Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
anchitz    0

witam czy ktoś wymieniał pierścienie ślizgowe w alternatorze jeśli tak poproszę o komentarz dzięki-pilne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

myślę że nie warto samemu,można uszkodzić,za parę złotych wcisną,kupione u nich wciskają bezpłatnie.nie wiem jaki alternator,budowa jest różna,niekiedy bez specjalistycznych narzędzi nie rozbierzesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Napisz jaki typ alternatora, od jakiej maszyny i jakiej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nie wiem czy takie parę złotych. Same pierścienie nie są drogie, ale mi kiedyś zarządali 50 zł za wymianę w A 124, więc ich wyśmiałem. Jednak samemu jak najbardziej się opłaca.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeśli ktoś ma dostęp do tokarza to można stoczyć stare do pewnego momentu, bardziej ten ostatni(przy końcu wałka), a następnie wytoczyć pierścionki które się na nie włoży, najlepiej jedno np. wałek schłodzić a pierścionki nagrzać, po wyrównaniu temperatury zacisną się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anchitz    0

Dzięki wszystkim za pomoc w sprawie wymiany pierścieni w alternatorze, wymiana z pierścionkami 70zł.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyszel    0

Witam

 

Możliwe, że to off-top ale co tam. Czy może ktoś coś napisać na temat alternatorów dostępnych na allegro, chodzi mi o alternator dedykowany do C-360. Wypatrzyłem niedrogi z regulatorem 70A.. zaskakująco niska cena. Czy to ściema ? Wklejam nr aukcji (nie wiem czy na tym forum można linki wpinać): przedmiot nr 1398994423. Proszę o pinie, recenzje, być może ktoś posiada takie "cacuszko". Z góry dziękuje.

 

pozdrawiam

Dyszel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Było o tym alternatorze na forum chyba ze 100 razy.

Awaryjny,drogi w naprawie słaba dostępność części.

My na tym forum zakładamy uzywane alternatory Elmotu od 44 do 70Amper.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    4

Nie wszyscy mają tak małe moce, ja w c-330 mam bosch-a 90A jet miodzio zawsze pełna moc aku szczególnie jak musi pociągnąć 8x55W, a c-360 bosch 75A. Kolega @mtracz zapomniał chyba że pierścienie mają plastikowe środki to po podgrzaniu niewiele by zostało jak i ztaczanie starego gdzie jest przyłącze uzwojenia wirnika (kłania się lutowanie). Wracając do tematu jak ma się trochę pojęcia to samemu wymienić można.

 

 

Kolego, to nie jest termat o tym kto jaki ma alternator. Po drugie, to kolega @mtracz ma całkowitą rację i o niczym nie zapomniał, a Ty bzdury wypisujesz. Następnym razem będą %%. Toczy się stare pierścienie, by je wyrównać, następnie toczy się nowe o średnicy wewnętrznej nieco mniejszej od średnicy starych pierścieni. Następnie rozgrzewa się te nowe pierścienie i zakłada na wałek. Po ochłodzeniu pierścioenie się kurczą i zaciskają starych pierścieniach. Po trzecie, przylutowanie przewodów wirnika też nie stanowi żadnego problemu.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak na razie mam dobra pamięć i nie zapomniałem że pierścionki są umieszczone i odizolowane od wałka na "plastikowej" izolacji. Tylko że ona nie jest taka delikatna jak ci się wydaje.

Ja nic nie pisałem o grzaniu tej izolacji tylko nowych pierścionków przed założeniem. Wykorzystując tu rozszerzalność ciepną materiału dzięki czemu bez wbijania można założyć pierścionek który momentalnie stygnie zaciskając się na starym.

Jeśli trzeba to się poprawia lutowanie. ale to zależy od tego ile trzeba było toczyć.

A skoro fabrycznie są one lutowane więc wytrzymują taką temperaturę.

Tak jak przy wymianie w serwisie wymieniają cale pierścienie lutując je do cewki wirnika.

A jeszcze zapomniałem jeszcze dodać, że robiłem tak już dużo razy i u mnie to działa bez jakichkolwiek uszkodzeń.

 

Dzięki @Elektrotechnik. Gdym wiedział, że to wyjaśnisz to bym nie pisał :)

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Myślę, że teraz wszystkie wątpliwości zostały rozwiane i wszystko dogłębnie wyjaśnione.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj