kamil18fmr

Płyn chłodzący w oleju

Polecane posty

Daro20    514

Uszczelka nie była wydmuchana a na tulei mechanik nie zauważył nic podejrzanego. Wymiennik ciepła jeszcze nie był sprawdzany ale jak najpierw szła woda do oleju to nie wiem czy to wina wymiennika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

coś mi kolego nie wydaje się że tą wodę w trakcie roboty to ci przepali tam chyba nie ma aż takich temp. żeby woda ci wyparowała z tego oleju, a olej jaki ma kolor przed i po robocie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

Jak się dobrze rozgrzeje np w orce to przez parę godzin odparuje woda i olej jest czarny a jak tylko ostygnie i postoi trochę to się robi siwy i jest ponad stan. Wygląda na to że jak jest silnik ciepły to nie ma przecieku tylko na zimnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

a próbowałeś dodać taki środek do uszczelniania chłodnic bo nie masz duzego przecieku to może zalepi ten przeciek , warto spróbować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

Poszła woda do oleju.

 

1 chłodnica oleju

2. jeśłi tuleje nie są peknięte, to może blok? Wiem, czarna wizja, ale mozliwe, jek jeździsz na wodzie i w porę nie spuściłeś jak przyszły mrozy.

3. jak mechanik zmieniał gumki, to nie widział tam nic podejrzanego? czasami zdarza sie, ze tuż przy gumkach zaatakuje mocno korozja i puszcza tamtedy wode. Samemy ie da sie tego narawić, trzeba oddac blok do profesjonajmego zakładu, gdzie najpierw wytoczą wieksze otwory, a potem wbiją w nie odpowiednio dopasowane tulejki.

(czesto zdarzało sie tak w traktorach, które długo jeździły na niemiłosiernie żrącym borygo*)

 

*w latach 80-tych i początku 90-tych to było bardzo silnie korozjogenne do tego stopnia, ze po roku-dwóch wyżerało na wylot te korki zabezpieczające blok przed mrozem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

U nas w u914 zżarło te aluminiowe pokrywki od chodniczki oleju,wiec mogło też coś puścić w środku tej chodniczki. Warto to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tuleje wkleja się na viktora http://moto.allegro.pl/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-i3063696386.html.

wedle mnie jest drogi ale najlepszy.Stosuję go własnie do wklejania tulei i na razie nikt się zgłosił z jakimiś przeciekami.Wystarczy dobrze wyczyścić papierem ściernym przemyć rozpuszczalnikiem nałożyć origi na tuleję posmarować viktorem dosyć grubo i wsunąć.Ja bym oddał jeszcze głowice do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

@mocher nic takiego nie dodawałem.

@nigdy wody nie przyłapało. Z 10 lat temu był przegrzany i też woda poszła a wina była gumek. Wiem że czarna wizja ale od czego tu zacząć żeby jak najmniej się narobić.

@ursusc914 to jak idzie woda do oleju to może być wina chłodniczki?

@balcerek1 mi to wygląda na jakieś małe pęknięcie i pod temperaturą stal się rozszerza i w tedy nie leci i to może być w głowicy.

Edytowano przez Daro20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

ja na twoim miejscu bym spróbował ten proszek dodać do uszczelniania układu chłodniczego, prawie na każdym CPN kupisz ze 3 zł chyba kosztuje zależy jeszcze gdzie, może akurat pomoże

Edytowano przez mocher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

miałem taki problem w bizonie z głowicą ale dmuchało mi do układu powietrze ale do momentu zagrzania.Otwierałem korek od chłodnicy dolałem wody i cały dzień miałem spokój.Zawoziłem głowicę w dwa miejsca do sprawdzenia i nic wszystko było dobrze ale po odkręceniu kolektora wydechowego na 2 garze była woda czyli było pękniecie na wyjściu spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

jak chcesz najtańszym kosztem sprawdzić chłodniczke oleju, to ją najzwyczajniej w świecie odłącz (dopóki silnik nie będzie pracował pod dużym obciażeniem nie jest ona potrzebna)

 

Co mam na myśli mówiąc odłącz?

Zdjąć z niej dolny wąż wodny, górny wypiąć przy bloku, dokupić dobre pół metra węża na przedłużkę i ten, który przychodził do chłodniczki z dołu przedłuzyc i puścic od razu na blok pomijajac całkowicie chodnice.

 

Jak po tej operacji woda juz sie pojawiała nie bedzie, to masz winnego. Jeśłi będzie, to trza ściagac głowice, wyjmowac tuleje i byc moze pobawić sie z tą pastą uszczelniajaca na gumki.

 

edit

a co do tego proszku, który sugeruja koledzy. JA bym go nie używał, bo na 99% nie uszczelni przesiaków do oleju, a wyraźnie obnizy sprawność chłodnicy (zasyfia ja wewnątrz czym utrudnia wymianę ciepła).

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

Jeszcze mam pytanie odnośnie tej chłodniczki. To jak idzie sama woda do oleju to może być ona zła czy tylko jak olej do wody? Bo większe ciśnienie jest oleju i w takim razie wtedy powinno pompować olej do wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario12    0

Witam. W moim Ursusie c-385 poszla woda do oleju, byla woda na tloku więc wymienilismy uszczelke i splanowalismy głowice. Wszystko bylo w porzadku aczkolwiek po pewnym czasie znow poszla woda do oleju. Jaka moze byc tego przyczyna ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casejx    30

Moj znajomy mial przypadek w c-360 ze w 2 tulejach zrobily sie dziury i poszla woda do oleju.


Sprzedam kombajn claas senator tel.502157401. Zainteresowanych zapraszam na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    423

prawdo podobnie tuleje a nie wiesz czsem czy nie robiło się ciśnienie w chłodnicy bo jeśli tak to spreż szedł w obieg wody


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casejx    30

No niestety nie wiem czy sie cisnienie robilo w chlodnicy.


Sprzedam kombajn claas senator tel.502157401. Zainteresowanych zapraszam na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Dostał pewnie temperatury i wywaliło oringi na tulejach albo któraś tuleja pękła.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

jakby wywaliło oringi na tulejach to by nie było wody na tłoku....dziura w tulei albo znowu uszczelka ,może masz wżery w bloku i samo planowanie głowicy nie pomogło?..blok nie rozmrożony (pęknięty)?

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Blok skorodował po origami i się topi zalewa,. Odkręć miskę olejową spuszczając olej , i zalej wodom i zostaw na noc, i rano obserwuj czy nie leci lub poci się .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj