Zaloguj się, aby obserwować  
dark34

Massey Ferguson vs New Holland

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dark34    0

mam taki dylemat gdyz nie mogę sie zdecydowac ktory z tych ciagników wybrac Massey Ferguson 6499 czy New Holland T7070(T7060) oba sa w praktycznie identycznej cenie, wiem pewnie bedziecie mówic ze ten jest na skrzynia manualnej a ten na bezstopniowej ale tu nie chodzi o to tylko który bedzie lepszy jako glowny ciągnik który musi być silny i bezawaryjny. Nie bede się rozpisywał co uprawiam bo w tym przypadku jest to najmniej ważne. Ma to być ciągnik głowny. Napiszcie swoje zdanie jakie macie na temat tych ciagników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anticius    0

Może byś tak podał przy okazji moc tych modeli i ich ceny(jeśli znasz). Nie każdy po paru cyferkach zna wszystkie parametry danego ciągnika.

Mimo to wybór dla mnie jest prosty. NH umywa się przy MF!

Edytowano przez brzozak2
brak uzasadnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

oby dwa maja manualne skrzynie, tylko ze MF ma przekladnie o 6 stopniach wzmacniacza momentu, a NH full powershifta, gdzie wszystkie biegi zmieniane sa pod obciazeniem.

 

obydwa sa tak samo dobre jako glowne ciagniki, wez ten w ktorym sie lepiej czujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    9

Również chciałbym zaczerpnąć jakiś wskazówek i porad jaki ciągnik wybrać w przedziale mocy 140-150 KM ??? Ma to być ciągnik główny, a więc będzie wykonywał wszelkie prace polowe, aczkolwiek dość wszechstronny, ponieważ będzie też pracował w transporcie i wyręczał w razie potrzeby TM-a. Myślę, że cena tak do 250 tys netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oby dwa maja manualne skrzynie, tylko ze MF ma przekladnie o 6 stopniach wzmacniacza momentu, a NH full powershifta, gdzie wszystkie biegi zmieniane sa pod obciazeniem.

 

Oj @brzozak coś mi się zdaje że założycielowi tematu chodziło o T7070 ale AutoCommond :P Ja bym wybrał New Hollanda np.ze względu na przekładnie,i komfort w kabinie.

@Damian a spośród jakich marek wybierasz?Dla ciebie by pasował jakiś NH..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a mi sie tak nie wydaje, bo wtedy niuniek bylby sporo drozszy od MFa, a pisal, ze cena identyczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również chciałbym zaczerpnąć jakiś wskazówek i porad jaki ciągnik wybrać w przedziale mocy 140-150 KM ??? Ma to być ciągnik główny, a więc będzie wykonywał wszelkie prace polowe, aczkolwiek dość wszechstronny, ponieważ będzie też pracował w transporcie i wyręczał w razie potrzeby TM-a. Myślę, że cena tak do 250 tys netto.

Nie myślałeś o Nh t6070 Power lub Range Command ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dark34    0

New Holland ma skrzynie bezstopniową a Massey Ferguson skrzynie manualna tyle że nie tak jak ty mówisz o 6 stopniach tylko wszystkie biegi zalączane pod obciążeniem bez sprzęgła. MF ma 215km mocy nominalnej a NH T7070 225km T7060 213km. Oba ciągniki kosztuja po około 350tys netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

skoro tak jest to bez wachania bierz nh, skrzynia bezstopniowa jest bardzo komfortowa.

 

a ze skrzynia dyna-6 jest tak jak mowilem tam jest tylko jedna do wyboru, lepiej sobie doczytaj, albo na broszurkach poogladaj ;)

btw. to, ze przełączane bez sprzegla to nie znaczy, ze pod obciazeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

skrzynia dyna 6 ma to do siebie ,ze mozesz wybrać 3 tryby pracy manualny półautomatyczny i automatyczny. W półautomatycznym biegi od 1 A do 4F zmieniasz poprzez popychanie gwigni do przodu i nie musisz używać sprzęgła . W automacie ustalasz obroty na których ciągnik sam zmienia bieg, np ustalamy zmianę przy 1600 jedziemy poniżej ustalonej gdy dodamy gazu i ciągnik przekroczy 1600 wtedy następuje zmiana . To tak dla niejasności heheh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    9

Myślałem właśnie nad NH T 6070 power command, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś jeszcze o Case i JD może MF i chciałem spytać czy doradzacie coś po za Nh czy jednak zostać przy NH ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie narzekasz na tego NH co masz to ja bym został przy tej marce. Ja jak będę kupował większy ciągnik to na 90% będzie to właśnie NH ;) . A jaka masz skrzynie w Tm ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

skrzynia dyna 6 ma to do siebie ,ze mozesz wybrać 3 tryby pracy manualny półautomatyczny i automatyczny. W półautomatycznym biegi od 1 A do 4F zmieniasz poprzez popychanie gwigni do przodu i nie musisz używać sprzęgła . W automacie ustalasz obroty na których ciągnik sam zmienia bieg, np ustalamy zmianę przy 1600 jedziemy poniżej ustalonej gdy dodamy gazu i ciągnik przekroczy 1600 wtedy następuje zmiana . To tak dla niejasności heheh

 

Dobra no ale zmieniając grupę biegów znaczy zakres - np zmienić z 2F na 3A to trzeba nacisnąć dodatkowy guzik na tej dźwigience i wtedy następuje przerwanie napędu przecież. I dlatego nie ma ma 24 biegów pod obciążeniem a tylko 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel250    2

Myślałem właśnie nad NH T 6070 power command, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś jeszcze o Case i JD może MF i chciałem spytać czy doradzacie coś po za Nh czy jednak zostać przy NH ???

Moim zdaniem NH byłby najtańszy ze wszystkich wymienionych marek ,więc zostałbym przy NH ;)

Edytowano przez Pawel250

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

 

Guzik wciskamy tylko wtedy gdy mamy tryb skrzyni manualny w automacie wszystkie biegi od 1A do 4F zmieniamy poprzez ustalone obroty, a w półautomacie zmiana przełożeń od 1A do 4F następuje poprzez popychanie dzwigni bez wciskania guzika i używania sprzęgła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    9

z TM jestem bardzo zadowolony skrzynia niestety/stety dual command 24/12. Ceny NH Case i JD już znam szkoda że JD się tak ceni bo bym spróbował co znaczy ten "jelonek" na masce... ale nawet za mniejszą cenę mogę mieć bardziej zaawansowany technicznie ciągnik bo JD jakoś nie widziałem wielofunkcyjnego podłokietnika... (6830 premium z tls i mięką kabiną 285 netto)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

a nas ostatnio kusi jakiś mf z seri 6400 spodobała mi się skrzynia dyna6 albo 7400 z vario. MF podobno oszczędniejsze są od NH i można mieć pneumatyczną amortyzację kabiny. Taki 170-200 koni.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z mf serii 64x5 lub 7400 o mocy tak 160-210 koni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

przekladnia fajna, ale wolalbym full powershifta albo bezstopniowa :o

 

MF wcale nie sa oszczedniejsze od NH, trzeba porownywac konkretne modele, bo nie ma co siac stereotypow, akurat mysle, ze podobnie gospodaruja paliwem :P

 

zarowno MF jak i NH tej serii jest dosyc lekki, wiec mi sie srednio podoba :D w tamtym roku wazylismy kolegi 6499 z pelnym obciazeniem wyszlo cos ponad 8 ton - tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

Zgodzę się z kolegą @brzozak ze MF jest dosyć lekki nasz 6485 wazy 7.5t co do spalanie nie mam porównania z innymi markami ale średnią jaką pokazuje mi na wyswietlaczu jest 14,l\ha . Podczas głęboszowania starałem sie zmierzyć ile spali w ciągu 1 godziny zegarowej i wyszło mi 21 litrów :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

podanie takiego zuzycia paliwa nic nie daje. u mnie claas zuzywa w orce od 20 do 40 l/ha/h (bo to praktycznie to samo w moim przypadku :o ) i ktos podejmie sie oceny czy jest oszczedny czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mam już problem z wybraniem ciągnika.Chodzi mi o ciągnik używany do 100 tyś zł netto.Interesuję mnie NH TM 165, MF 8240 i JD 7710.Ciągniki na prostych skrzyniach.JD ma PQ 2,MF na 32x32,NH ma skrzynie 18 biegów bez ABC.Nie bardzo wiem o co w NH chodzi z tymi skrzyniami.Bo MF no to się domyślam,a JD to bez problemu.

http://moto.allegro.pl/massey-ferguson-8240-i1390633625.html

http://moto.allegro.pl/new-holland-tm-165-i1381622970.html cena brutto

Jutro pojadę je obejrzeć.JD ta ma kolega ale już dwa razy się dogadywałem a raz kasę wiozłem i odmówił.Ale jeszcze poczekam.JD to 7710 na ful opcji na nowych oponach z tyłu i prawie nowych z przodu.Cena 100 tyś netto plus 22% VAT.

Co o tym myślicie??

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

W nh TM masz 3 skrzynie biegów - Dual command - 3 zakresy, 4 biegi, i zółw na kazdym biego - ale ta skrzynia była chyba tylko maksymalnie do tm140. Range Command to 18 biegów ABC po 6 biegów pod pobciążeniem, a ta co mówisz to jest Power Command 18 biegów po kolei full powershift bardzo wygodna skrzynia ale większe straty mocy są. Im prostsza skrzynai tym mniejsze straty mocy.

Ogólnie tm165 to bardzo dobry ciągnik, bezawaryjny, trwały silnik na mechanicznej pompie, wygodna skrzynia biegów. Aczkolwiek do 5 pługa ma za słaby podnośnik ( oczywiście obrotowy, jakiś większy a nie 5x35 na kołkach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

No tak słyszałem że TM do 165 to dobre ciągniki.On ma tylko 18 konrolek bez ABC.Gość też nie bardzo wie co tam jest.Ja tuż widziałem ją ale nie wiem o co chodzi w niej i jak to się sprawuję.Co do pługa to myśle o Kvernerlandzie 5 skib Vario na kołkach.Nie jest taki ciężki.

Jestem ciekaw jak z spalaniem w tych ciągnikach.Ja zawsze mówię że ile wlejesz tyle spali.No i się potwierdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Dobrze słyszałeś, bo modele 175 i 190 to padaki. Ma 18 kontrolek czyli Power Command, nie ma żadnych zakresów tylko po kolei wszystkie biegi się zmienia. Ogólnie dobre skrzynie ale przy większym przebiegu lubią trochę szarpać, szczególnie przy zmianie z 12 na 13 i odwrotnie, zwróć na to uwagę - jeżeli szarpie to może pomóc kalibracja skrzyni, albo trzeba coś tam wymienić w skrzyni jakieś synchronizatory. Pług 5 na kołkach i bez pakomatu nie powinien być zbyt duży do niego. My mamy 175 i tam o wiele mocniejszy podnośnik wogle cały tył inaczej zbudowany ramiona inne i wogle masywniejsza 175 i z 5 kvernelanda eg vario z pakomatem uciąg jest dobry bo 200 koni po tuningu ale trzeba było dołożyć mu 300kg z przodu. Słyszałem o przypadkach że ramiona i stabilizatory pękały w 165 przy pługu 5tce ale to jakieś ciężkie pługi chyba były. Ale mówisz oczywiście o pługu obrotowym? Bo ja cały czas mówię tylko i wyłącznie o obrocie. Ewentualnie 4x50 na resorze z pakomatem byłoby optymalnym rozwiązaniem, też z vario najlepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Kilka lat temu w mojej okolicy pracował TM165 RC z 5x50 ES95 + Pacomat 2m więc z tym podnośnikiem nie jest chyba tak źle;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj