Skocz do zawartości
tomek15h

Rzepak i nawożenie [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Oj to gdybanie trzeba czekać i tyle , Ci co posali liczyli na wiosnę i by byli do przodu niż ci co nie posiali , jak bedzie stopniowa odwilż to nie ma co sie martwic i dobrze na tym wyjdą , a jeśli bedzie nagła to wymyje , ale co co nie posiali to nie wjada na pole tak źle i tak nie dobrze . Jak to mówią kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ale mówia też kto nie ryzykuje ten nie traci , wiec trzeba czekac. Ja osobiście sie wstrzymałem z sianiem na moje HEKTARY ;] ale to bardziej przez brak nawozów i nie żałuje zejdą sniegi to wyjade w pole i bede sie modlił o wiosne tak jak ci co posiali nawozy teraz :) Niech ładnie sypie bo coś mi sie zdaje ze cena spadnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekJD1177    11

mam wrażenie że ci co nie posiali śmieją się teraz z tych co posiali bo nie siejąc popełnili błąd i nie pozostało im nic innego jak śmiać się z kolegów...

Nikt tu się nie śmieje i ja myślę że nie popełniłem błędu nie siejąc jeszcze nawozu. W tamtym roku tato siał nawóz (bo ja byłem za granicą, jak obecnie również) i na jednym polu był pewny że jest pszenica, a tam był rzepak. Posiał nawozy pod koniec marca czyli 2 tygodnie później niż resztę rzepaków i nie było różnicy w plonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yacenty    557

sezon 2013 uważam za rozpoczęty.

rzepak zasilony. co prawda nie tak jak chciałem no ale zasilony. Wyszło mi 460 kg saletrosanu na ha, dodatkowo idąc za ciosem jedno poletko pszenicy poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To u ciebie nie ma śniegu że sypiesz i na + jest . Ja nawożenie zbóż przeczekam do konca krzewinia ,poczatku strzelania, wczesnie obsiałem byłem na polu sa ladnie po krzewione i ukorzenione więc nie mam sie co spieszyć z 1 dawka dadza sobie rade. Polecasz wgl ten saletrosan po za tym ze za 1 przejazdem masz S i N nie lepsza by była inna forma N szybciej działająca?

Edytowano przez synproboszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    72

u mnie tak samo ale to już w zeszły poniedziałek, rzepak zasilony oczywiście ten co ocalał po zwierzynie czyli nie dużo (dodam fotke rzepaku zjedzonego przez zwierzynę w 100% i do porównania ten sam rzepak z jesieni, ale to jak wróce na ojczyzne :) powiem krótko gołe pole aż się serce kraje :( ) Jednym słowem znów wtopa na rzepaku bo byłby piękny patrząc po innych plantacjach. Sypałem 250kg saletrzaku i 100kg siarczanu amonu aby troszkę głód złagodzić reszta później. Narazie nie żałuję chyba że sporo śniegu spadnie i nagle stopnieje wtedy będe żałował ale cóż. Również mokrzejsze kawałki zbóż zostały zasilone bo ładny przymrozek był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

To u ciebie nie ma śniegu że sypiesz i na + jest . Ja nawożenie zbóż przeczekam do konca krzewinia ,poczatku strzelania, wczesnie obsiałem byłem na polu sa ladnie po krzewione i ukorzenione więc nie mam sie co spieszyć z 1 dawka dadza sobie rade. Polecasz wgl ten saletrosan po za tym ze za 1 przejazdem masz S i N nie lepsza by była inna forma N szybciej działająca?

jak zaczynaliśmy było -6, pole fajnie zmrożone i spokojnie się jedzie klockiem ważącym 8 ton.

o 11.30 jak kończyliśmy było -2 ale już się koła mazały.

Drugi rok z rzedu dajemy N+S, w zeszłym roku najpierw daliśmy samo N a później N+S w tym roku próbujemy na odwrót

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha , no to teraz aby bez - i śniegu i będzie ładnie. Ja jak zejdzie śnieg to 150 kizerytu i 350 saletry . Ale z chęcią tez bym pojechał raz z 2 składnikowym , areał nie duży ale a to pogoda a to coś innego i męczące jest , a tak raz i z głowy ale nie wiem czy lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek98    34

W ramach rozładowania napięcia zadam pytanko: A czy ktoś pryskał na brukwiaczka?dosyc ciepło było to mógł sie pojaic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tych tem. człowieku raczej mało możliwe za krótko ciepło było przynajmniej w moich rejonach

Edytowano przez synproboszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

ja jestem ciekaw jak w naszym regionie wysieją nawozy ci którzy jeszcze ich nie posiali, po patrząc na prognozę pogody to od niedzieli odwilż, bez przymrozków nocnych... śniegu obecnie około 15cm, jak stopnieje to prędko na pole nie wjadą, nie prędzej jak koło 25 marca... w zeszłym roku bylem już dawno po drugiej dawce ! :) w tym roku 6 marca (środa) wysiałem 400kg saletrosanu i 100kg soli potasowej, do soboty prawdopodobnie zostal wciągnięty w większości do gleby(nie mylić z pobraniem przez roślinę) , w niedzielę spadł śnieg... teraz w tą niedzielę stopnieje, a że ziemia nie jest więcej jak 1cm zmarznięta to ładnie rozpuści resztę i wciągnie... nadal uważam ze zrobiliśmy dobrze B)

 

i nie piszcie mi o stratach, bo straty to dopiero będą jak zrobi się sucho... co często zdarza sie w naszym regionie WLKP i nawóz będzie leżał na wierzchu i to dopiero będą straty... a pamiętam takie lata,

Edytowano przez BARABUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No trudno będzie wjechać ale jak przyjdzie nagle odwilż to mi sie zdaje że ten N poleci do Bałtyku . Bo ziemia bedzie jeszcze zmarznieta a aby jej cienka warstwa będzie jak sam piszesz roztopiona wiec nie wiem czy ci tak bardzo wciągnie .No ale miejmy nasz że bedzie wszystko ok i jakos powoli to bedzie niech sie martwia ci co mają ciężkie ziemie ja mam aby takich 4 ha a reszta 2-3 dni i sucho :)

Edytowano przez synproboszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek98    34

barabus pewnie tak ale ci co po stopieniu śniegu posieją to też stratni nie będa, nie wiem jakie u was gleby ale u mnie w ciagu tyg by wciągneło tą wode ze śniegu, ale na razie na podlasiu przynajmniej w moich stronach to co najmniej za dwa tygodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

o to chodzi że ziemia jest praktycznie nie zmarznięta i puści bardzo szybko, u mnie ziemie tez niby bez rewelacji bo 3a,b to tylko kawałki a przeważnie 4a,b, ale na polach jest mokro i mimo iz było prawie tydzień ciepło i sucho to nie dało się bez przymrozku jechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wicherek    9

Po ociepleniu mają być ponownie mrozy i wtedy damy azot,na święta już zapowiadają ŚNIEGI .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Ja to będę czekać tylko niech ziemia zmarznie troche bo teraz chodze normalnie błoto, śniegu jest troche w piątek ma jeszcze porządnie sypać podobno więc może być cieżko bo zanim zejdzie nie bedzie już przymrozków, może rzucać jak bedzie jeszcze minimalnie śnieg na polu? Bo inaczej może się okazać że w połowie kwietnia wjade albo na ostro jechać większym ciągnikiem nie patrząc na koleiny w kolana :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    6

Nie bardzo rozumiem jak piszecie że nie bedzie przymrozków w nocy tylko od razu odwilż. Jak już ktoś trafnie tu napisał opamiętajcie się bo nie żyjemy w RPA. Widzę niektórzy mają niezły ból d*py i na siłe próbują forsować swoje herezje że złapali Boga za nogi siejąc nawozy przed śniegami. Zobaczcie lepiej czy wam rozkruszek to magazynów nie wchodzi a nie pierd^^^cie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wicherek@ jak to sie sprawdzi to masakra bo ci co sypali teraz będą mieli narażony rzepak ale moim skromnym zdaniem nie ma co tak wybiegać w przyszłość trzeba działać na bieżąco

BARABUS@ no ja tam nie wiem do jakiego stopnia ziemia jest zamarznięta ale jeśli tak jak mówisz mało to będzie dobrze u nas sporo padało ale mało śniegu bo strasznie wiało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fiodor22    0

powiem tak co juz zrobiliśmy lub co zrobimy i tak będzie źle :lol: moje skromne zdanie,podkarpacie okolice jarosławia już poleciało z nawozem czy czeka jeszcze bo nie widze zbytniego wzmorzonego ruchu na drodze z rozsiewaczami ??

Edytowano przez fiodor22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

jakby tak było że azot tak wymywa to po każdym deszczu byśmy musieli dosypywać :P już kilka lat z rzędu obserwuje jak na zamarzniętą glebe sypią i zawsze działał to i teraz też nie zmyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

DOkladnie tak jak pisze Fiogor22 okolice jaroslawia to zasiane oziminy juz od dawna tez jestem z tych okolic , teraz ma spasc na podkarpaciu 30cm sniegu na weekendzie pisza ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fiodor22    0

a nie gadaj że zasiane... u nas niema za bardzo ruchu tez czekam i niewiem czy jechać czy czekać :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Nie bardzo rozumiem jak piszecie że nie bedzie przymrozków w nocy tylko od razu odwilż. Jak już ktoś trafnie tu napisał opamiętajcie się bo nie żyjemy w RPA. Widzę niektórzy mają niezły ból d*py i na siłe próbują forsować swoje herezje że złapali Boga za nogi siejąc nawozy przed śniegami. Zobaczcie lepiej czy wam rozkruszek to magazynów nie wchodzi a nie pierd^^^cie.

 

Przeczytaj najpierw ze zrozumieniem. Przymrozki może i będą ale co mi z takiego piz*ryka do -3 stopni, na dodatek chyba musi się stopić śnieg żeby mówić o zmarznięciu gleby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
west    45

Jak rozsiewałem nawozy 4 marca to na drugi dzień już nie było granul bo w dzień temperatury były dodatnie, nawóz przeniknoł do gleby następnie ziemia zamarzła i spadło 3 cm śniegu co w przeliczeniu na deszcz daje mniej niż 1 mm opadu to o jakim wypłukaniu azotu pitolicie. Błąd popełnili Ci którzy rozsiali w moim regionie nawóz po 8 marca gdy temperatury były przez całą dobę ujemne i granula leżała cała na powierzchni i teraz przykrył ją śnieg, gdy zaczną się roztopy nawóz rozpuści się w topniejącym śniegu i może spłynąć w niżej położone miejsca. Gdy pola są równe będzie ok. ale na skłonach zrobi się kaszana.

Jednym słowem nie ma mądrych mi się udało w tym roku wstrzelić w dziesiątkę, jako pierwszy w okolicy wystartowałem z nawozem i nie żałuje. Czekam teraz na odwilż i ruszam z siewem owies, pszenica i pelucha zaprawione siewnik podczepiony mam nadzieje że od poniedziałku uda się wystartowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×