Skocz do zawartości
tomek15h

Rzepak i nawożenie [połączone]

Polecane posty

maly00    6

uwazacie ze na I wsza dawke lepiej dac rsm czy saletre?

 

bo mam plan sypnać na I dawke przed ruszeniem wegetacji 150 kg saletrosanu i nie wiem czy dac saletre czy zastosowac rsm? czy moze dac ze 100 kg saletry a pozniej jak sie da wjechac rozlac rsm i na II dawke tez rsm?: moze ktos doradzic? pierwszy raz mam zamiar zastosowac rsm

 

analaogiczna sytuacja na zboża na I pierwsza dawke saletrosan i czy rsm czy saletra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajgon    12

A dlaczego dajesz tylko 150kg saletrosanu zamiast dać 400kg i na tym zakończyć 1 dawkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenonim    47

Moim zdaniem w zupełności 300kg saletrosanu wystarczy na 1 dawkę. druga powinna być wyższa 90-100kg czystego N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BENNY82    34

Czy według was opłaca się teraz dać trochę azotu na dość słaby rzepak ?

jaka obsada i odmiana po1. Po 2- masz na myśli teraz czy na wiosnę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henio2    101

Ja to ogólnie nie jestem zwolennikiem stosowania potasu pogłównie, bo jednak największą efektywność uzyskuje się mieszając go na 10-20 cm. Ale wiem że niektórzy tak robią. Potas jest stosunkowo mało ruchliwy w glebie, i w niewielkim stopniu wymywany, zależnie od rodzaju gleby. Jezeli nawet część zostanie wymyta to zostanie ona dobrze zatrzymana w głebszych warstwach (nawet silniej niż w warstwie ornej) a rzepak jest rosliną o głebokim systemie korzeniowym więc będzie mógł skorzystać z tych zasobów.

Chm ciekawe teorie snujesz większych głupot dawno nie czytałem od kiedy potas jest mało ruchliwy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogar118    62

przecież pisze ze zależy od rodzaju gleby. jak jest dobry kompleks sorpcyjny to wiele potasu nie stracisz, na piachach to już inna historia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

ja nie daje saletrosanu to jakiś wynalazek jak dla mnie osobisie .. sieje kizerty plus saletra i na wierzch corncali i do tego fosforan

Edytowano przez Michalmeer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jpogorzelak    5

jaka obsada i odmiana po1. Po 2- masz na myśli teraz czy na wiosnę?

 

@BENNY82 Mam na myśli czy teraz warto sypać azot, obsada dość zróżnicowana, ponieważ rzepak siany był z początku września i tam gdzie jest lepsza ziemia (glina) to rzepak jest ładny, ale tam gdzie trafiło na piasek jest słaby. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    114

ja nie daje saletrosanu to jakiś wynalazek jak dla mnie osobisie .. sieje kizerty plus saletra i na wierzch corncali i do tego fosforan

to jest nawożenie na rzepak wiosną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

jpogorzelak teraz nie ma sensu za niskie temperatury a za niedługo mrozy i nie wiadomo czy ze śniegiem. azot podany teraz rozrzedzi soki ustrojowe i go rozhartuje przed mrozami. czekaj na wiosne i wtedy bedzie można myslec co dalej oceniając stan roslin po zimie. zaorać czy nie. 20 żywych roślin na metr nawet przy populacji można zostawic i zebrac do 2-3 ton z ha przy dobrym nawożeniu przedsiewnym i pogłównym i przy pomyslnej pogodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thug    196

ja nie daje saletrosanu to jakiś wynalazek jak dla mnie osobisie .. sieje kizerty plus saletra i na wierzch corncali i do tego fosforan

a badałeś skład testowałeś na polu że mówisz ze to wynalazek?

sletrosan to bardzo dobry nawóz przede wszystkim dlatego że zawiera dobrze przyswajalną siarkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    120

Chm ciekawe teorie snujesz większych głupot dawno nie czytałem od kiedy potas jest mało ruchliwy :D

od zawsze, gdyby tak nie było to większość nawozów potasowych nie byłaby przeznaczona do stosowania przedsiewnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    120

w porównaniu do fosforu który praktycznie wogóle nie jest ruchliwy to tak ale porównując do innych składników to już nie. Wszystko zależy od gleby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

a kizeryt tez zawiera taka siarke nawet tą samą w postaci so3 jak długo jest saletrosan na rynku ? kizeruty daje do 150 kg na ha i zapotrzebowanie na siarke jest w 100% pokryte .. a ile byś musiał dac tego saletrosanu ? i nie licząc ze ma tylko 26 azotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

.

