michal1111

MTZ 82 blokowanie sie koła

Polecane posty

michal1111    2

Witam

posiadam MTZ 82 i mam problem gdy hamuje na koło prawe zacina sie gdy jade do przodu zatnie ale zaraz puszcza a gdy cofam i zahamuje zatnie sie i trzeba szarpac zeby pusciło tarcze są dobre wymieniałem co moze być za przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Witam

posiadam MTZ 82 i mam problem gdy hamuje na koło prawe zacina sie gdy jade do przodu zatnie ale zaraz puszcza a gdy cofam i zahamuje zatnie sie i trzeba szarpac zeby pusciło tarcze są dobre wymieniałem co moze być za przyczyna

 

U mnie dzieje się to samo tylko po umyciu przypuszczam że tarcze hamulcowe do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    2

tylko tarcze wymieniałem sprezynek nie ruszałem jak niedociagne na regulacji to nie bedzie działać

 

a u ciebie na którym kole na obydwu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    2

jutro bede jeszcze przy nim robił to rozkrece i zobacze to bedą widoczne ze są luzne czy nie a mam robote przy nim bo mi sie śruby wykreciłe i odleciał cały wał od napedu kół przednich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

tylko tarcze wymieniałem sprezynek nie ruszałem jak niedociagne na regulacji to nie bedzie działać

 

a u ciebie na którym kole na obydwu

Tylko na lewym kole mi tak blokuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    2

nie mam pojecia mi tez blokuje jutro rozbiore i zobacze te sprężynki

a i mam pytanko czy ma ktoś na zbyciu tylną szybę z ramą do mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    2

Witam

Dziś rozebrałem hamulce tarcze są w bardzo dobrym stanie tylko czemu się zacina to koło gdy się zahamuje a co z tymi sprężynkami nie są luźne co mam robić

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Uważam że winę za blokowanie hamulcy ponoszą kiepskie tarcze dostępne na rynku. Przerabiałem ten temat i wymieniłem z 5 kompletów tarcz klejonych i nitowanych od różnych sprzedawców , efekt zawsze ten sam blokowanie. Oczywiście po drodze była wymiana sprężynek a nawet kompletnych rozpieraków. Problem znikł po zastosowaniu tarcz plecionych dostępnych na Allegro. Od pół roku spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Pościągaj te sprężynki, mają być nie rozciągnięte zwoje ściśle przylegać. Obejrzyj te "wglębienia" na kulki czy nie są wypracowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Wyszyśc obudowe całą na błysk na tych krawędzach lubi się zaciać, i psiknij smarem miedzanym to zobaczysz hmaulce podkręcisz będą jak brzytwy a koło juz nie będzie sie blokować


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Ja też tak miałem i zmieniałem tarcze sprężynki, w końcu wyczyściłem i hample brzytwa i się nie tną. Ja nie smarowałem zbytnio bo obawiam się że pył ze startych tarcz się przyklei i będzie znów to samo...

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

U mnie jest podobny problem przy hamowaniu. Narazie nauczyłem się z tym "żyć". Stawiam na układ hamulcowy (zakleszczanie się tarcz), jakąś pierdułkę. Póki co z rok tak już jeżdże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    2

witam proszę o pomoc bo nie chce znowu rozkręcać hamulca która strona mam włożyć tarcze hamulca to jest obojętne czy nie bo wymieniłem już sprężynki i chciałbym to złożyć proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazek26    0

Witam ja też miałem ten problem!Jak szybciej się pojedzie bęben tak się nagrzewa i pali tarcze nie daje nic popuszczanie.Problem polega na tym że za mały luz jest w bębnie i nie ma gdzie się zmieścić Dla tych co będą kiedyś robić bądz wymieniać tarcze .PO włożeniu wszyskiego co składa się na hamulec musi być poniżej krawędzi bębna inaczej problem będzie powracał.Na rynku są tarcze za grube i to jest kłopot musi byc taki luz by rozpierak po skręceniu dał się lekko przesówać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj