Skocz do zawartości
zetorlublin7341

kierunkowskazy c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

nie wie ktoś przypadkiem czy mozna załorzyć do ciapka moduł elektroniczny na kierunkowskazy taki jaki miała 330m ewentualnie na taki od malucha. jakby ktos wiedział to prosze napiszcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Proste że można a nawet wskazane (bo ten orginalny bimetaliczny przerywacz to szkoda gadać) u siebie mam od malucha kierunkowskazy mają mocne światło nawet jak podłaczysz do gniazda dwie czy trzy przyczepy to świeci tak samo i równomiernie

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/13663-awaryjne-ursus-c330/

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

a mam jeszcze taki problem otóż od dwóch lat mam załorzony alternator elmota jest wszystko ok tylko do wzbudzenia go muszę przykręcić silnik do około 1100 obrotów po tym gaśnie kontrolka a jak już pojeżdże trochę to zaczyna mi mrugać ona dodam że jak włącze pozycyjne to się uspokaja albo hamulcowe tez ok a akulumatory doładowane elegancko pali super od razu a ładowanie też jest ok. wie ktośco to może się dziać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Mam taki sam alternator i ten sam efekt tez mi mruga bez obciązenia poprostu aku sa naładowane i regulator rozłancza... a jak włacze światła gaśnie kontrolka ;)

A co do wysokich obrotów napewno masz żarówke w kontrolce 2W wstaw 4W i bedzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Jak bez swiateł mruga kontrolka to działa regulator napięcia, sam myslałem że to wina alternatora i woziłem na pomiary kolega na stole sprawdził go przy róźnych prędkościach obrotowych i obciążeniu i jest ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

założyłem przerywacz prokom taki jaki ma mka i podłączyłem to że 31 na mase 49a na przełącznik taki kabel pomarańczowy idzie w środek włącznika i 49 na plus, powiem ze działa światła świecą ładnie i równomiernie ale mam pytanie czy przy takim podłączeniu będzie mi świecić przy przyczepie bo nie jest podpięta bezpośrednio do niego kontrloka. Jak zdejme kabelki z kontrolki to też działa idzie tam zielony i niebieski kabelek które idą jedna do włącznika na pierwszy pin a drugi na trzeci pin. także mam pytanie po co jest na przerywaczu ten pin C, c1,c2. a i czy można by podłączyć tak jak mam w zetorze że są dwie kontrolki jak lewy to świeci lewa a jak prawy to prawa, dodam że awaryjne mi się w ciapku nie śnią. Mam też pytanie po załorzeniu prądnicy wywaliełem regler i zbędne mi zostały dwa kable jeden szedł do kontrolki do żarowych, teraz jak by to zrobić żeby kontrolka w chwili włączenia sie włącznika świeciła lampka, dodam że kabelek od włacznika mi odpadł i teraz nie wiem pod które wejście się wpiąć i czy wystarczy że jednym kabelkiem od włącznika do kontrolki a drugi gdzieś zmasować czy też jakoś do włącznika. jakby ktoś mógł pomóc to byłbym wielce wdzięczny. a i gdzie by można zdobyć włącznik do kierunków do ciapka bo te nowe to nie działają za dobrze chyba mają coś pozamieniane bo jak podłącze tak jak przy tym to mi mrugają na środku. :blink:

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

zakładaj śmiało!! koledzy dobrze radzą

:lol: :D :lol:

 

Kolejny spam, urlop dla kolegi na miesiąc

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×