Skocz do zawartości
jacekbee

Massey Ferguson 7499, JD 7930, Fendt 822

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
jacekbee    2

Wybieram z pośród modeli podanych w temacie ciągnik dla mojego gospodarstwa. Mocą oscylują na pograniczu 220KM. Porównując modele wybrałem Masseya Fergusona. Najlepsza dostępność serwisu (25km), cena (tańszy od pozostałych o ok 40000PLN), wysoko zaawannsowana technologia, fendowska skrzynia VARIO, silnik 7,4l AGCO Sisu Power, TMS, komfort nieziemski, amortyzowana oś i kabina, klimatronic, przedni TUZ, dwublokowy odważnik 1500kg, GTAIII (przygostowanie do GPS). JD dużo uboższy. bardziej wół roboczy dla niezbyt rozgarniętego pracownika, ale na pewno wytrzymalszy, może mniej ekonomiczny. Fendt- zbyt zbajerowany, przereklamowany. jakość i wyposarzenie o dziwo porównywalna do MF. Dobry wybór??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wybór najlepszy z najlepszych. Nie dlatego że sam się wożę 7485 ale za tą cenę i z takim wyposażeniem to reszta wymięka B) . Poza tym jeździłem 716 i nie powaliła mnie na kolana i nie wiem za co dać tyle kasy jak w MF skrzynia i cały tył (most,podnośnik) jest z Fendta, czyli wychodzi na to że dopłacamy za inny silnik - chore :blink: . Komfort i ergonomia, wygląd deski rozdzielczej o niebo lepszy w MF. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

MF:

- najdłuższy w stawce, pytanie jak wzrost o 10 cm rozstawu osi wpływa na zmniejszenie zwrotności i zwiększenie stabilności;

- kabina sześciosłupkowa amortyzowana, intuicyjna obsługa, niezła ergonomia(na temat GTA się wypowiada, bo nie obsługiwałem);

- najkorzystniejszy stosunek wyposażenia do ceny;

 

 

Fendt:

- najmłodszy w stawce, najświeższy design;

 

- silnik spełniający restrykcyjniejszą normę spalin, nieszczęsny AdBlue na pokładzie;

- kabina czterosłupkowa amortyzowana, mało intuicyjny Varioterminal, wielofunkcyjny joystick;

 

JD:

- pełnoramowa konstrukcja;

- kabina czterosłupkowa bez amortyzacji, bardzo intuicyjna obsługa, wysoka ergonomia;

- amortyzowana oś przednia na zawieszona na wahaczach poprzecznych;

 

JD również ze skrzynia bezstopniową rzecz jasna? Jakie maszyny przewidujesz do tego ciągnika?

 

Odnośnie komfortu, ergonomii, intuicyjności są to kwestie bardzo indywidualne i każdy inaczej będzie się na to zaopatrywał. Przy wyborze ciągnika przynajmniej dla mnie ważne jest jak się w nim człowiek czuje, bo przecież nie ma nić gorsze jak pracować czymś co nam nie odpowiada. wink.gif Równie ważne jest zaplecze serwisowe oraz jakość obsługi posprzedażowej, przecież nie chodzi o to, żeby kupić tanio ciągnik i używając kolokwializmu zostać z nim na lodzie. tongue.gif

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Tu chyba wystąpił jakiś błąd nie ma Fendta 722. Może chodziło ci o serie 800 lub 900?

Edytowano przez MDSikor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chodzi o 822 najprędzej. wink.gif Co do mocy to JD będzie trochę mocniejszy, bo ma 215KM mocy znamionowej wg. ECE-R24, Fendt wg. tej samej normy ma 200KM. MF ma natomiast 220KM wg. ISO TR 14396, więc może się okazać, że będzie słabszy nawet od Fendta. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

Najpierw sprostowanie. Chciałbym przeprosić, chodziło o model Fendta 822 ;)

 

W pierwszym sezonie ciągnik miałby pracować głownie z pługiem obrotowym 6-skibowym,

Mój areał to ok 200ha plus usługi.

JD ze skrzynią automatyczną AutoPowr (można ją nazwać bezstopniową)?

Bobek_Farmer mógłbyś podać jakiś przelicznik norm mocy??

Dlaczego firmy nie ujednolicą podawanych informacji i sieją zamęt??

Edytowano przez jacekbee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tak AP to przekladnia bezstopniowa.

