Zaloguj się, aby obserwować  
Groch

Wymiana osłony pyłoszczelnej przegubu 5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Groch    0

Witam, od niedawna jestem posiadaczem zetorka 5211. Jego stan oceniam na doby, ale wymaga paru kosmetycznych poprawek. Chciałbym wymienić część opisaną w temacie, wygląda ona tak: http://farmexpert.pl/oslona_przegubu_zetor_c_4011_50436240_produkt5776.aspx

i zwracam się z prośbą, czy ktoś mógłby w skrócie opisać krok po kroku jak to wykonać?

Z góry dzięki :) , pozdr Groch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

z tym że od 40 nie nadaje się do tego zetora albo jest za duzy albo za mały nie pamiętam już bo gdy miałem 7211 to wymienialiśmy już w każdym razie a już wiem jest zaduży ten kołnierz co do wymiany prosto to odkręcasz błotniki i tą dużą śrube na czubku potem będziesz miał po wewnętrznej stronie zwrotnicy taką ala trapezową blaszke przykręcona dwoma śrubami 8 odkręcasz i jak bęzie kołek to go wyjmij służy do zablokowania przodka, najlepiej dobrze schowaj, cholernie ciężko zdobyć nowy a jak ci walnie sprężyna to sobie można zblokować, ale wracając do tematu to odkręcasz koło i najlepiej akacjowy klocek na ten śrube po nakrętce kłądziesz i napażasz młotkiem, może jak będzie ok to powinien cała zwrotnica wyjść, wybijasz tulejki zakładasz sprężyne składasz w odwrotnej kolejności i powinno być ok :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

Przyglądałem się zwrotnicy przez dłuższą chwilę i nie mogę znaleźć ów trapezowej blaszki z dwiema śrubami M8, czy ona na pewno występuje w moim modelu? :blink:

 

 

OK. Poradziłem sobie z tym elementem i faktycznie nie mam tej blaszki z tymi śrubami M8.

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż mam mały luz w przekładni kierowniczej (końcówki drążków są ok) słyszałem o jakiejś śrubie w komorze pod deską rozdzielczą, którą można wyeliminować mały luz, z większym są podobno problemy, bo trzeba rozbierać jakąś maglownicę. Czy ta śruba istnieje jeśli tak to gdzie dokładnie mam jej szukać?

Edytowano przez Groch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

teraz przypmniałem sobie że niektóe 5211 nie miały możliwości zablokowania osi a jeżeli ta śruba jest to będzie po prawej stronie zobaczysz jak zdejmiesz osłone metalową będzie nakrętka na chyba 22 klucz, popuszczasz ją i śrubokrętem płaskim dokręcasz śrubę w środku nakrętki a później kontrujesz, jezeli będą duże luzy to pewnie trzeba zrobic remont kolumny łożyska koła i tulejki nowe powinno byż ok zobacz czy też nie ma luzu na ramieniu wychodzącegoz kolumny. a pytanie masz przód ze wspomaganiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

No niestety nie mam tam tej śruby. Ciągnik jest bez wspomagania. Na tym ramieniu to nie mam luzów. Aby zrobić remont kolumny to pewnie będę musiał ją wymontować, czy będzie to wymagało wymontowania kabiny? Czy mógłbyś napisać w jakim miejscu powinienem wymontować kolumnę. Sorry, że tak dużo pytań, ale chciałbym do wiosny doprowadzić sprzęt do ładu przed wiosennymi pracami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

zetorlublin chyba ci sie ciagniki pomylily :lol:

odkrecasz mala pokrywe metalowa miedzy kierownica a drazkiem zmiany biegow,na wale kierownicy masz dwie nakretki na klucz 30-zdaje sie ze orginalne byly szersze 32 lub 34, juz nie pamietam, ja dawno wymienialem,sa skontrowane wiec musisz je rozkrecic i potem dokrecic jedna i druga[najlepiej oprzyj porzadny klucz o blache a krec kolem kierownicy]tylko nie za duzo bo potem kerownica nie ukrecisz, za odkrecanie kolumny sie nie bierz bo to wymaga, albo podniesienia kabiny, albo przeciecia podlogi . dla niedoswiadczonego mechanika slimak z kulkami to prawdziwy dramat.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

możesz mieć kolumne nie dzieloną ona chyba będiie przykręcona do korpusu bodaj 6 srubami w tedy najlepiej jest sobie rozłożyć kierownice będzie łączona na takim przegubie gumowym rozkręcasz i wyjmujesz dół a jak masz dzieloną kolumne to rozkręć sobie przed przekładnią będzie ci łatwiej wyjąć a sprawdź sobie czy ta guma nie jest rozbita ja tak miałem w 7211 też myśleliśmy ze przekładnia a to była ta guma. a nic mi się nie pomyliło jak pisałem też były duże luzy na kolumnie i też myślęlismy że przekładnia, co do wymontowania wyszła bez żadnego podnoszenia kabiny my tylko odkręciliśmy tą przednią blachę koło silnika razem z wygłuszenien i wyszła co do rozbierania ślimaka to też nie polecam jej we własnym zakreśie bo ciężko zmontować ale jak pokombinujesz to złorzysz, tak jak mówiłem u nas była naderwana ta guma po wymianie ciągnik chodził ok

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

Układ kierowniczy w moim zetorze wygląda dokładnie tak:

http://instrukcja.pl/i/zetor_52117745_katalog_czesci_2#photo_top

@jacus Jest tam tylko jedna śruba na klucz 32, ale przecież, aby to zakątrować to muszę mieć dwie, wszystko jest jak na schemacie, jest element oznaczony jako 44, pod nim jest jedna nakrętka, a potem zaczyna się obudowa łożysk przykręcona na 4 śruby, czy druga nakrętka jest w tej obudowie?

 

Po odkręceniu tych osłon zauważyłem mały luz na dolnej gumie (tarczy elastycznej) i to najpierw ją wymienię i zobaczę jaki będzie efekt. Niestety w moim sklepie to części do zetorów w większości są na zmówienie i dostanę ją najszybciej we wtorek ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

druga nakretka jest pod pierwsza i sa przedzielone dodatkowa podkladka kontrujaca,musisz ja dokupic,tarczkami sie nie przejmuj luz wynika z braku dobrego dokrecenia tulejki lozyska walu kierownicy ,jak dokreczisz bedzie ok.

u nas czesci nie brakuje, bo na slowacje blisko i jedni 2 razy w tygodniu po czesci jezdza.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

No to faktycznie macie sobie dobrze, jeszcze dobij mnie tym, że są tam tańsze <_< Jutro po robocie będę musiał do niego zajrzeć i zweryfikować opisany przez Ciebie stan rzeczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dmowski1939    3

Sorry, za pytanie ale ja jestem zielony z mechaniki, czy ta osłona pyłoszczelna to jest z tyłu czy z przodu? Pytanie głupie ale ja z każdym problemem lecę do mechanika.Bo mi ciągnik przy większych prędkościach tak się kołysze na boki. Podobno trzeba takie śruby z tyłu dokręcić, coś jak amortyzator, a ta część, którą kolega wkleił, jest podobna do tej, która znajduje się pod wpominaną śrubą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

ta czesc to gdzie jest bo jej nie pamietam-naszczescie tego jeszcze nie naprawialem :D

dmowski[ciekawy nick] pewnie ciagnik dlugo stal i opony wykrzywily sie ,na wiosne mu przejdzie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dmowski1939    3

Nie to działo się jeszcze latem, ale ogólnie to nie przeszkadza, bo ciągnikiem rzadko przecież jeździ się po szosie z max predkością. Jutro sfottografuje i wkleję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a to nie jest czasem wkłądka do silentbloka w kabinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj