Skocz do zawartości
Kanuni5125

Długość przewodów do wtrysków

Polecane posty

Kanuni5125    0

U mnie w szkole spieraliśmy się ostatnio czy przewody w Ursusie C-360, te od pompy do wtyskiwaczy są jednakowej długości czy nie? Czy mogą być różnej? Jak to jest bo u nas są zdania podzielone <_<

Edytowano przez Kanuni5125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kanuni5125    0

Ja też jestem takiego samego zdania :D A jak to sie tyczy np. innych ciągników też jest tak samo że wszystkie przewody sa jednakowej długości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Też tak samo.W 912 przewody mają długość np,30 cm a w 1222 mają 40 cm każdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

poprzednik ma rację, bardzo dobrze to widac w mtz, te przewody które maja bliżej do wtryskiwaczy są pozawijane w kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie koledzy że wiecie że wszystkie przewody są tej samej długości to może ktoś uzasadni dlaczego tak powinno być. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

może ja :D więc pompa daje określoną dawkę paliwa bardzo mało a za to dokładnie i każda sekcja tyleż samo do wtrysków połączonych przewodami które dzięki temu że są takiej samej długości nie spowodują różnicy ciśnienia na końcówkach (które też muszą być jednakowo ustawione) jakoś tak

 

To z teorii bo z praktyki w 7211 mam jeden przewód z 360 o 3-5 cm krótszy jako że tych nie mogę dostać i chodzi :P ale jak to ma się do ustawienia pompy (jakby wszystkie te same były :huh: (krótsze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Wydaje się że ciśnienie będzie zawsze takie same tylko czas w jakim paliwo pokonuje drogę od pompy do wtryskiwacza będzie inny, co by skutkowało błędnym początkiem wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

chodzi i o czas i o ciśnienie, układ zasilania to bardzo dokładna instalacja, czas może ułamki sekund ale są ważne a spadki ciśnienia równiez zależą od długości przewodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Generalnie im krótszy przewód tym lepiej, dlatego Deutz stosował osobną pompę wtryskową dla każdego cylindra(max skrócenie przewodu). Dalszym rozwinięciem tej idei jest pompowtryskiwacz, który całkowicie wyeliminował przewód wysokiego ciśnienia(a więc zachodzące w nim niekorzystne zjawiska falowe), co pozwoliło na zastosowanie większych ciśnień, rzędu 1600-2000 amtosfer(podobno testowano pompowtryskiwacze pracujące przy ciśnieniu 5 000 atm :blink: ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi tu o zjawisko ściśliwości płynów. dlatego przewody wysokiego ciśnienia mają jednakową pojemność czyli długość ażeby dawka paliwa była jednakowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Chodzi również o zjawisko rozciągliwości przewodów wysokiego ciśnienia. Kiedyś naukowcy pracowali nad wykorzystaniem tego zjawiska do pomiaru prędkości obrotowej silnika wysokoprężnego. Dzisiaj w silnikach z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową, na jednym z wtryskiwaczy, można zauważyć czujnik prędkości obrotowej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×