 

nie wiadomo czemu nie podaja w tej samej normie, ale roznice nie siegaja wiecej jak 10 KM, wiec tragedii tez nie ma.

 

bedziesz do niego uzywal ciezkie zawieszane maszyny, czy raczej preferuje polzawieszane i ciagane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wg. wielu źródeł moc wg. ISO TR 14396 stanowi około 95 % mocy wg. ECE-R24, taka jest teoria. Natomiast jak jest w praktyce, to tylko pomiar mocy na WOM by ukazał... co te trzy ogiery są tak naprawdę warte. wink.gif

Tak, AP to stuprocentowa przekładnia bezstopniowa. smile.gif

 

Wahasz się jeszcze, czy już konsekwentnie Massey? Ile potencjalnie masz zamiar nim robić godzin w ciągu roku?

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

pomiar na WOM to tak sobie okresla moc silnika, bo przechodzi przez sprawnosc przekladni, a ta jest rozna dla roznych ciagnikow. przez co moga byc rozbieznosci z moca na kolach, womie, czy chociazby hydraulice ;) .

 

okreslanie w % roznic miedzy normami tez jest takie sobie. 300 konny ciagnik nie bedzie mial wiele mniejszego spadku mocy niz 100 konny, a okreslajac w % mialby 3 krotny :) .

 

moim zdaniem najwazniejsza sprawa z czym bedzie ciagnik pracowal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W przypadku skrzyń bezstopniowych cudów nie będzie, więc nie spodziewałbym się jakiś znacznych rozbieżności w strach mocy pomiędzy skrzyniami. smile.gif Jak sam kiedyś pisałeś, każdy ciągnik ciągnie tak samo. wink.gif

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

na początku przewiduję maszyny zawieszane ze względu na ich lepszą mobilność

 

decyzję podejmuje w tym tygodniu ale prawdopodobnie MF

 

co do ilości godzin - trudno powiedzieć (500?)

 

będzie on głównie wykorzystywany do cięzkich prac - orka, podorywka, uprawa i transport

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jak chcesz zawiesic mu 6 skibowy plug, czy ciezki agregat upr-siewny to odradzam ciagnik bez ramy.

zobacz w galerie @deera jaki plug zakupil i ile wazy, moze jakos podziala to na twoja wyobraznie :D .

 

MF jest fajny, ma super wyposazenie, ale to tylko pierdoly, ja bym sie skupil bardziej na konstrukcji niz na dodatkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja myślę podobnie, jak @brzozak2, ale się nie wyrywałem, bo mnie ktoś zaraz pojedzie za fanatyzm. laugh.gif Sceptycy jako argument przeciw ramie, zadają pytanie czy ktoś widział połamany ciągnik. wink.gif Dodatkowo skoro ciągnik ma jakiś tam udźwig to znaczy, że go wytrzyma(pisząc w przenośni), przynajmniej powinno się to uwzględniać na etapie projektu. smile.gif Mnie do ramy przekonywać nie trzeba, natomiast jakich argumentów użyć, aby przekonać tych którzy zwątpili. tongue.gif Bądź co bądź rama podbija cenę i to dla wielu rolników z kraju nad Wisłą największy problem. unsure.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

u mnie w axionie podnosnik sie zlamal (przedni) tzn urwaly sie sruby mocujace. gdyby byl wykonany z monolitu razem z rama to by sie nie urwal.

udzwig 5,4 tony, a talerzowka tylko 2,5 wazy. ojciec z podniesiona i rozlozona wjechal za szybko w bruzde i pizdło.

 

znajomy - ale urwal - obudowe skrzyni biegow w DF agrotronie 200, 2 razy z 6skibowym kvernelandem.

 

 

teraz pytanie dlaczego nie wszyscy stosuja rame?

- bo jest taniej.

dlaczego zatem ciagniki jezdza i sie nie lamia (tak generalnie)?

- bo malo kto obciaza tak na serio swoj ciagnik,

- bo mniejsze ciagniki i tak nie wspolpracuja z tak ciezkimi maszynami,

- bo wieksze ciagniki raczej sa agregowane z maszynami polzawieszanymi/ciaganymi.

 

istnieje wlasnie najwieksze niebezpieczenstwo (wg mnie) przy ciagnikach 220-300 KM, gdzie czlowiek jest wodzony pokusa lepszej zwrotnosci, ale chcialby pracowac juz wydajnymi maszynami ;) .

 

nie ma problemu tylko niech kupi ciagnik zbudowany na ramie :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

Zawsze uważałem że kosntrukcja ramowa JD daje mu przewagę nad wszytskimi i zgodzę się z tym jak to wydłuża żywotność części jak i całego ciagnika.

 

ja, prywatnie mam sentyment tylko dla jednej rzeczy, pieniędzy, ale nie uważam się za skąpca bo wiem że dobrze zainwestowane pieniadzę rozmnażają się błyskawicznie

 

mimo wszystko uważam, że oferta MF jest bardziej korzystniejsza i to mnie przekonuje

 

Pracowałem przez kilka lat MF 4270 który ważył 5 ton, z pługiem unia grudziądz 4 skib. 1300kg na zab. śrubowym, agregatem upr-siew. 2-tonowym i agregatem podorywkowym 1170kg. Moim zdaniem radził sobie dobrze, porównujac innych pracujących podobnym sprzętem z porównywalnymi ciągnikami. po 3500mtg nic się nie urwało, mimo bardzo delikatnego tylnego podnośnika, (popuszczały się nawet śruby od uchwytu siłowników wspomagających ale nic nie pękło)

7499 wazy prawie jeszcze raz tyle, pług GB 6 skib. waży 1980kg. Czy to szalone przeciążenie??

 

P.S. nie lubię dealerów MF ale oferta jest ofertą i nie chcę żeby ktoś napisał że mam oczy zamydlone MF

 

90% sukcesu to operator ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

zrobisz co uwazasz za stosowne ;)

 

moze i 90% to operator, ja tam wole jechac spokojnie niz z dusza na ramieniu, chociaz sam teraz jestem zmuszony to robic. kolejny raz znow dalem d..y i niuniek tez jest bez ramy, a czeka na niego rozsiewacz 3500 litrow :blink: , moze byc wesolo.

jesli pieniadze sa glownym kryterium to czemu tylko te 3 firmy bierzesz pod uwage?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

1 bardzo dobry serwis

2 nie duża odległość bazy serwisowej

3 w miarę duża jakość produktów za rozsądne pieniądze

 

wybierałem z pośród 9 modeli różnych firm

 

pieniędzy nie świadczy o tym, że mam kupić ciągnik kategorii 'pronar'

 

myślę, że MF ma najlepszy stosunek jakości do pieniądza

 

ten twój ''niuniek'' to co za maszyna ??

Edytowano przez jacekbee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

MF ma profilowany blok, dla lepszego kąta skrętu?

 

ja tam wole jechać spokojnie niz z dusza na ramieniu

Ładnie powiedziane. wink.gif Można rzecz, że chcąc dmuchać na zimne po raz drugi postawiliśmy na ramę. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przy udźwigu 5,4 tony zestaw siewny z hydropakiem o masie 2,2 tony to sporo za dużo, podobnie jak pług z odstępem korpusów 85cm i Packomatem o masie 1600kg. Po dwóch latach pracy widać, jednak wpływ takiego obciążenia na układ zawieszania... Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@jacekbee teraz widze, ze dobrze podchodzisz do sprawy wyboru ciagnika ;)

 

niuniek to nh t6040.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A o jakim ciągniku @Bobek piszesz ?

 

Odnośnie pługa i zestawu o DF. wink.gif

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

Dobrze wiecie, że zakup ciągnika nie może być lekkomyślny jak zakup browara w sklepie, dlatego uważam że powinno się podchodzić do tego rozsądnie i ze spokojem. Do zakupu przygotowuje się od października. Dealerzy od JD ''kazali'' mi kupywać w pierwszy dzień jak do nich przyjechałem bo twierdzą że trzeba zamawiać z wyprzedzeniem. Mieli cwaniackie podejście i trochę się zniechęciłem.