Edytowano przez e1leex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Moim zdaniem w zupełności 300kg saletrosanu wystarczy na 1 dawkę. druga powinna być wyższa 90-100kg czystego N

Zdecydowanie azot jest bardziej potrzebny w 1 dawce i to ona powinna być wyższa. Dobry rzepak żeby wiosną nie redukował ilości rozgałęzień i ilości łuszczyn może spokojnie łyknąć 120kg N(ale tylko jeżeli azot będzie podany z siarką).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogar118    62

w niektórych artykułach spotkałem się ze stwierdzeniem ze 1 dawka na regenerację np 60 kg N a 2 na plon np 100 kg N (zależy kto w jaki plon celuje tyle N)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

To na pewno. No chyba że 2 dawka idzie 2 tyg po 1 dawce. Ale tak ogólnie 160kg N to tak dość skromnie.

Prof z mojej uczelni który robi badania nad rzepakiem próbował już nawożenia 280kg N (1 dawka chyba 150kg N i 60kg S). W poprzednim roku rzepak dał od 6,1 do 8,3t/ha (ale z poletek).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

kizeryt ma 27 mgo i 50 so3 i to wystarcza pozatym w korn cali też jest siarka i do tego siarczan magnezu jeszcze idzie .. wiec ma oż natto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

To na pewno. No chyba że 2 dawka idzie 2 tyg po 1 dawce. Ale tak ogólnie 160kg N to tak dość skromnie.

Prof z mojej uczelni który robi badania nad rzepakiem próbował już nawożenia 280kg N (1 dawka chyba 150kg N i 60kg S). W poprzednim roku rzepak dał od 6,1 do 8,3t/ha (ale z poletek).

Jakie nawożenie pk było i jaka klasa ziemi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogar118    62

skromnie skromnie tylko to jest nawożenie pod realny plon a nie pod glony w bałtyku do tego dochodzi azot z obornika stosowanego co 2 rok i 4 klasa ziemi. możliwe ze mógł tyle zebrać rzepak ma potencjał ok 9 ton tylko kwestia jeszcze wyniku ekonomicznego takiej uprawy no i odtworzenie tego w war polowych... Te 280 kg N to nie za mało? rzepak podobno pobiera ok 50 kg na 1 tone.

 

Również jestem ciekawy jakie było nawożenie P K.

 

A co do tego kizerytu to zgodzę się że to fajny nawóz też stosowałem tylko po co wywalać kase na Mg w przypadku wysokiej zasobności w ten składnik wystarczy np saletrosan...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

ja na wiosnę sieje polifoske21 w ilości ok 220 kg tylko bardzo wcześnie na zamarzniętą glebę, a saletrę jak można wjechać na pole i kolejną z ok 3 tyg i w ilości podobnej 200-250 na każdy rzut. W tym roku mniej więcej dam ok 200 czystego N i ok 30 czystego S. Dwa lata temu plon ok 4,3 t/ha w tym ok 3,5 t/ha (obniżony przez sarny które przy lesie go zeżarły na równym kawałku było lepiej) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
      po ile placicie za saletre i inne nawozy?
      ja mam oferte po 670 za tone a slyszalem ze juz jest nawet po 800, jak to wyglada u was?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez benek79
      Witam. Po ile płaca lub beda płacic za rzepak w sezonie 2008.
      Ja sprzedaje do ZT kruszwica ale ceny jeszcze nie podali,bedzie pewnie za pare dni.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Czy może ktoś mi pomóc w rozpoznaniu tych maszyn rolniczych? Poproszę o nazwy, będę bardzo wdzięczna
      1.
      2.
      3.
      4.
      5.
      6.
      7.
      8.
      9.
      10.
      11.
       
    • Przez MultiEko
      Sprzedam nawozy dolistne w cenach producenta- gwarancja najniższych cen, bez pośredników. Przykładowo boramina 7zł/l w detalu, 6,75 w hurcie. Pozostałe produkty w podobnych i niższych cenach.










    • Przez maxhack0303
      kupię obornik koński bydlęcy z transportem lub bez najlepiej do 150 km od krakowa
×