Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Groch

Wymiana osłony pyłoszczelnej przegubu 5211

Polecane posty

Groch    0

Witam, od niedawna jestem posiadaczem zetorka 5211. Jego stan oceniam na doby, ale wymaga paru kosmetycznych poprawek. Chciałbym wymienić część opisaną w temacie, wygląda ona tak: http://farmexpert.pl/oslona_przegubu_zetor_c_4011_50436240_produkt5776.aspx

i zwracam się z prośbą, czy ktoś mógłby w skrócie opisać krok po kroku jak to wykonać?

Z góry dzięki :) , pozdr Groch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym że od 40 nie nadaje się do tego zetora albo jest za duzy albo za mały nie pamiętam już bo gdy miałem 7211 to wymienialiśmy już w każdym razie a już wiem jest zaduży ten kołnierz co do wymiany prosto to odkręcasz błotniki i tą dużą śrube na czubku potem będziesz miał po wewnętrznej stronie zwrotnicy taką ala trapezową blaszke przykręcona dwoma śrubami 8 odkręcasz i jak bęzie kołek to go wyjmij służy do zablokowania przodka, najlepiej dobrze schowaj, cholernie ciężko zdobyć nowy a jak ci walnie sprężyna to sobie można zblokować, ale wracając do tematu to odkręcasz koło i najlepiej akacjowy klocek na ten śrube po nakrętce kłądziesz i napażasz młotkiem, może jak będzie ok to powinien cała zwrotnica wyjść, wybijasz tulejki zakładasz sprężyne składasz w odwrotnej kolejności i powinno być ok :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

Przyglądałem się zwrotnicy przez dłuższą chwilę i nie mogę znaleźć ów trapezowej blaszki z dwiema śrubami M8, czy ona na pewno występuje w moim modelu? :blink:

 

 

OK. Poradziłem sobie z tym elementem i faktycznie nie mam tej blaszki z tymi śrubami M8.

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż mam mały luz w przekładni kierowniczej (końcówki drążków są ok) słyszałem o jakiejś śrubie w komorze pod deską rozdzielczą, którą można wyeliminować mały luz, z większym są podobno problemy, bo trzeba rozbierać jakąś maglownicę. Czy ta śruba istnieje jeśli tak to gdzie dokładnie mam jej szukać?

Edytowano przez Groch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

teraz przypmniałem sobie że niektóe 5211 nie miały możliwości zablokowania osi a jeżeli ta śruba jest to będzie po prawej stronie zobaczysz jak zdejmiesz osłone metalową będzie nakrętka na chyba 22 klucz, popuszczasz ją i śrubokrętem płaskim dokręcasz śrubę w środku nakrętki a później kontrujesz, jezeli będą duże luzy to pewnie trzeba zrobic remont kolumny łożyska koła i tulejki nowe powinno byż ok zobacz czy też nie ma luzu na ramieniu wychodzącegoz kolumny. a pytanie masz przód ze wspomaganiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

No niestety nie mam tam tej śruby. Ciągnik jest bez wspomagania. Na tym ramieniu to nie mam luzów. Aby zrobić remont kolumny to pewnie będę musiał ją wymontować, czy będzie to wymagało wymontowania kabiny? Czy mógłbyś napisać w jakim miejscu powinienem wymontować kolumnę. Sorry, że tak dużo pytań, ale chciałbym do wiosny doprowadzić sprzęt do ładu przed wiosennymi pracami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

zetorlublin chyba ci sie ciagniki pomylily :lol:

odkrecasz mala pokrywe metalowa miedzy kierownica a drazkiem zmiany biegow,na wale kierownicy masz dwie nakretki na klucz 30-zdaje sie ze orginalne byly szersze 32 lub 34, juz nie pamietam, ja dawno wymienialem,sa skontrowane wiec musisz je rozkrecic i potem dokrecic jedna i druga[najlepiej oprzyj porzadny klucz o blache a krec kolem kierownicy]tylko nie za duzo bo potem kerownica nie ukrecisz, za odkrecanie kolumny sie nie bierz bo to wymaga, albo podniesienia kabiny, albo przeciecia podlogi . dla niedoswiadczonego mechanika slimak z kulkami to prawdziwy dramat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć kolumne nie dzieloną ona chyba będiie przykręcona do korpusu bodaj 6 srubami w tedy najlepiej jest sobie rozłożyć kierownice będzie łączona na takim przegubie gumowym rozkręcasz i wyjmujesz dół a jak masz dzieloną kolumne to rozkręć sobie przed przekładnią będzie ci łatwiej wyjąć a sprawdź sobie czy ta guma nie jest rozbita ja tak miałem w 7211 też myśleliśmy ze przekładnia a to była ta guma. a nic mi się nie pomyliło jak pisałem też były duże luzy na kolumnie i też myślęlismy że przekładnia, co do wymontowania wyszła bez żadnego podnoszenia kabiny my tylko odkręciliśmy tą przednią blachę koło silnika razem z wygłuszenien i wyszła co do rozbierania ślimaka to też nie polecam jej we własnym zakreśie bo ciężko zmontować ale jak pokombinujesz to złorzysz, tak jak mówiłem u nas była naderwana ta guma po wymianie ciągnik chodził ok

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

Układ kierowniczy w moim zetorze wygląda dokładnie tak:

http://instrukcja.pl/i/zetor_52117745_katalog_czesci_2#photo_top

@jacus Jest tam tylko jedna śruba na klucz 32, ale przecież, aby to zakątrować to muszę mieć dwie, wszystko jest jak na schemacie, jest element oznaczony jako 44, pod nim jest jedna nakrętka, a potem zaczyna się obudowa łożysk przykręcona na 4 śruby, czy druga nakrętka jest w tej obudowie?

 

Po odkręceniu tych osłon zauważyłem mały luz na dolnej gumie (tarczy elastycznej) i to najpierw ją wymienię i zobaczę jaki będzie efekt. Niestety w moim sklepie to części do zetorów w większości są na zmówienie i dostanę ją najszybciej we wtorek ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

druga nakretka jest pod pierwsza i sa przedzielone dodatkowa podkladka kontrujaca,musisz ja dokupic,tarczkami sie nie przejmuj luz wynika z braku dobrego dokrecenia tulejki lozyska walu kierownicy ,jak dokreczisz bedzie ok.

u nas czesci nie brakuje, bo na slowacje blisko i jedni 2 razy w tygodniu po czesci jezdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

No to faktycznie macie sobie dobrze, jeszcze dobij mnie tym, że są tam tańsze <_< Jutro po robocie będę musiał do niego zajrzeć i zweryfikować opisany przez Ciebie stan rzeczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dmowski1939    0

Sorry, za pytanie ale ja jestem zielony z mechaniki, czy ta osłona pyłoszczelna to jest z tyłu czy z przodu? Pytanie głupie ale ja z każdym problemem lecę do mechanika.Bo mi ciągnik przy większych prędkościach tak się kołysze na boki. Podobno trzeba takie śruby z tyłu dokręcić, coś jak amortyzator, a ta część, którą kolega wkleił, jest podobna do tej, która znajduje się pod wpominaną śrubą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

ta czesc to gdzie jest bo jej nie pamietam-naszczescie tego jeszcze nie naprawialem :D

dmowski[ciekawy nick] pewnie ciagnik dlugo stal i opony wykrzywily sie ,na wiosne mu przejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dmowski1939    0

Nie to działo się jeszcze latem, ale ogólnie to nie przeszkadza, bo ciągnikiem rzadko przecież jeździ się po szosie z max predkością. Jutro sfottografuje i wkleję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×