Skocz do zawartości
Rafauc360

Światła C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rafauc360    0

Witam prosze o pomoc jak zrobić światła awaryjne w c-360

 

Wiem że potrzebuje wyłącznik i przerywacz i kable a to mam jak sie do tego zabrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

Hmm nie wiem czy przypadkiem montując przerywacz od MF 255 uzyskasz światła awaryjne, ale nie jestem pewien. Natomiast wiem na 100 procent że z tego przerywacza możesz wyprowadzić kontrolki kierunkowskazów do 1 i 2 przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hksdam    0

hmm najprościej to byłoby kupić drugi przerywacz i dać drugi włącznik i wtedy jedno wyjście z przerywacza pod np prawą żarówkę a od lewej do włącznika ; tylko nie wiem czy to zadziała ;/ale powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Filemon2    0

A wyłącznik jaki masz?Bo musisz mieć taki do awarynych jak np w Ursusie 912.A przerywacz też musisz mieć inny niz ten podstawowy 2*21W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareknh    8

Ja tak robiłem, ale w skuterze, myślę, że tu też będzie dobrze. Potrzebny Ci będzie jakiś przełącznik kołyskowy z dwiema nogami, dwa rezystory( z jakiejś starej płytki możesz wyjąć, bo jest tam ich pełno). Nacinasz kabel, który idzie sobie od przerywacza do przełącznika kierunków i doczepiasz do niego oddzielny kabel, który pociągniesz do przełącznika i podczepiasz go do jednej nogi, a od tej drugiej wolnej podczepiasz dwa przewody, na których w połowie montujesz rezystor( tak go musisz przyczepić, aby przewodził prąd w stronę kierunków, a żeby nie pozwalał przewodzić w stronę przełącznika) i jeden kabel podczepiasz pod przewód od prawego kierunku, a drugi pod przewód od lewego i już masz światła awaryjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@mareknh rezystor niezależnie od polaryzacji przewodzi prąd w obie strony, wystarczyłaby tutaj zwykła dioda, ale ona i tak jest nie potrzebna... :lol: zakres bezpiecznika wybierasz z sumy mocy żarówek, zgodnie ze wzorem I=P/U, czyli np. masz 4 żarówki o mocy 21W i przy instalacji 12V - I=4x21/12=84W/12V=~8A, wsadź tam bezpiecznik porcelanowy 8amper i będzie okej. powinno działać. "wytrzymałość" włącznika dobierz tak samo jak bezpiecznika :) lepiej jest zastosować przerywacz elektroniczny, niż bimetalowy, ale nie pamiętam jak się go podłączało, bo chyba tam troszkę więcej styków było, poszukaj na forum elektrotech gdzieś to opisywał. tak więc kup elektroniczny od "kaszloka" albo od ciquecento, bo oryginalny może zadymić. dodaje tutaj, bo załączniki nie trybią chyba dalej

 

we7486_schemacior.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

Uwaga!!!

Podaje najlepsze rozwiazanie-Przerywacz świateł awaryjnych od fiata 126p przerywacz świateł awaryjnych fiat 126p i inne (822106476) - Aukcje internetowe Allegro

 

Wystarczy zwykły przęłacznik (a po założeniu przełacznika od 126p -przy włączaniu awarujnych jednoczesnie mozna odłączać zasilanie kierunkowskazów-zalecane!!!)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

zwykły włącznik jedno stronny z agromy bierzesz na niego prąd z bezpieczników wychodzący kabel z włącznika podłączasz do przerywacza nawet takiego samego jak masz na kierunki i używasz tylko jednej strony przerywacza podłączając do niej kable od wszystkich kierunków tak będzie najprościej i będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

Działać moze i bedzie, ale migać bedzie 2x wolniej niż kierunkowskazy!

Przerywacz który poleciłem kosztuje tylko 18zł(ze szrotu nawet za 5 zł) i swiatła będą migać równo, niezależnie od kierunkowskazów i obciążenia!

P.S.

Sory ,ze się wymadrzam,uważam ,że ta metoda jest najmniej inwazyjna i najbezpieczniejsza dla instalacji elektrycznej(a przełacznik może być zwykły dwu pozycyjny-tylko wtedy podczas właczonych awaryjnych niewolno włączać kierunków)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

fakt będą migać dwa razy wolniej ale na to też jest sposób bo podłączasz przerywacz na przekaźnik i z przekaźnika dopiero na kierunki i działa tak samo jak kierunki i nie obciąża instalacji. a co do kosztów to nie będę się wypowiadał bo po prostu nie znam tych cen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorzc360    21

Mam problem tego typu ze nie chcą mi świecić długie światła. postojowe i mijania świecą a długie nie chcą świecić. w czym problem proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris82    4

sprawdz bezpiecznik może się przepalił lub przyśniedział albo odłączył się przewód przy wkładce bezpieczników lub przy stacyjce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek29    0

sprawdz bezpiecznik może się przepalił lub przyśniedział albo odłączył się przewód przy wkładce bezpieczników lub przy stacyjce

dokładnie jesli nie pomoże to podnieś maske i sprawdzdz przy chłodnicy powinny byc kostki które łaczą obie lampy z instalacja następnie mozesz podpiac żarówki na krótko i sprawdzić czy nie są spalone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    57

sprawdz czy przewody nie sa gdzies przetarte sprawdz te kostki na chłodnicy i czy kabelek nie odłączył sie od stacyjki i kostki bezpieczników i możliwe że zasniedział lub przepalił się bezpiecznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2793    0

Siema. Zginęły mi światła krótkie i długie, najpierw krótkie zaczęły mrugać i zgasły,....za jakiś czas były i po 2 tyg znikły. za miesiąc podobnie się stało ze światłami długimi?

Co może być przyczyną?

bezpieczniki, żarówki są ok ale do żarówka wcale prąd nie dopływa.

czy to coś za stacyjką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994szymon    15

jeżeli twój ciągnik dawno nie miał wymienianej wiązki to radziłbym ci kupić nową i zamontoać. Będziesz miał spokuj na jakiś czas, ale jeżeli niechcesz to sprawdź kable czy są całe(wiem, bardzo nie pomogłem:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

to stacyjka .....miałem tak w c-330 zmień całą wiązkę jak masz starą ;) i będziesz miał spokój ,koszt to tylko 90 zł :lol: i 1,5 godziny B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damix    1

@pawel2793 Najpierw sprawć na bezpiecznikach czy dopływa ci napięcie jeżeli nie to musisz iść po kabelkach do stacyjki i tam sprawdzić napięcie na zaciskach 56a i 56b czy istnieje jak nie to raczej stacyjka do wymiany.

A jeżli do bezpieczników dochodzi napięcie to iść po kabelkach w kierunku lamp (niewiem ja jest u ciebie ale umnie nad chłodnicą jest taka kostka) do kostki czy dochodzi napięcie.Może ci pomogłem.Jakby co to pytaj? :)

 

@SZYMANOX.W 1.5godz chyba żartujesz ja już dwa razy zakładałem wiązki elektryczne w C360 i zajęło mi to o wiele więcej czasu nisz ty podajesz.

Edytowano przez Damix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damix    1

@Roki212 ale jak postojowe mu świecą to krótkie i długie też powinne świecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Miałem podobnie własnie kiedyś w 30-stce i właśnie postojówki sie paliły a inne nie, temu napisałem że niezaszkodzi sprawdzić :P , u siebie doprowadziłem dodatkowy przewód z masą i teraz jest ok

a co do wiązki to po co ją wymieniać wystarczy styki przeczyścić na stacyjce, konektorkach i bezpiecznikach ;)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×