Skocz do zawartości
drajwer12

Dołożyć przedni napęd do Zetora 7011 od 7045

Polecane posty

drajwer12    0

Witam co sądzicie o zamontowaniu przedniego napędu do 70 11 od 70 45 mam dostępny kompletny napęd z kołami i z wałem i przystawką i nie wiem co robić czy kupić i założyć jak myślicie będzie to grało czy może skrzynia nie wytrzyma. A i jeszcze jedno jak jest włącza przedni napęd przy 70 45 bo nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2    0

Witam to nie jest dobry pomysł lepiej sprzedaj zetora i kup coś z seryjnym napedem na 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

zależy za ile :P a taki temat jest poszukaj tylko że 7211-7245 skrzynia przystosowana do przedniego napędu od dołu mocujesz przystawkę z włączaniem w w skrzyni zajrzyj do wyżęj podanego tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Darpol    16

Dobry pomysł,jeżeli podoba ci się jeszcze cena tego przodu,a pasować będzie bez problemu,tylko trochę roboty.Włączanie jest w przystawce dżwignią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj kolego nie wiem czy zetory 7011 wychodziły z możliwością założenia napędu tzn czy miały wyjście na przystawkę bo nawet 7211 to można było dorobić ale powyżej 87r wcześniejsze modele nie miały takiej możliwości co do przodka jak nie da się załorzyć to możesz poszukać 7245 lub 7745 będzie mocniejszy i ma lepsze chamulce co do włączania to dźwignia w podłodze koło lewej nogi jak się siedzi od pięty jest dziura i tam idzie ona do przystawki. nie ma porównania do ciągnika bez nie dostaje tak w dupe ciągnikowi jest lżej masz wiekszy zapas mocy i oczywiście uciąg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

jak juz niektórzy wiedzą dokładałem napęd do zetora 7211. ciagnik jeździ na nim już prawie 2 rok. Jeśli cena napędu waha sie w granicach 6tys można dokładać jeżeli wychodzi drożej to nie bardzo. Jest przy tym troche roboty ale sprawny mechanik sobie z tym poradzi ;) do skrzyni trzeba dołożyć kilka trybów(nie wiem jakich bo całą prace wykonywał mechanik).Dźwignia włączania powinna byc w komplecie i znajduje sie jak już wyżej koledzy napisali w kabinie po lewej stronie.Teraz musisz tylko sprawdzić ile cię wyjdzie napęd i czy ciągnik jest do tego przystosowany. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

zależy w jakiej kondycji jest ciągnik. jeżeli jest wart dołożenia napędu to warto nad tym pomyśleć bo nigdy nie wiadomo co się kupi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale jeżeli nie będzie miał takiej możliwości bo fabryka nie przewidziała tego rozwiązania, przecież nie musi brać pierwszego z brzegu tylko poszukać nieraz się znajdzie eleganckie cacko za przyzwoite pieniądze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drajwer12    0

dokładnie jak kolega powiedział z tego zetora jestem zadowolony jest z 86 roku już 7 lat u mnie ale nic po za cylindrami nie maił robione była delikatna drużka w 1 cylindrze i woda się dostawała do oleju .Wymieniłem cylindry głowice dałem do sprawdzenia i śmigam wał jest jeszcze nominalny i przypinam do niego 4 duże grudziądzkie i idzie na 3 jak nie wiem tylko jak jest mokro lub przyoruje gnój to na jedne napę mnie ślizga i dla tego chce dołożyć na przód . Albo zastanawiam się na Pronarem 82 z 2002 roku co powiecie o tym esie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

Co ma Ci nie grać! W tej serii Zetorów wszystkie napędy mają to samo przełożenie ,więc musisz patrzeć tylko na wielkości przednich i tylnych opon . Najważniejsze aby prędkość obwodowa przednich kół nie była większa od tylnych. Skrzynia jest taka sama w obu modelach ,a napęd włączasz dźwignią przy lewej nodze ( wychodzi z otworu w podłodze, musisz ją dostać razem z napędem )chyba przez odchylenie i wciśnięcie do dołu .

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj powiem ci że się różni jednym trybkiem tym co musisz dołożyć dokładaliśmy z wujkiem napęd do 7211 i nowe tryby szły w klepie na czechach nas pytał jaka konfiguracja opon chce mieć założoną jako że miał z tyłu 16,8-28 to z przodu zostały zakupione 11,4-24 i tam wchodził tryb mniejszy a jakbyś chciał 12,4-24 to ten większy z tego co pamiętam to różnią się mm a z załorzenia tak musisz mieć zrobione żeby przednie opony szły troche szybciej niż tylnie, tylko wtedy przeróbka będzie udana dobrze zgrany napęd to powinien wyć na twardym podłorzu na drodze jak jedziesz szybko, jeżeli źle złorzysz koła pół biedy jak będzie szły tak samo jak tylne ale w tedy zauwarzalny gorszy uciąg albo jak dasz że będą wolniej szły to koniec to już lepiej będzie bez napędu przodnie ci blokują tylne. Raz walnęliśmy się tak w 5211 zamiast załorzyć oponki 9,5-24 to kumpel kupił 11,4-24 a z tyłu były roczne 14,9-28 wszystko ok wyjechaliśmy w pole z agregatem 2,6m a ciągnik zaczyna się dławić i dymi na czarno ogólnie ma ciężko dopiero skapliśmy się żeby wyłączył przód i w tedy poszedł normalnie. diagnoza nie zgrany napęd albo wymiana tryba ewentualnie inne opony naszczęście jego sąsiad też kupował opony do 7245 i się też walnął w rozmiarach, chciał oddać do sklepu ale się dogadali i wymienili, po zabiegu ciągnik chodzi jak rakieta orka głęboka zimowa pług 3x35 ziemia 1 i ciężka rędzina śmiga aż miło.

 

Istnieje takie coś jak "ż"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamviper    0

A może któryś z kolegów ma dane techniczne Zetorów 5211-7745 chodzi mi głównie o przełożenia w skrzyni biegów i mostach. Jakby dało radę to prosiłbym o skan na maila: adamviper1@wp.pl Z góry dziekuję za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Czy ktoś z was miałby opory przed zakupem 7211 z dołożonym przodem, ale w lepszym stanie niż większość 7245 z tego samego roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1863

zależy jak to było dołożone, jeśli wszystko zgodnie z danymi fabrycznymi, to bez problemu poszedł bym w to, ale jeśli robił to jakiś paprak, i połowa rzeczy nie przykręcona, a połowa trzyma się na słowo honoru, to wolałbym nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym uprzedzić wszystkich, że niestety Zetory nie były seryjnie przygotowane do montażu przedniego napędu - mogą się zdarzyć takie jak rodzynki w cieście. Podobnie wśród tych z napędem 4x4 trafiają się wersje przeznaczone na Zachód z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego w przednim moście (świetna rzecz jak działa - gdy się zużyje koszt 2 tys).

Dla przystosowania ciągnika do montażu przedniego napędu trzeba rezerwować min. 3 tys., które znikną w skrzyni b.

Jeżeli używany napęd z kołami, wałem i przystawką kupimy za 6 tys.,dołożymy nowe opony, może błotniki, nowe przeguby drążków, uszczelnienie zwolnic itp, + 3 tys i robociznę, a zamknie się to kwotą 12-14 tys. to świetnie, bo efekt jest tego wart !

Jeżeli nasz ciągnik nie był zadbany, a napęd jest drogi - to lepiej kupić 7245 lub 7745 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edizetor    0

Mam zetora 7211 i założyłem mu przedni napęd. Opony (tył) 16,9/28 a przód 11,2/24. Wszystkie opony są nowe. W skrzyni biegóe wymieniłem wszystkie potrzebnr tryby i jest ok. Podczas próby przednie koła kręcą się za szybko, zrywaja. Na jeden obrót tylnego koła przednie pokonuje o 22 cm dłuższy odcinek. Nie wiem co wymienić. W przystwce do skrzyni jest tryb 51 zębów. Jest jeszcze jedna mozliwość zmniejszenia obrotów przednich kół poprzez wymianę wałka atakuącego z kołem talerzowym w przednim moście z 33 zębów na kole talerzowym i 13 na wałku które są obecnie na 34 zęby na kole talerzowym i 12 zębów na wałku. To są dwa zestwy przełożeń które istnieją w przednim moście mechanizmu róznicowego. Potrzebuję fachwej porady czy zmienić koło talerzowe na 34 zęby i 12 zębów na wałku atakującym. Zestaw ten kosztuje 600 zł + robota. Czy pasowałyby wtedy prędkości kół jezdnych?

Pozdrawiam Edi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

Do rozmiaru opon masz dobrany odpowiedni tryb w przystawce czyli 51 zębów.

Z tego co napisałeś to w przednim moście masz koło talerzowe 33z i wałek 13z. Te koła są do predkości ciągnika 30km/h.

Natomiast koło talerzowe 34z i wałek 12z są do prędkości 25km/h

 

Co do różnic to w ciągniku 30km/h są też inne wałki i tryby w zwolnicach: półoś 12z i koło 61z. W 25km/h są 11z i 62z.

 

Podane prędkości mierzone są przy oponach 16.9 na 30 cali

Wszystko co napisałem to dane na podstawie katalogu części i instrukcji napraw.

 

Z tego wynika ,że musisz jedną rzecz zmienić(najtaniej będzie tryby w przednim moście,pasują od c 385) i powinno się zgrać . Wybór należy do Ciebie.

Ja mam w moim 6245 takie rozmiary opon jak twoje i się zgrywa.Tylko ,że ja to fabrycznie miałem i nie wiem jakie są tam tryby ,ale na pewno te do 25 km/h bo więcej nie wyciąga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edizetor    0

Witam,

Drogi Kolego. Tryby od c385 do przedniego mostu raczej nie pasują. Z tego względu, że mam kolegę w sklepie z częściami, który to sprawdzał i nie tylko od c385. Od c385 powiedział że jest dłuższy wałek ataku. Odnośnie koła talerzowego i wałka ataku o zębach 34/12 szukał w hurtowniach i powiedzieli mu że to nie bedzie pasowało w miejsce 33/13. Z katalogu wynika że oba te zestawy są jednakowo mocowane dlatego że budowa mechanizmu występuje tylko jedna. Kto sie myli tego nie wiem. Być może w hurtowni pomylili części i dlatego róznią się wymiarami. Jeśli wiesz coś wiecej na ten temat to odpisz, co najwyżej podaj namiary na sklep, gdzie to można dostać.

Z góry dziękuję,

pozdrawiam Edi

Edytowano przez edizetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Zaznaczam że moja wiedza na ten temat ogranicza się do tego co wyczytałem. W praktyce moze być inaczej.

Najlepiej szukać po nr. katalogowych i wtedy znajdziemy dokładnie to co ma być.

 

Ten komplet kół z wałkiem długim występuje pod całkiem innym nr katalogowym i myślę ,że w sklepie tak się znają i wprowadzaja w błąd. http://www.korurs.pl/katalog.php?lista_wezlow=1,2,2683,2687&ktory=4&ktoryktory=0 na samym końcu to ten długi nk kat 88170989

 

http://www.agtech.co...i-pochodne.html

http://sklep.techrol.com/catalog/extra-groups/category/130/page/3/search//filter/ Jest niedostępne akurat

http://www.korurs.pl/katalog.php?lista_wezlow=1,2,2683,2687&ktory=4&ktoryktory=0 szósta pozycja od dołu.

 

To tak na szybko znalazłem może jest więcej

 

Z tego co zauważyłem to występuje to pod dwoma numerami katalogowymi 80170989 i 67453189

Nie rozumiem dlaczego nie miały by być zamienne te tryby?

W katalogu przecież widnieje ,że może być jedno albo drugie. Obudowa jest taka sama przecież nic się nie zmienia. Nawet wydaje mi się ,że koła zębate będą jednakowej średnicy ,tylko będzie zmieniony zarys zębów i tak uzyskane poszczególne przełożenia. Najlepiej było by mieć oby dwa komplety i porównać,tylko że takie części rzadko się psują i sprzedawcy nie mają ich na stanie i sprowadzają tylko na zamówienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edizetor    0

Witam wszystkich użytkowników

zmianiłem koło talerzowe i wałek atakujący w przednim moście z 33/13 na 34/12. Wszystko pasuje lecz do końca nie jestem zadowolony, dlatego że wjeżdżając na twardy teren dźwignia rewersu szosowe-terenowe po przejechaniu 10m wyskoczy na 0. Myślę, że trzeba będzie wymienić zamek na listwie od tej dźwigienki na nowy.

Zrobiłem próbe kręconą z której wynika że na jeden obrót koła tylnego 16,9/28 z załączonym napędem przednim, przednie koło 11,2/24 obróci się o 20cm dalej tzn że pokonało o 20cm dłuższy odcinek drogi.

Czy to jest normalne czy ta różnica jest za duża? Może trzeba zmienić w takim układzie przednie opony na rozmiar 9,5/24.

Jęśli ktoś się orientuje w tej sprawie proszę o pomoc.

Pozdrawiam,

Z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam.

Mogę powiedzieć z mojej strony tyle ,że przód powinien mieć obroty nieco szybsze niż tył,lub ewentualnie równe, ale nigdy wolniejsze!

Za bardzo się przejmujesz. Jak masz teraz założone wszystko zgodne z katalogiem to musi być dobrze. Ten zestaw trybów co teraz masz jest przewidziany na taki komplet opon. Na opony 9,5/24 już przewidują tryb w przystawce 49z.

Napędu nie używa się na szosie przecież(chyba ,że we wyjątkowych sytuacjach),w polu nawet tego nie zauważysz,że szybciej idzie. A jak załączysz na asfalcie napęd i 5 bieg i słychać wycie przodu to normalny objaw,dlatego nie używa się go na twardych drogach.

A co do tego wyskakiwania reduktora to zacznij od wymiany tego zatrzasku na pokrywie skrzyni i zobaczysz czy pomoże czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pytanie odnośnie wejścia przystawki w skrzyni biegów , mam zetroka z 86r. i u mnie jest wejście aby załączyć czyli w podłodze ale pod skrzynią mam 2 takie jakby blaszki przykręcone śrubami i pytanie czy i jak sprawdzic czy jest mozliwość dołożenia przedniego napedu w moim zetorku i w która blaszke, otwór wchodzić powinna przystawka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×