Polecane posty

ansu    392

Palnik xenonowy świeci 3x mocniej od standardowej żarówki halogenowej. Aby z żarówki halogenowej otrzymać więcej światła (np.+30%) stosuje się tzw. przewoltowanie, czyli żarnik jest nieco krótszy. Dzięki temu mocniej się rozgrzewa a tym samym emituje więcej światła. Niestety spada żywotność takiej żarówki, która z założenia się przegrzewa. Innym rozwiązaniem to żarówki 100W, ale wytwarzają one tak dużo ciepła, że potrafią stopić gniazdo żarówki i odbłyśnik nad żarówką. Wniosek: nie w każdym reflektorze (szczególnie soczewkach) można stosować silniejsze żarówki, ponieważ może ona uszkodzić reflektor.

Xenony mają inna zasadę działania. Światło powstaje na skutek łuku elektrycznego wywołanego w bańce szklanej w otoczeniu mieszaniny gazów głównie xenonu. Proces ten emituje znacznie mniej ciepła niż porównywalna żarówka halogenowa. Miedzy innymi z tego powodu wymagany jest system oczyszczania reflektora (zimą, ciepło wewnętrzne lampy może sobie nie radzić z roztapianiem śniegu na kloszu lampy).

Z naszych doświadczeń wynika, że oślepianie jest porównywalne z zastosowaniem 100W żarówki. Niestety w różnych lampach refleksyjnych to zjawisko jest słabsze lub silniejsze, ale czasami występuje. W lampach z kloszem przeźroczystym jest minimalne, ale z kloszem karbowanym jest różnie. Zależy to także od czystości lampy w środku i stanu szkła reflektora. Jeśli w skutek sporego przebiegu szkło reflektora posiada dużo odprysków a przy tym jest brudne od środka to niestety reflektor będzie źle świecił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W mojej Nysce mam lampy Free Form Rok temu zamontowałem (nielegalnie) palniki hid H7 4300K koszt nieco ponad 70zł. Najważniejsze jest aby ognisko światła było w tym samym miejscu co w przypadku halogena, środek bańki około 28mm od oprawki H7. Xenon i halogen - porównanie typów reflektorów, fakty i mity. Nikt mi nie miga, policja się nie czepia, na przeglądzie przy regulacja nikt nic nie zauważył. Po prostu światło jest nieco bielsze i mniej prądu się zużywa.

Do czasu. Zgodnie z przepisami, reflektory wypoasżone w ksenonowe źródło światła muszą mieć automatyczne poziomowanie, aby granica światła nie była zbyt wysoko. Brak takiego układu kończy się zabraniem dowodu rejestracyjnego takiego pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Pisaliście że żarówki z biedrony to lipa itd hmmmmm :P

Może mieliście rację i może macie. Też byłem przeciwnikiem marketowych żarówek ale.....

kupiłem w Tesco żarówki nie wiem czy ksenon czy co czy hidy ale bardziej ksenon pisało na opakowaniu ale nie patrzyłem na to tylko ile więcej światła daje i był +30% i +50% . I Zakupiłem po 17 zł +50% te żarówki, lekko niebieskawe H1 bo kupiłem je do auta i świecą ładnie, dużo lepiej niż zwykłe także zachęcam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

najwiekszy problem jest z trwaloscia takich zarowek, takze z polecaniem wstrzymalbym sie na twoim miejscu przez nastepne pol roku ;) .

natomiast taka modyfikacja nikomu krzywdy nie robisz, takze jak najbardziej nikt nie powinien ci zwracac uwagi.

 

to zwykle zarowki tylko o innej barwie i temperaturze, natomiast z ksenonami nie maja nic wspolnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Xenony nie sa nie legalne trzeba miec tylko samochod wyposazony w lampy soczewkowe lub spriskiwacze na lampy lub orginalne lampy przystosowane do xenonow.. jesli jest lampa brudna to xenon mocno oslabia.. moc do 6500 sa legalne mocniejsze juz nie z tego co wiem bo w pracy takowe oswietlenie montujemy do samochodow, zywotnosc ich to bywa roznie w zaleznosci jaka firma Philipsy wytrzymuja dosc dlugo nawet ponad 2 lata, jakies chinskie to nawet nie rok, ale nawet w Hondzie orginalnie zakladaja chinskie.

 

Najwazniejsze jest aby nie zakladac samej zarowki tylko do tego przetwornice jakos swiatla jest duzo lepsza przez co nasza widocznosc drogi jest wieksza.

 

Żarówki ksenon nie maja tez nic wspolnego z xenonami .. ksenon ma tylko niebieska barwe szkla zarowki a xenon ma żarnik i jest spora roznica w cenie, komplet xenonow 2zarówki i 2 przetwornice to koszt ok. 250zl i wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Najwazniejsze jest aby nie zakladac samej zarowki tylko do tego przetwornice jakos swiatla jest duzo lepsza przez co nasza widocznosc drogi jest wieksza.

w jaki sposob chcesz zalozyc zarowke xenonowa bez przetwornicy? :blink:

moc do 6500 sa legalne mocniejsze juz nie z tego co wiem

nie moc, a temperatura zarnika.

nie 6500, a 6000 K to popularna wartosc.

producenci stosuja 4300 albo 3200 K.

Xenony nie sa nie legalne trzeba miec tylko samochod wyposazony w lampy soczewkowe lub spriskiwacze na lampy lub orginalne lampy przystosowane do xenonow.

nie lub, a tylko orginalne lampy ktore sa przystosowane do xenonow sa legalne. mozna miec samopoziomowanie, spryskiwacze, a lampy pod zenka nie beda sie nadawaly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

najwiekszy problem jest z trwaloscia takich zarowek, takze z polecaniem wstrzymalbym sie na twoim miejscu przez nastepne pol roku ;) .

natomiast taka modyfikacja nikomu krzywdy nie robisz, takze jak najbardziej nikt nie powinien ci zwracac uwagi.

 

to zwykle zarowki tylko o innej barwie i temperaturze, natomiast z ksenonami nie maja nic wspolnego

Jak długo to sie okaże. Chodziło mi o tylko o to żeby lepiej świeciło nic więcej a że to nie ksenony czy inne g... to wiem. I w pełni świadomie kupiłem te żarówki jako "zarówki" a nie ksenony hidy i inne badziewie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie patrzyłem na to tylko ile więcej światła daje i był +30% i +50% . I Zakupiłem po 17 zł +50% te żarówki,

No i dałeś się nabrać jak większość ludzi. Zwiększenie strumienia świetlnego producenci uzyskują zwiększając temperaturę włókna żarówki (czyli wykonując włókno na trochę niższe napięcie) przez co trwałość takich żarówek zmniejsza się kilkakrotnie. Zwiększając napięcie zasilające żarówkę o 5% zmniejszamy jej trwałość o połowę. Żeby uzyskać strumień o 50% większy, należy zasilać żarówkę napięciem 20% wyższym. W tym przypadku żywotność żarówki wynosi 25% nominalnej trwałości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Jak mi się któraś spali odrazu dam znać :) Bo za 17zł to zwykła żarówka tyle kosztuje. :P

Dzięki za rady. Najwyzej kupię za 100zł komplet +90% Osram lub Philips

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wiesz czasem nie chodzi o koszt, wymienilbys zarowke w nowszym aucie typu megane II to bys nigdy zadnego +XX% nie kupil ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Mniemam że chodzi Ci o dojście? :D Ja na dojście nie narzekam ale zgadzam się z Tobą że nie chciałbym się co pół roku męczyć z żarówkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

dokladnie w swoim leciwym golfie to moge i codziennie zarowki wymieniac, ale w nowszych autach to dostep jest....

szkoda slow, bo nie znam takich epitetow, zeby to wyrazic. w kazdym razie wole do serwisu pojechac niz samemu grzebac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Masz megankę w rodzinie? Kiedyś do nas do szkoły na diagnostykę przyjechała właśnie meganka jaką opisujesz to powiem że francuzi to nie mogli zrobić większej krzywdy właścicielom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie, ten temat nie jest po to, żeby się chwalić kto jaki ma samochód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

ja namawiam do regeneracji reflektorów, koszt nie aż taki spory(około 100zł),lampa jak nowa i na kilka lat już starczy,i zwykłe H4 wystarczą,niż kupować jakieś marketowe wynalazki chińskiego pochodzenia,bo to nie oszczędność(no chyba że 7zł za komplet,te z biedronki,o dziwo trzymają podobnie jak markowa).mam reflektory zrobione H4 z niebieskawą bańką i nawet czasami ktoś chce mrugać,bo coś mu za jasno,przy dobrze ustawionych światłach( przy każdorazowej wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie)i to przy starszych samochodach z naprzeciwka to żal odpowiedzieć na mrugnięcie.tak jak teraz mam to oświetla mi drogę na ponad 100m(przy normalnej przejrzystości powietrza)i luxy na wysokim poziomie,to drogowych praktycznie nie używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

nic dziwnego ze mrugaja skoro ich oslepiaja twoaj swiatla.. sam kiedys takiego mijalem ze jechal na krotkich a ja nic nie widzialem tak mial mocne swiatla a jak mu mrugnelem to mi tez mrugnol wiec jechal na switlach mijania ktore byly stanowczo za mocne bo oslepialy innych uzytkownikow drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

nie były za mocne,wszystko zgodnie z przepisami i parametrami,za wysoko też nie są i w lewo też nie biją,niektórzy reflektory mają prawie żółte i na 10 metrów ledwie świecą to wtedy mrugają,ci co mają dobre światła to nie mrugają bo widzą dobrze i wtedy takiego wrażenia że ktoś ma drogowe nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

w jaki sposob chcesz zalozyc zarowke xenonowa bez przetwornicy? :blink:

 

nie moc, a temperatura zarnika.

nie 6500, a 6000 K to popularna wartosc.

producenci stosuja 4300 albo 3200 K.

 

nie lub, a tylko orginalne lampy ktore sa przystosowane do xenonow sa legalne. mozna miec samopoziomowanie, spryskiwacze, a lampy pod zenka nie beda sie nadawaly.

 

Rozni sa modele na tym swiecie uwierz mi i nie ktorzy moga kombinowac zalozyc bez przetwornic haha

 

Masz racje temperatura wczoraj sie troche spieszylem i nie mialem dokladnie czasu sie zastanowic na ta temperatura, ale jak piszesz orginalnie wstawiane sa 4300K a w zamieniku ja wstawiam jesli klient chce 6000K, ale tez i sprzedawcy oszukuja sprzedajac zarówki 5000K chociasz takowych nie ma.

 

Na lampie jest jakis numer po ktorym mozna poznac ze sa przystosowane do Xenonów.

 

Co do zmiany zarówek w nowych autach to nie tak zle wystarczy odkrecic zderzak i wyciagasz lampe i masz pole do popisu a lepiaj tak niz wyginac sobie reke bo sie dojdzie na upartego, nie raz wystarczy zdemontowac filtr powietrza to zaleznie od samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Co do zmiany zarówek w nowych autach to nie tak zle wystarczy odkrecic zderzak i wyciagasz lampe i masz pole do popisu a lepiaj tak niz wyginac sobie reke bo sie dojdzie na upartego, nie raz wystarczy zdemontowac filtr powietrza to zaleznie od samochodu.

Trzy godziny na wymianę żarówki, całkiem dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

3 godziny to jest maks wiecej nie powinno to zajac czasu .. no zalezy jak masz wprawe i wiesz co gdzie jest to sprawnie mozesz to zrobic w nie cala godzine no i jakie masz rece bo jak ktos bo wiadomo im chidrze tym beda mialy wiekszy luz :D .. ostatnio w primierze nowej walczylem 2 godziny zeby zalozyc Xenony ale tam mial takie dojscie do sruby ktora trzymala lampe ze szkoda gadac .. Audi ma nawet dobre dojscie wystarczy lampe tylko wykrecic na 3 subkach lub zdjac ten plastik co idzie do filtra powietrza a z drugiej strony oslone od zbiorniczka od plynu od wspomagania..

 

to tez zalezy czy klient patrzy czy nie bo jak patrzy to trzeba duzo bardziej uwazac i robic delikatnie.. zeby sie nie przyczepil ze cos mocno szarpiesz czy odginasz itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Cały czas mam cichą nadzieję ;[ , że nie będę musiał tego robić w najbliższym czasie, w samochodzie mojej żony - Renault Modus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj