem ten zawór inna maszyna wszystko działa jak należy chciałem jeszcze zapytać odnośnie przedniego napędu w zwolnicy przedniej są takie metalowe korki z oringami jeden się wysunoł wbiłem go ale za głęboko od czego one są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

koledzy a jaki olej idzie do przedniego mostu do mf i do przedniej zwolnicy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darko    0

pewny nie jestem na 100% ale pewnie jak w tych typach mf (255,699 itp)w skrzyniach biegów hydrauliczno-przekładniowy "agrol U"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj