adikpl1

Ursus- prototypy.

Polecane posty

Kolejorz    3

Dlaczego sądzisz że nie samoróbka ?


John Deere 6830 Premium | John Deere 6920 S - my dream's
Lech Poznań - Duma i tradycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VixLovelas    0

słyszał ktoś o ursusie c 342 bardzo rzadki model....

 

to połączenie ursusa c 330 ,c 328 ,c 325 i c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Jasne że słyszałem. Na youtube są jego fotki. Kto wie może gdyby nie kooperacja z zetorem to wszedł by do seryjnej produkcji.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

A niby skąd miałaby mieć wspólnego? C-360 to silnik przerobiony od 4011(4 gary) a c-342 miał 3 gary. Jak coś to ten C-342 bardziej podobny do escorta450.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Nie musisz mi tłumaczyc mój post byl odpowiedzia na post @VixLovelas kótry napisał ze C-342 to połaczenie C-330 C-325 C-328 i C-360 <_<

 

A C-360 to konstrukcja Zetora (unowoczesniona/zepsuta) przez Ursusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

No to sorki że tak na ciebie naskoczyłem.

Kurde szkoda że tamte ursusy nie zostały wyprodukowane. Gdzieś czytałem ze oprócz C-342 trwały prace na silnikami 4 cylindrowymi (C-356 i jakiś model ok 70km) i silnikami 6-cylindrowymi o mocy od 105 do 140 km.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Co poradzic stało sie jak stało ;)

Dla mnie silniki z serii U sa bardzo ciekawe i szkoda ze powstało ich tylko kilka sztuk jako prototypy ale ta zwywnosc jak w Perkinsie to mogło byc juz cos <_<

 

Szkoda ze Ursus teraz nie ma takich pomysłów i kasy na ich realizacje <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Teraz to jest już raczej po ptokach. Na rynku jest tylu producentów silników ze jakby zrobili własne konstrukcje to ciężko by miały z przebiciem. I to kurde jest najgorsze że jak Ursus miał jakiś fajny własny pomysł to musieli podpisać licencje z inna fabryką....


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Mnie najbardziej ciekawi C-330 3P jak by założyli silnik 3P ten 38KM taki jak w Ursusie 2812 to myślę że by to 8 koni więcej skrzyni nie potargało, a fajna maszynka by była :) Takie jest moje zdanie. Nawet na AF w galerii jest przeróbka 3P i podobno śmiga tylko już nie pamiętam czy miał silnik 38 KM czy 47 KM :) Ale nie ma to jak ta muzyka 2 cylindrowego oszczędnego C-330 :) Ta maszyna gada :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

najprawdopodobniej przy umiejętnej i oszczędnej jeździe wytrzymała by skrzynia z ad 3.152 ur

tylko tym 38 konnym

a spalanie nie było by większe a w cięższych pracach może i mniejsze

do tego tył od c 335 z mocniejszym podnośnikoem i jakaś kabinka typu naglak

luzik guzik ale maszynka na niejedno gospodarstwo mniejsze dobra


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Ciekawe czemu nie produkowali tego 330 3p.Prawdopodobnie był droższy od 330M.Mi się podoba bo C 330 ma masę ale silnik 30 km ma ciężko.Słyszałem o ciągniku zbudowanym na C 328 silnik od MF 255 i przedni napęd chyba od Uaza.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor53400    2

coś było z tą serią ... , niepamiętam dokładnie ale chyba coś bardzo podobnego wypuścił na rynek steyer . i na tym sie skońcyla ta seria ursusa :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

1352? Ciekawe.Mi ten ciągnik jest znany pod nazwą ursus M54 i M54 TURBO.Była to seria prototypów.miały one różne silniki np: perkins , mwm ,oraz iveco.Po testach okazało się że najlepiej wypadły te z mwm , ale ursus kupił licencje mf i projekty tej serii zaniechano.Z ciekawostek to dodam że firma renault wzorowała się na początku lat 80 przy serii XX-14 i mocy około 100 koni mechanicznych z tą różnicą ze renault zmienił skrzynie biegów na zf.

A tu link do M54 TURBO kiedyś widziałem takiego na allegro ale liczyli za niego bardzo dużo

 

 

http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=54852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Licencja MF to nie te lata ('74 rok) i była powiązana z innymi prototypami mianowicie serią U (U-710, U-610, U-510, U-310). A te ciągniki to efekt powstałego na początku lat '80 polsko-czechosłowackiego ośrodka badawczo-rozwojowego ciągników w Martinie złożonego z pracowników ZTS VVU Martin i URSUS-ZDCR Warszawa, którego zadaniem był dalszy rozwój ciągników ciężkich. ZTS Martin (tak nazywał się protoplasta tej fabryki na Słowacji) wprowadził sam bez udziału strony polskiej te ciągniki do produkcji około '95 roku jako URIV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    27

Ja byłem właścicielem Ursusa 1352 jest w mojej galerii . Była to maszyna innowacyjna z charakterystyczną maską . Miałem identycznego jak na tym zdjęciu ale bez przedniego napędu i o wiele bardziej zadbanego ale ten na zdjęciu to jego brat 1354 z napędem chyba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

Mozesz napisac co bylo w tym ciagniku innowacyjnego ,bo po za maska nie widac tu nic nowego, te same mosty ,moze skrzynia byla inna :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    27

Zwiększony udzwig i charakterystyczna skrzynia z biegami ,, na dotyk '' , czyli nie czuć było że bieg jest włożyny wystarczyło dż wignię dotknąć i już bieg był włożony przez co łatwo dało się ją zblokować jeżeli operator był niewprawiony , był bardzo zwrotny i szybki , miał taką śmieszną małą kierownice :lol: inne wajchy od sterowania podnośnikiem i znacznie mniej awaryjny tzn nie psuł się w nim wzmacniacz i nie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    27

No też go widziałem ale on ma dołożony przodek i jest co tu dużo mówić podniszczony troche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
    • Przez Axd529
      Czy taki tester z linku sprawdzi się to pomiaru kompresji w ursus c360, 385? Lub może ktoś ostatnio kupował, jaki polecacie kupić?
      https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-cisnienia-sprezania-kompresji-diesel-0-70-bar-max-full-15151462107
      https://allegro.pl/oferta/miernik-cisnienia-sprezania-silnik-diesla-16-cz-14673369015
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj