Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
siwy07

Fendt 716 a 515 i kilka pytań

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
siwy07    2

Witam jestem nowy na forum, ale przeglądam je od jakiegoś czasu i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, wiec dlatego ten temat. Mam zamiar kupić używany ciągnik i zastanawiam się nad dwoma modelami 515 i 716. Wolałbym 716 ale czy to na pewno dobry wybór czy skrzynia vario nie będzie problemem??? Chodzi mi o ich awaryjność, spalanie, wady i zalety. Mam już na oku 716 z 2002r i teraz chciałbym dowiedzieć się na co muszę zwrócić uwagę przy oglądaniu tego ciągnika. Wyczytałem gdzieś że pierwsze ciągniki z tej serii były awaryjne, ale ten rok powinien być już dopracowany, co o tym sądzicie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

716 dobrego uda się już kupić za 140-150 tysięcy a 515 90-110 tysięcy. Wiem że nówka na prow opłacała się bardziej, ale ja jestem z województwa opolskiego i tu prow jest już wykorzystany i nie wiadomo czy jeszcze będzie i kiedy a ciągnik jest potrzebny na żniwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Jeżeli jesteś z opolskiego to chyba wiesz, że Bauery stamntąd wola zwykłe niz Varioty... i są ludzie, którzy więcej cenią za 500 niż za Vario... a ceny jakie podałeś za 515 w opolskim rzadko spotkać. Nie myślałeś aby jechać do Reichu po traktor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Wiem że tak jest, ale nie jest to regułą po za tym nie muszę kupować ciągnika tutaj. Mam już na oku pewnego 716 ma przyjechać z Holandii, tylko teraz na co mam zwrócić uwagę przy zakupie i czy to na pewno dobra decyzja??? Zastanawiałem się nad 515 bo ma jeszcze normalną skrzynie i jeszcze takie małe pytanie jakiej firmy jest silnik w 515???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Dokładnie MWM TD 226 B6, 6234ccm, tyle powiem, że ja bym używanego Variota nie kupił(nowego tak), bo oprócz tego, że ten traktor ma tyle napchane elektroniki i tłumaczenia błędów brzmią kosmicznie to ta skrzynia jest zaryzykowna jak dla mnie, jak coś dupnie to trudno naprawić i trzeba brać nową a ta troszke kosztuje, w 500 remont też kosztuje, ale zrobi to mechanik miejscowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Dodam jeszcze ze 716 ma 4000mtg robił na 40 hektarowym gospodarstwie ,oprócz tego śmigał trochę w transporcie. Na drugi tydzień mam jechać go zobaczyć, ciągnik posiada książkę serwisową, więc może nie będzie taki zły, ale kompletnie nie wiem na co patrzyć w takim ciągniku. Nie wiem co lubi się psuć w takich ciągnikach i na co zwrócić uwagę.

Edytowano przez siwy07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

2-ce temu również kupowaliśmy Fendta, był ten sam problem, na co patrzeć jak to sprawdzić, na szczęście mam wuja co pracuje w korbankowie i załatwił nam takiego kolesia od serwisu, co zajmuje się diagnozowaniem wad, usterek, ogólnie serwisant-mechanik, i taki człowiek jest w stanie coś stwierdzić, zbadać choć nikt ci nie da 100% pewności ;) Fendt posiada jakby to nazwać takie centrum diagnozowania, sam robi sobie testy, trzeba tylko się znać i wiedzieć co wbić w ten komputer, wtedy przeprowadza testy skrzyni, turbosprzęgła, silnika itd,

 

my kupiliśmy 818 Vario TMS z 2004r po przebiegu 3800 mth, wszystkie testy wyszły pozytywnie, dodatkowo koleś badał ciśnienie na wyjściach, czyli sprawdzał pompy olejowe, oraz jakąś wspomagającą, miał specjalny do tego manometr z rozdzielaczem.. generalnie przez 1,5 godziny robił ten test i oględziny, na koniec powiedział ze ciągnik jest OK, wsiadać i do roboty w pole, ale nikt nie jest w stanie określić czy za 5 godzin coś się nie stanie, to jest tylko maszyna

 

wymiana Vario to koszt około 40 tys zł

 

dodam jeszcze od siebie ze warto kupić Vario z TMSem, uważam że to wspaniała sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

a czy ja sam mógłbym wykonać takie testy??? słyszałem też że można jakoś sprawdzić wszystkie usterki jakie pokazywał komputer w przeszłości czy to prawda???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

trudno mi powiedzieć, ja się nie znam, pierwszy raz to widziałem, może ktoś z forum wie i napisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadzik22    7

u kolegi firma zbierała trawę i 312 farmer ciągał jeden skład,szef po robocie wypowiadał sie ze niechce wario,bo tam musi jeżdzić jeden szofer cały czas,a te stare nie do zdarcia.ale u wspomnianego kolegi w domu jest413 wario tms i bajka. w mojej wiosce jest 712 i też gra,a pare kilometrów facet używaka z niemiec 716 sprowadził i pare lat śmiga,10000mtg i nic sie nie dzieje. trudno zwyrokować,jeżdziłem troch na wario-to kosmiczny pojazd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Ciągnie mnie do tego wario, ale czy 515 nie jest prostszy i czy nie będzie się mniej psuł. Mam jeszcze takie pytanko ile dokładnie ma koni 515 i 716 bu rożnie ludzie piszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadzik22    7

moge się mylić,515-150 ps,716 -160 ps.tam jest jeszcze sprawa mocy nominalnej i max,sam dumałem 514, bo do przyczepy 50m3 byłby w sam raz i cena w miare,ale te z raichu to 10,000mtg mają ponabijane,czasem widuje takie z 99r ogłoszenia-i to by pasowało,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepik    1

U mnie jak fendt 515 przyjechał na usługę formować redliny w ziemniakach formownicą baselier, to kierowca mało co nie zwrócił tak śmierdziało w kabinie ale szedł jak się zakopał to podnosił formownicę i wyjeżdżał bez problemu. Ostatni dzień był ten ciągnik firmie i go sprzedali. Na drugi dzień koleś przyjechał do nas z tą samą formownicą tyko ze z fendtem 716 to ugrzązł po osie i jak chciał wyjechać to spalił skrzynie, w kabinie śmierdziało jakby tam przez 10 lat knur mieszkał, a w dodatku ziemniaki mi się ogniem zajęli i później mnie gumiaki prześmiergli tak ze musiałem je w piecu parowym spalić. Generalnie uważam że oba te ciągniki są dobre w 515 śmierdziało bo po prostu kierowca się nie mył, a 716 nie sprawdził się w moich warunkach tego dnia, no ale jak na polu 2m wody stali to nie dziwić się, że ciągnik się wysrał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Awaria trafić może się w każdej, a koszt jej naprawy w zależności od zepsutej części.

515: Moc 150km przy 2300 obr/min

Moment obrotowy 594Nm przy 1500 obr/ min

716: Moc znamionowa (nominalna) 160km przy 2100obr/min

Moc maksymalna 169km przy 1800obr min

Moment obrotowy 724NM przy 1400obr/min

 

Kolego @pepik zastanowiłeś się przed napisaniem swojego, nic nie wnoszącego do dyskusji posta?

Edytowano przez Michufarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepik    1

Pisze jak było mam z tego zdjęcia i filmik tyko że na nich tego smrodu nie czuć, ale ogólnie polecam te ciągniki, bo robią dobrą robotę, ale jak u mnie jest 200ha fasoli i drugie tyle kartofla, o zbożach i rzepie nie wspominając to trudno żeby ciągnik podołali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    17

Ja miałem taki sam problem, też zastanawiałem się nad tymi 2 ciągnikami. Ten kierowca to spalił skrzynię to pewnie nie uważał zbytnio i nie potrafił jeździć na tej skrzyni. Powiem ci że komfort jest DUŻO wyższy w 716. Sprawdzałem 515 i 716 przy pługu obrotowym i na asfalcie i zdecydowany plus w kierunku 716. Wystrzegaj się ciągników które mają nr ramy poniżej 2000 bo te były awaryjne. Ja też kupiłem z Opolskiego Fendta od takich 2 fajnych panów którzy sprowadzają tylko ciągniki Fendta. Jak masz możliwość to postaw 2 ciągniki obok siebie i zobaczysz różnicę. Ja polecam 716.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

praktycznie nie ma reguly co do diagnozy ciągników Vario, mozesz podłączyć pod kompa...mozesz oglądać, ale dopóki wszystko jest w porządku to komputer ci nic nie pokarze. A trzeba sobie powiedzieć ze nikt nie jest jasnowidzem i patrzy w przyszlosc. Tym wszystkim chce powiedzieć ze nie ma reguly jak sprawdzić i zdiagnozować ciągnik przed kupnem. Mozna jedynie obejrzeć go z zewnątrz, sprawdzić stan, przejechać sie zobaczyć czy nie piszczy i nie stuka....ale to praktycznie wszystko. Później juz trzeba zdać sie na odrobinę szczęścia. A jesli chodzi o skrzynie to najczęstsza przyczyna sa pękające tłoki lub łożyska....po prostu "trach" i pękło...z sekundy na sekundę....tego wcześniej nie zobaczysz.I tak jak pisal przedmowca stronic od 700 ponizej numeru 2000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    17

Jeśli stoisz przed ciągnikiem to po lewej stronie koło koła powinien być wybity o ile dobrze pamiętam i wyżej na ramie także.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy07    2

Dziękuje wam za pomoc, dalsze debetowanie chyba już nic nie da muszę porostu jechać obejrzeć ciągnik, ale mam jeszcze takie malutkie pytanie idzie w takich ciągnikach cofać obrotomierz a jeśli tak czy idzie to sprawdzić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Chyba chodzi ci o cofniecie motoro-godzin. Ale mogę cie uspokoić, normalnym programem do diagnozy i programowania nie da sie tego wykonac. Ale z pewnością sa "specjaliści" którzy znaja sie na rzeczy. Tyle ze nie jest ich z pewnością niewielu gdyż ciągnik nie jest produktem sprzedawanym na taka skale jak samochody i mało komu opłaca sie bawić w te "klocki".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

ja znowu słyszałem ze jest bardzo ciężko to zrobić, a jak się uda to po jakimś czasie zegar wraca do oryginału, nie wiem ile w tym prawdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Ktosxxx123
      Witam za siedzeniem znalazlem taki kabelek jak na zdjęciu jest on od siedzenia i jest ewidentnie urwany bądz tez odlaczony jesli ktos wie gdzie jego miejsce z gory dzieki za pomoc a druga sprawa cały czas mi mrygaja strzalki kierunku jazdy nie pokazuje zadnego błędu
    • Przez PIOTREX1979
      Witam niedawno kupiłem fendt 716 z francji i doposażam go w  pneumatykę i jest problem wszystko podpięte ciśnienie jest w układzie ale nie widzi ciśnienia na zegarach czy muszę program zmienić jak tak to czy znacie kogoś z pomorskiego proszę o pomoc dziękuję
       
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.
      Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.
    • Przez hydroplast
      Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam Fendt 714 2000r favorit vario.
      Problem jest następujący: Wyświetlają mi się dwa błędy.
      1) 9.1.D0 ikona przedni tuz. Wymieniłem przedni włącznik i nic nie pomogło oraz nie działa obsługa z wewnątrz przedniego tuza , zero reakcji nie działa ani pokrętło ani przełącznik ani przyciski zewnętrzne. Wygląda jakby był całkowicie nieaktywny. Jak skasuje błąd to po ponownym uruchomieniu znowu wraca błąd.
       
      2). A.1. F0 - wyświetla ikonkę z siłownikiem i znak wykrzyknik. Problem leży w niedziałających szybkozłączach z tyłu. Po odpaleniu ciągnika i wciśnięciu przycisku odblokowania szybkozłączy odrazu wywala ten błąd i zero reakcji. Stało się to przy oraniu pługiem obrotowym.
       
      Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki oraz mini bezpieczniki w słubku. Wyczyściłem styki w e-boxie .
       
      Od czasu jak rano odpalam wywala kilka innych błędów jakby coś niestykało i zaraz gasną - resorowanie, tryb awaryjny, itp.
       
      Proszę o pomoc i rady. Tel. 791777850
    • Przez Famer21
      Witam. Mam takie pytanie, ale głównie do użytkownich fendta 700.. jak przenieść obsługe podnoszenie podnośnika tylniego na joystick? Podczas orki żeby można podnosić i opuszczać pług w joystiku wszystko w 1 ręce.. Wiem, że jest taka możliwość poprostu trzeba jakiś guzik wcisnąć żeby przeżucić z bocznego podnoszenia na joystik..
×