Skocz do zawartości
tomek15h

Rzepak i nawożenie [połączone]

Polecane posty

SawekBraczyk    14

Ja tydzień temu w sobote wysiałłem pierwszą dawke . Teraz pytanie czy po dwóch tygodniach siać drugą dawke ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurasman    6
Napisano (edytowany)

lubelskie,rozsiane dzisiaj 300 kg/ha saletrosanu(bez kolein ładnie się jezdziło) jednak nie na wszystkie pola,na ostatnie dwa kawałki trzeba jeszcze pare dni ładnej pogody
we wsi jeszcze dwóch obszarowców ruszyło z pierwszą dawką

ale właśnie zaliczyłem wtopę na drodze polnej;)

Edytowano przez jurasman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

Dzis udało sie rozsiac troszke saletry ale bez kolein sie nie obyło. Nizyny sa tak mokre ze i za 2 tygodnei koleiny beda wiec jade na siłe  rzepak i tak juz wygłodniały. Jutro koncze azot na najgorszych bagienkach i pózniej siarczan magnezu ale chyba juz nie bede siał tam gdzie mokro tylko bede omijał  żeby juz nie pogłebiac kolein.

Pod tym wzgledem saletrosan lepszy bo za jednym przejazdem jest załatwione. Fotki w galerii z dzisiejszej akcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pabloooo    13

Chcesz mi powiedzieć, że zakończysz nawożenie azotowe prawie 2 miesiące przed kwitnieniem?

 

tak, co roku jeśli się da tak robię, rzepak musi prawie cały azot pobrać do kwitnienia, to że go rozsiejesz nawet na wilgotna glebę nie znaczy ,że będzie od razu działał i dobrze się przemieści w profilu glebowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    2

dziś udało się rozsiać saletrosan , w ubiegłą sobotę jeszcze było mokro ale prawie tydzień w miarę pogody zrobiło swoje i dziś było ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plonowany    0

witam, co będzie teraz lepsze dla rzepaku , saletra lub saletrosan ?Jak wiadomo jest  nie za ciepło więc co o tym sądzicie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    72

ja również się zastanawiam czy jutro nie rozsiać II dawki na część która dostała zaledwie 60kg N ale 20.02. rzepak z 50% liści zachował, pięknie odbudowuje rozetę jak temp. wzrosną to rozpocznie wybijanie w pęd, saletrzak mam do zastosowania i niżeli się granula rozłoży całkowicie to minie z 7-10 dni, a to już będzie koło 20.03. poza tym część jakąś część już pobrał nie da się ukryć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46
Napisano (edytowany)

panowie co jest temu rzepakowi?taki dziwny kolor ma  nie był jeszcze posiewany bo u nas w okolicy ci co dzis wyjechai nawet to koleiny porzneli prawdopodobnie posiejemy go w poniedzialek chcemy na pierwsza dawke dac 350 kg saletrosanu

 

post-129947-0-14748300-1489180851_thumb.jpg

Edytowano przez warchest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof97    0

Do kiedy można wysiewać sól potasową? Czy dawka 200kg czystego azotu na wiosnę to za dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekvip99    4

W centrum wciąż mokro i nie da się nic zrobić. Zero słońca praktycznie i co drugi dzień trochę pada. Niektórzy próbują dużymi ciągnikami ale przeważnie kończy się to koleinami na 20-30 cm. W kanałach jeszcze przeszło połowa wody wiec cały czas idzie z pól no i niestety brak tego słońca.
W centrum wciąż mokro i nie da się nic zrobić. Zero słońca praktycznie i co drugi dzień trochę pada. Niektórzy próbują dużymi ciągnikami ale przeważnie kończy się to koleinami na 20-30 cm. W kanałach jeszcze przeszło połowa wody wiec cały czas idzie z pól no i niestety brak tego słońca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miwigos    85

Witam. Ze względu na warunki dzisiaj dopiero rozsiałem 300kg/ha saletrosanu. Co proponujecie na drugą dawkę i w jakim terminie od teraz.

Zależy ile siejesz na hektar ,ja już po dwóch dawkach 150 N jeszce pójdzie pod koniec marca 70 N,jak przyjdzie ciepło to prędzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymileszyk    1

witam, co będzie teraz lepsze dla rzepaku , saletra lub saletrosan ?Jak wiadomo jest nie za ciepło więc co o tym sądzicie .

Zależy ile chcesz chcesz dać na ha,w saletrze 17% działa już po 3 h w średniej temp +6, a drugie 17 zaczyna działać po około 8/9 dniach. Ja np zastosowałem na 1 dawkę Yara Bela Sulfun 250 kg/ha + Saletrosan 150 kg/ha ponieważ im więcej siarki tym szybciej zaczyna działać azot. A to jest aktualny stan mojej uprawy.

post-192696-0-78127100-1489247825_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

Nie dogadaliśmy się z seniorem i wyszedł nam w rzepaku niezły eksperyment. Poszedł siarczan amonu w ilości 220kg/ha i mocznik 200kg/ha. Rzepak czeka jeszcze dawka saletry 200kg/ha. Pytanie czy tą saletrę lecieć już teraz czy dać odetchnąć z 1-2 tygodnie. Rzepak w naszym rejonie kwitnie standardowo 1-5 maja. Ogólnie to zimno ja cholera, wiosna bardzo nieśmiała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
knoro93    167

Siej teraz tą saletre. Mocznik przy tych temp zacznie działać za 2-3 tygodnie. Azotu z siarczanu amonu będzie mało na 1 dawke. Wjeżdżaj z tą saletra i będziesz juz po naowżeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc017    32

Dzisiaj poszło 400kg Saletrosanu 26N 13S na początku kwietnia jadę z 200kg Saletry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

I u nas wczoraj rzepak dostał I dawke w postać polifoski 21 ok 260 kg/ha. W mojej okolicy pierwsi wyjechalismy, nie liczac tych wiekszych co troche dalej moeszkaja. Kolein brak, nawet na samej roli ciągnik sie nie zapadal co bylo duzym zaskoczeniem. Za 2 lub 2,5 tygodnia nastepna dawka 200 kg/ ha saletry.

Edytowano przez Przemysawuszczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    7

koledzy w srode 08.03 poszlo 350kg saletrosanu na rzepak, na druga dawke planuje dac 300kg mocznika i kiedy moge to zrobic? Mysle dac to 3 tygodnie po pierwszej dawce nie bedzie za pozno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo430    2
Napisano (edytowany)

Druga dawka około 2 tygodnie po pierwszej dawce . 

Edytowano przez pawelo430

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    26

Tak szybko ? Ja dam na około miesiąc przed kwitnieniem, a na rzepak poszedł juz w zeszłym tygodniu rsm 32% a teraz znowu mokro, ze wjechać nie idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toomi30    1

nie wiem czemu tak wielu rolników sypie ten saletrosan? bo moim zdaniem podkreslam jest przereklamowany i drogo wychodzi a też z ciekawosci po ile kupowaliście ten nawóz? ja to kiedyś stosowałem i moim zdaniem dużo lepiej wychodzi saletra lub RSM, ja rozumie stosunek siarki do azotu w tym nawozie ale to mnie nie przekonuje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldeko    1

Nareszcie w sobotę udało się rozsiać pod rzepak 400 kg, saletrosanu 26, Mazowsze. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekvip99    4

U nas średnia temperatura dobowa od ponad tygodnia to około 3 stopni. W dzień rzadko kiedy przekracza 6 stopni a w nocy blisko zera. Nic się jeszcze nie ruszyło nawet trawy nie widać żeby ruszyły i z nawozem wjechać nie można bo nic nie schnie przy tej temp. Bo słońca zero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
      po ile placicie za saletre i inne nawozy?
      ja mam oferte po 670 za tone a slyszalem ze juz jest nawet po 800, jak to wyglada u was?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez benek79
      Witam. Po ile płaca lub beda płacic za rzepak w sezonie 2008.
      Ja sprzedaje do ZT kruszwica ale ceny jeszcze nie podali,bedzie pewnie za pare dni.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Czy może ktoś mi pomóc w rozpoznaniu tych maszyn rolniczych? Poproszę o nazwy, będę bardzo wdzięczna
      1.
      2.
      3.
      4.
      5.
      6.
      7.
      8.
      9.
      10.
      11.
       
    • Przez MultiEko
      Sprzedam nawozy dolistne w cenach producenta- gwarancja najniższych cen, bez pośredników. Przykładowo boramina 7zł/l w detalu, 6,75 w hurcie. Pozostałe produkty w podobnych i niższych cenach.










    • Przez maxhack0303
      kupię obornik koński bydlęcy z transportem lub bez najlepiej do 150 km od krakowa
×