 

Byłem już gotów zapłacić te 40000-50000PLN więcej, ale okazało się że wstrzymali produkcję i nie ma nigdzie modelu 7930 i dopiero na żniwa byłby dostępny z nowym silnikiem (poprawa normy emisji spalin, prawdopodobnie AD-BLUE)

 

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa jest dziś jedną z atrakcji turystycznych Bieszczadów. Wybudowana końcem XIX w. służyła mieszkańcom tej górskiej krainy jako ważna trasa komunikacyjna ożywiająca gospodarczo dawne wsie królewskie położone u stóp granicznego Beskidu. Po raz pierwszy jechałem kolejką, o ile dobrze pamiętam, w roku 1977. Cóż to była za frajda. Wagoniki ciągnęła "ciuchcia" z prawdziwego zdarzenia, tłoku w niej nie było, tylko czas leciał niesamowicie szybko. W kolejnych latach dalej bardzo lubiłem przejechać się tym środkiem lokomocji, jednak wiele się zmieniało, zmieniało się także moje spojrzenie na samą kolejkę. Aktualny rozkład jazdy bieszczadzkiej wąskotorówki oraz ceny biletów. Kolejka jeździ obecnie na trasie Majdan - Cisna - Przysłup oraz Majdan - Żubracze - Solinka - Balnica. Zawieszono kursowanie kolejki do Smolnika oraz Woli Michowej, kolejka kursuje natomiast również zimą a w sezonie letnim robi po 2 kursy dziennie na danej trasie. W wyremontowanym budynku stacji w Majdanie, urządzono w kilku salach ekspozycję muzealną, która gromadzi przedmioty związane z bieszczadzką kolejką z różnych okresów czasu. Zobaczymy tu różnego rodzaju narzędzia, mundury, czapki i wiele innych przedmiotów, które niegdyś były używane na co dzień przez pracowników kolejki. Bez znaków - wycieczka nieczynnym torowiskiem bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Fotorelacja z przejścia kilku odcinków tej trasy od Rzepedzi, przez Prełuki, Duszatyn, Smolnik, Beskid i Smerek po niedostępne obecnie dla turystów Moczarne na terenie BdPN. Kolejna część wędrówki śladem pozostałości po bieszczadzkiej wąskotorówce. Tym razem odcinek prowadzący z Ustrzyk Górnych do Widełek przez Bereżki. Dobrze jest pokonywać ją poza okresem letnim, ponieważ bujna roślinność uniemożliwia wówczas obejrzenie wszystkiego co po kolejce na tej trasie zostało. Linia kolejki wąskotorowej na odcinku Nowy Łupków - Majdan wybudowana została w latach 1890 - 1898 a jej celem był wywóz drewna z okolicznych lasów i przeładunek na kolej normalnotorową w Łupkowie. Powstała zgodnie z ówczesnymi normami, jako kolejka z 760mmm rozstawem szyn. Odwiedzającym Bieszczady oferujemy praktyczne informacje i wskazówki, które pomogą zaplanować wyjazd w Bieszczady, przygotować się do aktywnego wypoczynku(rowery, narty, konie), pozwolą zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie, pomogą odnaleźć ważne instytucje i wskażą na co warto zwrócić uwagę w czasie pobytu. Bieszczady stają się coraz popularniejsze jako miejsce aktywnego wypoczynku w zimie. Stanowia idealne tereny dla narciarstwa biegowego i ski-tourowego. Powstaje również coraz więcej nowoczesnych wyciągów dla wielbicieli narciarstwa zjazdowego, a istniejące ośrodki podnoszą jakość usług. Zima w Bieszczadach trwa około 120 dni na obszarach położonych powyżej 700m n.p.m oraz około 80 dni na terenach powyżej 400m n.p.m. Pokrywa śnieżna w Bieszczadach pojawia się już pod koniec listopada, utrwala w połowie grudnia, a w wyższych partiach gór utrzymuje się nawet do pierwszych dni maja(Wielka Rawka, gniazdo Tarnicy i Halicza). Śnieg narciarski czyli powyżej 10 cm grubości utrzymuje się około 60-95 dni w roku. W partiach szczytowych gór występuje głównie śnieg zbity(gips zbity), na połoninach spotyka się szreń i lodoszreń, tworzący skorupy lodowe. Świeżo spadły śnieg zostaje szybko przewiany. W niższych partiach gór i północnych stokach istnieją dobre warunki śniegowe, występuje tu śnieg ziarnisty tzw. firn, z nakładającymi się warstwami świeżych opadów. W lasach śnieg jest mokry i ciężki.

 

Ja potrzebuje ciągnik na połowę marca - realizacja programu PROW

Edytowano przez jacekbee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaśka byś miał z większym EGR i DPF. wink.gif Tym samym zdecydowałeś się na ciągnik który ma bardziej przyjazny dla rolnika generacyjnie silnik. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×