adikpl1

Ursus- prototypy.

Polecane posty

Kolejorz    3

Dlaczego sądzisz że nie samoróbka ?


John Deere 6830 Premium | John Deere 6920 S - my dream's
Lech Poznań - Duma i tradycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VixLovelas    0

słyszał ktoś o ursusie c 342 bardzo rzadki model....

 

to połączenie ursusa c 330 ,c 328 ,c 325 i c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

Jasne że słyszałem. Na youtube są jego fotki. Kto wie może gdyby nie kooperacja z zetorem to wszedł by do seryjnej produkcji.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

milanreal1    291

A niby skąd miałaby mieć wspólnego? C-360 to silnik przerobiony od 4011(4 gary) a c-342 miał 3 gary. Jak coś to ten C-342 bardziej podobny do escorta450.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Nie musisz mi tłumaczyc mój post byl odpowiedzia na post @VixLovelas kótry napisał ze C-342 to połaczenie C-330 C-325 C-328 i C-360 <_<

 

A C-360 to konstrukcja Zetora (unowoczesniona/zepsuta) przez Ursusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

No to sorki że tak na ciebie naskoczyłem.

Kurde szkoda że tamte ursusy nie zostały wyprodukowane. Gdzieś czytałem ze oprócz C-342 trwały prace na silnikami 4 cylindrowymi (C-356 i jakiś model ok 70km) i silnikami 6-cylindrowymi o mocy od 105 do 140 km.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Co poradzic stało sie jak stało ;)

Dla mnie silniki z serii U sa bardzo ciekawe i szkoda ze powstało ich tylko kilka sztuk jako prototypy ale ta zwywnosc jak w Perkinsie to mogło byc juz cos <_<

 

Szkoda ze Ursus teraz nie ma takich pomysłów i kasy na ich realizacje <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

Teraz to jest już raczej po ptokach. Na rynku jest tylu producentów silników ze jakby zrobili własne konstrukcje to ciężko by miały z przebiciem. I to kurde jest najgorsze że jak Ursus miał jakiś fajny własny pomysł to musieli podpisać licencje z inna fabryką....


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Mnie najbardziej ciekawi C-330 3P jak by założyli silnik 3P ten 38KM taki jak w Ursusie 2812 to myślę że by to 8 koni więcej skrzyni nie potargało, a fajna maszynka by była :) Takie jest moje zdanie. Nawet na AF w galerii jest przeróbka 3P i podobno śmiga tylko już nie pamiętam czy miał silnik 38 KM czy 47 KM :) Ale nie ma to jak ta muzyka 2 cylindrowego oszczędnego C-330 :) Ta maszyna gada :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

najprawdopodobniej przy umiejętnej i oszczędnej jeździe wytrzymała by skrzynia z ad 3.152 ur

tylko tym 38 konnym

a spalanie nie było by większe a w cięższych pracach może i mniejsze

do tego tył od c 335 z mocniejszym podnośnikoem i jakaś kabinka typu naglak

luzik guzik ale maszynka na niejedno gospodarstwo mniejsze dobra


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Ciekawe czemu nie produkowali tego 330 3p.Prawdopodobnie był droższy od 330M.Mi się podoba bo C 330 ma masę ale silnik 30 km ma ciężko.Słyszałem o ciągniku zbudowanym na C 328 silnik od MF 255 i przedni napęd chyba od Uaza.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

coś było z tą serią ... , niepamiętam dokładnie ale chyba coś bardzo podobnego wypuścił na rynek steyer . i na tym sie skońcyla ta seria ursusa :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

1352? Ciekawe.Mi ten ciągnik jest znany pod nazwą ursus M54 i M54 TURBO.Była to seria prototypów.miały one różne silniki np: perkins , mwm ,oraz iveco.Po testach okazało się że najlepiej wypadły te z mwm , ale ursus kupił licencje mf i projekty tej serii zaniechano.Z ciekawostek to dodam że firma renault wzorowała się na początku lat 80 przy serii XX-14 i mocy około 100 koni mechanicznych z tą różnicą ze renault zmienił skrzynie biegów na zf.

A tu link do M54 TURBO kiedyś widziałem takiego na allegro ale liczyli za niego bardzo dużo

 

 

http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=54852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    240

Licencja MF to nie te lata ('74 rok) i była powiązana z innymi prototypami mianowicie serią U (U-710, U-610, U-510, U-310). A te ciągniki to efekt powstałego na początku lat '80 polsko-czechosłowackiego ośrodka badawczo-rozwojowego ciągników w Martinie złożonego z pracowników ZTS VVU Martin i URSUS-ZDCR Warszawa, którego zadaniem był dalszy rozwój ciągników ciężkich. ZTS Martin (tak nazywał się protoplasta tej fabryki na Słowacji) wprowadził sam bez udziału strony polskiej te ciągniki do produkcji około '95 roku jako URIV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    9

Ja byłem właścicielem Ursusa 1352 jest w mojej galerii . Była to maszyna innowacyjna z charakterystyczną maską . Miałem identycznego jak na tym zdjęciu ale bez przedniego napędu i o wiele bardziej zadbanego ale ten na zdjęciu to jego brat 1354 z napędem chyba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    28

Mozesz napisac co bylo w tym ciagniku innowacyjnego ,bo po za maska nie widac tu nic nowego, te same mosty ,moze skrzynia byla inna :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    9

Zwiększony udzwig i charakterystyczna skrzynia z biegami ,, na dotyk '' , czyli nie czuć było że bieg jest włożyny wystarczyło dż wignię dotknąć i już bieg był włożony przez co łatwo dało się ją zblokować jeżeli operator był niewprawiony , był bardzo zwrotny i szybki , miał taką śmieszną małą kierownice :lol: inne wajchy od sterowania podnośnikiem i znacznie mniej awaryjny tzn nie psuł się w nim wzmacniacz i nie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez solaris08
      Witam
       
      Cisnienie oleju w moim ciagniku to po dlugiej orce 0,5bara na wolnych obrotach. Slyszalem zeby je zwiekszyc mozna przystawke do filtrow kupic zamiast tego bąka. Nie wiecie gdzie mozna cos takiego kupic? Do c-385. Na alegro strasznie duzo za to chca.
      Silnik podobno po kapitalnym remoncie. Odpala praktycznie na dotyk cyk i chodzi. Kompresje ma 30 barow na kazdym cylindrze mierzone osobiscie. Tylko to cholerne cisnienie. Na zimnym ma 3,5 bara jak sie rozgrzeje to 0,5. A to juz za malo. Byc moze mnie oszukali i nie byl szlif walu robiony tylko tuleje nowe i tłoki. A byc moze wszystko bylo robione tylko stara pompa olejowa co juz cisnienia nie trzyma. Macie pomysl?
    • Przez tomek09
      Jak myślicie da się założyć silnik od zwykłego ursusa c 360 do tyłu 3p 
      Są potrzebne jakieś przeróbki?
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez ma123
      witam mam problem ze sprzegłem w c330 a w sumie w c325 bo tył od 25piątki a przód od 30-stki  czyli stary typ sprzęgła na 3 łapkmi i mam problem z drugim stopniem ponieaż jak go nie ustawić dalej nie da się włączyć bez zgrzytu jak w tamtym roku rozjeżdzałem ciągnik bo pierwszy stopień się ślizgał to nic niepokojącego nie zauważyłem tarcza nie była zużyta ani jedna ani druga i tu problem co z tym zrobić wymienić tarcze za 190zł i pomoże albo nie co myślicie?
    • Przez Wastom
      Witam
      Mam problem z traktorem c-330 przy pracach polowych np. koszenie gdzie jest większe obciążenie traktor przegrzewa się.
      Wymieniłem już pompę wody, węże, obudowę termostatu , termostat, chłodnicę i nadal przegrzewa się.
      Góra i dół chłodnicy są gorące natomiast cały środek zimy.
      Jeszcze jedna informacja do całego układu wchodzi tylko 5,5l wody .
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj