armi95

Rozkład biegów w MTZ 82.

Polecane posty

armi95    0

Witam. W poniedziałek jadę oglądać MTZ-a 82 z 95 roku i interesuje mnie rozkład biegów w tym ciągniku. Chciałbym dokładniej poznać ten rozkładzik, bo przyda się przy oględzinach ciągnika.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś dał odpowiedź.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

to moze ci opisze.

 

7.9.1

8.6.R <skrzynia szybka.

 

5.9.2

4.3.R <skrzynia wolna.

 

Z skrzyni szybkiej na mała przechodzimy w sposob taki iz ciagniemy wajche na lewo od 8 do samego dołu.

Z skrzyni wolnej na szybka przechodzimy ciagnac drązek na lewo od 7 do samej gory.

 

Mogłem sie pomylic miedzy 1 a 2 ale to malo istotne. Jak wsiadziesz to ruszaj z 6 potem 8 a na koncu 9 oczywiscie na pusto. mysle ze pomoglem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Dzięki Ok.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak a biegi polowe i szosowe??(reduktor)u mnie przy mtz 82 z 89 roku reduktor jest z przodu i jak pociagasz do siebie sa to szosowe a jak ja przepychasz w strone kierownucy to sa polowe i jak masz lewarek biegów to masz biegi ale od lewej strony masz jeszce przejscie na szybsze i wolniejsze biegi max w lewo i do przodu to sa ter szybsze begi

czyli:7.9.1

8.6.R <skrzynia szybka.

a max w lewo i do tyłu to są wolne

czyli:4.9.2

5.3.R <skrzynia wolna.

shemat skrzyni biegówczyli wszystko i na temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Teraz naprawdę dzięki szczegółowo opisane tak jak potrzeba. O to chodziło.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

totalny odjazd z tymi biegami

czyli z 1 na 2 czy z 5na6 to trzeba operować między zakresami?

 

a 9 jest taka sama na obu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

9 sie nie zmienia. Chyba nie da sie z 5 na 6 i z 1 na 2 a ja bynajmniej ja nie probowalem bo jest wyrazna roznica. miedzy 5 a 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

no właśnie MTZ ma troche to źle skonstruowane że jak np. w trudnych sytuacjach i jest akurat potrzeba na wyzszy bieg redukcja i zeby nie stanac i np z 5 na 6 przeredukować to jest troche trudno;/ ale mozna wziac na 6 polowa i jest podobna predkosc i moc i wtedy na 7 i ognia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

A od czego są te trzy dźwignie przy kierownicy?


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

te wajchy są od sterowania hydrauliką i jak ten mtz jest w dyuzej budzie to bedzie mial 3 ja mam 4 bo moj jest stary typ i przy siedzeniu z prawej masz prawdopodobnie 2 wajchy jedna od sterowania trzypunktowym układem zawieszenia(TUZ) a te przy kierownicy są od hydrauliki czyli przyczepa czy tam tur chyba że jest tur z joystickiem to one sa wolne(chyba) nieiwem dokładnie bo ja mam tura i 2 pierwszymi wajchami steruje turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Jeśli chciałbyś sobie ten rozkład biegów wydrukować to bardzo proszę. schematbiegw.th.jpg


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Dzięki, ale już mam. Mógłby ktoś jaśniej opisać od czego są te dźwignie przy kierownicy? Proszę o odpowiedź tych którzy mają MTZ-a w nowej kabinie.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Dwie pierwsze od kierownicy to sterowanie hydrauliką zewnętrzną a trzecia to sterowanie TUZem. Przynajmniej tak jest w MTZ z starą budą tylko dochodzi tam jeszcze jedna wajcha :D Zalecam przeczytanie instrukcji http://www.sendspace.pl/file/aafd4b13e2c3bed3dc11d6e napewno sporo pomoże :D


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Ok dzięki za instrukcję, ale mam zbyt wolny net i nici z pobierania. Gdzie włącza się WOM?


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam tak jak kolega pisal dwie pierwsze sa od hydrauliki a trzecia od tuza a wom masz z prawej strony przy siedzeniu od szyby taka dluga wajcha a obok niej przy samym siedzeniu sterowanie tuzem i gaz reczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Przecież idzie dobrze zredukwoać bez mziany zakresu orasz np: 5 na 4 moment zredukujesz ten sam zakres


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

no właśnie MTZ ma troche to źle skonstruowane że jak np. w trudnych sytuacjach i jest akurat potrzeba na wyzszy bieg redukcja i zeby nie stanac i np z 5 na 6 przeredukować to jest troche trudno;/ ale mozna wziac na 6 polowa i jest podobna predkosc i moc i wtedy na 7 i ognia :P

Redukujemy zawsze z wyższego na niższy bieg :) A jak działa w starym MTZ żółw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Przecież zawsze się redukuje na niższy bieg ja ma cięzko na 5 to ciach go na 4, przecież jest na przewciwko to nie ma problemu. Jak cięzko na 6 to go wajchą pod kierownicą na 3 i dzie, tak samo z 7 na 4 czy 8 na 5.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Jeśli chciałbyś sobie ten rozkład biegów wydrukować to bardzo proszę. schematbiegw.th.jpg

 

 

to jak to jest z tymi biegami w mtz planuję na wiosnę kupić mtz 82 i niewiem na jakiej zasadzie te biegi działają u góry jedynka do dołu 1i obok wsteczny na jakiej zasadzie to działa może mi ktoś wytłumaczyć? <_< :rolleyes:


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Na dole tam gdzie pisze R jest tylko wsteczny ale w biegach polowych i szosowych, a te ustawia sie na maks po lewo i na dól tam gdzie masz 1 sa polowe a do góry szosowe. Zeby je włączyć wystarczy wajche popchnąć do przodu i cofnąć i można włączać biegi :) A tam jak pisałeś że do góry jest 1 to 1 jest wtedy gdy ustawione na polowe a 2 gdy na szosowe.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Na dole tam gdzie pisze R jest tylko wsteczny ale w biegach polowych i szosowych, a te ustawia sie na maks po lewo i na dól tam gdzie masz 1 sa polowe a do góry szosowe. Zeby je włączyć wystarczy wajche popchnąć do przodu i cofnąć i można włączać biegi :) A tam jak pisałeś że do góry jest 1 to 1 jest wtedy gdy ustawione na polowe a 2 gdy na szosowe.

 

 

aha czyli na dole jest zawsze wsteczny?

niezależnie czy jest na polowych czy na drogowych dzięki za wytłumaczenie ;)


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

tak zawsze w prawo i nadol jest wsteczny a wlewo do oporu jak masz rzymskie liczby przelaczasz na drogowe i szosowe a masz skrzynie z dzwignia po srodku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

tak zawsze w prawo i nadol jest wsteczny a wlewo do oporu jak masz rzymskie liczby przelaczasz na drogowe i szosowe a masz skrzynie z dzwignia po srodku ?

 

ja nie mam mtz narazie wiosną możliwe że się pojawi u mnie i mam jednego na oku i ma wajchę z prawej strony a te pod kierwonicą to półbiegi są o ile się nie mylę?


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

to napisz jaka ma skrzynie bo tam chyba inaczej sa biegi ustawione ale tego nie wiem bo mam z wajcha na srodku ale tam gdzies zawsze jest schemat na desce lub prawej szybie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

dzwignia z prawej biegi półbiegi pod kierownicą t.g.z żółw zając rozkład biegów taki sam jak po środku

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj