Skocz do zawartości
Szczur

Landini seria xx80 ( 6880 7880 8880 9880 )

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Szczur    0

Witam

Jeżeli macie jakieś ciekawe doświadczenia, spostrzeżenia, pytania - piszcie ;)

 

Dane techniczne identycznej serii MF modele 377 - 1007:

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/106-massey-ferguson/874-massey-ferguson-377-1007.html

 

Dane techniczne serii xx80 :

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/112-landini/812-landini-6880-9880.html

 

Model 6880 ~~ 7880~~8880~~9080~~9880

 

Rok 87-00~~87-00~~87-00~~93-00~~87-00

 

Typ silnika Perkins A4.236 d~~Perkins A4.236 ~~Perkins A4.248 ~~Perkins A4T.236.C~~Perkins AT4.236.C

 

Cyl/Turbo/Intercoler 4 ~~4 ~~4 ~~4T~~4T

 

Pojemność/cm3 3860 ~~3860~~4065~~3860 ~~3860

 

Wymiar tłoka/skok(mm) 98,42x127 ~~98,42x127~~100,96x127~~98,42x127~~98,42x127

 

Max.moc KM/przy obrot 62/2200~~71/2200~~80/2200~~85/2200~~93/2200

Moment obrotowy 243/1400~~269/1400~~282/1400~~319/1400~~347/1400

 

Liczba biegów przód + tył 12+4/24+12 ~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12

 

Zsynchronizowane biegi 12+4/24+12~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12

 

Szybka skrzynia

 

Rewers mech~~mech~~mech~~mech~~mech

Prędkość jazdy w km/h 1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-38,4~~1,7-29,7

 

Max prędkość jazdy km/h 30/40~~30/40~~30/40~~40~~30/40

 

Wydajność pompy L/min 42,3 42,3 42,3 42,3 42,3

 

Sterownie podnośnikiem sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech

 

Max udzwig podnośnika/kg 2600/3700~~2600/3700~~2600/3700~~3700~~4350

 

Obroty WOM/min 540/1000 ~~540/1000~~540/1000~~540/1000~~540/1000

 

Hamulec tarczowy suchy/mokry mokry~~mokry ~~mokry~~mokry ~~mokry

 

Sterowanie hydr~~hydr~~hydr~~hydr~~hydr

 

Promień skrętu 2WD/m 9,4~~9,4~~9,4 ~~9,6

 

Promień skrętu 4WD/m 8,8 ~~8,8~~8,8~~8,6~~9,0

 

Rozmiar przedniej opony 2 WD 7,50-16~~7,50-18~~7,50-20~~9,00-16

 

Rozmiar przedniej opony 4 WD 12,4R24~~12,4R24~~13,6R24 ~~13,6R24~~14,9R24

 

Rozmiar tylniej opony 2 WD 16,9R30 ~~16,9R30~~16,9R34~~18,4R34

 

Rozmiar tylniej opony 4 WD 16,9R30~~16,9R30~~16,9R34~~16,9R34~~18,4R34

 

Waga 2 WD/kg 3140~~3450~~3450 ~~3450~~3800

 

Waga 4 WD/kg 3440~~3650~~3820~~3820~~4000

 

Wysokość z kabiną/cm 2257~~262/269~~262/269~~262/269~~265/272

 

Długość/cm 378 ~~385~~387~~387~~397

 

Szerokość/cm 241/239~~244/242~~244/242~~242~~246/244

 

Zbiornik paliwa/L 102~~102~~102~~102~~102

 

Poziom głośności w kabinie/dB 78/83~~78/83~~78/83~~78/83~~78/83

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jżeli ktoś ma wątpliwości czy to aby bliźniacze modele z MF zresztą jak i cała seria xx80 odsyłam do tematu na forum ''Massey Ferguson czy Landini ?" :

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32893-massey-ferguson-czy-landini-okolo-90r/

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tabela - Modele Massey Ferguson i odpowiadające im Modele Landini i Kod katalogowy silnika Perkins:

http://www.lecomte-tracto-pieces.fr/lecomte/_pdf/J01_LANDINI_sommaire.pdf

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Internetowy katalog części Landini :

http://www.trattore.it/

po kliknięciu wybieramy kolejno zakładki:

LANDINI

-30

-40

-50

-500

-505

-60

-70

-80

 

-----6880-6880VM

 

------7880-7880VM

 

------8880-8880HC-8880VM

 

------9080-9080HC

 

------9880-9880HC

Przy pomocy tłumacza google łatwo ją spolszczyć z włoskiego:)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drugi Katalog internetowy znaleziony na forum kolegów z MF - (przydatne modele 275 290 375e 390e):

- Link na forum : http://www.agrofoto.pl/forum/topic/27165-bezplatne-katalogi-czesci-mf/

- Link na katalogi : http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/oversigt-fil.aspx?path=/Massey+Ferguson/Traktor

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Posiadam Model 6880 93r 6250 mtg jest to odpowiednik modelu Massey Ferguson 377, niedawno sprowadzony z francji.

Po zakupie wykonałem parę czynności :P

1. Zmiana oleju i filtra w silniku - Wybrałem olej Turdus, 7l weszło i polski filtr (silnik przypominam jest ten sam co w ursusie 4512 4514 A4.236 d).

2. Gruntowne mycie czyszczenie i odblokowywanie zapieczonych nieużywanych elementów tylnego trzypunktowego układu zawieszenia maszyn( Wd-40 + moczenie w ropie;)).

3. Zakup oleju do skrzyni 50L Lotos Agrol U (hydrauliczno - przekładniowy) z tego co wyczytałem na forum to optymalne rozwiązanie, płaciłem 195 zł za bańkę 20L. Zastanawiałem się nad Hipol 6 GL-4 80W 150zł za 20L lecz sprzedawca doradził mówiąc, że jest to olej bardziej typowo przekładniowy - ściśliwy i pompa hydrauliczna będzie pracować mniej precyzyjnie.

A teraz po krótkim wstępie ;) mam pytanie:

czy jest w skrzyni więcej niż jeden filtr oleju (jeden na pewno po prawej stronie zaraz za silnikiem pod kabiną w takiej metalowej puszce przypuszczam że ma wkład papierowy wymienny) czy jest jakiś odręcany magnes z sitkiem wyłapujący opiłki taki jak np. w zetorze??

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Szczur    0

Po prawej stronie aluminiowa puszka z dekielkiem na cztery śruby, dochodzi rura ssąca pompy olejowej.

 

myślałem że jest tam papierowy wymienny wkład????

a jest gdzieś taki filtr oleju do skrzyni?

jaki masz model ciagnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek255    0

U mnie był taki problem ze jak został zalany ten agrol to przestał prawie podnoscic podnośnik jak i inne rzeczy podłączone pod hydraulike i ten filtr został wyrzucony a nowego nie moglismy dostać i narazie jest dobrze. a ta dzwigna czerwona to jak ją przesuniesz to podnośnik opadnie prawie do ziemi szczerze to nie wiem po co to jest ale tak to działa póki co to mi sie jeszcze nie przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

To znaczy że innego ,,sitka'' lub magnesu który zbiera zanieczyszczenia (opiłki) w landini tej serii nie ma??

Bo w zetorku na dole skrzyni miałem taki magnesik z sitkiem, a w podobnym miejscu co w landini był osobny papierowy filtr oleju.

A może nikt nie szukał:)

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

- do czego służy czerwona dźwignia obok dźwigni czernej od podnośnika jest obok niej opis obrazkowy - fotka na galerii??

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/259134-landini-6880-seria-xx80-do-czego-sluzy-ta-czerwona-dzwignia/

 

 

Czarna i czerwona służą do obsługi podnośnika.

Jedna jest od regulacji pozycyjnej, druga od siłowej.

 

W galerii pisali tak:)

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

szczerze mówiąc nie szukałem innego u siebie ale jak chcesz trochę poszukać to może tu coś znajdziesz http://www.trattore.it/

 

już wcześniej przeglądałem ten katalog i znowu przekopałem się przez skrzynie strona po stronie i nic :(

Widać konstruktorzy z MF uznali to metalowe sitko za wystarczające :)

 

Z tego co widzę jest w skrzyni dwa korki spustowe. Znajomy mówił że skrzynia jest przelewowa dlatego są dwa.

Przy takiej pogodzie chyba nie będę czekał do wiosny z wymianą tym bardziej że olej stygnie w garażu ;)

Porządnie skrzynie rozgrzeje tak z godz. się gdzieś przejadę i powinno wystarczyć jak sądzicie?

 

U mnie był taki problem ze jak został zalany ten agrol to przestał prawie podnoscic podnośnik jak i inne rzeczy podłączone pod hydraulike i ten filtr został wyrzucony a nowego nie moglismy dostać i narazie jest dobrze. a ta dzwigna czerwona to jak ją przesuniesz to podnośnik opadnie prawie do ziemi szczerze to nie wiem po co to jest ale tak to działa póki co to mi sie jeszcze nie przydało.

 

Jaki masz model, który rok, przebieg i oczywiście czy jesteś zadowolony z niego :)

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

9880 mam go 4 lata problemy to:

jeden raz zakleszczenie skrzyni. oraz ścięcie kołka zabezpieczającego wodzik.

ja go sprowadziłem miał bagno w zbiorniku paliwa,zapowietrzał

 

ciągnik bardzo fajny zwrotny,mocny pracował z agregatem uprawowo-siewnym biernym z famarolu 3m

wały 6m teraz nie rozstaje sie z opryskiwaczem 2500l oraz transport

 

 

uwaga: proszę uważać na dźwignie reduktora nie przełączać podczas jazdy i obchodzić się delikatnie bo przy szarpaniu zetniecie kolek który ustala wodzik. awaria da się osunąć bez zdejmowania kabiny lecz dniówka z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDYTUJ bo polecą %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek255    0

Mój to jest 7880 ze ściętą maską do tura rok 1995 przebieg to się zatrzymał na 2600 chyba i obrotomierz też nie działa a to trochę ciężko naprawić. zadowolony to jestem średnio trzeba w nim hamulce robić bo troche dziwnie działają a tak to w miare spoko jest a no i na koniec sezonu opona wystrzeliła tylna. a i jeszcze jak na swoją moc to ma fajne opony z przodu michelina 380 wydają sie dosyć szerokie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

No to czekamy kiedy fotki się w galerii pojawią :lol:

 

nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDYTUJ bo polecą %

Dzięki będę uważał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Mam problem koledzy :(

Przy skrzyni jest taki płaskownik który działa jak amortyzator (sprężyna) przy mocowaniu cięgna, jest pęknięty. czy można go zespawać czy wymieniać na cały???

 

Wrzuciłem fotkę skrzyni z tyłu z zaznaczonym pękniętym elementem:

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/263277-landini-6880-skrzynia-pekniety-element/

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek255    0

to możesz spokojnie zespawać tylko tam jest śruba która ogranicza odchylanie tej sprężyny to jak to zespawasz to później tak ją ustaw żeby za dużo się nie odchylała bo jak zaczepisz jakąś ciężką maszynę to znów pęknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Na skrzynkę kolega groszek pisał : "jak założysz coś ciężkiego to znowu peknie, nie zespawasz tego bo to jest stal resorowa sorbitycznie odpuszczana i zaraz peknie na spawie"

ale jak mówisz że u ciebie się trzyma to warto spróbować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

Witam co do twojego zdjecia z galerii o peknietym amortyzatorze w landini (ten wygiety płaskownik) powiem Ci tak mam landini mythos 105 2006 rok i mialem taki sam amortyzator i również mi pekł przy ciężkim pługu 4 skibowym obrotowym, nowy element kosztuje około 800zł ale nie polecam kupować nowego bo jak założysz coś ciężkiego to znowu peknie, nie zespawasz tego bo to jest stal resorowa sorbitycznie odpuszczana i zaraz peknie na spawie, ja dorobiłem całkiem inne mocowanie do łącznika, trzyma się ono u góry nad tym resorem gdzie zamocowane jest te mocowanie od łącznika a na dole trzyma się tam gdzie są te obudowy od ciągadła w dwóch pierwszych od góry dziurach, jest bez amortyzacji tak jak we wszystkich ciągnikach ale przynajmniej pewne, ps jak był ten resor to super sie jezdziło z ciężkimi maszynami po szosach bo dużo amortyzował, A te cięgno odepnij i wepchnij do środka niech tam sobie wisi, nie widze zeby ono miało jakieś specjalne działanie

 

a co do tej śruby co pisze piotrek255 to byś musiał załatwić jakąś bardzo twardą, bo 8.8 przy pługu pękała no ale zalezy jakie sie ma maszyny, te mocowanie z tym amortyzatorem sprawuje się świetnie i jest montowana tylko w małych modelach landini i mccormick, zauważcie że w większych juz jest mocowanie na sztywno, nie wytrzymuje po prostu ciężkich maszyn, i jeśli udało by ci się zespawać, i ustawił byś na śrubie tej dystansowej zeby było bez amortyzacji to urwiesz następny element który mocuje się na resorze ten do zaszepienia łącznika ponieważ on ma mocowanie aby z jednej strony!! i gdy bedzie bez amortyzacji to peknie mocowanie, jak nie używasz ciężkich maszyn to najłatwiej dokupić nowy amortyzator albo dorobić inny zaczep tak jak wyzej pisalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Mógł byś fotkę tego mocowania przerobionego na galerie wrzucić?

Mój model ma tylko ok 65km i ciężkich maszyn nie posiadam, ale spawać jak ma zaraz puścić to lepiej przerobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCrow    0

to cięgno ma za zadanie zabezpieczać przed zerwaniem czegoś w TUZ.

 

przy dużym obciążeniu, jeśli śruba regulująca odchylanie się sprężyny jest wykręcona tak na 5-7mm to będzie rozłączać jazdę, tzn bieg zostanie wyrzucony, zdarzyło mi się tak kilka razy ale to wtedy gdy było bardzo ciężko podczas orki, ciągnik jedzie a tu nagle stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario89    0

Drodzy koledzy mam problem z Landini 6550 mianowicie podczas puszczania sprzęgła na 1H(biegu szosowym) Słychać zgrzyty . Na innych biegach już tego nie ma. Czy wie ktoś co może być przyczyna takiej sytuacji. Wszystkie biegi wchodzą dobrze bez żadnego oporu. Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0
Napisano (edytowany)

Kolega mario89 ma widzę ciężki do diagnozy problem, zasięgał porady u kolegów z MF jak i na części poświęconej marce Landini - i po przejrzeniu tych trzech tematów niewiele się dowiedział :mellow:

 

Gdyby zgrzytało podczas wrzucania biegu to diagnoza by była prosta do wymiany synchronizator,

Nigdy przy skrzyni nie grzebałem ale z tego co pisze:

jak się ma wyczucie można zmieniać biegi bez sprzęgła i uda się bez zgrzytów-faktem jednak jest, że skrzynie w MF 235 i 255(U 2812 i U 3512) czy w C 330, C4011 i pochodnych są niesynchronizowane-zmiana biegów polega na zazębieniu rozłączonych kół zębatych poruszających się z różnymi prędkościami kątowymi(obrotowymi) i stąd ten zgrzyt, gdy np skrzynia w zetorze 7211 jest synchronizowana-koła są stale zazębione i przesówa się przesuwki synchronizatorów które wyrównują prędkości obrotowe wałków przed zazębieniem i zgrzytu brak

np w starze z niesynchronizowaną skrzynią biegów jeździ się nja podwójne sprzęgło, przegazówkę i wyczucie lewarka od biegów by wyszło bez zgrzytów-a przy skrzyni synchronizowanej po prostu wciska się sprzęgło i zmienia po cichu bieg

temat:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3218-zgrzytajaca-skrzynia/page__p__54479__hl__zgrzyt+mf__fromsearch__1#entry54479

 

Może po prostu wytarł się jakiś popychacz który przesuwa (zazębia) pierwszy bieg i dopiero po puszczeniu sprzęgła zazębia do końca i zgrzyta.

 

Czy próbowałeś zmienić bieg np. dwa razy wciskając sprzęgło, czy wtedy też zgrzyta?

Edytowano przez Szczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tworkowiak    103

Może to nie miejsce na mój post, ale może ktoś tu mi pomoże.

Mam na oku Landini model 9880, rocznik 95., 4x4, cena - 39 500zł.

Czy nie uważacie, że cena jest dziwnie mała? Dla mnie jest lekko podejżana skoro ma tyle kucy i jest z 95 roku. :mellow:

Czy ktoś z was miał doczynienia z tym modelem?

Jak bardzo się różni od MF-a i którego MF-a jest odpowiednikiem?

Czy jest to ciągnik bardziej typu mechanicznego? ( taki "mechanik" bardzo by mi pasował :rolleyes: )

Z góry dzięki za pomoc! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×