adikpl1

Ursus- prototypy.

Polecane posty

CamilloVII    18

Jeśli zaczeliby go robić to ursus albo po pewnym czasie wszedłyby do grupy ze steyrem i casem i klepałby ich ciągniki pod swoją marką. Lub fabryka warszawa skończyłaby tak jak FMŻ Płock, jako montownia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursus 3110 dt mam  na oku takiego całkiem niedaleko. Interesują mnie informacje o tym modelu jeśli ktoś z forumowiczów posiada taki sprzęt jak się sprawuje. W internecie jest nie za wiele opinii dotyczących tego sprzętu niby produkowany do lat 80 a sprzedawca podaje 88 może wie ktoś czy wersje eksportowe ( ten jest z Włoch) były robione tak jak on to podaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

O opinie kogoś będzie ciężko ale to jest cieżki ursus tyle że z 6 garowym silnikiem perkinsa z pompa stojacą, a chyba gdzieś czytałem że silniki z ta pompą są troche problemowe. Druga sprawa ciekawe czy sprzęgło jest od ursusa czy od perkinsa(czy jeszcze inne?) i wałek od skrzynii do sprzegła  jest jak w ursusie(bo jak jest inny to na pewno go nie dostaniesz 3p składak ale trochę popularny ale ma wałek sprzęgłowy dłuższy niż w zwykłej c 360.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

3110 to wersja tylko na eksport. Silnik dość popularny, aczkolwiek ma swoje wady. Wersje eksportowe były wykonane o wiele lepiej niż krajowe. Kwestia tylko, jak był eksploatowany i czy nie jest to jakiś składak na wzór 3110 (takie też widziałem, silnik perkins z mercatora pożeniony z tyłem 1201). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Witam  :) 

Jakiś czas temu trafiłem na temat o Ursusie C-345. Zainteresowało mnie to, i chciałbym podzielić się z wami zdobytymi informacjami ^^
Najbardziej ogólnie mówiąc Ursus C-345 jest to wczesny wypust Ursusa C-355, o czym świadczą układ na jednym drążku, obciążniki na 3 śruby oraz odśrodkowy filtr oleju tzw. bąk. Charakterystyczne dla wczesnych C-355(C-345) były również kierunkowskazy i tylne lampy od C-4011.
DL1wWkBm.jpg
oIRksJGm.jpg

 

Ktoś może zarzucić mi, że nic nowego nie odkryłem, że o tym już była mowa. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na jeden szczegół, a konkretnie na obróbkę bloku od filtr oleju. Kilka lat temu w warsztacie mojego taty remontowałem silnik od 60-dziesiątki. Z zewnątrz normalny silnik, niczym się nie różnił. Jak się okazało odlew obrobiony był pod bąka(C-355) czy zwykły wymienny(C-360), zaś pompa oleju silnika nie pasowała od C-355/60 tylko od C-4011. Dlaczego do tego nawiązuje? Ponieważ wydaje mi się, że na poniższym zdjęciu z C-345 bąk znajduje się bliżej przodu silnika, tak jak miało to miejsce w remontowanym silniku. Ogólnie otwór wyjścia oleju  (zaznaczone na zdjęciach na żółto) w remontowanym silniku znajdował się w tym samym miejscu jak w bloku od C-4011, co bardzo mnie zdziwiło. Na poniższym zdjęciu porównałem bloki tych silników. Dodałem również zdjęcie C-355 z bąkiem. Według mnie bąk jest bliżej rozrusznika niż na zdjęciu z C-345.

 

1.C-4011,

2.C-355/60

3.Silnik remontowany (oczywiście fotomontaż, ponieważ nie posiadam oryginalnych zdjęć)

 

bbQSjBJm.jpg

 

25enxFem.jpg

 

IynK9ISl.jpg

 

Źródła zdjęć: 

http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/149937:1/7e45a044c710cb774bc26d287a450461/

http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=339242

Edytowano przez pawel94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toffik    5

Ta roznica byc moze wynika z tego ze byly filtry typu bak i byly 2 filtry talerzykowe stosowane w 4011 zetor( nie c 4011 ursus) i prawdopodobnie ten blok byl troche starszego typu na dwa filtry talerzykowe i sposob montazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Filtry talerzykowe stosowane były w zetorach jak i ursusach 4011(takie jak na zdjęciu) :) Ten blok silnika który ja remontowałem miał wyjście na bąk, ale znacznie przesunięty do przodu, proporcje pokazałem w poprzednim poście. Zasilanie oleju miał jak 4011 a mocowanie miał już na bąka. I wydaje mi się że C-345 na zdjęciu co zbierają ziemniaki, ma też odsunięty bąk w stronę przodu.

wP36ETgm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wenicjusz    5

Witam

Mam taki ciągnik - silnik to Perkins A6.354 - dokładnie taki sam jak w Claas Mercator, co do sprzęgła - inne jest koło zamachowe - rózni się otworami - w razie potrzeby mozna w zwykłym nawiercić wory i tez pasuje, docisk jest taki sam jak w C-385, wałki sprzęgłwe pozostają bez zmian.

Dodatkowo jest większa tulej od podnosnika - zwykła tez pasuje - w razie awarii.

Mam 6 cyl bez turbo - to jest 110 km ciągnik pali do 8 litrów na godzinę w cięzkiej pracy - tyle co zwykła C-385, ale ma dryg lepszy niz nasza Polska 6. Dodatkowo mam zamontowane Aku 100APH i pali na nim w największe mrozy.

Były 3 typy mocowań dolnych do skrzyni.

Dodatkowo ciągnik ten jest szybszy od zwykłej C-385 bo silnik kręci się do 2800 obrotów.

Co do wad silnika - ja ich nie znam - wytrzymuje 15 - 20 tys motogodzin. Ja mam ciągnik z 1977 roku a silnik nominalny.

Więcej pytań na wenicjusz@gazeta.pl

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

raczej producenta czy firmy montującej przednie mosty


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu12    41

Napęd jest oryginalny. Kiedyś na AF w galerii były zdjęcia Ursusa C-360 sprowadzonego z Włoch, który miał identyczny napęd. Oprócz tego widziałem też kilka innych C-360 z napędem z Włoch na sprzedaż. Dealer po prostu zmienił naklejki na masce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Ursus NIGDY nie produkował C-360 4x4. Pisząc że napęd jest oryginalny, masz na myśli że to fabryczne rozwiązanie Ursusa, czy że to jedyny (a raczej nieliczny) w swoim rodzaju egzemplarz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu12    41

Mam na myśli, że jest to jeden z bardzo niewielu egzemplarzy wyprodukowanych przez Ursusa. Jak już wcześniej wspominałem, jeden z użytkowników AF kiedyś wstawił zdjęcie C-360 z identycznym napędem i pisał, że napęd jest w 100% oryginalny. 

Ursus skrywa wiele tajemnic. Dokładnie znam wiele prototypowych oraz eksportowych modeli a jednak cały czas znajduje wiele nowych informacji. Ursus już na przełomie lat 60 i 70 pracował nad prototypem ciągnika na bazie Ursusa C-4011/C-355, który posiadał nieco mocniejszy silnik oraz przedni napęd.

Edytowano przez krzychu12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

napęd jest oryginalny, ale produkowany dla Landini

nigdzie nie ma potwierdzonej informacji aby Ursus produkował lekką serię z napędzanym przednim mostem


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albundy1    6

Witam może mi ktoś powiedzieć o ursusie 475 ?, bo trafił sie do kupna ale nie wiem co to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Jakiś ulep Urusa, w zasadzie jak w ładnym stanie i dobrej cenie oraz pasuje Ci, to nie ma się czego bać. Nic tam innego nie ma jak Ursusach ba licencji MF.

Ogólnie z informacji jakie można znaleźć w niecie jest to następca 4512 lub 4514 ( 4x4 ). Tego typu oznaczenia głównie pojawiają się w Irlandii.

Cała seria oznaczona jest 450 ( jak 3512 ), 475 ( jak 4512 ) i 490 ( jak 6014 lub coś podobnego z silnikiem A4.248 ).

Pewnie norm nie spełniali i jakieś kombinacje jak teraz z tymi z Pakistanu. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Nie jest to 4514 czy 4512 w wersji eksportowej tylko jego następca, a co tam siedzi dokładnie w środku to kto go wie:)

W środku to może być dalej to samo co 4512 na eksport. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

Na pierwszy rzut oka- to 4514 lub 12 na eksport, trafiają się w rocznikach ok. 2002 roku, więc na zakładkę z serią 45XX

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
    • Przez Axd529
      Czy taki tester z linku sprawdzi się to pomiaru kompresji w ursus c360, 385? Lub może ktoś ostatnio kupował, jaki polecacie kupić?
      https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-cisnienia-sprezania-kompresji-diesel-0-70-bar-max-full-15151462107
      https://allegro.pl/oferta/miernik-cisnienia-sprezania-silnik-diesla-16-cz-14673369015
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj