martinezo

Olej w chłodnicy Ursus C-360

Polecane posty

martinezo    41

Witam forumowiczów!

Zwracam się do Was z pytaniem jaka może być przyczyna przedostawania się oleju z silnika do układu chłodzenia :( ?? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że spuszczana woda z układu chłodzenia jest tłusta, a jeśli jest nie spuszczana przez dłuższy czas to na dole chłodnicy gromadzi się ciemny przepracowany olej.

Czy ktoś maił już taki przypadek??? jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.

Pozdawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    4

Witam!

3 lata temu miałem podobny przypadek w swojej C-360 i akurat u mnie przyczyną była uszczelka pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w ursusie ktoremu remontowalismy silnik- przyczyna byla pompa wody ktora byla zbyt intensywnie smarowana- gdy silnik sie rozgrzewal smar dostawal sie do wody i wygladal na olej;)

jak tuleja jest peknieta to raczej w oleju w silniku tez jest woda, moze byc glowica...

Edytowano przez UrsusByczaSila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

temat przedostawania się wody do oleju też już przerabiałem, i była to właśnie pęknięta tuleja cylindrowa. Pompa wodna odpada, ponieważ bardzo rzadko ją smaruję, zresztą niedawno wymieniłem na nową, a ta nie ma kalmidki do smarowania.

Uszczelki pod głowica także wymieniałem i nie dało to efektu.

Pozostaje jeszcze sprawdzenie głowicy tak jak napisał "UrsusByczaSila" :(

 

Jeśli jeszcze ktoś ma jakieś propozycję to proszę w skazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alek162    1

U mnie powodem przedostawania się wody do oleju była uszczelka pod głowicą. W chłodnicy też pojawiła się tłusta substancja. Tylko w tym przypadku akurat olej robił się szary. Nie zaszkodzi jednak przyjrzeć się tulejom.

Edytowano przez alek162

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

u mnie też tak było w ciapku,nawet w tłumniku była aż odpalić nie chciał,wymienienie uszczelki pod głowicą pomogła a miałem głowice już wymieniać,sprawdzenie szczelności nie zaszkodzi nawet,kupuj uszczelke i git


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Widziałem też przypadek przedostawania się oleju do chłodnicy poprzez pęknięcie tulei, lecz były także przedmuchy spalin do chłodnicy. Tuleja była pęknięta u góry, tam gdzie zawsze gromadzi się nagar - po oczyszczeniu nagaru zobaczyłem pęknięcie. Powodzenia w naprawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

To raczej głowica -gdyby była tulej lub uszczelka to miałbyś wode w oleju!

Ale powiem szczeze ,ze jeszcze nie spotkałem przypadku ,żeby w chłodnicy było olej ,a niebyło wody w Silniku :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

w najbliższym czasie zabiorę się za ten temat, jeśli coś konkretnego znajdę to wtedy napiszę.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ;)

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

ale głowica nie taka tania,przed zakupem najlepiej sprawdzić szczelność . u mnie mechanik pozatykałte otwory ziemniakami, A wchłodnicy tez był olej u mnie,przed założeniem wszystko wyczyściłem ładnie na błysk.


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885

a w oleju wody nie masz?

 

pozwoliłem sobie poprawic tytuł tematu, żeby był łatwiejszy do znalezienia przez innych


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

no właśnie do oleju woda się nie przedostaje,tylko na odwrót olej do układu chłodzenia ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    2

mam taki sam problem i już wymieniliśmy uszczelki ale to nic nie dało dalej to samo i jeszcze jest to dziwne ze to tylko czasami nam pocisnie ten olej czasami jest czyściutka chłodnica :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

przyznam się, że rozmawiałem już z kilkoma specami, którzy zajmują się tymi ciągnikami i żaden nie mógł jednoznacznie powiedzieć jaka może być przyczyna. Pęknięcie lub inne uszkodzenie głowicy jest tutaj najbardziej prawdopodobne :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Hmm dziwna sprawa nie wątpię. U mnie zazwyczaj to była wina uszczelki pod głowica. Jak nie to to sprawdź głowice, splanuj, zregeneruj i wtedy powinno być dobrze. A planowałeś głowicę przed zmiana uszczelki?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

To konieczne trzeba. U mnie III i IV głowica tak słabo trzymało że co rok lub 2 uszczelkę trzeba było wymienić. Teraz po planowaniu trzyma dobrze tyle że teraz się ukazało że zużycie oleju nie jest przyczyna uszczelki ale też już wyeksploatowanego silnika i w moim przypadku potrzebny jest remont.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

A planowanie kosztuje 20zł, jak dobra głowica to po co kupować nową...


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

jeśli któraś będzie pęknięta to trzeba będzie kupić nową lub po regeneracji, ale jeśli będzie ok. to tylko dam je do planowania- po co robić sobie niepotrzebne koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

dokładnie dobeej głowicy nie kupisz tanio-planowanie moze czasami dać lepszy efekt niż tania nowa głowica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1272

Miałem na myśli głowicę C-360 Ursus Chełmno za 259zł

razem w zestawie jest uszczelka,a nie jakieś Chińskie złomy!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj